Sigarenplatform

Het is momenteel 20 Apr 2024, 07:31

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 06 Nov 2014, 23:13 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Aug 2009, 15:04
BerichtenCOLON 2998
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
Ziet er sjiek uit! =D>


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 06 Nov 2014, 23:16 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Nov 2007, 22:06
BerichtenCOLON 5014
WoonplaatsCOLON Deventer
Jij komt vlot uit de startblokken dejan , leuke collectie.

Over 20 jaar weet jij precies wat jouw smaak is, maar dan heb je ook een enorme

verzameling edel bruin goed om daar op elk gewenst moment van te kunnen genieten...... 8)

Veel plezier met deze hobby !

MC


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 06 Nov 2014, 23:34 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008, 20:32
BerichtenCOLON 7333
Mooi gedaan hoor... =D>

_________________
"Je n'ai pas besoin de cette hypothèse."
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
"Was sich liebt das neckt sich"


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 07 Nov 2014, 12:44 
Offline
Double-Corona
Double-Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 22 Okt 2011, 19:02
BerichtenCOLON 166
Leuke humidor en dito vulling :D De weg naar wat je het beste vind smaken kan lang duren. (althans bij mij)

Wat heel goed helpt is een boekje bijhouden met de smaken. Een tijd terug heb ik het 33 cigars boekje aangeschaft waarop je je degustaties goed kan noteren. Terug bladerend kan ik nu goed vinden welke sigaar ik graag wil opsteken die nog in de Humi ligt (of bij aanschaf). Wellicht kan jou dit ook helpen.

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 30 Dec 2014, 23:55 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 20 Apr 2014, 07:05
BerichtenCOLON 355
Het moment is eerder aangebroken dan ik had verwacht: mijn humidor raakt vol. En de autist die ik ben (volgens anderen, niet mijn woorden), moet alles netjes geordend zijn. Dit laatste lukt niet meer, het stapelen is begonnen. Er zitten momenteel iets over de 100 sigaren in de humi, wat op zich geen schokkend aantal is, maar onderin ga ik al bijna 3 rijen dik aan sigaren. Dit is niet praktisch wanneer je iets wil pakken, of simpelweg wil bekijken/controleren.

Mijn oog is gevallen op de "Adorini Aficionado Deluxe". Twee plateaus bovenin, met mogelijkheid tot ordenen (d.m.v dividers), een niveau voor kistjes, en vervolgens nog een lade onderin waar accessoires in bewaard kunnen worden (althans daar lijkt het op).

Hebben jullie ervaring met deze humi, of een andere kwalitatieve kist/cabinet? Eentje die doordacht in elkaar steekt v.w.b. de opbergmogelijkheden. Ik heb meer singles dan kistjes, dus de twee lades komen erg goed uit! En ik wil ruimte hebben voor een goede bevochtiger op basis van gel/kristallen zoals de "puck" van Xikar en/of beads van Heartfelt. Of een net elektronisch apparaat dat goed werkt (Cigarspa?)...

Ik ben visueel ingesteld, dus een glazen ruitje/deurtje mag erin zitten 8)

_________________
http://www.sigarenplatform.nl/temp/viewtopic.php?f=8&t=9553


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 31 Dec 2014, 09:24 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Jul 2013, 21:32
BerichtenCOLON 537
WoonplaatsCOLON Ermelo
Heel herkenbaar probleem :mrgreen:. De humidors van Adorini zijn over het algemeen van hele goede kwaliteit, dus daarmee zit je altijd goed. Maar voor dat budget is er ook wel veel anders te vinden. Als je de voorkeur hebt voor wat meer lades is van Adorini de Chianti Grande Deluxe ook wel een goede overweging misschien, die heeft 7 lades. Of een humidor van Humidoro, die hebben grote kabinetten (ca. 30 kistjes en plek voor losse singles bovenin) met glazen deurtjes en een afdekplaat van glas waar je je singles doorheen kunt zien. Persoonlijk vind ik die erg fraai. Alleen is zoveel glas wel iets gevoeliger voor UV op de sigaren, dus ergens in een zon-loos hoekje zetten. :mrgreen:
Old John heeft altijd wel een mooie selectie op een rijtje staan op internet, misschien kan je daar makkelijk wat vergelijken met elkaar!
Ik heb nog een kleinere Adorini humidor thuis die ik gebruik, en ik ben er best over te spreken. Is mooi afgewerkt en schommelt nauwelijks met de RLV. Dat is mijn ervaring ermee! Succes met het zoeken naar een goede humidor voor je.

_________________
Een rokerige groet,
Vincent


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 31 Dec 2014, 11:08 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 20 Apr 2014, 07:05
BerichtenCOLON 355
Humidoro kende ik nog niet, ik zal het eens bekijken! De website van Old John's website ken ik. Zijn de humidoren bij hem ook te bekijken? Ik durf een dergelijke aankoop niet op afstand te doen.

De Chianti Grande Deluxe heb ik bekeken. Ziet er kwa inhoud goed uit, maar de vorm staat mij niet aan. De Aficionado Deluxe ziet er nog enigzins uit als een desktop/tafelmodel, zijn enige nadeel is de prijs. Maar goed, dit moet dan wel een aankoop zijn waar ik even mee vooruit kan :roll:

Dit vind ik ok werkelijk prachtig, vergelijkbaar met de Adorini "slate" editions, alleen "ietsjes" duurder:

http://www.humidorbau.de/century-humido ... index.html

_________________
http://www.sigarenplatform.nl/temp/viewtopic.php?f=8&t=9553


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 31 Dec 2014, 16:48 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Jul 2013, 21:32
BerichtenCOLON 537
WoonplaatsCOLON Ermelo
Voor zover ik weet is die Aficionado Deluxe een van de weinige modellen, niet custom-made, humidors in ongeveer die vorm met dat formaat. Veel grotere humidors in modelletje tafelhumidor vind je niet zo gauw meer denk ik. Het worden dan veelal kabinetten.

Op zijn site staat dat je wel op afspraak iets met Old John kan regelen, maar dan moet je anders even een mailtje sturen.

En die slate edition ja haha, ik heb er persoonlijk niet zo veel mee, maar bijzonder is het absoluut! Wel knetterduur voor zo'n kleine humidor. Voor dat geld heb je ook een enorm kabinet, die niet zal misstaan in een winkel.

_________________
Een rokerige groet,
Vincent


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Apr 2015, 20:42 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 20 Apr 2014, 07:05
BerichtenCOLON 355
En niet al te veel later, ziet het er dan ongeveer zo uit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onderin is de indeling iets anders geworden, maar je kunt er 12 kistjes in herbergen op een nette manier. Afwisselend kistjes van 10, 25 en cabinetjes. Ik kan momenteel nog 2 kistjes en 1 cabinetje op een nette manier plaatsen, dan is er onderin geen ruimte meer. Ga je ze verticaal plaatsen, dan zou je er nog 2/3 extra kunnen inhuizen, maar dat vind ik persoonlijk geen gezicht.

Met de singles erbij zit ik nu op een aantal van 260. Dit betekent dat de humi volgens de specs ongeveer voor de helft gevuld is. Op basis van een MC No.4 berekening welliswaar, maar ik denk dat ze toch lichtelijk overdrijven....ik mag blij zijn als de 350 wordt aangetikt zonder dat het een bende wordt van opeengestapelde puro's :shock:

_________________
http://www.sigarenplatform.nl/temp/viewtopic.php?f=8&t=9553


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Apr 2015, 21:16 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 16 Okt 2011, 12:44
BerichtenCOLON 1756
WoonplaatsCOLON Den Haag
=D> =D> =D> Mooi hoor. Wat een lekkernijen allemaal !!!!

Wim.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Apr 2015, 21:47 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 05 Aug 2009, 21:01
BerichtenCOLON 2189
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Mijn beste,

Zo, zo, dat ziet er goed uit!!
Dit is meer dan zomaar een voorraad 'rokertjes'.
Chapeau!!

Op zulke beschouwelijke momenten,
is het leven van een Aficionado toch wel erg genoeglijk.

Maar voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :wink:

_________________
“Sanis Sigaro Vita Lacune” (zonder Sigaar is het leven ledig).


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Apr 2015, 21:59 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Jan 2014, 21:46
BerichtenCOLON 537
WoonplaatsCOLON Kollum
=D> Dat ziet er goed uit, kerel!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 26 Apr 2015, 22:22 
Offline
Churchill
Churchill
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Jan 2015, 14:03
BerichtenCOLON 213
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Leuk om eens een "kijkje" te nemen bij je in de humidor. Mooie verzameling in iedergeval =D>


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 9 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.