Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 17:29

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 TitelCOLON Diplomaticos No 3.
BerichtGeplaatstCOLON 20 Aug 2006, 09:56 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Diplomaticos No 3.

Lang had ik al gelezen over de sigaren van diplomaticos. Ik wist niet zo goed wat ik er mee moest. Moeilijk te krijgen en al helemaal niet per stuk te koop.
Afgelopen zomer de gok gewaagd en ze uit Spanje mee laten komen.
De kist zag er mooi uit. Beetje spartaans en dat zie ik graag. Ik schrok wat bij het opendoen. Ik had donkerbruine sigaren verwacht, maar ze waren lichter van kleur. Op gevoel was ik bang dat dat mindere kwaliteit zou zijn. Noem het bijgeloof.
De sigaren zelf lagen strak in de doos. Geen kleurverschil of andere fratsen, en alle bandjes strak naast elkaar. Hier was aandacht aan geschonken dat was te zien.
Das dan gek als je bedenkt dat het een b merk van Montecristo is, maar die tref ik wel eens heel wat minder aan.
Mijn gewoonte is om ze toch meestal wel een week of acht even te laten wennen in de humidor maar een etentje verdrong die gedachte, en ik kon het niet laten om er eentje wat eerder een kans te geven.
Het eerst contact met de sigaar was wat je noemt,...onwennig. Hij zag er mooi uit,..een zijdezacht dekblad,..geen oneffenheid,....goed knipbaar kapje. Echter hij voelde hard an alsof hij veel te strak gerold was. En als ik ergens chagarijnig van wordt is het daarvan.
Alhoewel deze sigaar al eerder mijn verbazing geen doel liet treffen,...hij trok goed.
De Diplomaticos No 3 lag als een koning in de mond. De rook kon in het begin wat onwennig genoemd worden,mischien een beetje ruw en grassig maar het pallet was erg breed. Voor elke liefhebber wel wat. Het is een sigaar die je letterlijk voelt. Het is een uitermate verzadigende sigaar met een genoegen aan nicotine en prikkeling van de slijmvliezen. De smaak was optimaal. Precies zoals ik hem wilde hebben. Geen nichterige verkleedpartijen als het proeven van chocolade, cacao,.??,...maar mestgeur, ammonia,het echte Cuba....grondtonen waar je dorst van krijgt.
Het enige minpunt aan de sigaar was het omslagpunt welke bijna op de helft lag.
Ik zou zeggen,......als je in het buitenlandkomt,......meenemen!!!!!!

Groetjes Bas

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 19 Sep 2007, 08:12 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Nog drie muisklikken weg van deze overheerlijke kanjers van sigaren,.!!!


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 19 Sep 2007, 19:23 
Ik heb er nog steeds een liggen uit 2001!!
Ik heb ook de nr 2 en de 4 eens mogen proberen, en ze bevielen me buitengewoon.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 09 Jan 2008, 20:39 
Offline
Panatella
Panatella

GeregistreerdCOLON 26 Dec 2007, 00:20
BerichtenCOLON 49
Ik heb net een Diplomaticos #3 op uit mijn bestelling bij Paul Bugge. De prijs was EUR 7,60.

Mijn eerste Cubaan sinds jaren.

Mijn observaties:

- mooi glad dekblad, heerlijke aardse, licht kruidige geur - als een regenbui in een herfstbos - loof.

- de sigaar is inderdaad nogal vast en strak gerold
- helaas is het dekblad bij de schouder beschadigd (geplakt met vloeitje)

- de pre-draw is erg moeilijk en geeft wat plantige (grassig?) , aardse smaken prijs.

- Na het aansteken , de eerste trek is erg zwaar en geeft weinig rook, dit verbeterd na een paar trekken. Het aroma is vrij licht, kruidig, iets grassig, licht cacao. Vrijwel identiek aan Montecristo #3.

- Complimenten van mijn omgeving over de "heerlijke geur" !

- De draw verbeterd en geeft een volle, romige rook.
- De sigaar brand wat onregelmatig en scheef, vereiste bijbranden.

- Na de helft wordt het behoorlijk krachtig, peperig en een lichte lederachtige smaak ontwikkelde zich voor korte duur.

- Tegen het einde (na 2/3) een overvloed aan peper en kruiden. De draw wordt steeds moelijker, brand op de lippen hierdoor. Niet totaal onaangenaam.

- Helaas barstte het dekblad en kon ik niet de gehele finale van de sigaar ervaren. Ik moest flink trekken voor een mond vol rook.

- De sigaar gepaard met een kruidige La Chouffe gerookt.

- Naasmaak is goed - romige en kruidig.

Ik vraag me af of de sigaar zonder beschadiging beter was geweest. Desondanks dat de smaak vrijwel identiek was aan Montecristo vond ik de finale een stuk krachtiger. Helaas was dit exemplaar geplaagd door een zware draw , iets dat ik in het verleden toen ik regelmatig Cubanen rookte (2002) vaker had. De smaak blijft uniek en als Montecristo liefhebben zeker heerlijk maar helaas was deze Diplomaticos #3 te strak gerold en gepaard met de brandproblemen verhinderde dit het pure genieten.

Als referentie gaat er morgen een Monte 3 in de fik.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 09 Jan 2008, 21:29 
leuke review!!!!!


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 10 Jan 2008, 07:19 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Feb 2007, 11:23
BerichtenCOLON 2922
WoonplaatsCOLON Sweikhuizen (Sjweikese)
Leuk om te lezen! Jammer inderdaad dat de sigaar enigszins beschadigd was.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 10 Jan 2008, 21:46 
Voor enig vergelijk:

viewtopic.php?t=711

De totale Diplomaticos serie loopt parallel aan de Monte Cristolijn. Is er dan ook een soortement B-lijn van, maar ik rook ze liever dan de MC zelf, omdat ik die maar al te vaak als de zwaarste Cubanen ervaar. Sta hierin wel vaak alleen, maar het zij zo.


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.