Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 20:39

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 24 Aug 2008, 23:00 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 25 Apr 2007, 10:57
BerichtenCOLON 1272
WoonplaatsCOLON Maastricht e.o.
Op een of andere manier stelt Montecristo mij nooit teleur. Wellicht komt het doordat de verwachting gezien de prijs wat minder hoog is gespannen dan bij bijvoorbeeld Trinidad of Cohiba, maar alle Montecristo's die ik tot nu toe heb mogen degusteren, bevielen mij bijzonder.

Vandaag heb ik de Petit Edmundo geprobeerd. Ook dat viel weer niet tegen. Knipt lekker, brand lekker en smaakt lekker! Predraw was een beetje zoetig, eerste halen een mooie stalgeur, precies wat mij in Montecristo's zo bekoort. Verder proefde ik hooi, leer en wat vleugjes cacao en koffie. Het was toch een klein uur verpozen met deze kleine sigaar. En het omslagpunt kwam ongeveer gelijk met het branden van mijn vingers. Een vergelijking met de (grote) Edmundo kan ik helaas nog niet trekken, maar met deze ervaring staat deze ook zeker op mijn verlanglijstje. Net zoals nog meer van deze Petit Edmundi!

Afbeelding Ik liet de sigaar vergezellen van een 12 jaar oude Aberfeldy. Dit is een heerlijke whisky die bij het openen van de fles al meteen de geur geeft die ik asocieer met een herfst in Schotland. De whisky was wellicht iets te sterk voor de Petit Edmundo en deed de verfijnde smaak van de sigaar iets verbleken. De pret was daardoor niet minder. Volgende leer wellicht samen met een Redbreast van 12 jaar oud. Die combinatie moet hemels zijn!

_________________
"Cigar smoking is a hobby; cigarette smoking is an addiction"
- David Sabot -


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Aug 2008, 08:26 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Dec 2006, 11:30
BerichtenCOLON 1938
WoonplaatsCOLON Groningen
=D> Mooie review Michel! Top!

De Edmundo's zijn inderdaad erg lekker. Liggen bij mij standaard op voorraad.
Wel de grote variant. De Petit heb ik nog niet gerookt.

_________________
...........''Een overheerlijke Cubaanse sigaar,
en een tevreden glimlach''.........


Top 3:

1. H. Upmann Sir Winston
2. Montecristo Nr.2
3. Hoyo de Monterrey double corona


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Aug 2008, 10:00 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008, 16:18
BerichtenCOLON 3042
WoonplaatsCOLON Gentbrugge
Beste,

De Petit Edmundo is inderdaad erg lekker en combineert zeker met een uitstekende whisky.
Zijn grotere broer de MC n°2 doet dat ook en beiden hebben me tot nu toe erg kunnen charmeren!

Trinidad vind ik persoonlijk hemels, jammer dat ze zo duur zijn, maar voor wat hoort wat en af en toe doet het goed jezelf eens te verwennen en zo te zien ben jij goed bezig.

De Redbreast ken ik niet. Is die zachter en wat verfijnder? Laat eens iets weten.
Mooie review!!!

Fiele

_________________
'SAVE THE WORLD' IT'S THE ONLY PLANET WITH CIGARS!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Aug 2008, 10:18 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 25 Apr 2007, 10:57
BerichtenCOLON 1272
WoonplaatsCOLON Maastricht e.o.
Filip schreefColon
De Redbreast ken ik niet. Is die zachter en wat verfijnder? Laat eens iets weten.

De Readbreast is een whiskey (met "e", uit Ierland, dus drie keer gedestilleerd) uit de Jameson stal die qua smaak wel een beetje vergelijkbaar is met de Aberfeldy maar wat ronder en zachter van smaak is; hij heeft wat minder scherpte dan de Aberfeldy. Wat mij betreft een aanrader. Vanwege de mindere scherpte denk ik net wat beter passend bij de Petit Edmundo. De scherpte van de Aberfeldy drukte de smaak van de sigaar soms iets weg.

_________________
"Cigar smoking is a hobby; cigarette smoking is an addiction"
- David Sabot -


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Aug 2008, 10:35 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008, 16:18
BerichtenCOLON 3042
WoonplaatsCOLON Gentbrugge
Thanks,

We zullen eens rondneuzen hier in Gent op zoek naar de rode borst en ik laat wel eens iets horen hoe de combinatie heeft gesmaakt. Wat vind jij van Bushmills en Paddy? Wat Ierse stuff betreft blijft Jameson mij het best bekoren. Schotse stuff: Highland Park stal!!!! Heerlijk.

Fiele

_________________
'SAVE THE WORLD' IT'S THE ONLY PLANET WITH CIGARS!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 07 Sep 2008, 11:18 
Offline
Panatella
Panatella
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Jun 2008, 13:50
BerichtenCOLON 27
Heb gisterenavond een Petit Edmundo in rook doen opgaan. Mooi sigaartje om te zien, ligt wat mij betreft fijn in de hand en knipt makkelijk.

De Petit Edmundo brandde vrij gelijkmatig en produceerde mooie, volle rook en blijkbaar goed en stevig gerold want de askegel hield lang stand. Smaken benoemen vind ik als junior sigarenliefhebber nog wat moeilijk :wink: , maar koffie en cacao waren onmiskenbaar aanwezig. Het omslagpunt was zeer goed opmerkbaar en maakte de Petit Edmundo in zijn laatste periode nog even tot een krachtpatsertje. Na een uur rustig genieten was het einde van deze ervaring in zicht en bleef enkel nog een lichte nasmaak op de lippen over. Ben overtuigd genoeg om dit sigaartje terug te laten keren in mijn humidor.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 07 Sep 2008, 17:58 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008, 16:18
BerichtenCOLON 3042
WoonplaatsCOLON Gentbrugge
Ik ben blij dat deze kleine rakker je verder zal vergezellen in de toekomst.
Koffie en cacao heb je reeds ontdekt en de rest zal ongetwijfeld volgen!!!


Geniet ervan!

Fiele

_________________
'SAVE THE WORLD' IT'S THE ONLY PLANET WITH CIGARS!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 14 Sep 2008, 22:07 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 25 Apr 2007, 10:57
BerichtenCOLON 1272
WoonplaatsCOLON Maastricht e.o.
Eerder schreef ik:
Mikey schreefColon
Een vergelijking met de (grote) Edmundo kan ik helaas nog niet trekken, maar met deze ervaring staat deze ook zeker op mijn verlanglijstje.

Update: inmiddels ook de Edmundo geprobeerd. Was nog erg jong en dat liet zich proeven. Al met al desalniettemin een zeer prettige sigaar, maar net wat vlakker dan ik bij de Petit Edmundo proefde. En de trek van de grote Edmundo was wat zwaarder, maar het moest dan ook van verder komen :D . Al met al ook een fijne sigaar die me niet teleurstelde. Hoop dat de smaken zich in de tijd wat meer gaan manifesteren, want deze smaakte naar meer!

_________________
"Cigar smoking is a hobby; cigarette smoking is an addiction"
- David Sabot -


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 17 Nov 2008, 17:05 
Offline
Churchill
Churchill
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 30 Sep 2008, 16:37
BerichtenCOLON 265
WoonplaatsCOLON Zwolle
Hier alvast even een foto van mijn vandaag binnen gekregen kistje petit edmundo's:

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 22 Nov 2008, 16:12 
Offline
Churchill
Churchill
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 30 Sep 2008, 16:37
BerichtenCOLON 265
WoonplaatsCOLON Zwolle
Gisteravond/nacht het Gooi onveilig gemaakt :twisted: . Tot mijn grote genoegen wordt er weer volop gerookt in de horeca daar. Dus na een prima maaltijd kon ik samen met mijn neef een petit edmundo opsteken vergezeld door een Irish Coffee. Voor het eerst mijn boortje gebruikt, werkt perfect en is lekker klein. Heb hem aan mijn sleutelbos gedaan.

De sigaar: boxcode mei 07. Nog wel jong dus. Maar hij ruikt heerlijk...en ik denk dat ik de volgende smaken geproeft heb(Nog niet genoeg ervaring om een strakke review te schrijven) Hooi, leer. En ik meende iets van cacao te ontdekken. Kan wel zeggen dat het heerlijke sigaar is, formaat is lekker, en rookduur (+/- een uur) is ook prima! Ik heb er gelukkig nog 8 liggen, en het zou zomaar eens een vaste-humidor-kant kunnen worden! Heerlijk! =D>


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Dec 2008, 01:39 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006, 19:57
BerichtenCOLON 5156
Ik heb er net nog maar één aangestoken, deze dus.
Lekkere sigaar met de hierboven genoemde smaken.
Zoals al eerder is gezegd stelt MC mij ook nooit teleur, mooie sigaren.

Even terugkomen op de whisk(e)y's.
Een Ier past hier goed bij, niet te zwaar en ze vullen elkaar perfect aan.
Zeker het roodborstje gaat hier goed mee samen evenals een Bushmills 10 Y.
Ik zit nu zelf aan de Chivas Regal 18 Y (kado gekregen) en dat smaakt er ook prima bij. Hier zitten namelijk smaken van chocolade, honing en iets rokerigs aan, dus goede combi.

_________________
What Time Is It In The World.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Dec 2008, 02:11 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Lekker nachtmutsje! Laat het je smaken :-).


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Mrt 2009, 20:02 
Offline
Aanstormend talent in de sigarologie
Aanstormend talent in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 08 Okt 2008, 11:39
BerichtenCOLON 330
WoonplaatsCOLON meppel
Ik heb laatst ook de petit edmundo geprobeerd. Gekocht in Breda en "s avonds opgerookt. Wat een slechte sigaar zeg!!!!!!! Zeer slechte trek........ een en al kratervorming!!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Mrt 2009, 20:13 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Nov 2008, 03:15
BerichtenCOLON 1336
WoonplaatsCOLON Voorburg
corona schreefColon
Ik heb laatst ook de petit edmundo geprobeerd. Gekocht in Breda en "s avonds opgerookt. Wat een slechte sigaar zeg!!!!!!! Zeer slechte trek........ een en al kratervorming!!!


Misschien had je hem beter een paar dagen of langer kunnen laten rusten in je humi, dan was hij misschien beter tot zijn recht gekomen
Rook er nog is 1 ter vergelijking

_________________
Beware of what you wish for.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Mrt 2009, 20:15 
Offline
Aanstormend talent in de sigarologie
Aanstormend talent in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 08 Okt 2008, 11:39
BerichtenCOLON 330
WoonplaatsCOLON meppel
send schreefColon
corona schreefColon
Ik heb laatst ook de petit edmundo geprobeerd. Gekocht in Breda en "s avonds opgerookt. Wat een slechte sigaar zeg!!!!!!! Zeer slechte trek........ een en al kratervorming!!!


Misschien had je hem beter een paar dagen of langer kunnen laten rusten in je humi, dan was hij misschien beter tot zijn recht gekomen
Rook er nog is 1 ter vergelijking


Ik snap wat je bedoeld en ken de regels hieromtrent. Echter de winkel heeft toch ook een humidor en betekent dat dan ook niet dat je dan beter geen sigaren in de rokersruimte kunt gaan roken in zo'n winkel?

In ieder geval bedankt voor de tip.


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.