Sigarenplatform

Het is momenteel 19 Apr 2024, 04:52

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 12 Jan 2009, 11:34 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Nov 2008, 03:15
BerichtenCOLON 1336
WoonplaatsCOLON Voorburg
Yapi schreefColon
Die van mij hebben dus die box code, ze komen van Gesto. Inderdaad juli 98.
Voor die prijs heb je een super sigaar van 6 euro 't stuk, voor dezelfde prijs in Benelux heb je bijna slechts een petit corona :roll: =D>

haha, van die vintage lijst van Gesto ga ik toch nog veel doosjes bestellen :D


@ Mickey ik zou wel willen alleen me cashflow laat het niet toe.
@ Yapi had jij die hele vintage voorraad niet leeggekocht bij Gesto :)

_________________
Beware of what you wish for.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Jan 2009, 12:08 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 25 Apr 2007, 10:57
BerichtenCOLON 1272
WoonplaatsCOLON Maastricht e.o.
[quote="send@ Mickey ik zou wel willen alleen me cashflow laat het niet toe.
[/quote]

Als je er voor vijf zou gaan, is dat +/- Eur 30 plus verzend. Weekje pannekoeken eten en je bent er! :D

_________________
"Cigar smoking is a hobby; cigarette smoking is an addiction"
- David Sabot -


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Jan 2009, 12:12 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Nov 2008, 03:15
BerichtenCOLON 1336
WoonplaatsCOLON Voorburg
Mikey schreefColon
[quote="send@ Mickey ik zou wel willen alleen me cashflow laat het niet toe.


Als je er voor vijf zou gaan, is dat +/- Eur 30 plus verzend. Weekje pannekoeken eten en je bent er! :D[/quote]

Jaa, ff een spartaans dieetje ertegen aan gooien, ik weet niet wanneer je ze gaat bestellen, mocht je het over een paar weken doen dan zekers intresse misschien wel meer dan 5

_________________
Beware of what you wish for.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Jan 2009, 13:58 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 25 Apr 2007, 10:57
BerichtenCOLON 1272
WoonplaatsCOLON Maastricht e.o.
Send, ik wacht tot ik genoeg afname heb. Ik kan er zelf maximaal 10 kwijt, dus ik moet gegadigden vinden voor 15 stuks.

Zal dit berichtje verder voortzetten bij de koopjeshal, want deze thread is voor de practige review door yapi.

_________________
"Cigar smoking is a hobby; cigarette smoking is an addiction"
- David Sabot -


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Jan 2009, 15:16 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Nov 2008, 03:15
BerichtenCOLON 1336
WoonplaatsCOLON Voorburg
Mikey schreefColon
Send, ik wacht tot ik genoeg afname heb. Ik kan er zelf maximaal 10 kwijt, dus ik moet gegadigden vinden voor 15 stuks.

Zal dit berichtje verder voortzetten bij de koopjeshal, want deze thread is voor de practige review door yapi.


Zie mijn reply op jouw topic over de aankoop.

_________________
Beware of what you wish for.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 18 Jan 2009, 02:30 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Nov 2008, 20:43
BerichtenCOLON 2851
WoonplaatsCOLON Brugge
En, iemand al geprobeerd? Ik heb mijn tweede gerookt vanavond, geen verrassingen meer, gewoon een geweldige bevestiging! Bier dat ik er bij dronk was een heerlijk romige triple Karmeliet, topbier, paste perfect bij deze sigaar! Vorige keer Leffe blond, nu paste het bier zelfs beter. De 'oooh's en 'aaaa's waren ook nu weer van de partij. Ik hou gewoon van deze sigaar. Zo simpel is het. Hij rookt geweldig. Lange nasmaak, en op een avondje uit wil ik dat gewoon. Zonde om je sigaar na neerleggen al te vergeten, ook om die niet meer te proeven.
Staat nu al in de agenda voor volgende maand na de verhuis: Triple Karmeliet kopen,
in het nieuwe huis op het terras of in mijn eerste rookkamertje: aansteken van Montecristo especial,
daarna de meest simpele opdracht: genieten,
en nog simpeler: met volle teugen.
Wat een rustgever, die gedachte :D =D>

_________________
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 21 Feb 2010, 22:05 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
K zat er vandaag aan te denken. Ik denk dat ik al een half kistje van de e no. 2 geprobeerd heb, maar nog nooit de 1. Je hoort er ook nooit iemand over. Deze twee sigaren. Zouden ze wellicht ook over wat jaartjes verdwijnen? Tot nu toe zijn er pas twee mc. Vitolas verdwenen. Maar dat kan natuurlijk veranderen als er straks zoveel laguitos niet meer geproduceerd worden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 22 Feb 2010, 17:14 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 25 Apr 2007, 10:57
BerichtenCOLON 1272
WoonplaatsCOLON Maastricht e.o.
Cohiba schreefColon
K zat er vandaag aan te denken. Ik denk dat ik al een half kistje van de e no. 2 geprobeerd heb, maar nog nooit de 1. Je hoort er ook nooit iemand over. Deze twee sigaren. Zouden ze wellicht ook over wat jaartjes verdwijnen? Tot nu toe zijn er pas twee mc. Vitolas verdwenen. Maar dat kan natuurlijk veranderen als er straks zoveel laguitos niet meer geproduceerd worden.

Hoop niet dat ze verdwijnen want ze zijn beiden echt heel goed. Sowieso is het Lanceros formaat volgens mij wat minder populair, alhoewel ik geen idee heb waarom. Er zijn genoeg reviews te vinden hier op het platform, zowel van de Cohiba Lanceros, de Trinidad Fundadores als de MC's. De meeste zijn heerlijk! Veel plezier bij het proberen van de nummer 1!

_________________
"Cigar smoking is a hobby; cigarette smoking is an addiction"
- David Sabot -


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 22 Feb 2010, 17:59 
Offline
Meester
Meester

GeregistreerdCOLON 21 Aug 2009, 10:35
BerichtenCOLON 1312
WoonplaatsCOLON Emmeloord
Vreemd dat ik deze review niet eerder had gelezen, ik had bijna een van de beste reviews ooit gemist. In een woord prachtig beschreven, het water loopt me in de mond. =D>
Ik ga gelijk kijken waar ik ze kan bestellen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 22 Feb 2010, 19:23 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 11 Okt 2009, 18:41
BerichtenCOLON 912
WoonplaatsCOLON sittard
Een mooi stukje poezie................heerlijke review!!!!!

_________________
Make my day..


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 15 Mei 2011, 20:58 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 13 Okt 2009, 10:58
BerichtenCOLON 1031
WoonplaatsCOLON Aalter



*link fixed by Bol*

_________________
Amor sigaris non celatur.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Mei 2011, 09:49 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Apr 2009, 13:14
BerichtenCOLON 2873
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
Kan me wel vinden in Yapi's review, maar voor orgasmes heb ik toch echt andere pleziertjes nodig :mrgreen:

Yapi: zijn die Especiales die je mij een jaar terug verkocht hebt ook van dit kistje? Heb er nog 7 liggen volgens mij =P~

Frank

_________________
Ik weet zeker dat er vele dingen zijn die een goede sigaar overtreffen,
maar tot op dit moment kan ik niet bedenken wat dat zou kunnen zijn


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Jul 2011, 19:21 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Apr 2009, 13:14
BerichtenCOLON 2873
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
Allen,

Wederom een review. Ditmaal een Havanna, want het Nicaraguaanse en Dominicaanse geweld aan reviews van de afgelopen week vraagt om een antwoord uit het "Beloofde Land van de longfiller". Ik heb gekozen voor een bekend merk en een speciaal model: Montecristo Especiales #1!

Vooraf:
Deze sigaar heb ik in 2009 gekocht van Yapi, via het sigarenplatform, 8 stuks voor €6,00 per stuk. Geen geld voor een sigaar die regulier in de NL retail ongeveer €12,00 kost! De sigaar was al flink gerijpt toen ik em van Yapi overnam, en daar is dus na aankoop nog een jaartje of 2 bij gekomen. De afmetingen zijn 7,5 x 40 en het is een lancero, gelijk aan de Cohiba Lancero. Voor het roken heb ik een forse maaltijd van vlees, groenten en aardappels gegeten, gevolgd door een stuk chipolata-pudding met aalbessen en slagroom. De maag is dus goed gevuld voor aanvang!

Voorkomen en presentatie:
Het dekbad is zo'n schitterende klassieke Havanna schaduwblad, zoals je ook ziet bij Vegas Robaina en Cohiba. Geen voelbare nerven, echt perfectie! Zoals Cubaanse lancero's eigen is, is de cap een mooi varkensstaartje dat makkelijk wordt geknipt met de bekende double bladed guillotine cutter. Qua constructie heb ik geen klagen, de sigaar is over de gehele lengte constant en stevig (geen sinecure bij dit model!).
Score: 20/20

Aansteken en verbrandingseigenschappen:
De Montecristo wordt aangestoken met een houten lucifer, vanwege de ringmaat heb ik slechts 1 lucifer van standaard formaat nodig voor deze klus. De as vormt zich zeer gelijkmatig en de scheefbrandjes die afentoe ontstaan lossen zichzelf makkelijk op zonder ingrijpen van de auteur (weer een positieve eigenschap van dit model, komt door de ringmaat). De as is grijs en stevig, ik moet wel 6 keer de as aftikken, maar dat is inherent aan dit model want anders zit je elk kwartier met as op je schoot. Hier kan ik dus met de beste wil van de wereld geen punten voor aftrekken... Opnieuw aansteken is niet nodig en de trek blijft goed gedurende de hele rookperiode van 95 minuten, wat met deze ringmaat een zeer positief punt is om te constateren! Het dekblad blijft van begin tot eind heel.
Scores:
aansteken en verbranding: 15/15
as: 5/5
verbrandingssnelheid: 4/5
constructie: 5/5

Smaak:
De sigaar is mild en zeer smooth, dit zal mede komen door de effecten van de rijping die is ondergaan. In het begin zijn de smaken vooral te omschrijven als room en noten, metlater ook koffie erbij. De koffie kan echter ook komen omdat ik koffie erbij dronk... Ook is een klein zoetje waarneembaar. Qua aroma een rijke sigaar, die niet overheerst en ook in de afronding goed in balans blijft. Heerlijk, geen kwaad woord over te zeggen!
Scores:
smaken: 34/35
aroma: 8/10
afronding: 4/5

Commentaren:
Een schitterend formaat, ik ben er helemaal verliefd op :love: en vind het zo jammer dat ze niet goed verkrijgbaar zijn in NL... Een absolute favoriet en naar mijn persoonlijke ervaring totnutoe de enige Havanna die de air van superioriteit van Havanna's waar kan maken! (om ook maar even een statement te maken)

Totale score: 95/100 :shock: :shock: :shock:

Frank

_________________
Ik weet zeker dat er vele dingen zijn die een goede sigaar overtreffen,
maar tot op dit moment kan ik niet bedenken wat dat zou kunnen zijn


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Jul 2011, 20:22 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Zal ik ook maar even een statement maken; het is een laguito no. 1, geen lancero.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Jul 2011, 20:27 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Apr 2009, 13:14
BerichtenCOLON 2873
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
Cohiba schreefColon
Zal ik ook maar even een statement maken; het is een laguito no. 1, geen lancero.


8-[

_________________
Ik weet zeker dat er vele dingen zijn die een goede sigaar overtreffen,
maar tot op dit moment kan ik niet bedenken wat dat zou kunnen zijn


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.