Sigarenplatform

Het is momenteel 29 Mrt 2024, 14:49

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 20 Aug 2007, 16:27 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Het wordt weer genieten geblazen, en eindelijk worden we weer eens lekker verwend met mooie nieuwe sigaren.
Werd eerst de EL van RyJ de escudos gelanceerd als prachtige niewe Edición Limitada, nu heeft ook Hoyo de Monterry er een prachtig volwaardig famillie-lid bij en wel de Regalos.
Een prachtexemplaar van een sigaar, en mischien doet dit exemplaar mijn oude liefde voor HdM weer opleven. Toch aardig van Habanos.

Vitola: Regalos
Gauge: 46
Lengte: 137 mm
Body: Medium

Afbeelding


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 20 Aug 2007, 19:28 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Mei 2007, 18:51
BerichtenCOLON 2316
WoonplaatsCOLON Santpoort
Deze vind ik net als de limitada van RyJ geweldig

_________________
"A cigar ought not to be smoked solely with the mouth, but with the hand, the eyes, and with the spirit."


Laatst gewijzigd door 1 op Sander, in totaal 16 keer gewijzigd.

Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 25 Aug 2007, 09:43 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Een review over deze sigaar, en te lezen kosten ze in the states al 35 dollar een stuk :roll:
Van cigarafiniado.com:

James Suckling

New Limitada 2007s from Hong Kong
Posted: 01:16 PM ET, August 24, 2007

I picked up some of the new Edición Limitada 2007s last week while I was in Hong Kong celebrating a good friend’s 50th birthday – God forbid the day comes. I was in Central and I noticed the Davidoff shop in the corner of a big retail complex, so I popped in the door. Cool… Romeo y Julieta Esucdos (50 by 51/2 inches) and the Hoyo de Monterrey Regalos (46 by 4 1/3 inches). They were $35 each. Not cheap. They still didn’t have the third limitada: Trinidad Ingenious (42 by 6 ½ inches).

My friend plopped down the cash and they put a couple of each in paper sleeves. I put mine in my computer case for the long ride home to Italy on British Airways via London. By the way, if you fly through British airports at the moment, security is a bitch. They only let you have one carry on bag, which include brief cases! Thank God I knew about it on this trip so everything was in a small Tumi roller bag.

The beautiful smokes made the trip just fine and I put them in my humidor for a short rest. One thing that I noticed about the two cigars is that their wrappers were not very maduro. In fact, they didn’t look very Colorado, or dark chocolaty brown. They were darker than normal, however. I remember a few years back that Habanos said that Edición Limitadas were not necessarily dark wrappers but specially selected tobacco with addition aging.

I remember a conversation with Hilda Baró, who is the head of the Partagas factory back in 2002, and she said during a visit to her factory that some people have been confused with the Edición Limitada program because many have been calling them maduro cigars. “This is not true,” she said. “These cigars are not maduro. They are simply made with aged wrappers which have been coming from the upper parts of the plant, particularly the top ones or coronas.”

Because wrapper leafs come from the top of the plant, they are richer and slightly thicker, which gives them a slightly darker color brown after processing. In fact, for many years, numerous tobacco growers in the Vuelta Abajo didn’t even bother picking their coronas because they took too much time to cure and process. In any case, the cigar people I spoke to in Havana a few weeks ago about the limitadas called the limitada wrappers colorado oscuro or oscuro, but not maduro.

Anyway, the newest editions are outstanding. They not only show their respective character for their brands but they also seem less dominated by the aged limitada wrapper. I have found in the past that many limitadas have masses of a roasted tobacco character from their special wrappers – perhaps too much. These 2007s don’t. Here are my tasting notes.

Romeo y Julieta Escudos: This is very typical of an R&J with nutty, tobacco and coffee character throughout. It is full and spicy yet refined and focused. Reminds me of a Short Churchill in flavor. 92 points.

Hoyo de Monterrey Regalos: This is very flavorful for a Hoyo, which I consider more elegant and perfumed. Lots of depth in flavor with a hefty, almost decadent flavor from meat to coffee, to tobacco to smoked nuts. Yet it’s balanced and not aggressive. 93 points.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 25 Aug 2007, 10:35 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Mei 2007, 18:51
BerichtenCOLON 2316
WoonplaatsCOLON Santpoort
$35 :shock:

Ze zijn hier iets van €11,60
Maargoed heb je hem al gerookt bas :D

_________________
"A cigar ought not to be smoked solely with the mouth, but with the hand, the eyes, and with the spirit."


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 06 Okt 2007, 13:09 
Offline
Corona
Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Okt 2007, 10:36
BerichtenCOLON 88
WoonplaatsCOLON Noord Brabant
Geweldige sigaar,wel krachtig.

Iets voor in de avond.

_________________
Just one more thing...


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 06 Okt 2007, 22:34 
Zoals de meeste EL overpriced and overrated! Of overdrijf ik nu?? Heb ooit een geweldige EL gerookt uit 2003 van Patagas, geloof de D1, maar verder me er niet aan willen wagen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Dec 2008, 09:04 
Offline
Double-Corona
Double-Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008, 18:35
BerichtenCOLON 157
WoonplaatsCOLON Utrecht e.o.
Ik heb deze gisteren gerookt. Ik hem gekocht bij Mcarty's in Amsterdam. Hebben jullie hier goede ervaringen mee? Ik vond die verkopende meneer niet echt enthousiast!?.
Maar afijn ik kocht deze HyM EL 2007.
Ik vond hem erg vast gerold, dekblad een beetje generft.
Na het knippen proefde ik iets wat ik niet goed kan omschrijven, grasachtig? Met iets van een bittertje. Aansteken en brand ging niet super. Hij ging gelijk scheef branden en ik moest erg m'n best doen om hem goed te laten branden. De trek was niet prettig, te zwaar. De sigaar kwam niet echt op smaak vond ik. Ik proefde niet zoveel meer als in het begin. Op een gegeven moment wat meer peper en een beetje leer. Viel tegen. Ik had er meer van verwacht. Ik zat me af te vragen wat is er niet goed? Te vast gerold, te nat te droog. Te jong misschien.
Dit is toch een sigaar met zeer goede recenties. Ik wil deze sigaar nog wel eens roken om te kijken of die dan wel bevalt.
Heeft er iemand nog een goeie tip?

_________________
Mart

Roken is menselijk;
sigaren roken is hemels
_____________________________________________________________________


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Dec 2008, 10:50 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Tip? Koop hem ergens anders?

Verder kun je wel eens een sigaar hebben die te strak gerold is, met alle gevolgen van dien :-). Trek is dan veel te zwaar, en daardoor komt de sigaar nooit echt op gang. Hij opent zich niet als het ware.

Alle smaken die je hebt omschreven zijn smaken die wel vaker voorkomen in sigaren. Wel een aparte combinatie, want als ik aan gras, leer, bitter en peper denk, kan ik niet zo snel op een sigaar komen die deze smaken bevat. Maar klinkt eigenlijk best lekker :-).

Wat je kunt doen als je een iets te strakke sigaar hebt, is een rookkanaaltje maken. Zelf doe ik die niet zo vaak. Maar als ik het doe, dan met een satéprikkertje :-). Maar waarschijnlijk is het beter om met een ietwat dikkere naald te doen denk ik (weet wel zeker :-D). Meestal kun je echter de sigaar ook masseren en hoef je er geen voorwerpen in te doen ;-). En scheef branden is meestal een teken van ofwel slechte constructie (bv. dekblad wat niet helemaal goed zit) of te vochtig bewaren. Daarom zei ik ook wellicht ergens anders eens proberen. Kan ook zijn dat je hem niet goed aangestoken hebt en dat die vanaf het begin al scheef brandde.

Je moet een sigaar sowieso pas roken wanneer die goed brand! Dus de buitenste cirkel moet helemaal gloeien. Vlam niet op het midden richten, want dat bederft al meteen het begin. Dat gaat vanzelf wel dicht.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Dec 2008, 13:58 
Offline
Grootmeester
Grootmeester

GeregistreerdCOLON 28 Aug 2006, 17:20
BerichtenCOLON 450
WoonplaatsCOLON Vijfhuizen
Cohiba schreefColon
Tip? Koop hem ergens anders?

Verder kun je wel eens een sigaar hebben die te strak gerold is, met alle gevolgen van dien :-). Trek is dan veel te zwaar, en daardoor komt de sigaar nooit echt op gang. Hij opent zich niet als het ware.

Alle smaken die je hebt omschreven zijn smaken die wel vaker voorkomen in sigaren. Wel een aparte combinatie, want als ik aan gras, leer, bitter en peper denk, kan ik niet zo snel op een sigaar komen die deze smaken bevat. Maar klinkt eigenlijk best lekker :-).

Wat je kunt doen als je een iets te strakke sigaar hebt, is een rookkanaaltje maken. Zelf doe ik die niet zo vaak. Maar als ik het doe, dan met een satéprikkertje :-). Maar waarschijnlijk is het beter om met een ietwat dikkere naald te doen denk ik (weet wel zeker :-D). Meestal kun je echter de sigaar ook masseren en hoef je er geen voorwerpen in te doen ;-). En scheef branden is meestal een teken van ofwel slechte constructie (bv. dekblad wat niet helemaal goed zit) of te vochtig bewaren. Daarom zei ik ook wellicht ergens anders eens proberen. Kan ook zijn dat je hem niet goed aangestoken hebt en dat die vanaf het begin al scheef brandde.

Je moet een sigaar sowieso pas roken wanneer die goed brand! Dus de buitenste cirkel moet helemaal gloeien. Vlam niet op het midden richten, want dat bederft al meteen het begin. Dat gaat vanzelf wel dicht.


EVEN wat nuances.

Jonge tabak (jonge sigaren) zijn sterk hygroscopisch. Ze trekken dus vocht aan/houden het vast.
Daardoor zul je vaker bij jonge sigaren merken dat ze wat steviger trekken en een wat ongelijkere brand hebben. Naar mate sigaren ouder worden neemt het hygroscopische niveau van de sigaar af.

Jij, smart smoker, hebt een EL2007 aangeschaft, echter worden ELs vaak tot ver in het volgende jaar gerold. Jouw sigaar kan dus nog erg jong zijn.
Waar je ook rekening mee moet houden is dat veel sigaren winkels, de sigaren op een iets hogere RLV bewaren, om dat ze vaak langere tijd onbevochtigd blijven na aanschaf. Zo voorkomen ze dat de sigaar te droog is als hij gedegusteerd wordt.

Tevens zul je bij EL's vaak zien en horen dat ze langer de tijd nodig hebben om zich te ontwikkelen tot een mooie sigaar. (hoewel de nieuwe serie, 2008, daar wat van schijnt af te wijken).

Zelf kom ik graag by McCarthy's, ik vind het een goede winkel, met een heel mooi assortiment en de mensen daar zijn over het algemeen heel vriendelijk en behulpzaam (hoewel het de laatste keer een beetje leek als of de heren onder wat stress stonden).

_________________
Groet,

Misha

Arguing on the internet is like running the special olympics, even if you win you're still retarded.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 10 Jan 2009, 13:28 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Ik zit nog even te kijken naar deze sigaren. Maar als die tabak al wat jaartjes gerijpt is, zoals James Suckling beweert , dan zouden die hygroscopische eigenschappen wel mee moeten vallen bij deze sigaren.

Wel opvallende dat deze sigaren nog zo goed verkrijgbaar zijn! De escudo's zien er natuurlijk wat stoerder uit (lees groter) maar de regalos hebben toch ook een lekker formaatje. En zijn nu niet echt overdreven duur op het internet voor een EL


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Mei 2011, 13:54 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Jan 2009, 19:29
BerichtenCOLON 2161
WoonplaatsCOLON Veenendaal
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

_________________
Wordt ook een Cigar Profiler! Kijk snel op http://www.cigarprofiler.org


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Mei 2011, 14:06 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 07 Aug 2008, 15:23
BerichtenCOLON 843
Geweldige foto's :D Super origineel! Mooiste review deelname? ;)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Mei 2011, 14:09 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Mei 2008, 15:38
BerichtenCOLON 1649
WoonplaatsCOLON Maastricht
Dit is wel erg mooi gedaan =D>

_________________
“My fellow chiefs and I would like the white man to know that the red man has great heroes, also.” Henry Standing Bear, 1939


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Mei 2011, 14:32 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Ik zeg: HULDE! En ik stem op deze! Zonder tekst de karakteristieke smaken benoemen met visualisatie.....jij hebt mijn stem, jij mag van mij nu al dat pakket hebben! Dit soort creativiteit moet beloond worden!

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Mei 2011, 14:43 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
=D> =D> =D> =D> =D>


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.