Sigarenplatform

Het is momenteel 29 Mrt 2024, 03:01

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 1 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 17 Dec 2011, 18:10 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Sep 2008, 10:46
BerichtenCOLON 9403
WoonplaatsCOLON Kortrijk - België
/*deze keer enkel de review :wink: , wie heeft deze nu al eens gerookt? wat zijn de bevindingen?? *//

review: Juan lopez Regionales Andorra.

Afbeelding
Afbeelding

foto's made by Bolletje!

de juan lopez short robusto was de RE van 2009, en
de juan lopez selection nr 5 is deze van 2010.
deze beide sigaren gerookt in Andorra zelf, en er direct een reviewtje van gemaakt. =D>

Juan lopez -Short robusto-

oplage: 600 (!!!) kisten,

Afbeelding

Afbeelding

Juan lopez -Selection nr 5-

oplage: 1000 kisten,

Afbeelding

Afbeelding


de review:

Afbeelding

uitzicht:

beide sigaren zijn erg aantrekkelijk, geen noemenswaardige nerven en mooi egaal maduro.
de olie ligt nog netjes op het dekblad te glimmen en de geur van de bundel sigaren die je net uit het cederen kistje haalt is om bij weg te smelten... =P~

a cru:

Selection nr 5:

beide sigaren geboord met de punch en de eerste trekjes genomen van deze wondermooie sigaren,
de selection nr5 geeft veel tabak met wat hooi af en hier en daar wat noot, een erg lekker begin.

de short robusto.

deze is ietwat 'milder' dan de sel nr5 en heeft ook een zoetige toets, de smaak is heel gelijklopend maar toch verschillend.

Afbeelding

eerste deel:

sigaren beide met de dunhill jet aangemaakt (sinds ik deze heb gebruik ik vrijwel geen andere meer 8) ) en rustig met een vers gespoeld palet de eerste trekjes genomen...
nota; op de foto zie je géén glas water maar ik had ECHT een glas water erbij genomen :mrgreen:

Selection nr 5:

Afbeelding

erg lekker en erg aangenaam, direct een volle smaak in de mond, vol van aarde leder en zelfs het hooi komt lekker terug in de smaak.
dit is een sterk aroma en purgen is geen luxe.

de short robusto.

Afbeelding

uit deze sigaar komt een gigantische hoeveelheid rook, is erg gelijkmatig aan de sel nr 5 maar het zoetje komt aardig het palet bespelen.
is 'iets' complexer dan de sel nr 5 en er komt wat zoethout bij... dit is genieten! (zeker als je beide kan degusteren)

Afbeelding

2e deel:

deze sigaren zijn 'gelukkig' vrij complex, en gaan in het 2e deel een stukje verder;


Selection nr 5:

hier komt vooral de aarde wat domineren, ergens ontwaar je wat paddenstoel maar je moet goed proeven, zelfs als je bij dit sigaartje uw tijd neemt kom je niet bedrogen uit.

de short robusto.

in het tweede deel moet deze sigaar qua sterkte niet onderdoen dan de sel nr5, hij bied dezelfde volle typische juan lopez smaak maar is iets afgeronder, het leder domineert bij deze sigaar ipv de aarde.
een heerlijke nasmaak van zoethout maakt het geheel af.

Afbeelding


een derde deel heb ik niet gevonden, dit is ook niet verwonderlijk, ze zijn nog erg jong hé.
hier en daar komt er eerst wat genietbare amandel bij die dan ietwat later in kracht toeneemt...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

besluit:

beide zijn erg aantrekkelijke sigaren en de manier van presentatie is wondermooi en een primeur (voor de short robusto dan) in de sigarenwereld.
erg genietbaar maar ik zou ze houden bij het digestief na het eten, gaan dan ook erg goed samen met een dominantie drank (ik had er op het eind een whisky'tjen bij)

the end.....

Afbeelding

_________________
Even new stuff eventually gets vintage,
Then you should call me.


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 1 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.