Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 16:40

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 08 Mei 2011, 22:27 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007, 14:03
BerichtenCOLON 6603
Mooi man.
Zeer orgineel. =D>

Onderhoudsvriendelijke tuin ook.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 09 Mei 2011, 05:29 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Mei 2010, 13:19
BerichtenCOLON 4006
tof tof tof!

_________________
Fumando las penas van pasando y . . . si fumas habanos nunca las tendras.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Mei 2011, 14:48 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie

GeregistreerdCOLON 10 Jun 2009, 09:49
BerichtenCOLON 3123
geniaal!! =D> =D> =D>

(ik had graag Cliff's MC2 GR review op deze manier gezien; pissig torentjes van bakjes amandel aan het stapelen hahahahahaha)

_________________
afgehaakt


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 15 Mei 2011, 08:16 
Offline
Corona
Corona

GeregistreerdCOLON 08 Apr 2011, 17:43
BerichtenCOLON 94
WoonplaatsCOLON Den Haag
Super review.....
Dit moet toch wel inspireren tot meerdere orginele bijdragen.

Dit wordt een mooie sigaren maand.

Dit lijkt me trouwens wel een prachtige sigaar. Zoveel veschillende smaken .....
De portemonnee kan weer getrokken en omgekeerd ben ik bang.

_________________
--
Cheers maboc


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 18 Mei 2011, 16:53 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Sep 2010, 18:44
BerichtenCOLON 882
WoonplaatsCOLON (G)Limburg
Zonder woorden =D> =D> =D>

_________________
Een sigaar staat voor :
-genieten maar je favorietjes vinden tussen de massa !
-om daarna aan je favorietjes te geraken sta je nergens zonder echte vrienden en goede vakhandelaar(s) die je door dik en dun ondersteunen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 27 Dec 2011, 21:06 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Mrt 2011, 19:15
BerichtenCOLON 876
WoonplaatsCOLON Delft
In Cuba zag ik deze sigaar liggen in één van de Casa's en hij sprak me gelijk al aan, niet te groot, niet te donker en een redelijke constructie.

Uiterlijk:

Qua uiterlijk is de sigaar een heel eind op de goede weg. Het merkbandje van Hoyo de Monterrey combineert mooi met het Edicion Limitada bandje. Het dekblad is vrij donker van kleur, alhoewel het verre van maduro genoemd mag worden. Het dekblad is vrij van groffe nerven, behalve.... behalve bij het mondstuk, helaas zit hier een enorme nerf die het rookgenot toch wat wegneemt. Verder heeft de sigaar natuurlijk een triple cap.

7/10

Constructie:

De constructie laat toch wel wat te wensen over. Aan de voet is de sigaar mooi gerold, ongeveer op de helft voel ik een wat minder gevuld stuk en ongeveer bij het mondstuk is hij weer keihard.

6/10

Predraw:

Het knippen ging makkelijk met de Palio knipper en tijdens de predraw valt op dat de trek vrij losjes is. Ik proef een lading ceder en een hintje van kaneel. Overigens merk ik een hele zware stalgeur, die toch niet helemaal bij deze sigaar past. Qua uiterlijk zou ik eerder een wat lichtere geur verwachten.

Deel 1:

Het aansteken ging erg makkelijk en meteen zit ik met een mond vol vrij dunne rook en een overduidelijke ceder smaak. Die cedersmaak houdt aan en na een paar trekken komt ook een kruidigheid naar boven die ik wel kan waarderen. Ook een heel licht pepertje op de tong.

7/10

Deel 2:

Nog steeds die overduidelijke cedersmaak, maar de kruiden hebben nu plaatsgemaakt voor één specifiek kruid. De smaak herken ik wel, maar ik weet niet waar het bij hoort. Ik kan het denk ik het beste beschrijven als nootmuskaat. Het pepertje wordt iets scherper.

6/10

Deel 3:

Geheel in de lijn van verwachting, de cedersmaak, deze begint nu wel een beetje te vervelen. Maar naast deze cedersmaak proef ik nu ook popcorn :schok: dat is iets dat ik nooit verwacht had in een sigaar. Ook de nootmuskaat smaak is nog aanwezig.

7/10

Ik heb er zo'n 5 kwartier mee gedaan tot de sigaar er geen zin meer in had, net na het limitada bandje. Uiteindelijk maar in de asbak gelegd omdat hij niet meer aan wilde blijven.

Brand:

De brand is toch wel een zware onvoldoende. Enorm veel scheefbrand en de sigaar is wel een keer of 4 uit gegaan. De rooktijd was wel prima, 5 kwartier.

4/10

Rook en as:

De as was vrij vlokkerig en geregeld dwarrelde er dan ook een paar stukjes as naar beneden. Verder veranderde de kleur van de as naarmate ik vorderde, in het eerste gedeelte was de as nog vrij licht grijs aan het einde was dit erg donker grijs. Bij elk "deel" heb ik de as even afgerold. De rook was in overvloed aanwezig, maar niet al te dik. Dat past wel bij deze sigaar.

8/10

Trek:

De trek was bij de predraw al vrij losjes en dit verbeterde niet. Al met al een zesje...

6/10

Al met al zou ik hem niet snel weer kopen. Misschien brengt het andere exemplaar dat ik nog heb mij op andere ideeën, maar ik ben bang van niet. Ik hoop toch wel dat de tweede beter brandt.

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 28 Dec 2011, 14:01 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
FTheC schreefColon
maar ik ben bang van niet.



Als je er met deze insteek al aan gaat beginnen... #-o
Ik heb er redelijk wat gerookt (uit verschillende kistjes) en ze waren stuk voor stuk magistraal!

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 28 Dec 2011, 15:31 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Mrt 2011, 19:15
BerichtenCOLON 876
WoonplaatsCOLON Delft
Bolletje schreefColon
FTheC schreefColon
maar ik ben bang van niet.



Als je er met deze insteek al aan gaat beginnen... #-o
Ik heb er redelijk wat gerookt (uit verschillende kistjes) en ze waren stuk voor stuk magistraal!


Het zal wel een verschil in smaak zijn dan, hij kon me niet bekoren. Misschien volgende keer roken met een glas water in plaats van wijn, ik merk dat wijn mijn smaakzin wel enigszins aantast.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Mei 2014, 11:54 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Jun 2013, 09:06
BerichtenCOLON 1162
Zijn momenteel aardig op dronk na 7 jaartjes.

Stevig maar toch smooth


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 2 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.