Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 11:59

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 24 Jan 2011, 22:11 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009, 09:13
BerichtenCOLON 1811
WoonplaatsCOLON Liedekerke
Le Gloria Cubana Inmensos LCDH

Afbeelding

Factory Name: Sublimes
Commercial Name: Inmensos
Dimensions: girth 54 x 164 mm long
Presentation: Special varnished box of 10 units


LGC

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit oude Cubaanse merk weet menig liefhebbers te waarderen. Denken we hierbij aan de Medaille d’Or reeks, die bestaat uit vitola's met mooi gebalanceerde aroma's. Alle sigaren zijn ‘totalmente a mano, tripa larga’. De blend bestaat uit tabakken afkomstig uit de Vuelte Abajo regio.
Heden is er een nieuwe, exclusief model aan het klassieke portfolio toegevoegd; de Inmensos. Hiermee speelt Habanos opnieuw in op de hedendaagse trend van ‘fat & big' cigars. De ‘dikste’ sigaar van LGC tot nu tot was de Tainos met een ring van 47 (buiten een robusto - RE).
Deze LGC Inmensos worden gepresenteerd in verniste kisten van 10 exemplaren à rato van € 140/kist. Er zijn slechts 5000 kisten geproduceerd, exclusief La Casa del Habano.
Voor zover mijn kennis rijkt, is de sublimes - vitola enkel verkrijgbaar in speciale edities, zoals er zijn: de cohiba Sublimes EL 2004, Montecristo Sublimes EL 2008, Bolivar Libertador, Punch Poderosos (Swiss) enz ….

Eerste indrukken

Deze (oversized) sigaar bezit een glad, licht geolied dekblad met een stevige touch. A crudo komen er lichte toetsen vrij van hooi (ingehouden) en een zachte zoetigheid (chocolade). Punchen (10 mm) gaat prima, de trek is zeer goed.

Degustatie

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Deze Inmensos zet aan met een rijk, aromatisch aroma van cederhout en een lichte resonerende kruiding. Herkenbaar is het typische ‘gedroogd fruit/floraal’ aroma, karakteristiek aan LGC. In deze vitola komen deze smaken naar voor in een meer ‘romige’ variant. Toetsen van vers gras geven fraîcheur aan het geheel. De lichte kruiding evolueert naar zachte peper en gaat over naar een gecorseerde finale, gepaard met de ontwikkeling van aardse aroma’s. Echter zijn de aardse aroma’s minder uitgesproken dan in een Partagas.

Conclusie

In de sigaar komen de typerende LGC aroma’s weer in een iets meer royale tov de Medaille d'Or serie. In combinatie met de blauwe Chimay, die gekenmerkt is door kracht, complexiteit en evenwicht (zo staat het althans op het etiket :wink: ) was deze degustatie bijzonder geslaagd. Eentje die ik in de toekomst nog zal roken. Een goede aging zal deze sigaar nog een extra dimensie geven.
Een aanrader!

Intermezzo

Het vrouwelijke schoon met bleke huid op het bandje, gecombineerd met rode kleuren en het blauwe van de Chimay doet me de denken aan één van mijn geliefkoosde kunstwerken, nml.: ‘Madonna met Christuskind’ van Jean Fouquet met de stijve rode en blauwe engeltjes die allen een andere kant uitkijken. Slechts één engel (de rode boven het kind) kijkt recht de toeschouwer aan. Dit in combinatie met de erotiserend afgebeelde Madonna (in die tijd: wespentaille, witte huidskleur, groot voorhoofd, kogelronde borst (net zoals de sigaar: goed gecorseerd 8) )) maakt van het geheel een zeer ‘harde’ afbeelding … een waas van decadente goddeloosheid … (zoals onze degustaties :twisted:) Amen

Afbeelding

_________________
"If I had taken my doctor's advice and quit smoking when he advised me to, I wouldn' have lived to go to his funeral" (98 year old) George Burns


Laatst gewijzigd door 6 op CubaLibre, in totaal 24 keer gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 24 Jan 2011, 22:16 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Jun 2010, 15:44
BerichtenCOLON 2519
WoonplaatsCOLON Leusden
nice nice nice =D> =D> =D> =D>

Over iets meer dan een weekje is deze ook in mijn bezit :mrgreen: na het lezen van deze review kan ik niet meer wachten :oops:

_________________
Je hebt maar 2 soorten importeurs 1 van cubaanse sigaren en 1 van opgerolde bladeren


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 24 Jan 2011, 22:22 
Offline
Sigarenplatform's journalistieke team
Sigarenplatform's journalistieke team
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2008, 21:40
BerichtenCOLON 3367
WoonplaatsCOLON Aan de goede kant van de Maas
Mooie review! en foto's

_________________
Ook een Cubaan verdwijnt uiteindelijk in de asbak!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 24 Jan 2011, 22:32 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Sep 2008, 10:46
BerichtenCOLON 9403
WoonplaatsCOLON Kortrijk - België
=D> =D> =D> =D> =D>

alweer een primeur.

_________________
Even new stuff eventually gets vintage,
Then you should call me.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 24 Jan 2011, 22:47 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Sep 2009, 18:59
BerichtenCOLON 1536
WoonplaatsCOLON Haarlem
hmmm, misschien mijn aversie tegen ringmaten 50+ maar eens aan de kant gezet... m.a.w. geweldige review!!!

_________________
Michel

'This is one of those cases in which the imagination is baffled by the facts'
Adam Smith

Mort á la Lasioderma Serricorne!!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 24 Jan 2011, 23:03 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007, 14:03
BerichtenCOLON 6603
Superbe!
Mooie review en dito foto`s.

De kennismaking die met het meeste bij staat met dit merk was de sigaar die ik kreeg van Bas in Kortrijk. Dit was de Tainos en ook al was deze nog zo groen als gras werd het een mooi rookmoment.

Deze komt ook mijn kant op middels een jonge enthousiasteling die bij de grand opening is in Knokke. Niet al te knap maar met een goed hart. :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 24 Jan 2011, 23:20 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008, 20:32
BerichtenCOLON 7333
Weer fraaie woorden, allemaal lof...dus ik ga hier even de partypooper en azijnpisser spelen: heb de mijne afgelopen vrijdag gerookt en had er beter af kunnen blijven: veul te jong, veul te veul ammoniak en andere scherpe ongerechtigheden.
Moet gewoon nog een paar jaartjes blijven liggen en dan weer in de herkansing. Dan zal het vast goe komen. Maar voor nu is het:

Bah.

_________________
"Je n'ai pas besoin de cette hypothèse."
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
"Was sich liebt das neckt sich"


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Jan 2011, 00:51 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Had er eigenlijk nog een singletje bij moeten nemen. Geen zin om dit kistje binnenkort aan te breken.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Jan 2011, 01:08 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Dec 2010, 12:51
BerichtenCOLON 565
WoonplaatsCOLON België
=D> =D> =D> =D>

Ik kijk er naar uit deze heel binnenkort zelf te mogen degusteren.

Nogmaals proficiat met deze prachtige review!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Jan 2011, 09:28 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009, 09:13
BerichtenCOLON 1811
WoonplaatsCOLON Liedekerke
drP schreefColon
Weer fraaie woorden, allemaal lof...dus ik ga hier even de partypooper en azijnpisser spelen: heb de mijne afgelopen vrijdag gerookt en had er beter af kunnen blijven: veul te jong, veul te veul ammoniak en andere scherpe ongerechtigheden.
Moet gewoon nog een paar jaartjes blijven liggen en dan weer in de herkansing. Dan zal het vast goe komen. Maar voor nu is het:

Bah.


De jaren zullen deze sigaar zeker ten goede komen. Maar om te zeggen dat deze nu een NH3 bom is?? [-( Misschien had je een 'slecht' kistje. We hebben dit onlangs nog meegemaakt in de Casa in Antwerpen betreffende de JUAN LOPEZ NR.3 Exclusivo Benelux (Beer & cigar tasting). Er waren toen 2 kistjes open. De ene persoon klaagde over een overmaat ammoniak, terwijl andere liefhebbers hier totaal geen probleem mee hadden!

De Sublimes is natuurlijk een gigantische sigaar! Er komen dan ook meer verbrandingsproducten vrij die zich kunnen ophopen naar het einde toe. Als je deze verder oprookt dan normaal zal je slechte nasmaken gaan creeeren, vooral bij zo'n jong model.

LGC aged zeer goed, we hebben dus goede vooruitzichten. Ik denk hierbij aan de stokoude kistjes van Fiele en Bart uit de jaren '60 - '70, zalige sigaren!

_________________
"If I had taken my doctor's advice and quit smoking when he advised me to, I wouldn' have lived to go to his funeral" (98 year old) George Burns


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Jan 2011, 09:33 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Apr 2009, 13:14
BerichtenCOLON 2873
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
Mooie review maar voor mij is alles boven ringmaat 50 te veel van het goede...

Frank

_________________
Ik weet zeker dat er vele dingen zijn die een goede sigaar overtreffen,
maar tot op dit moment kan ik niet bedenken wat dat zou kunnen zijn


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Jan 2011, 10:15 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Dit is wel killing hoor DrP. Zullen we een datum prikken ergens in 2013 om hem beide te roken? :D

Jorg, nijs revieuw!

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Jan 2011, 10:21 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008, 20:32
BerichtenCOLON 7333
Bolletje schreefColon
Dit is wel killing hoor DrP. Zullen we een datum prikken ergens in 2013 om hem beide te roken? :D

Jorg, nijs revieuw!


Ja hoor, mij best. Vond persoonlijk de RAAS die ik gerookt heb ook veel te jong terwijl anderen er hier bijkans lyrisch over waren...

Eigenlijk zouden sigaren die nieuw gelanceerd zijn "blind" geproefd moeten worden...eens kijken wat er dan nog overblijft van alle lyrisch positivisme... :twisted:

Maar ach...ik ben natuurlijk gewoon een ouwe "curmudgeon"....n'est ce-pas... :mrgreen:

_________________
"Je n'ai pas besoin de cette hypothèse."
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
"Was sich liebt das neckt sich"


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Jan 2011, 10:35 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Tegenwoordig zien die freaky sigarenrokers aan het model al welke nieuwe het is. :D

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro



Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!



[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"








http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Jan 2011, 11:31 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009, 09:13
BerichtenCOLON 1811
WoonplaatsCOLON Liedekerke
@drP

Opgepast Peter, die azijn kan reageren met die ammoniak!
Ammoniakgas lost op in water en geeft ammoniumhydroxide, een base. Deze base kan verder reageren met het azijnzuur -> ammoniumacetaat + water. Dit gebruikt men tegenwoordig als een biologisch afbreekbaar anti-vriesmiddel. Als je hier de temperatuur gaat verhogen krijg je het overeenkomstige aceetamide (heeft een bittere smaak). Aceetamide wordt gebruikt als een soort van weekmaker in de textielsector (kankerverwekkende stof). Ongelooflijk toch hé, waarvoor sigaren allemaal niet kunnen gebruikt worden!



drP schreefColon
Weer fraaie woorden, allemaal lof...dus ik ga hier even de partypooper en azijnpisser spelen: heb de mijne afgelopen vrijdag gerookt en had er beter af kunnen blijven: veul te jong, veul te veul ammoniak en andere scherpe ongerechtigheden.
Moet gewoon nog een paar jaartjes blijven liggen en dan weer in de herkansing. Dan zal het vast goe komen. Maar voor nu is het:

Bah.

_________________
"If I had taken my doctor's advice and quit smoking when he advised me to, I wouldn' have lived to go to his funeral" (98 year old) George Burns


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.