Sigarenplatform

Het is momenteel 29 Mrt 2024, 05:50

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 TitelCOLON H.Uppmann Majestic
BerichtGeplaatstCOLON 30 Mrt 2007, 13:13 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2007, 17:37
BerichtenCOLON 1173
WoonplaatsCOLON lelystad
hallo allemaal....

gisteren met wat vrienden gepokerd en onderwijl genoten van een h.upmann majestic....

dit is echt een blijvertje voor in mijn humi.... vond alleen de trek heel zwaar maar de smaak vond ik zeer goed evenals de geur.

brande mooi recht en met een lekker stevige as kegel.... en met zijn 14 cm hebben we er toch bijna 2 uur plezier aan gehad

smaak lekker licht, absoluut niet scherp... ik wou bijna zeggen de afdronk van deze sigaar is zeer prettig op de tong...

ga hem de volgende keer per kistje van 25 bestellen....

groet

igor


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 30 Mrt 2007, 16:18 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
De majestic kan wat strak gerold zijn bij tijden ja, dat klopt. Het voordeel van deze klasse sigaar is dat ie ook heel lekker smaakt als men hem jong rookt. De majestic is smaakvol en mooi rond, er komt veel wat men in de franse proeverijen ( stalgeur) vanaf, hetgeen mij altijd erg verheugt en een heerlijke typische sigarenlucht verspreidt voor uw omstanders.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 01 Apr 2007, 12:32 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2007, 17:37
BerichtenCOLON 1173
WoonplaatsCOLON lelystad
Bas schreefColon
De majestic kan wat strak gerold zijn bij tijden ja, dat klopt. Het voordeel van deze klasse sigaar is dat ie ook heel lekker smaakt als men hem jong rookt. De majestic is smaakvol en mooi rond, er komt veel wat men in de franse proeverijen ( stalgeur) vanaf, hetgeen mij altijd erg verheugt en een heerlijke typische sigarenlucht verspreidt voor uw omstanders.


kan er aan dat strakke ook wat gedaan worden... bijv langer laten rijpen ofzow... het is namelijk zo zonde... tis een vreselijk lekkere sigaar en dat doet dan afbreuk aan deze....


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 01 Apr 2007, 13:14 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Je kunt hem zachtjes tussen de vingers rollen, dan wordt ie ietsje losser,
en idd een wat langere tijd laten liggen is veruit okee. Let wel dat dit een typisch kenmerk is voor deze sigaar, men moet hem geduldig roken en echt gaan voor de smaak. Een grote rook-ontwikkeling heeft ie niet erg, als dat wenselijk is kun je je beter wenden tot de mille-fleurs van RyJ of Partagas, welke in dezelfde sfeer zitten qua prijs en smaak en over het algemeen een iets vollere rook afgeven.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 24 Apr 2007, 09:46 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2007, 17:37
BerichtenCOLON 1173
WoonplaatsCOLON lelystad
gisteren de tweede van de majestic gerookt en deze was duidelijk losser gerold als de eerste maar vond dat je nog wel moest werken om er wat rook uit te krijgen.. meer als bijvoorbeeld de cohiba van de zelfde maat....


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 21 Mei 2007, 18:27 
Offline
Cigarillo
Cigarillo

GeregistreerdCOLON 10 Mei 2007, 11:19
BerichtenCOLON 9
Net een Majestic opgerookt. Zat heel veel afscheiding op (Plume in het engels? Toch?) Na dat er zorg vuldig afgehaald te hebben opgestoken. Ik vond hem pas na de helft echt lekker. Blijvertje voor die prijsklasse!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Nov 2008, 23:28 
Offline
Aanstormend talent in de sigarologie
Aanstormend talent in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 08 Okt 2008, 11:39
BerichtenCOLON 330
WoonplaatsCOLON meppel
Gisteren een Upmann Majestic gekocht bij Hajenius en vandaag gerookt. Een mooie sigaar met volle smaak. Alleen hij proefde ook een beetje zuur.
an het zijn dat ik nog een maandje had moeten wachten. Rijpen in de humidor. Of zal de sigaar te jong zijn geweest vanwege de snelle doorloop bij Hajenius.
Ik weet het niet. Mogelijk hebben jullie hier een antwoord op
Met vriendelijke dank.

Paul.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 07 Sep 2009, 22:38 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Aug 2009, 15:04
BerichtenCOLON 2998
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
ik heb er vanavond ook eentje geprobeerd. Heb er ook erg lang mee gezeten, en heb van de rust genoten, maar ik vond de smaak niet zo heel erg denderend. Kan ook niet zeggen dat ik de smaak kan benoemen. Maar ik ben een beginner, misschien komt het daardoor. Aansteken lukte al niet zo erg, en ik had moeite om hem brandende te houden. Ging ook scheef trouwens.
Maar met een paar glazen spaanse wijn erbij heb ik toch een lekker avondje achter de rug.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Aug 2011, 19:16 
Offline
Panatella
Panatella
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 15 Jul 2011, 19:56
BerichtenCOLON 45
WoonplaatsCOLON Antwerpen
Ik heb er vanmiddag een gerookt. Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. Ik heb er een uur en een kwart over gedaan om hem soldaat te maken en had tijdens het roken zowel fijne als minder fijne momenten.

Zo viel, zonder enige aanleiding, de as er na een klein centimetertje spontaan af. Het eerste deel rookte erg prettig. Ik kreeg een redelijke hoeveelheid rook en de smaak zat goed. Op het einde van het eerste stuk ging de sigaar uit. Ik dacht dat dat kwam omdat ik te traag rookte, maar dat bleek later toch niet zo te zijn.

De smaak bleef goed, zeker gezien de voordelige prijs van de sigaar. Na ongeveer 2/3 werd de sigaar echter heel bitter en viel hij weer stil. Ik ben er heel zeker van dat ik deze keer niet te traag gerookt heb. De sigaar bleef een hele tijd bitter en ik besloot dan maar om hem te 'purgen'. De smaak werd daardoor een heel stuk aangenamer en ik kon rustig verder roken.

Tegen het einde van het derde deel aan viel de Majestic echter weer stil. Ik besloot om het daarbij te laten.

Misschien had ik pech met de sigaar die ik gerookt heb, of misschien lag het aan het feit dat ik een beginnende sigaarroker ben. Er waren in elk geval momenten die me ervan overtuigd hebben om hem nog een tweede kans te geven. Hopelijk overtuigd hij dan wel.

_________________
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Aug 2011, 22:20 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Nov 2007, 22:06
BerichtenCOLON 5014
WoonplaatsCOLON Deventer
@ Arclaud,

Ik heb onlangs een aantal van deze sigaren uitgedeeld en geen enkele klacht gehoord.

Integendeel deze sigaar viel zeker in goede aarde !

De Majestic werd in ieder geval gretiger gerookt als de Cain Daytone die uit dezelde

kist werd gepresenteerd. 8)

Afbeelding

MC


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Aug 2011, 00:08 
Offline
Panatella
Panatella
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 15 Jul 2011, 19:56
BerichtenCOLON 45
WoonplaatsCOLON Antwerpen
MONTECRISTO schreefColon
@ Arclaud,

Ik heb onlangs een aantal van deze sigaren uitgedeeld en geen enkele klacht gehoord.

Integendeel deze sigaar viel zeker in goede aarde !

De Majestic werd in ieder geval gretiger gerookt als de Cain Daytone die uit dezelde

kist werd gepresenteerd. 8)

MC


Misschien ligt het wel aan onkunde als beginner. Een volgende Majestic zal meer raad brengen. :wink:

_________________
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Aug 2011, 08:29 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Nov 2007, 22:06
BerichtenCOLON 5014
WoonplaatsCOLON Deventer
[quote="Arclaud"

Misschien ligt het wel aan onkunde als beginner. Een volgende Majestic zal meer raad brengen. :wink:[/quote]

Mijn Majestic sigaartjes smaakten ook niet echt top toen ik ze voor het eerst rookte,
vers van de leverancier. Ze waren vrij vochtig.

Maar een paar maandjes in mijn humidor deden wonderen, daarna geen enkel probleem
meer mee gehad en er zijn onderhand twee kisten vol van deze sigaren opgerookt.
Dus gun ze eerst een rustpauze , daarna pas weer proberen.

MC


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Aug 2011, 08:33 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Mei 2010, 13:19
BerichtenCOLON 4006
ik heb deze in mijn beginperiode als habanofiel met kisten gerookt
h upmann kan voor mij niets verkeerd doen
deze is weliswaar niet het vlaggeschip van het marca maar er zijn niet overdreven veel sigaren die zo'n sterke prijs/kwaliteit verhouding hebben (imo)
gaarne een raincheck

_________________
Fumando las penas van pasando y . . . si fumas habanos nunca las tendras.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Aug 2011, 10:15 
Offline
Meester
Meester

GeregistreerdCOLON 22 Mei 2010, 07:44
BerichtenCOLON 703
De van Mr Appleton overgenomen exemplaren bevallen mij goed.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 24 Mrt 2012, 22:24 
Was in de gelukkige omstandigheid dat ik vorige week op een van mijn dienstreizen een kistje van deze prachtsigaar op Schiphol heb kunnen bemachtigen (belastingvrij dus dat scheelt echt enorm).
Ik heb er nu 2 geprobeerd en inderdaad, zoals al eerder vermeld, een heerlijke sigaar in deze prijsklasse. Er is inderdaad veel verschil in "strakte" maar hopelijk worden ze met in de toekomst nog beter. Volgens mij geen miskoop


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.