Sigarenplatform

Het is momenteel 16 Apr 2024, 15:44

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 11 Mrt 2009, 20:17 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Nov 2008, 03:15
BerichtenCOLON 1336
WoonplaatsCOLON Voorburg
corona schreefColon
send schreefColon
corona schreefColon
Ik heb laatst ook de petit edmundo geprobeerd. Gekocht in Breda en "s avonds opgerookt. Wat een slechte sigaar zeg!!!!!!! Zeer slechte trek........ een en al kratervorming!!!


Misschien had je hem beter een paar dagen of langer kunnen laten rusten in je humi, dan was hij misschien beter tot zijn recht gekomen
Rook er nog is 1 ter vergelijking


Ik snap wat je bedoeld en ken de regels hieromtrent. Echter de winkel heeft toch ook een humidor en betekent dat dan ook niet dat je dan beter geen sigaren in de rokersruimte kunt gaan roken in zo'n winkel?

In ieder geval bedankt voor de tip.


Kan zijn dat de kist nieuw was of je had toevallig ( wat ik hoop) een slecht exemplaar had

_________________
Beware of what you wish for.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Mrt 2009, 20:21 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Tja, pech gehad :-(. Ik was ook niet echt weg van mijn eerste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Mrt 2009, 21:27 
Offline
Churchill
Churchill

GeregistreerdCOLON 21 Aug 2008, 14:36
BerichtenCOLON 276
Vond mijn eerste juist super. Met een Glas (of 3..) Balvenie Double Wood erbij was het echt een super sigaar. =D> Binnenkort weer eens 1 of 2 aanschaffen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 22 Jul 2010, 23:18 
Offline
Churchill
Churchill
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 25 Jun 2008, 07:25
BerichtenCOLON 301
Na wel eens de no.2 (subliem) en de no.4 gerookt te hebben nu de Petit Edmundo.
Wat een smakelijke sigaar zeg, heerlijk rond en romig. En wat een perfect formaat ook. Hier zou ik best wat meer van willen hebben liggen.

_________________
The problem with the world is that everyone is a few drinks behind...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 07 Mrt 2012, 14:31 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 10 Sep 2011, 23:01
BerichtenCOLON 1256
WoonplaatsCOLON antwerpen
Heerlijke sigaar juist gerookt de Koffie en cacao kwamen zeer goed naar boven.Goed vol van smaak.Er zijn maar weinige cubanen die je met deze kan vergelijken buiten de edmundo dan denk ik!!topper


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 27 Mrt 2012, 12:50 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Mrt 2011, 19:15
BerichtenCOLON 876
WoonplaatsCOLON Delft
Vandaag rook ik een Montecristo Petit Edmundo, deze ligt alweer bijna een jaartje in de humidor. Het is een fijn handzaam formaatje en eerlijk gezegd heeft deze me nog nooit teleurgesteld, het kan dan ook zijn dat deze review iets minder objectief is dan normaal.

Afbeelding

Het formaat is een short robusto en meet 110x52. Het is beslist geen elegante sigaar, een beetje gedrongen, hier en daar een vrij dikke nerf en een cap die zeker op de maandagochtend is geconstrueerd. De kleur is wel erg mooi, het doet nog het meest denken aan de kleur die je in het bos ziet als je midden in de herfst door het bladerdek heen struint.

Ondanks dat de cap wat minder mooi is, knipt de sigaar prima. De trek is losjes, zoals ik van deze sigaar gewend ben. In de predraw proef ik wat rozijnen, een zoetje, lekker. Het aansteken gaat gemakkelijk met de Sigarenliefhebber Zippo. Door mijn zin in deze sigaar ben ik glad vergeten om even te ruiken, maar ik meen me te herinneren dat ceder altijd de boventoon had.

De eerste smaken die je proeft zijn die van leer, veel leer en een heel subtiel pepertje. De rookontwikkeling is prachtig en de geur die van deze sigaar af komt is heerlijk. Na enkele centimeters wordt het pepertje wat sterker en proef ik ook wat hout en een klein beetje koffie. De brand laat wat te wensen over door lichte scheefbrand, geen enorme hinder, maar een paar touchups zijn wel nodig. De as is wat vlokkerig en is wat inconsistent van kleur, hier en daar grijs, hier en daar wit.

Nu ongeveer op de helft en ik merk dat de sigaar gepurged wil worden, dat doen we dan maar even. Een klein vlammetje maakte korte metten met de opgebouwde afvalstoffen en de sigaar smaakt weer een stuk frisser. Het hout zwakt af en laat plaats over voor een licht zoetje, nog steeds een overvloed aan leer. Het is wel een echte smaakbom, rijk, complex, vermakelijk zelfs. Het is beslist geen lichte sigaar, rustig roken is toch wel gewenst. Terwijl ik dit denk maakt het zoetje weer plaats voor een licht pepertje, hij blijft evolueren.

Tegen het einde hebben we alle evolutie wel zo'n beetje gehad, de sigaar maakt het karwei rustig af. Iets wat ik zeker kan waarderen in een sigaar, vooral bij robusto's. De wat dunnere vitola's willen nog wel eens scherp en warm worden naar het einde toe, bij deze is dat gelukkig niet het geval.

Ik ben blij dat ik hier nog enkele van heb liggen, ze stellen inderdaad nooit teleur. Als de huidige collectie op is komen er zeker weer nieuwe bij. Even laten liggen is zeker wel een must. De sigaar geldt zeker als full body en is mediumzwaar, een must voor in de humidor van elke habanofiel. Ik leg na een dikke 50 minuten de sigaar te ruste met een voldaan gevoel.

Uiterlijk: 6/10
Brand en as: 7/10
Constructie en trek: 8/10
Rook: 9/10

Aroma deel 1: 7,5/10
Aroma deel 2: 8,5/10
Aroma deel 3: 7/10


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.