Sigarenplatform

Het is momenteel 29 Mrt 2024, 02:00

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 11 Jan 2009, 03:58 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Nov 2008, 20:43
BerichtenCOLON 2851
WoonplaatsCOLON Brugge
Heren,

nog geen topic over deze classic? Schande!
Heb hem gekocht via gesto, medio 98, ik was al gek op deze sigaar in zijn jonge versie... vroeg me af hoe de oudere zou stand houden tegenover de jonge... voor een goede verstandhouding, ik vind de jonge al hemels; wacht tot je het verslag over de oudere leest (ben precies over generaties bezig)

Sigaar lost geen geur onaangestoken. Ben wat ongerust, de Trinidads van hetzelfde jaar zijn een boeket van geslaagde geuren, koffie en chocolade en dan nog niet eens ontstoken.
Rustig knippen. Even een trekje zonder vuur. Mmm, is al beter. Lijkt rijk aan smaak te worden, moet ze nu enkel nog ontdekken.
Ik hou van dit model. Zo sierlijk, gracieus. Nu gaat de vlam er in. Eerste trek... bepalend: heerlijk! Waw, houttinten, vleugje caramel zelfs, aarde. Heel ontspannen, geen ruwe verrassingen. Mellow, zoals de Amerikanen zouden zeggen. Ik betrap me erop dat ik vol verwachting uitkijk naar de volgende trek. En nog één. Wat een weelde. Heel vol van smaak, ik begin te geloven dat dit bovendien een serieuze full bodied is. Min Ron Nee schreef het al: de meeste van de Cubaanse schatjes worden zwaarder qua kracht met de jaren (je zou het bijna niet geloven maar lees het er maar op na)

Na een derde komt er wat meer room op de proppen. Hmm, ik ben een wekeling wat room betreft. Alleen al daarom rook ik sigaren; en ik word er niet dikker van...

Ze blijft voluptueus kalm; wild word ik er van! Bijna halverwege slaat mij de schrik om het hart. Zo'n 5, 6 trekken bereik ik een perfectie die ik nauwelijks voor mogelijk hou. Ik proef pralines, witte, mijn lievelingschocola, met een eigen diepzinnig vulsel. Mijn vriendin wordt wat jaloers omdat ik 4, 5 keer na elkaar 'ooooh' roep, en zij niet de aanstoker is van dit alles... Ik besluit dat dit een voltreffer is, een heerlijke keuze alleen maar ingegeven door haar jongere zusjes. Geef mij maar de oude dame. Met nog een tweetal centimeters te gaan bereik ik het omslagpunt. Ik neem afscheid en kan slechts 1 gedachte lezen in mijn eigen boek: gelukkig heb je de stap gezet, vertrouwen wordt beloond, nog 24 te gaan. Schrijf maar op, ik word koning van de Especiales, mijn eigen keizerin :smt049

_________________
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg...


Laatst gewijzigd door 1 op Yapi, in totaal 18 keer gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Jan 2009, 09:49 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
=D>

Jij kunt héél enthousiast worden van een sigaar ;-). En je kunt het vervolgens heel leuk opschrijven :-).

Tja, montecristo sigaren, zit je altijd wel goed mee. Maar jij houdt vooral van die laguito no. 1-achtige sigaren, is het niet? Nummer twee ben ik wel bekend mee, maar nooit zo lang weg kunnen leggen als 10 jaar. Of kunnen kopen met 10 jaar ;-).

Overigens heb ik niet uit MRN gehaald dat alle sigaren sterker worden met de jaren. Eerder andersom, maar een paar sigaren worden sterker. Zoals de H. Upmann No. 2, maar dan staat het er ook expliciet bij vermeld.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Jan 2009, 10:28 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008, 20:32
BerichtenCOLON 7333
Sjonge Bart, als je niet beter zou weten dan zou je denken dat je werkelijk een nieuwe liefde gevonden hebt...doet me een beetje denken aan de hoofse liefde uit de Middeleeuwen, zo lyrisch als je over een puro kunt schrijven. Chapeau... =D> (het verscil met de hoofse liefde is echter dat jij je liefde verteert in plaats van andersom... :mrgreen: )

_________________
"Je n'ai pas besoin de cette hypothèse."
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
"Was sich liebt das neckt sich"


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Jan 2009, 10:30 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008, 16:18
BerichtenCOLON 3042
WoonplaatsCOLON Gentbrugge
Yapi,

Zo krijg ik natuurlijk een zéér uitgebreid verlanglijstje, prachtige beschrijving van een MC die ik nog niet heb gerookt. Het smakenpallet is er één om U tegen te zeggen en te voorzien van de bijhorende kreetjes, bijna orgasmatisch en een jaloerse vriendin, oooohhh...tot 5 x toe.
Room en pralines, die witte van Leonidas of van Galler, het water staat me in de mond en de smaakpapillen worden dermate geprikkeld dat ik vlug aan iets andes moet denken...
Passie en genieten met al je zintuigen dus, zalig hé. Tot nu toe heb ik reeds een aantal lijnen van MC mogen proeven en hebben ze mij voor 95% echt wel kunnen bekoren. Dus zoals ik in het begin hier had geschreven zal ik deze lijn in prioriteitvorm op de verlanglijst plaatsen.
Tja lijstje is "LIJST" geworden. Geniet nog met volle teugen en rookpluimen van deze mooie
MC Especiales n°1!!!

Fiele

_________________
'SAVE THE WORLD' IT'S THE ONLY PLANET WITH CIGARS!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Jan 2009, 10:41 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Mooi reviewtje! Dat romige van de MC sigaren trekt mij zeer aan. Ook bij de Nr 2 was er volop room!

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Jan 2009, 11:01 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 29 Apr 2008, 18:22
BerichtenCOLON 2458
WoonplaatsCOLON België
Prachtig verwoord, Bart ! =D>
Als je dit leest, wil je ze direct zelf proberen, en da's toch de bedoeling van die forum ?

_________________
Happiness? A good cigar, a good meal, a good cigar and a good woman - or a bad woman; it depends on how much happiness you can handle.
(George Burns)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Jan 2009, 13:08 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 26 Aug 2008, 07:29
BerichtenCOLON 3409
WoonplaatsCOLON Zutphen
Super review! Alleen reviews zoals deze zijn niet goed voor de financiën! :mrgreen:

_________________
- Ruud


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Jan 2009, 13:12 
Offline
Churchill
Churchill
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Nov 2008, 19:57
BerichtenCOLON 205
WoonplaatsCOLON ommen
gezien deze mooi review's moet ik op zoek naar een suiker oom of een tweede baan :D

_________________
Wees gewoon jezelf, er zijn al anderen genoeg


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Jan 2009, 13:55 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Nov 2008, 20:43
BerichtenCOLON 2851
WoonplaatsCOLON Brugge
Thanks guys,

@ Cohiba, ja ik heb misschien verkeerdelijk veralgemeend, ga dat vanavond nog eens bekijken, maar ik heb daar toch heel wat zien instaan die zwaarder wordt met de jaren, bv uit mijn hoofd de magnum 46, de monarchs van H. Upmann, en de sir winston, maar nu het mij te binnen schiet, dat zijn idd allemaal Upmanns moet het even checken dus! (Die monarchs staan ook bij gesto bij de vintage... volgende aankoop, geen twijfel mogelijk, samen met La Punta van SCDLH van 2001, alleen nog maar goeds gelezen over deze van 2001 op cigar review.org

@ fiele, Hansa, 't is niet ver hé, en heb er nog veel liggen, dus nodig jezelf maar uit bij deze :D

@ Epicure, grappig dat je die hoofse liefde opbrengt, want dat heb ik jaren gepraktiseerd in mijn studententijd, en ja, daar is nu nog wat van blijven hangen :oops: Maar gelukkig, zoals je schrijft, kan ik ze nu wel zelf verteren [-o<

@ bolletje, ja dat romige is onbeschrijfelijk heerlijk bij MC, kan dat alleen maar beamen,

@ David en Zaagmans, ja, ook ik ga aan dit tempo snel platzak geraken, blijf mezelf steeds voorhouden "nog enkel die twee kistjes en dan stop ik even" maar er staan zoals je hierboven kunt lezen dus alweer twee andere kistjes op het programma, zal dus wat mild moeten zijn voor mezelf en gewoon toegeven aan mijn verlangens, zo doe ik het nu toch al een aantal jaren en ik heb er vooral geen spijt van :D

_________________
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Jan 2009, 10:14 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 25 Apr 2007, 10:57
BerichtenCOLON 1272
WoonplaatsCOLON Maastricht e.o.
Mooie review Yapi! Zelf was ik al erg te spreken van de No2. In mijn humi ligt één nummer 1 om te proberen of ik er meer van wil hebben, maar die is van recentere datum. Ik ga 'm toch maar proberen.

Ik zie trouwens dat Gesto nog vintage heeft liggen met boxcode CSU VC-2. Eur 154 voor 25 stuks, dat is net Eur 6 per stuk, dus nog steeds een stuk goedkoper dan in NL (Eur 11,80). Iemand een idee uit welk jaar deze zijn?

_________________
"Cigar smoking is a hobby; cigarette smoking is an addiction"
- David Sabot -


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Jan 2009, 10:40 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007, 14:03
BerichtenCOLON 6603
Mikey schreefColon
Iemand een idee uit welk jaar deze zijn?


Juli `98 volgens mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Jan 2009, 10:41 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 29 Apr 2008, 18:22
BerichtenCOLON 2458
WoonplaatsCOLON België
CSU : Juli '98 (denk ik

_________________
Happiness? A good cigar, a good meal, a good cigar and a good woman - or a bad woman; it depends on how much happiness you can handle.

(George Burns)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Jan 2009, 10:42 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007, 14:03
BerichtenCOLON 6603
Hansa schreefColon
CSU : Juli '98 (denk ik)


Iets te laat Hansa. :D


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Jan 2009, 11:12 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 25 Apr 2007, 10:57
BerichtenCOLON 1272
WoonplaatsCOLON Maastricht e.o.
Dank! Ik kan op dit moment geen 25 sigaren kwijt. Iemand (of meer iemanden) geïnteresseerd om de kist te delen?

_________________
"Cigar smoking is a hobby; cigarette smoking is an addiction"
- David Sabot -


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Jan 2009, 11:20 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Nov 2008, 20:43
BerichtenCOLON 2851
WoonplaatsCOLON Brugge
Die van mij hebben dus die box code, ze komen van Gesto. Inderdaad juli 98.
Voor die prijs heb je een super sigaar van 6 euro 't stuk, voor dezelfde prijs in Benelux heb je bijna slechts een petit corona :roll: =D>

haha, van die vintage lijst van Gesto ga ik toch nog veel doosjes bestellen :D

_________________
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg...


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.