Sigarenplatform

Het is momenteel 19 Apr 2024, 22:49

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 TitelCOLON Fonseca Delicias
BerichtGeplaatstCOLON 22 Sep 2006, 16:59 
Gisteren voor het eerst geprobeerd. Deze machinaal vervaardigde van Fonseca, 123 bij 40, staat volgens de kenners als zeer mild te boek en als een van de betere sigaren voor hen die eens een Cubaan willen proberen als instapsigaar. Ik kocht deze in Spanje voor 1,85 per st. Ik ben er nog niet echt vrolijk van geworden:

Vandaag eens een geprobeerd, omslagpunt lag al op 50% en daarna niet echt een genot meer. Eerste deel typisch Cuba met veel aardse grondtonen zonder al te veel plezierige hinten. Rookte wel makkelijk weg, egale trek, niettemin nog niet genoeg voor een hoge notering, wordt vervolgd, want zeker bij machinale sigaren kan er veel verschil inzitten.

.


Laatst gewijzigd door 1 op Harold, in totaal 4 keer gewijzigd.

Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 23 Sep 2006, 07:27 
Harold,

Het probleem is denk ik dat te veel sigaren in hun 'sick period' worden gerookt... Weet je een boxcode?
Voor die machinaal gemaakte sigaren zal toch in mindere mate ook gelden dat ze net als hun handgemaakte neefjes wat rust nodig hebben.

Wellicht dat ze over enige tijd je beter kunnen bekoren.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 23 Sep 2006, 12:18 
Is mij uiteraard bekend Rene, echter kocht er geen box van maar een aantal losse, die volgens hen uit 2004 stamden. Gisteren herhaald en bleef die typische wat de Engelsen 'tannic harshness' proeven, de bitterheid die jongere Cubaanse sigaren vaak kenmerkt. Als ik Min Ron Hee erop nasla zou dat bij deze sigaar niet gemogen hebben. Desondanks beviel hij gisteren al iets beter, tussencijfer nu een 6.
De sick period is toch bij bijna 90% van de sigaren na enkele maanden al voorbij en na een jaar helemaal. Ach ook Goeroe's als MRH zitten er wel eens naast. :x :shock:


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 04 Okt 2006, 19:10 
Hoorde vandaag van iemand uit de tabaksbranch dat het met Fonseca al een aantal jaren op en vaak af is. De mini's schijnen zelfs uit Turkije te komen. Enfin heb nog wel vooraad om te proeven, ook machinaal gemaakte dus wordt wederom vervolgd.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 23 Okt 2007, 20:30 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007, 14:03
BerichtenCOLON 6603
Bezig met de Fonseca No. 1
Kan mij weinig (lees helemaal niet) bekoren, wordt er niet blij van zeg maar. :(
Mild, droog en een matige smaakontwikkeling die zeker niet enthousiast maakt.

Maar dat weten we dan ook weer.
:D


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 24 Okt 2007, 08:55 
Ik heb alleen de Dominicaanse variant ooit geprobeert omdat ik deze door een goede vriend aan kreeg geboden, ik heb al eens betere op, jammer om te horen dat de Cubaanse variant ook tegenvalt.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 24 Okt 2007, 17:53 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007, 14:03
BerichtenCOLON 6603
Het viel mij tegen maar laat je vooral niet door mij tegenhouden.
Maar ik denk, aangezien jij van full bodied houdt, jij hier ook niet gecharmeerd van zal zijn.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 24 Okt 2007, 17:59 
Raleigh schreefColon
Het viel mij tegen maar laat je vooral niet door mij tegenhouden.
Maar ik denk, aangezien jij van full bodied houdt, jij hier ook niet gecharmeerd van zal zijn.


dat verwachtte ik ook al inderdaad, was ook niet van plan hem te proberen. Viel me gewoon op dat zowel de cobaanse als de honduras (niet dominicaanse zoals ik eerder vermelde) zo tegenvallen.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 29 Okt 2007, 11:42 
Wat ik ooit aan Fonseca kocht heb ik er nooit aan afgerookt. Alleen de N0 1 kon er enigszins mee door. Ga ze gewoon oproken tegen beter weten in....


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Jan 2010, 11:04 
Offline
Robusto
Robusto
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Okt 2009, 12:13
BerichtenCOLON 121
WoonplaatsCOLON Antwerpen - Kortrijk
Gisteren ook deze sigaar eens geprobeerd.

Sigaar knipte zeer goed en makkelijk, aansteken was hetzelfde verhaal. Alles ging goed en wel tot er nog 1 derde van de sigaar over was. Toen was het alsof ze was dichtgeslipt... De draw die over de eerste 2 delen van de sigaar best nog meeviel was helemaal verdwenen naar het einde toe. Lekkere sigaar voor tussendoor, maar ik zou het geen topper noemen.

_________________
Jonas - Maarten - Joni


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.