Sigarenplatform

Het is momenteel 20 Apr 2024, 06:51

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 25 Jan 2011, 11:34 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008, 20:32
BerichtenCOLON 7333
CubaLibre schreefColon
@drP

Opgepast Peter, die azijn kan reageren met die ammoniak!
Ammoniakgas lost op in water en geeft ammoniumhydroxide, een base. Deze base kan verder reageren met het azijnzuur -> ammoniumacetaat + water. Dit gebruikt men tegenwoordig als een biologisch afbreekbaar anti-vriesmiddel. Als je hier de temperatuur gaat verhogen krijg je het overeenkomstige aceetamide (heeft een bittere smaak). Aceetamide wordt gebruikt als een soort van weekmaker in de textielsector (kankerverwekkende stof). Ongelooflijk toch hé, waarvoor sigaren allemaal niet kunnen gebruikt worden!



drP schreefColon
Weer fraaie woorden, allemaal lof...dus ik ga hier even de partypooper en azijnpisser spelen: heb de mijne afgelopen vrijdag gerookt en had er beter af kunnen blijven: veul te jong, veul te veul ammoniak en andere scherpe ongerechtigheden.
Moet gewoon nog een paar jaartjes blijven liggen en dan weer in de herkansing. Dan zal het vast goe komen. Maar voor nu is het:

Bah.


Nou vooruit dan Jorg...volgende keer zal ik een glaaske Koningswater drinken bij deze puro... :mrgreen:

_________________
"Je n'ai pas besoin de cette hypothèse."
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
"Was sich liebt das neckt sich"


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Jan 2011, 11:59 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007, 14:03
BerichtenCOLON 6603
drP schreefColon

Ja hoor, mij best. Vond persoonlijk de RAAS die ik gerookt heb ook veel te jong terwijl anderen er hier bijkans lyrisch over waren..


Smaken blijven verschillen.
Ik heb hem nog niet gerookt vond de lucht die uit het kistje/doosje kwam al een teken aan de wand.
Maar er zijn er hier maar zat die van hele jonge sigaren houden waar de ammoniak en nicotine vanaf druipen.
Iets met smaken en verschillen en zo. :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Jan 2011, 12:12 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008, 20:32
BerichtenCOLON 7333
Raleigh schreefColon
drP schreefColon

Ja hoor, mij best. Vond persoonlijk de RAAS die ik gerookt heb ook veel te jong terwijl anderen er hier bijkans lyrisch over waren..


Smaken blijven verschillen.
Ik heb hem nog niet gerookt vond de lucht die uit het kistje/doosje kwam al een teken aan de wand.
Maar er zijn er hier maar zat die van hele jonge sigaren houden waar de ammoniak en nicotine vanaf druipen.
Iets met smaken en verschillen en zo. :)


Boer'n zijn het, smaakproleet'n....schande.... :evil: :mrgreen:

('t zal de juveniliteit zijn vs de senioriteit.... :twisted: )

_________________
"Je n'ai pas besoin de cette hypothèse."
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
"Was sich liebt das neckt sich"


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Jan 2011, 21:34 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009, 09:13
BerichtenCOLON 1811
WoonplaatsCOLON Liedekerke
drP schreefColon
Boer'n zijn het, smaakproleet'n....schande.... :evil: :mrgreen:

('t zal de juveniliteit zijn vs de senioriteit.... :twisted: )

:twisted:

_________________
"If I had taken my doctor's advice and quit smoking when he advised me to, I wouldn' have lived to go to his funeral" (98 year old) George Burns


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Mrt 2011, 12:40 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008, 16:18
BerichtenCOLON 3042
WoonplaatsCOLON Gentbrugge
Fraaie sigaar uit een eveneens fraai kistje genomen, gekocht in de CdH te Knokke, thx. voor de mooie service via twee eveneens mooie platformers...
Kistje op zich heeft wel iets, iets afgewerkt en verfijnd, de sigaar idem dito! Jong, zo jong, fris en dartel heeft ook wel iets, iets met lente en bloesems, ontluikend... En dat doet wel iets, iets met de 'dopamine' in 't koppekke wat er voor zorgt dat je een sigaar anders gaat beleven dan op een herfstavond par example (bijvoorbeeld voor de Nederlanders).
Deze LGC laat zich nu al mooi ontluiken en is aangenaam roken en ruiken zo tussen de zonnestralen door, die achter glas al wat warmte afleveren. Om nu al in uwen bloten aan het zwembad te gaan liggen niet hé, alhoewel dat ook wel zijn charmes heeft :wink:

Aperitieven, of niet? Koffietje? We naderen de koelkast, shit waar is de koffie!
Pech, we zullen voor een : http://www.chateau-de-beaulon.com/site/ ... ?lar=nlpp3" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; moeten gaan! Niet echt een aperitief, maar de rijpheid en de fruitoetsen mengen zich perfect met zijn nieuwe partner, de LGC Immensos met haar boeket aan veldbloemen.
Ondertussen zijn we al een tijdje aan het nagenieten van wat een bescheiden kenner als mezelf zou omschrijven als volgt: omwille van enkel en alleen maar het kader en de rust en ruimte kon ik me volledig laten gaan en dat is dus genieten geblazen, gerookt als je dat liever wil.
En genieten krijgt zeker een extra dimensie bij deze sigaar, blij er nog 8 te hebben die goed zal moeten verstoppen. We gaan dus eens de Tainos aanschaffen, wat oudere, hebben we weer wat om te roken. En waarschijnlijk zullen de Immensos binnen afzienbare tijd, op leeftijd, zich ook wel mooi ontwikkelen, ben benieuwd.....

Nu Jorg zijn review er eens op nalezen, kissie opbergen, en wat kom ik nu tegen zeg, amaai, een 'vliegend varken'. Eentje waar ik zéér blij mee ben, thx. mate, en deze wordt vanavond de inbranding van het weekend. Eerst een stukske 'koebieste' verorberen, bomken leggen hé!
Zo, ik hoop een aantal mensen hier van antwoord(en) te hebben gediend, op zen Fieleaans dan wel hé mijne Heren. Goe weekend! Ben al bezig ikke, jihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!

Fiele

_________________
'SAVE THE WORLD' IT'S THE ONLY PLANET WITH CIGARS!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Mrt 2011, 13:01 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008, 20:32
BerichtenCOLON 7333
Fiele,

Je kunt van een drol nog een lyrische recensie schrijven als je het mij vraagt... :lol:

_________________
"Je n'ai pas besoin de cette hypothèse."
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
"Was sich liebt das neckt sich"


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Mrt 2011, 13:19 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Filip schreefColon
bomken leggen hé!


Ga jij ons in je reviews nu ook vertellen wanneer je naar de wc gaat? :shock: ;)

Mooie review dibbes! :D De mijne moet an de dokter nog liggen! :mrgreen:

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Mrt 2011, 18:36 
Offline
Meester
Meester

GeregistreerdCOLON 22 Mei 2010, 07:44
BerichtenCOLON 703
Raleigh schreefColon
drP schreefColon

Ja hoor, mij best. Vond persoonlijk de RAAS die ik gerookt heb ook veel te jong terwijl anderen er hier bijkans lyrisch over waren..


Smaken blijven verschillen.
Ik heb hem nog niet gerookt vond de lucht die uit het kistje/doosje kwam al een teken aan de wand.
Maar er zijn er hier maar zat die van hele jonge sigaren houden waar de ammoniak en nicotine vanaf druipen.
Iets met smaken en verschillen en zo. :)

Het is ieders goed recht om een slechte smaak te hebben. Gelukkig hebben we julli om ons daar op te wijzen.. :D


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Mrt 2011, 20:55 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007, 14:03
BerichtenCOLON 6603
Jan Olanda schreefColon
Raleigh schreefColon
drP schreefColon

Ja hoor, mij best. Vond persoonlijk de RAAS die ik gerookt heb ook veel te jong terwijl anderen er hier bijkans lyrisch over waren..


Smaken blijven verschillen.
Ik heb hem nog niet gerookt vond de lucht die uit het kistje/doosje kwam al een teken aan de wand.
Maar er zijn er hier maar zat die van hele jonge sigaren houden waar de ammoniak en nicotine vanaf druipen.
Iets met smaken en verschillen en zo. :)

Het is ieders goed recht om een slechte smaak te hebben. Gelukkig hebben we julli om ons daar op te wijzen.. :D


Graag gedaan. :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Nov 2011, 12:28 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Afbeelding
Afbeelding

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro



Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!



[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"








http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Nov 2011, 12:45 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie

GeregistreerdCOLON 10 Jun 2009, 09:49
BerichtenCOLON 3123
laatste foto is weer Erg mooi Tim =D> =D> =D>

_________________
afgehaakt


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Nov 2011, 18:23 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 16 Okt 2011, 12:44
BerichtenCOLON 1756
WoonplaatsCOLON Den Haag
De schoonheid van het in de review getoonde schilderij van Jean Fouquet, dat ik dit jaar in Antwerpen heb mogen aanschouwen, is hopelijk boven iedere twijfel verheven........

Wim.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Nov 2011, 19:50 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Apr 2009, 13:14
BerichtenCOLON 2873
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
Leuke review Fiele =D>

Frank

_________________
Ik weet zeker dat er vele dingen zijn die een goede sigaar overtreffen,
maar tot op dit moment kan ik niet bedenken wat dat zou kunnen zijn


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 09 Apr 2014, 23:40 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007, 14:03
BerichtenCOLON 6603
In 2013 (denk ik) het kistje geopend en nu is het op.
Zalige sigaar en ik wou dat ik toen meer geld had gehad en inzicht om heel veel kistjes van deze sigaar te kopen.
Het formaat, de smaken, de reuk, het uiterlijk, het gevoel werkelijk alles is perfect aan deze sigaar.

Is dat nu nog?
Ik bedoel ik koop nu een kistje ga ik dan weer uit mijn dak?


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 10 Apr 2014, 08:03 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie

GeregistreerdCOLON 10 Jun 2009, 09:49
BerichtenCOLON 3123
Raleigh schreefColon
In 2013 (denk ik) het kistje geopend en nu is het op.
Zalige sigaar en ik wou dat ik toen meer geld had gehad en inzicht om heel veel kistjes van deze sigaar te kopen.
Het formaat, de smaken, de reuk, het uiterlijk, het gevoel werkelijk alles is perfect aan deze sigaar.

Is dat nu nog?
Ik bedoel ik koop nu een kistje ga ik dan weer uit mijn dak?


kort geleden op fb voorbij zien komen bij lcdh Amsterdam; ik zeg Olav weet meer :D

_________________
afgehaakt


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.