Sigarenplatform

Het is momenteel 29 Mrt 2024, 14:50

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 23 Dec 2008, 19:19 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 07 Aug 2008, 15:23
BerichtenCOLON 843
Cohiba schreefColon
Pff, vandaag van 10 tot 5 geshopt in Rotterdam, maar ik zit nu heerlijk bij te komen met een Balvenie Double Wood 12 year in een nieuw tulpvormig Villeroytje :-D. Voortreffelijke whisky!

Moest natuurlijk ook nog even bij de broertjes van Dalen langsgaan. Kwam thuis met:
- Montecristo Edmundo
- Partagas Serie P No. 2

- Olifant vintage Corona (10)
- Van Dalen 80-jarig jubileum sigaren (5)

Kreeg er ook nog een asbakje bij, eveneens ter ere van het 80-jarig bestaan. Erg leuk!

Die Edmundo probeer ik wel een keer als de zon weer schijnt! ;-)


Ben blij om te zien dat ondanks de afstand, onze smaak nog steeds hetzelfde is. Toevallig bovenstaande Cubanen afgelopen week bij Gesto besteld :) P2 in Tubo vorm uiteraard ;)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 23 Dec 2008, 21:29 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Nov 2008, 03:15
BerichtenCOLON 1336
WoonplaatsCOLON Voorburg
Cohiba schreefColon
Pff, vandaag van 10 tot 5 geshopt in Rotterdam, maar ik zit nu heerlijk bij te komen met een Balvenie Double Wood 12 year in een nieuw tulpvormig Villeroytje :-D. Voortreffelijke whisky!

Moest natuurlijk ook nog even bij de broertjes van Dalen langsgaan. Kwam thuis met:
- Montecristo Edmundo
- Partagas Serie P No. 2
- Olifant vintage Corona (10)
- Van Dalen 80-jarig jubileum sigaren (5)

Kreeg er ook nog een asbakje bij, eveneens ter ere van het 80-jarig bestaan. Erg leuk!

Die Edmundo probeer ik wel een keer als de zon weer schijnt! ;-)


Lekker druk he in de stad hahaha, talking about Christmas Stress, maar leuke aankopen heb je gedaan

_________________
Beware of what you wish for.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 23 Dec 2008, 22:13 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Cohiba schreefColon
Pff, vandaag van 10 tot 5 geshopt in Rotterdam,


Je was zeker met je meidje wezen winkelen? :D
Dat moet je ook noooooooit doen voor de feestdagen.... :mrgreen:

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 24 Dec 2008, 00:33 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Nov 2007, 22:06
BerichtenCOLON 5014
WoonplaatsCOLON Deventer
Shop till you drop !
Rook er maar 1 op !

Nog 2 dagen te gaan. Eens ff kijken wat we allemaal nog in huis kunnen slepen !

MC


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 24 Dec 2008, 12:33 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Nee heur, was met een vriend gegaan. Die kwam echter pas rond 12. Ben zelf single ;-). Maar was wel leuke dag hoor :-). Tussendoor sushi gegeten. Had alleen die nacht ervoor 1,5 uur geslapen en was nog wezen hardlopen om 6 uur 's ochtends, dus bij aankomst 's avonds was ik behoorlijk bekaf :-). Half tien bed in gedoken :-D. Overal spierpijn van het tassensjouwen :-D.

Partagas tubos uiteraard! :-)

Nu naar duitsland ;-)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 07 Feb 2009, 16:37 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Goed, puike sigaar!

Een stuk lichter dan verwacht. Meende ook nog een lekkere citrussmaak te ontwaren in deze sigaar.

Lekker voor in de zomer denk ik, bij een bbq bv. Zeer fraai.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 24 Feb 2009, 08:40 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009, 09:13
BerichtenCOLON 1811
WoonplaatsCOLON Liedekerke
Heb dit weekend een Montecrist Edmundo ogestoken. Viel eigenlijk tegen :cry: . Het omslagblad kwam los en de smaak was niet te vergelijken met andere Montecristo's ed. die ik reeds gereookt heb. Het branden ging zeer slecht, ondank de goede bewaring bij 70% rel. vochtigheid (kwam rechtsreeks van bij de sigarenboer). Heeft er iemand dit ook al megemaakt?

(Heb deze sigaar gekocht in een gekende zaak in Brussel, het opmerkelijke was dat bij geen enkele van de gekochte cubaanse sigaren, er geen enkel een taxatiebandje aanhing, bang afwachten om de volgende op te steken :cry: )

Groeten,

CubaLibre

_________________
"If I had taken my doctor's advice and quit smoking when he advised me to, I wouldn' have lived to go to his funeral" (98 year old) George Burns


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 24 Feb 2009, 10:00 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008, 20:32
BerichtenCOLON 7333
Je kunt vette pech hebben bij een bepaalde Havana (wat is je voornaam..??); precies dezelfde puro/vitola uit een kist kan heel anders smaken dan een andere uit dezelfde kist. Wellicht was de kist nog erg jong; een a twee jaar laten liggen/rijpen zal de smaak en brandeigenschappen doorgaans positief beinvloeden, alhoewel dit geen wet van Meden en Perzen is.
Mijn eerste Edemundo was een daverend succes, maar ook ik heb al bij een boel Havana's inconsistente kwaliteit moeten ervaren, tot mijn teleurstelling......

_________________
"Je n'ai pas besoin de cette hypothèse."
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
"Was sich liebt das neckt sich"


Laatst gewijzigd door 1 op drP, in totaal 24 keer gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 24 Feb 2009, 10:08 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 05 Feb 2009, 01:20
BerichtenCOLON 754
Waarschijnlijk te nog idd! Is anders een top sigaar!

_________________
' Death Smile's At Us All, The Best Thing You Can Do Is; Give Him A Montecristo Especiales No 2 '


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 24 Feb 2009, 10:41 
Offline
Grootmeester
Grootmeester

GeregistreerdCOLON 28 Aug 2006, 17:20
BerichtenCOLON 450
WoonplaatsCOLON Vijfhuizen
Veel sigarenzaken hebben de humi hoger staan dan 70% (vaak tussen de 74 en 80% zelfs) omdat veel van de kopers een sigaar koopt om hem een paar dagen later op te steken. (worden dus niet in de humi bewaart).
Daar kan het ook aan liggen.

Ten tweede maakt het dekblad een groot deel van de smaak uit, en kan het dus zo zijn dat deze zijn werk niet heeft kunnen doen.

_________________
Groet,

Misha

Arguing on the internet is like running the special olympics, even if you win you're still retarded.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 24 Feb 2009, 11:31 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 26 Aug 2008, 07:29
BerichtenCOLON 3409
WoonplaatsCOLON Zutphen
Misha schreefColon
Veel sigarenzaken hebben de humi hoger staan dan 70% (vaak tussen de 74 en 80% zelfs) omdat veel van de kopers een sigaar koopt om hem een paar dagen later op te steken. (worden dus niet in de humi bewaart).
Daar kan het ook aan liggen.

Ten tweede maakt het dekblad een groot deel van de smaak uit, en kan het dus zo zijn dat deze zijn werk niet heeft kunnen doen.

Ik had bij de NPU met onze laatste meeting erorm veel moeite mijn Perdomo brandende te houden, was volgens mij ook veels te vochtig... dus klopt inderdaad met die %-ages die jij noemt Misha.

Jouw tweede stelling is vaak reden tot discussie...maarre daar gaan we nu maar even niet op in... :-"

_________________
- Ruud


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 23 Mrt 2009, 00:40 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Jan 2009, 17:26
BerichtenCOLON 529
ik heb vorige week mn laatste op gerookt maar dat gaat zeker mn laatste niet worden
ik ben nog niet zo goed in het herkennen van smaken enzo maar ik vond het echt een lekkere sigaar en daar gaat het bij mij om :D

_________________
Don't let school interfere with your education.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 26 Mrt 2009, 14:50 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 25 Apr 2007, 10:57
BerichtenCOLON 1272
WoonplaatsCOLON Maastricht e.o.
Een tijdje geleden heb ik een doosje van drie gekocht en ik had een vergelijkbare ervaring. Persoonlijk heb ik het op de jonge leeftijd geschoven en de andere twee laten liggen om wat te rijpen.

_________________
"Cigar smoking is a hobby; cigarette smoking is an addiction"
- David Sabot -


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Mei 2010, 14:14 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Jan 2009, 19:29
BerichtenCOLON 2161
WoonplaatsCOLON Veenendaal
Vandaag eentje uit 2006 gerookt (overgenomen van Daniel) maar op de helft weggelegd. De hele tijd zo'n vervelende bittere ondertoon en verder weinig smaak. Redelijk zwarte as. Zware tegenvaller, doe mij maar een MC2.

Als ik de bevindingen hierboven lees, was dit blijkbaar een negatieve uitzondering. Ik heb er nog twee, daar gaan gegarandeerd nog wat jaartjes overheen voordat ik die nog eens probeer, dus laten we hopen dat ze beter worden in de loop der tijd.

_________________
Wordt ook een Cigar Profiler! Kijk snel op http://www.cigarprofiler.org


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Mei 2010, 14:30 
Offline
Meester
Meester

GeregistreerdCOLON 21 Aug 2009, 10:35
BerichtenCOLON 1312
WoonplaatsCOLON Emmeloord
Arie schreefColon
Vandaag eentje uit 2006 gerookt (overgenomen van Daniel) maar op de helft weggelegd. De hele tijd zo'n vervelende bittere ondertoon en verder weinig smaak. Redelijk zwarte as. Zware tegenvaller, doe mij maar een MC2.

Als ik de bevindingen hierboven lees, was dit blijkbaar een negatieve uitzondering. Ik heb er nog twee, daar gaan gegarandeerd nog wat jaartjes overheen voordat ik die nog eens probeer, dus laten we hopen dat ze beter worden in de loop der tijd.



Ik hoop dat het een uitzondering is, ik heb namelijk net een kistje besteld naar aanleiding van de positieve reviews hier en het feit dat ik tot nu toe behalve de Open Master nog geen slechte Montecristo heb gehad. Ook op http://www.cigars-review.org/Montecristo-Edmundo.htm zijn ze erg positief dus ik ga ervan uit dat je een uitzondering hebt gehad.


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.