Sigarenplatform

Het is momenteel 29 Mrt 2024, 13:05

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 16 Mei 2010, 15:16 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Ik ben ook niet echt weg van de Edmundos. Ik ben dol op montecristo, maar die edmundo heb ik nu drie keer geprobeerd en ik word er niet enthousiast van. Het formaat is geweldig! Maar ik vind hem te mild. Best vergelijkbaar met de Open serie eigenlijk. Voor mij altijd een mysterie geweest, waarom deze sigaar zo gewild is. Ik vind de petit-edmundo een veel leukere sigaar. Veel meer power.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Jan 2011, 08:26 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 10 Mei 2010, 14:27
BerichtenCOLON 1183
Het is maandagavond, ik heb lekker gegeten en sta op het punt om naar de twee halve finales te kijken van het American Football. In mijn humidor heb ik drie Montecristo Edmundo's liggen en met zorg kies ik er eentje uit die mij tijdens de wedstrijden gaat vergezellen.

Op het gebied van Montecristo's is mijn enige referentie de Open Master en in mijn belevingsnotitie zie ik dat ik die heb beoordeeld met een 9 (uit 10). Gezien de enorme hoeveelheid positieve geluiden op dit forum over het merk Montecristo, ga ik met een hoog verwachtingspatroon aan de slag.

De sigaar heeft een spiegelglad, doffe colorado dekblad dat slechts één heel klein nerfje heeft. De sigaar voelt lekker stevig aan en ruikt bescheiden naar een kruising tussen peperkoek en kaneel.

De predraw is wat aan de strakke kant en verraad geen aroma's. Het aansteken doe ik met de three-way jetflame van Nibo. Het duurt iets langer dan gemiddeld voordat de sigaar brandt.

In het eerste deel ontwaar ik bijzonder weinig aroma's. Meer dan een hele, hele lichte houtsmaak kan ik er niet uit halen. Mijn teleurstelling wordt echt groot wanneer blijkt dat deze sigaar praktisch geen enkele smaakevolutie heeft. In het derde deel komt een heel voorzichtig wit pepertje de hoek om maar wat is dit een flauwe sigaar zeg.

Afbeelding

De trek is te strak en de verbranding een beetje onregelmatig. Ook de geur van de rook ontbeert echte aroma's. De as is stevig, lichtgrijs en na het aftippen is er een mooie kegel zichtbaar.

Samengevatting:
Bouw: 20/20
Uiterlijk: 18/20
Rook & as: 5/10
Brand: 12/20
Trek: 10/20
Aroma 1/3: 4/10
Aroma 2/3: 4/10
Aroma 3/3: 5/10
Prijs: 8/20 (€ 10,60 p/st)
Overall: 12,3/20

Op basis van deze sigaar zou ik adviseren om hem vooral te negeren. Montecristo zou zich kapot moeten schamen dat ze voor zoiets een bedrag van ruim €10 durven te vragen. Met angst in het smaakpalet ga ik de andere twee nog tegemoet.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Jan 2011, 21:43 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007, 14:03
BerichtenCOLON 6603
Nou dat is wel heel teleurstellend. Heel anders dan ik hem ervaar moet ik zeggen.
Zacht romig met de mooie koffie, cacao en ledersmaken die ik erbij ervaar.

Nou zal het er waarschijnlijk niets mee te maken hebben maar een torch met 3 vlammen is in mijn beleving echt teveel van het goede. Je verkoold eigenlijk de voet en dat komt de smaak niet ten goede. Maar zou het misschien gewoon een erg jonge sigaar kunnen zijn?

Ik hoop dat de andere 2 je beter bevallen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Jan 2011, 21:57 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Apr 2009, 13:14
BerichtenCOLON 2873
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
Doe mij maar de Petit Edmundo, stukken beter in mijn beleving!

Frank

_________________
Ik weet zeker dat er vele dingen zijn die een goede sigaar overtreffen,
maar tot op dit moment kan ik niet bedenken wat dat zou kunnen zijn


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Jan 2011, 22:46 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Mooie vitola, helaas niet mijn smaak. Té mild, té weinig smaak. Maar goed, dat heb je met die Opens ook :lol:.

Die PE bevalt mij ook veel beter gek genoeg.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Jan 2011, 22:52 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008, 20:32
BerichtenCOLON 7333
De Open lijn valt vooral in Frankrijk erg goed getuige de waardering in Havanoscope...maar da's niet zo vreemd aangezien de Fransen sowieso vallen voor lichte, milde sigaren. Vandaar dat het merk Diplomaticos werd gelanceerd speciaal voor de Franse markt als milde variant van Montecristo.

_________________
"Je n'ai pas besoin de cette hypothèse."
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
"Was sich liebt das neckt sich"


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Jan 2011, 23:45 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Quai d'Orsay staat ook niet bekend om z'n zware sigarenlijn :lol:.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 26 Jan 2011, 08:02 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Sep 2009, 18:59
BerichtenCOLON 1536
WoonplaatsCOLON Haarlem
Qd'O vind ik toch wel mooie sigaren maken, geen (echte toppers) maar het 'genietgehalte' ligt wat mij betreft toch wel erg hoog!

On topic ben ik zelf ook meer van de PE's. In vergelijk met de PE lijkt de E vlakker en vooral 'braaf'...

_________________
Michel

'This is one of those cases in which the imagination is baffled by the facts'
Adam Smith

Mort á la Lasioderma Serricorne!!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 26 Jan 2011, 12:55 
Offline
Churchill
Churchill
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Nov 2010, 10:13
BerichtenCOLON 275
WoonplaatsCOLON Ham
mijn cadootje van mijn schoonmoeder die net terug is van Cuba.

http://img17.imageshack.us/i/img6403ie.jpg/

_________________
A cigar has '... a fire at one end and a fool at the other


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 26 Jan 2011, 14:24 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007, 14:03
BerichtenCOLON 6603
Hele lieve schoonmoeder.

Maar eh, we hoeven toch niet te blijven klikken bij jouw posts wel? :)

Laatste keer.

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 26 Jan 2011, 15:29 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 10 Mei 2010, 14:27
BerichtenCOLON 1183
Raleigh schreefColon
Nou zal het er waarschijnlijk niets mee te maken hebben maar een torch met 3 vlammen is in mijn beleving echt teveel van het goede. Je verkoold eigenlijk de voet en dat komt de smaak niet ten goede. Maar zou het misschien gewoon een erg jonge sigaar kunnen zijn?

Ik hoop dat de andere 2 je beter bevallen.


Misschien heb je een punt met betrekking tot de three-way torch. Ik heb geen herkenbare smaakafwijkingen geconstateerd bij andere voor mij bekende sigaren maar ik zal de volgende Edmundo met een klassieke lucifer aansteken.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 26 Jan 2011, 15:34 
Offline
Churchill
Churchill
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Nov 2010, 10:13
BerichtenCOLON 275
WoonplaatsCOLON Ham
Raleigh schreefColon
Hele lieve schoonmoeder.

Maar eh, we hoeven toch niet te blijven klikken bij jouw posts wel? :)

Laatste keer.

Afbeelding



Beloofd :-)

Afbeelding

_________________
A cigar has '... a fire at one end and a fool at the other


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 26 Jan 2011, 21:53 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007, 14:03
BerichtenCOLON 6603
Tumkie schreefColon
Beloofd :-)


Hey, goed zo! :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 29 Apr 2011, 17:23 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Mrt 2011, 19:15
BerichtenCOLON 876
WoonplaatsCOLON Delft
Vandaag deze sigaar gerookt.

Het was zulk mooi weer dat ik maar weer eens lang mijn lokale zaak gesprongen ben voor een mooie (wat grotere) sigaar. Toen ik op de plaats van degustatie aankwam bleek het helaas wel erg winderig te zijn, maar uiteindelijk toch maar besloten om deze sigaar een kans te geven, onder het motto: "als het in slechte tijden goed smaakt, kan het onmogelijk slecht smaken in goede tijden".

Over het knippen kan ik helaas weinig zeggen, omdat ik hem, bij gebrek aan een cutter heb laten knippen. De geur kan ik, zoals gezegd, het beste omschrijven als hooi en leer.

Het aansteken was helaas aankloten en ik ben bang dat dit ook een beetje bijgedragen heeft aan de wat mindere rookervaring. De enorme wind was mijn armzalige Cricket aanstekertje helaas de baas (misschien toch maar eens investeren in een St. Dupont?). Na een minuut of 10 hard werken was het eindelijk zover, ik kon gaan roken!

De smaak begon met wat leer en verder heb ik de smaken niet actief opgevangen, "wel erg lekker", dacht ik. Geen hele dikke, romige rook, maar zeker wel genoeg om een goede impressie te krijgen van de smaak, het hijsen ging ook precies goed. Op een gegeven moment kwam ik er achter dat een vrij groot gedeelte van het dekblad niet dezelfde richting op ging als de rest van de tabak, het bleef eigenwijs op de askegel liggen. Toen ik deze askegel aftikte bleek ook dat de rest van het dekblad niet goed brandde, kort gezegd, ik zat met een krater van weggebrand tabak, met een dekblad.

Na weer wat gezeur met mijn Cricket aanstekertje dacht ik dit opgelost te hebben en ik kon weer rustig verder roken. We zitten nu ongeveer op de helft van de sigaar en ik begin een minty tinteling te krijgen in mijn mond. Kort hierna ging de sigaar uit en ik besloot hem in alle waardigheid heen te laten gaan.

In het kort, smaken zijn erg goed, trek is erg goed, brandt niet geweldig, maar kan aan de omstandigheden liggen en zeker voor herhaling vatbaar. Dit ga ik dan wel op een meer geschikte plek, met een meer geschikte aansteker doen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Mrt 2012, 16:37 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 10 Sep 2011, 23:01
BerichtenCOLON 1256
WoonplaatsCOLON antwerpen
Heb deze cubaan gistere gerookt zeer smaakvol maar natuurlijk niet van de goedkoopste.
Kan er iemand mij nog enige sigaren noemen waar je deze mee kan vergelyken ongeveer natuurlijk!
Een cuban of non cuban het blijft gelijk....?bedankt!


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.