Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 23:27

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 TitelCOLON Lampe Berger
BerichtGeplaatstCOLON 15 Mrt 2015, 21:44 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Jun 2010, 15:44
BerichtenCOLON 2519
WoonplaatsCOLON Leusden
Goedenavond Afficionado`s,

Het was vandaag nogal goed te ruiken dat wij gisteren met 9 man bij mij binnen een harrefje hebben gehad. Daarom toch maar eens aan het nadenken over een Lampe Berger. Aangezien die dingen niet zo heel goedkoop zijn vroeg ik mij af wat jullie ervaring ermee is? Om niet zomaar zo`n ding te kopen zonder dat het echt resultaat bied.

Of misschien heeft iemand deze nog ergens opgeborgen liggen waar die wel vanaf wil?

thanks alvast

_________________
Je hebt maar 2 soorten importeurs 1 van cubaanse sigaren en 1 van opgerolde bladeren


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Lampe Berger
BerichtGeplaatstCOLON 15 Mrt 2015, 22:17 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Mei 2013, 06:19
BerichtenCOLON 456
WoonplaatsCOLON Antwerpen
Ik heb er 1 voor m'n mini mancave en persoonlijk ben ik er niet wild van. Het geeft natuurlijk een lekkere geur aan de kamer, maar het concept dat het echt de geur uit de kamer haalt, daar merk ik niet veel van.

Daarom gebruik ik hem nog zelden, en als ik 'em gebruik is het meer in de woonkamer dan in de rookkamer :)


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Lampe Berger
BerichtGeplaatstCOLON 15 Mrt 2015, 22:46 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Heb een Ashleigh & burwood lamp en die zijn wat goedkoper. Zijn er in vele kleuren en veel verschillende geuren olien.

http://ashleighandburwood.sajovi.nl/

Werkt echt top!

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Lampe Berger
BerichtGeplaatstCOLON 15 Mrt 2015, 23:33 
Offline
Churchill
Churchill
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Jan 2015, 14:03
BerichtenCOLON 213
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Volgens mij is er al een topic over en ik heb hem gekocht naar aanleiding daarvan.

Ik vind het wel werken en ik ruik de geur uit de lamp heel sterk als hij aan staat en daarna de sigaar niet meer, mijn vriendin ruikt de geur bijna niet maar na afloop en voornamelijk de volgende morgen ruikt ze de sigaar nog.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Lampe Berger
BerichtGeplaatstCOLON 16 Mrt 2015, 01:30 
Offline
Robusto
Robusto
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Jun 2014, 22:42
BerichtenCOLON 108
WoonplaatsCOLON Emmen, Drenthe
Ik vind het persoonlijk een fijn ding de Lampe Berger. Of het echt erg effectief is tegen de geuren van gerookte sigaren daar ben ik nog niet helemaal over uit. Andere geuren zoals van huisdieren daar is hij fantastisch voor en voor een fijne geur in huis ook.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Lampe Berger
BerichtGeplaatstCOLON 16 Mrt 2015, 08:58 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 08 Mei 2011, 14:00
BerichtenCOLON 355
WoonplaatsCOLON Enschede
viewtopic.php?f=195&t=9757

_________________
Grtzz. Pellie.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Lampe Berger
BerichtGeplaatstCOLON 16 Mrt 2015, 09:09 
Offline
Aanstormend talent in de sigarologie
Aanstormend talent in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2012, 08:17
BerichtenCOLON 349
WoonplaatsCOLON Gelderland
We hebben er inmiddels twee. Ben er erg tevreden over.
De geuren zijn subtiel en modern. Of ze sigarenlucht aan kunnen zou ik niet weten. Zal vast wel iets schelen. ik rook niet meer binnen maar de stank van de vorige bewoners uit de boerderij trekken doen ze uitstekend.

Ik heb in Duitsland een paar liter isopropylalcohol gekocht. Dit is de vloeistof waar de Lampe Berger op werkt. Deze was daar niet duur en je kunt het dus ook neutraal (zonder parfum) gebruiken.

Als zeepmaker (hobbyïst natuurlijk) heb ik wel eens bijzondere etherische olieën en deze doen het ook heel goed in de Lampe. Met name Vetiver komt veel beter dan in de zeep tot zijn recht, maar ook lavendel is zo'n oergeur die het altijd goed doet. Volgens mij kun je zelfs je favoriete after shave verdampen door deze aan de IPA toe te voegen.

_________________
Be happy!


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Lampe Berger
BerichtGeplaatstCOLON 16 Mrt 2015, 09:57 
Offline
Churchill
Churchill
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Jan 2015, 14:03
BerichtenCOLON 213
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Bertje schreefColon
We hebben er inmiddels twee. Ben er erg tevreden over.
De geuren zijn subtiel en modern. Of ze sigarenlucht aan kunnen zou ik niet weten. Zal vast wel iets schelen. ik rook niet meer binnen maar de stank van de vorige bewoners uit de boerderij trekken doen ze uitstekend.

Ik heb in Duitsland een paar liter isopropylalcohol gekocht. Dit is de vloeistof waar de Lampe Berger op werkt. Deze was daar niet duur en je kunt het dus ook neutraal (zonder parfum) gebruiken.

Als zeepmaker (hobbyïst natuurlijk) heb ik wel eens bijzondere etherische olieën en deze doen het ook heel goed in de Lampe. Met name Vetiver komt veel beter dan in de zeep tot zijn recht, maar ook lavendel is zo'n oergeur die het altijd goed doet. Volgens mij kun je zelfs je favoriete after shave verdampen door deze aan de IPA toe te voegen.


Dat is wel interessant aangezien de LB vloeistof best prijzig is. Hoeveel druppels olie moet je ongeveer toevoegen aan zeg 100ml IPA? of verschilt dat nogal per olie?


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Lampe Berger
BerichtGeplaatstCOLON 16 Mrt 2015, 12:14 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie

GeregistreerdCOLON 10 Jun 2009, 09:49
BerichtenCOLON 3123
ik heb zo'n sharp luchtreiniger, probeer altijd ergens een raampje open te zetten, gooi de koude als gelijk weg en zet de vuilniszak buiten

9 man zal weinig tegen te beginnen zijn :mrgreen: :mrgreen:

_________________
afgehaakt


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Lampe Berger
BerichtGeplaatstCOLON 16 Mrt 2015, 14:04 
Offline
Aanstormend talent in de sigarologie
Aanstormend talent in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2012, 08:17
BerichtenCOLON 349
WoonplaatsCOLON Gelderland
Willy83 schreefColon
Bertje schreefColon
We hebben er inmiddels twee. Ben er erg tevreden over.
De geuren zijn subtiel en modern. Of ze sigarenlucht aan kunnen zou ik niet weten. Zal vast wel iets schelen. ik rook niet meer binnen maar de stank van de vorige bewoners uit de boerderij trekken doen ze uitstekend.

Ik heb in Duitsland een paar liter isopropylalcohol gekocht. Dit is de vloeistof waar de Lampe Berger op werkt. Deze was daar niet duur en je kunt het dus ook neutraal (zonder parfum) gebruiken.

Als zeepmaker (hobbyïst natuurlijk) heb ik wel eens bijzondere etherische olieën en deze doen het ook heel goed in de Lampe. Met name Vetiver komt veel beter dan in de zeep tot zijn recht, maar ook lavendel is zo'n oergeur die het altijd goed doet. Volgens mij kun je zelfs je favoriete after shave verdampen door deze aan de IPA toe te voegen.


Dat is wel interessant aangezien de LB vloeistof best prijzig is. Hoeveel druppels olie moet je ongeveer toevoegen aan zeg 100ml IPA? of verschilt dat nogal per olie?


Weinig. Een paar druppels. Sommige geuren zijn erg sterk en overheersen snel. Van andere kun je niet genoeg krijgen.

Ik begin meestal met een paar druppels als ik vanaf de etherische olie vertrek. Van au de toilet moet je wat meer gebruiken want die is al verdund natuurlijk.

1 ml EO op 1 liter IPA is ongeveer goed maar nogmaals, geuren kunnen onderling erg verschillen.

_________________
Be happy!


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Lampe Berger
BerichtGeplaatstCOLON 16 Mrt 2015, 20:45 
Offline
Churchill
Churchill
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Jan 2015, 14:03
BerichtenCOLON 213
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Bedankt Bertje, ga ik maar eens mee aan de slag!


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Lampe Berger
BerichtGeplaatstCOLON 18 Mrt 2015, 17:48 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Nov 2009, 23:48
BerichtenCOLON 2331
WoonplaatsCOLON Playa del Almeros
Matthew, Je kan beter een afzuiger kopen. Voorheen bij de Growshops maar die zijn verboden per 1 maart. Op internet zijn ze nog wel te vinden. Een geurtje toevoegen helpt niet zoveel. Afzuigen van de rook wel.
Bevalt mij prima hier.
Marcel

_________________
De echte sigarenliefhebber zit op: www.sigarenplatform.nl
Volg mij op www.twitter.com/marcelbakker
Volg mij op www.facebook.com/bakkermarcel
Volg mij op instagram: marchello1959


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 8 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.