Sigarenplatform

Het is momenteel 24 Apr 2024, 17:38

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 25 Jul 2010, 11:10 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Apr 2009, 13:14
BerichtenCOLON 2873
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
€8,40 voor een middelmatige (geen ervaring mee, dat lees ik hier aan de geposte bevindingen af) robusto vind ik prijzig, zeker als je voor €8,50 een AF Rosado Magnum 52 kunt kopen (en die is lekker =P~ ).

Jammer dat ie tegen valt, hopelijk is dat niet zo voor de RA RE Portugal...

Frank

_________________
Ik weet zeker dat er vele dingen zijn die een goede sigaar overtreffen,
maar tot op dit moment kan ik niet bedenken wat dat zou kunnen zijn


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Jul 2010, 11:20 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Ik hoop het ook niet, maar ik verwacht dat dit wel een goeie is. Ramon Allones is mij nog nooit tegen gevallen. Het is natuurlijk zo dat een sigaar kan tegen vallen, maar die ik vrijdag in mijn handen had....dat kon werkelijk niet. Straks met de camper naar Portugal voor mij welverdiende vakantie. 8)

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 27 Aug 2010, 19:37 
Offline
Churchill
Churchill
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008, 20:26
BerichtenCOLON 232
WoonplaatsCOLON Haarlem
Ik heb er nu meerdere van gerookt. Bij de eerste was ik direct verkocht: heerlijk.
Echter, na er een aantal van gerookt te hebben ontdek je per sigaar veel verschillen. De productie is niet erg stabiel en dat is jammer, want de eerste was echt ontzettend lekker.
Nou moet ik erbij zeggen dat ik de eerste binnen heb grookt en de overige buiten....
Ik vind het een prima sigaar, maar je moet wel een beetje geluk hebben (en dat zou niet moeten mogen).

_________________
Met vriendelijke groet,
Het mannetje in je hoofd dat tegen je praat als je dingen leest


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Okt 2010, 12:56 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Jan 2009, 21:02
BerichtenCOLON 1454
"close, but no cigar".

Het is wachten op de smaak doe maar niet op gang wil komen. Halverwege meen ik een zoetje te proeven, of is het mijn brein die wil dat ik wat proef voor mijn 8 euro nog iets.

Er wat bij drinken is ook geen succes, het glaasje water overstemt de smaak al.

1 keer, maar niet weer. Voor hetzelfde geld of een eurootje meer kan ik een waslijst aan sigaren opnoemen die wel lekker zijn.

Jammes, had een leuke sigaar 'kunnen' zijn.

_________________
Gentlemen, you may smoke.” (ending the long ban on smoking held by Queen Victoria in the early 20th Century) – King Edward VII


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Okt 2010, 14:03 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Zonde he? gelukkig krijgen we de punch over paar maandjes.....en dan maar hopen dat deze wel redelijk is.

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro



Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!



[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"








http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Okt 2010, 14:28 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Apr 2009, 13:14
BerichtenCOLON 2873
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
Bolletje schreefColon
Zonde he? gelukkig krijgen we de punch over paar maandjes.....en dan maar hopen dat deze wel redelijk is.


Niet Punch, Maar Juan Lopez No. 3 toch? En wanneer eigenlijk precies?

Frank

_________________
Ik weet zeker dat er vele dingen zijn die een goede sigaar overtreffen,
maar tot op dit moment kan ik niet bedenken wat dat zou kunnen zijn


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Okt 2010, 14:43 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
OpiumX schreefColon
Bolletje schreefColon
Zonde he? gelukkig krijgen we de punch over paar maandjes.....en dan maar hopen dat deze wel redelijk is.


Niet Punch, Maar Juan Lopez No. 3 toch? En wanneer eigenlijk precies?

Frank


Oja klopt, Punch was RE voor Portugal in 2011. Ik heb tegenwoordig meer met de Portugal dan met de Benelux edities. 8) Zo verwarrend allemaal. :D

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro



Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!



[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"








http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Okt 2010, 14:56 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Jan 2009, 21:02
BerichtenCOLON 1454
Bolletje schreefColon
Zonde he? gelukkig krijgen we de punch over paar maandjes.....en dan maar hopen dat deze wel redelijk is.


de Juan Lopez' nr3 inderdaad. Ik klop het af, maar JL is wat mij betreft top. Heb hier de 1 en 2 en een kistje panatela superba. Die laatste is overigens echt een toppertje. Dus ik kijk uit naar de komst vd nr3

_________________
Gentlemen, you may smoke.” (ending the long ban on smoking held by Queen Victoria in the early 20th Century) – King Edward VII


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Okt 2010, 15:26 
Offline
Corona
Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 19 Aug 2010, 11:42
BerichtenCOLON 66
WoonplaatsCOLON Bergeijk
Die heb ik HEEL toevallig vandaag eentje gekregen van mijn Sigarenboer, ik ga hem maar is roken kan ik wel eens zeggen of ie lekker is.
http://twitpic.com/2um8wf

_________________
"A good cigar is like tasting a good wine: you smell it, you taste it, you look at it, you feel it - you can even hear it. It satisfies all the senses."


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Okt 2010, 15:32 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Ik zou het verwachtingspatroon errug laag leggen. Op niveau van een Moods bijvoorbeeld, dan kan het alleen nog maar meevallen. 8)

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro



Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!



[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"








http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Okt 2010, 15:35 
Offline
Corona
Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 19 Aug 2010, 11:42
BerichtenCOLON 66
WoonplaatsCOLON Bergeijk
Hehe, dan is die prijs wel erg hoog als het de kwaliteit betreft van "moods"

_________________
"A good cigar is like tasting a good wine: you smell it, you taste it, you look at it, you feel it - you can even hear it. It satisfies all the senses."


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Okt 2010, 15:36 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Jan 2009, 21:02
BerichtenCOLON 1454
Bolletje schreefColon
Ik zou het verwachtingspatroon errug laag leggen. Op niveau van een Moods bijvoorbeeld, dan kan het alleen nog maar meevallen. 8)


Kom, kom, zo slecht zijn die Moods niet hoor. :mrgreen:

_________________
Gentlemen, you may smoke.” (ending the long ban on smoking held by Queen Victoria in the early 20th Century) – King Edward VII


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Okt 2010, 15:38 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
CigarJunkie schreefColon
Bolletje schreefColon
Ik zou het verwachtingspatroon errug laag leggen. Op niveau van een Moods bijvoorbeeld, dan kan het alleen nog maar meevallen. 8)


Kom, kom, zo slecht zijn die Moods niet hoor. :mrgreen:


:mrgreen: Mwjha, klopt ook wel een beetje, vergeleken met die Fonseca moet ik je wel gelijk geven. 8)

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro



Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!



[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"








http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 06 Mrt 2011, 13:03 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Jan 2009, 19:29
BerichtenCOLON 2161
WoonplaatsCOLON Veenendaal
Deze sigaar was de eerste van de proeverij op het platformjubileum, maar omdat ik toen al een sigaar in mijn gezicht had, heb ik deze stiekem in mijn travelhumi gedaan – uiteraard met de bedoeling mijn schuld aan de forumgemeenschap op een later tijdstip in te lossen. Dat tijdstip is dus nu.

Ik zit lekker op mijn terrasje in de zon. Het is nog wel frisjes, dus de verwarming is aan. Ik ga geen foto’s maken want dat heeft Cliff al gedaan. Ik drink er een Rochefort 8 bij, net als op de jubileumherf. Sigaar en bier vullen elkaar uitstekend aan. Dit wordt een leuke middag.

Dit is mijn eerste Fonseca, dus ik heb geen referentiemateriaal. Ik heb ook geen bandjes of het kenmerkende Fonseca-omhulsel omdat het een blinde proeverij was. Maar ook zonder deze parafernalia ziet de sigaar er mooi afgewerkt uit. Hij voelt een beetje hard aan dus ik ga meteen knippen; zoals verwacht geen lichte trek maar gelukkig ook niet te zwaar. Aansteken gaat prima en de brand is mooi voor een Cubaan.

De eerste smaken zijn vooral houtachtig, een beetje aards en een heel licht romig accent. Na al het NC-geweld van de afgelopen weken is de kenmerkende subtiele mildheid van de Habano een hele verademing. Deze Fonseca produceert ook een mooie hoeveelheid rook maar na een centimeter of twee neemt de smaak iets in kracht af. Hierdoor kan zich een licht zoetje manifesteren. Tevens moet ik ingrijpen bij een serieuze scheefbrand – te vroeg gejuicht wat dat betreft.

Na een minuut of veertig zit ik ongeveer op de helft en is er helaas maar weinig gebeurd. Nog steeds weinig smaak, een heel klein beetje houtig, een heel klein zoetje, telkens met de nadruk op “heel klein”. Enig pluspunt is de aangename tabaksmaak die lekker in de mond blijft hangen. Zonder die nasmaak zou je bijna denken dat je papier zit te roken. Ik snap niet dat mensen na deze sigaar de tweede van de proeverij nog smakeloos vonden.

Aldus dient zich een dilemma aan: doorroken of wegleggen? Aan de ene kant: het zonnetje schijnt nog steeds en het bierglas is nog halfvol. Aan de andere kant: binnen hoor ik de kinderen boven de stofzuiger uit gillen en stoeien. Ik denk dat ik nog maar even blijf zitten.

De eerste Christenen dienen zich aan in het park achter mijn huis – de kerkdiensten zijn uit en wandelen is de Heere blijkbaar welgevallig op de zondagmiddag, dit in tegenstelling tot, zo meen ik uit hun verwijtende blikken te kunnen opmaken, het degusteren van bier en sigaren. De mannenbroeders schrijdden strak in het pak met gesteven witte boorden over de gebaande paden, de vrouwen volgen met frisse rode konen, zedige rokken en een half dozijn jonge koters.

Misschien toch maar naar binnen gaan...

_________________
Wordt ook een Cigar Profiler! Kijk snel op http://www.cigarprofiler.org


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Jan 2012, 19:44 
Offline
Corona
Corona

GeregistreerdCOLON 21 Sep 2011, 11:56
BerichtenCOLON 91
WoonplaatsCOLON Deventer
Geen goede ervaring met deze sigaar.

Ik had er drie in de humidor en heb er nu twee gerookt. Bij beiden kon ik geen lijn ontdekken in de smaak. Het begin roookt hij nog wel lekker (beetje hout) maar na 1/3 overheerst..... rook. Kon er niets meer in proeven en heb echt mijn best gedaan. Daarbij heb ik alle vormen van brand in beide sigaren gezien, tunnelbrand, scheefbrand, spontane asval....

Ik ga de derde aan visite (niet van het type sigarenliefhebber) schenken... Wel slecht trouwens :twisted:

Niet mijn sigaar

_________________
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
- General George Patton


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.