Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 10:44

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 04 Sep 2008, 10:43 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Jan 2008, 19:39
BerichtenCOLON 1181
WoonplaatsCOLON Deventer
Gisteren is deze sigaar ook in vlammen bij mij opgegaan. Het was voor mij de 2e keer, de 1e keer viel zwaar tegen, maar ik wou hem toch nog een kans geven.

Echter moet ik zeggen dat hij weer tegen viel. Ik heb het zelf niet zo op Cubanen, wat mijn verwachtingen dus nooit zo hoog maken dus als voordeel voor de Cubanen moet spreken. Maar ook de 2e keer had ik gewoon heel veel moeite om er smaken uit te halen die mij bevallen. Of ze zijn er niet, of ze zijn te moeilijk te ontdekken. Verder moest ik de sigaar een aantal keren bijbranden.

Dus ook deze Cubaan wordt het niet voor mij. Maar we gaan stevig door totdat we een aantal Cubanen hebben die we wel waarderen :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 10 Dec 2009, 08:02 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007, 09:43
BerichtenCOLON 568
WoonplaatsCOLON Enske
Door een foutje van de verkopende partij kwam een SLBox van deze sigaren in mijn bezit. Ik had eigenlijk een kistje JUAN LOPEZ SELECCION No.2 (ook in SLB) besteld. Door de verpakking en de namen van de sigaren een "logische" vergissing. Om géén gedoe te hebben met retouneren, besloot ik ze gewoon te houden. Een kistje uit mei 2008. Gisterenavond besloot ik deze sigaar, die ik slechts 1 of 2 keer eerder had gerookt (jaren geleden), eens te proberen.
Het aansteken met lucifer ging perfect. De sigaar was zeker niet zo licht van smaak als ik dacht. Uiteraard niet van het caliber Bolivar RC. Maar meer in de richting van een SLR regios. De brand was gewoon onberispelijk. Een mooie wit/grijze askegel met mooie volle romige rook. Een van de smaken die mij is bijgebleven is die van spijs (amandelen). Een heerlijke sigaar die zeker wat meer aandacht verdient tussen de D4, SS en RC.

_________________
"I have as much authority as the Pope, I just don't have as many people who believe it."

George Carlin


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Jun 2010, 23:50 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 25 Apr 2007, 10:57
BerichtenCOLON 1272
WoonplaatsCOLON Maastricht e.o.
Vanavond deze sigaar gedegusteerd, die nog in mijn humi lag van reizend pakketje 8 (d.d. 31 augustus 2008). Tja, wie wat bewaart, die heeft wat.

De sigaar voelde mooi aan. Wat me meteen opviel was de zeer lichte trek in het begin. Geen idee waar het door kwam, maar zo licht heb ik nog nooit meegemaakt. Later werd de trek wat zwaarder. Desalniettemin was er wel veel rook, heel veel rook, en gelukkig maar, want die was nodig voor de smaak. Wel mooie volle rook trouwens. Ik vond het een onverwacht lichte sigaar qua smaak, ik had wat meer body verwacht.

Derde constatering: de brandduur was relatief kort voor een robusto-model. Meestal doe ik er wat langer mee. Wellicht hangt dit samen met de lichte trek en de vele rook.

Dan de brand: werkelijk onberispelijk en on-Cubaans. Geen enkele keer hoeven bij te branden, prachtige, stevige askegel, mooi gelijkmatig en als gezegd meer dan voldoende rook. Kaarsrechte brand, ik heb mijn waterpas erop kunnen calibreren!

En de smaak, eigenlijk het belangerijkst: best OK, een zeer behoorlijke smaak. Ik heb er niets in kunnen vinden dat me niet zinde. Hooguit dat het allemaal iets licht was, geen explosies of iets dergelijks. Zo zat er op enig moment een mooi pepertje in, achterop de tong, mooi hooi, tikkeltje leer. Die amandelsmaak die hiervoor werd beschreven, heb ik helaas gemist. Maar ja, voor een Cubaanse robusto van Eur 8,50 heb je best veel meer keuze dan deze. Ik zou dan toch mijn favoriete (OK Hermoso no 4) VR Famosos prefereren, maar dit is weer eens iets anders. Akkoord, voor minder kun je minstens net zo prettige sigaren krijgen die hetzelfde doel dienen, bijvoorbeeld de RyJ no. 1 of 2. Het RP is echter om eens wat nieuws te proberen naast je standaard arsenaal, en dat is dus gelukt; ik zou de sigaar zelf niet snel hebben gekocht denk ik.

Al met al een lekkere sigaar voor een moment waarop je rustig wilt roken zonder afgeleid te worden door een enorme complexiteit. Vanavond, na een avondje klussen en een dag hard werken, kinderen moet, et cetera, een heerlijke sigaar ter begeleiding van het doornemen van de post en wekelijkse tijdschriftenoogst.

Ik hanteer een beoordelingsschaal van 1 (echt zonde om hier tijd aan te besteden, komt gelukkig niet vaak voor, maar voor mij bv de Cuesta Rey Centario Piramid no 9) tot 5 (hier moet je tijd voor maken: elke bestede seconde is het waard, voor mij bv. Trinidad Robusto Extra, RyJ Churchill, Cohiba Siglo VI en Coronas Especiales). Deze HdM Epicure No. 2 komt met een cijfer 3 mooi in het midden.

_________________
"Cigar smoking is a hobby; cigarette smoking is an addiction"
- David Sabot -


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Jun 2010, 09:19 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Mei 2010, 13:19
BerichtenCOLON 4006
waar zou je de h upmann connoisseur 1 plaatsen?
persoonlijk vind ik dit een heerlijke robusto

_________________
Fumando las penas van pasando y . . . si fumas habanos nunca las tendras.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 10 Jul 2011, 14:43 
Offline
Robusto
Robusto
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 07 Jun 2011, 16:52
BerichtenCOLON 104
Tijd voor mijn 50e post alweer op dit mooie forum. En hoe kun je dat beter vieren dan met een review?

Vandaag gekozen voor de volgende sigaar:

Sigaar: Hoyo De Monterrey Epicure No.2
Formaat: Robusto (124 x 50)
Leeftijd: Heb de boxcode niet gezien, maar naar mijn mening is het een 2010 model


Afbeelding

Predraw:
Het dekblad is mooi roodachtig bruin en de constructie is goed. Ik ben wederom een beetje verkouden, dus mijn reuk orgaan is niet optimaal, maar met een droge trek herken ik toch wel iets van een witte peper en wat hout. De draw zelf is redelijk aan de lichte kant, maar ik doe het ervoor. Tijd om er een vlam in te zetten.

Afbeelding

Eerste deel:
Een aardse ondertoon, en witte peper als boventoon, en proef ik nou zout? Ik heb dit bij cubanen niet eerder geproefd, maar het lijkt er toch op dat het daadwerkelijk zout is. Maar al snel verdwijnt die smaak en neemt de witte peper het weer over.

Afbeelding

Tweede deel:
Het tweede deel is vrijwel het zelfde als het eerste deel, al verneem ik niets meer van het zout. Het scheelt echter maar een letter en dan kom je al snel op hout. Want op die smaak word nu wat meer de nadruk gelegd. Het tweede deel eindigt met een vleugje crème.

Afbeelding

Derde deel:
De witte peper en hout zijn de blijvertjes, en de crème die tot het einde aanwezig blijft maakt het allemaal net iets aangenamer. Nu ik het einde van de sigaar nader, vind ik wel dat de prijs van deze sigaar iets te hoog gegrepen is, maar dat zal wel wat met de uitstraling van de sigaar te maken hebben, aangezien er maar liefst twee bandjes aanwezig zijn.

Afbeelding

Eindoordeel:
Perfect voor het begin van de middag, een heerlijk milde maar jonge sigaar, en onder het genot van een goede kop koffie is het wel een heerlijk sigaar om even alle zorgen van je af te zetten, het is niet echt een complexe sigaar, en de smaken blijven vrijwel hetzelfde, met als uitzondering de crème die tot het einde bleef en het zout in het begin. maar wel heerlijk om te degusteren. De as is stevig en mooi van kleur, ik heb tot het einde van de sigaar geen last gehad van scheefbrand of iets dergelijks, en het omslagpunt werd pas heel erg laat bereikt, zoals op de foto wel te zien is.

Afbeelding

Cijfer: 86/100

Afbeelding

P.S
Op naar de 100 posts.

_________________
Faltas de ortografía garantizado
(PS, Ik vergat deze letters)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 10 Jul 2011, 15:27 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 10 Mei 2010, 14:27
BerichtenCOLON 1183
Mooie review en foto's! =D>


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 10 Jul 2011, 15:45 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Dec 2009, 21:33
BerichtenCOLON 934
Mooie review! Ik rookte deze laatst in Italië, iets te vochtig, tegen de 80% en het omslagpunt zat toen net na de helft.

Maar ook al eens eerder gerookt hoor, het is een goed sigaartje.

_________________
Life is good


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 10 Jul 2011, 18:41 
Offline
Corona
Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 22 Mei 2011, 18:00
BerichtenCOLON 63
WoonplaatsCOLON Noord Holland
Bedankt voor deze review!
De HdM Nr. 2 was een van de eerste sigaren die ik rookte. Kwam mij toen lekker zacht over, en inderdaad, niet heel veel complexiteit. Deze mooie stick is een vaste sigaar in mijn humidor!

_________________
1. Montecristo - No. 2
2. Hoyo de Monterry - Epicure No. 2
3. Trinidad - Robusto T


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 01 Aug 2012, 16:26 
Offline
Panatella
Panatella
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Jul 2008, 15:52
BerichtenCOLON 46
Vanmiddag mijn eerste HdM Epicure No.2 gerookt. Dit was ook mijn eerste ervaring met HdM.

Mooie stevige sigaar, voelde goed aan en rook heerlijk.
Het knippen ging mooi en de draw lied nog niet veel los over de smaken, en ik voelde zeker geen weerstand, dus dat word lekker onderuit zitten.

De eerste trekjes, vooral veel hooi smaak en het valt me op dat het allemaal erg licht is voor een cubaan. Na 15 minuten vind ik dat er qua smaak nog weinig is veranderd. Nog steeds hooi en wat hout maar zeker geen complexe smaken. Dat vond ik toch best wel jammer want ik had wel wat meer verwacht van deze stoere jongen.

Bijna op de helft de eerste askegel afgetikt. Erg mooie grijze stevige askegel moet ik zeggen. Maar pas nu komt de sigaar opgang. De smaak hooi verdwijnt en ik proef een lichte koffie smaak en iets van amandel en ja, ik proef ook een zoetje.
Na een tijdje komt de amandel smaak erg naar boven wat ik best kan waarderen, maar wat ik mis is toch echt iets wat meer pit. Het pepertje bijvoorbeeld zoals dat hierboven staat beschrijven heb ik niet kunnen ontdekken.

In totaal toch een anderhalf uur gerookt. Maar vond het erg jammer dat de sigaar pas na de eerste helft goed opgang kwam qua smaken betreft.
Omdat dit mijn eerste kennismaking was met HdM ga ik deze natuurlijk nog een kans geven. Ik heb nu nog één No.2 liggen. Misschien dat ik daar over een maand of wat aan ga beginnen.
Ik denk niet dat dit een favoriet van me gaat worden maar dat hoeft ook niet. Zo lang je je horizon maar verbreed en blijft proberen.

Kees


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 01 Aug 2012, 18:36 
Offline
Churchill
Churchill

GeregistreerdCOLON 06 Dec 2011, 12:51
BerichtenCOLON 282
Ik heb deze al 2 keer gerookt en telkens dezelfde ervaring gehad als jij omschrijft.

Deze staat op korte termijn niet op mijn verlanglijstje.

_________________
Un cigare c'est comme une femme, quand on s'en occupe plus, il s'éteind.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 01 Aug 2012, 19:21 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Jan 2009, 19:29
BerichtenCOLON 2161
WoonplaatsCOLON Veenendaal
Mooie review, Kees. Ik vind Hoyo's meestal wel lekker. Misschien zijn ze te jong? Sinds ik een wat oudere Cubaan gerookt heb, rook ik ze nooit meer jonger dan 4 jaar. Ik heb ooit ook twee wat oudere Epi 2's gehad en die vond ik geweldig.

_________________
Wordt ook een Cigar Profiler! Kijk snel op http://www.cigarprofiler.org


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.