Sigarenplatform

Het is momenteel 29 Mrt 2024, 11:18

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 28 Aug 2011, 06:20 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 10 Mei 2010, 14:27
BerichtenCOLON 1183
Voorbespiegeling
Dit is de tweede sigaar uit een serie van 10 die ik blind heb getest. Het enige wat ik van te voren weet, is dat de sigaar gekocht is bij Van Dalen in Rotterdam. Ik krijg de sigaar ontdaan van z’n originele bandjes voorgeschoteld. Op deze manier ga ik objectief en zonder vooroordeel de review in.

In deze draad staat al veel geschreven over deze sigaar, inclusief een review van mijzelf van ruim een jaar geleden. Feitelijke zaken laat ik in deze review dan ook achterwege en stort mij vol overgave op de subjectieve bespiegelingen.

Uiterlijk en constructie
Dit exemplaar heeft glimmend dekblad met wat lichte nerven. De sigaar voelt stevig aan en ruikt naar chocolade. De voet ruikt lichtjes naar hooi.

Rookbeleving
Het aansteken gaat makkelijk. De sigaar begint met wat kruidige toetsen die gedurende het eerste deel worden aangevuld met aroma’s als cederhout en witte peper. Aan het begin van deel 2 mengt de smaak van noten zich in het geheel, zoiets als de geur die je ruikt als je langs een verse noten winkel loopt. De witte peper is nu minder aanwezig. Er zit niet veel evolutie in de smaken maar de smaken die ik waarneem bevallen me zeer goed en de sigaar verveelt geen moment.

Afbeelding
Uploaded with ImageShack.us

As, rook, brand & trek
De as is stevig maar wel wat fladderig. De rook is lekker vol en zeer rijk aan aroma’s. De tinteling die de rook in mijn neus veroorzaakt is zeer amusant. De brand is een beetje onregelmatig maar corrigeren hoeft niet. De trek was optimaal.

Samenvatting
Constructie: 18/20
Uiterlijk: 16/20
Rook & as: 8/10
Brand: 16/20
Trek: 20/20
1e deel: 8/10
2e deel: 9/10
3e deel: 9/10
Prijs: 16/20
Overall: 17,1/20

Ik heb (wederom) enorm genoten van deze sigaar. Zonder het groene bandje verliest de sigaar wel wat van z’n uitstraling wat ook te zien is in vergelijking met mijn eerdere review door een iets lagere score op uiterlijk. Tijdens het roken had ik het vermoeden dat het een Romeo y Julieta was omdat de aroma’s me sterk deden denken aan de Mille Fleur, alleen dan voller en rijker. Deze keer heb ik geen aarde of leer smaken waargenomen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 28 Aug 2011, 08:20 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Apr 2009, 13:14
BerichtenCOLON 2873
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
Weer een mooie review! Die Open serie lijkt toch aan kredietwaardigheid te winnen, het was voor de markt even wennen misschien?

Frank

_________________
Ik weet zeker dat er vele dingen zijn die een goede sigaar overtreffen,
maar tot op dit moment kan ik niet bedenken wat dat zou kunnen zijn


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 28 Aug 2011, 10:22 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Mwah, als je op FOH kijkt, worden die dingen nog steeds verguisd. Ik vind het geen slechte sigaren. Formaat Eagles is ietwat te groot, maar voor de rest zijn het ook prima formaatjes. Ik vind alleen dat kruidige aspect van deze sigaren wat on-Cubaans hebben.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 28 Aug 2011, 13:18 
Offline
Cigarillo
Cigarillo
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Jun 2011, 16:02
BerichtenCOLON 9
De Open serie wordt m.i. voor een stuk ten onrechte verguisd.

Intrinsiek zijn het geen "slechte" sigaren.

Ze zijn niet wauw, maar noch qua constructie, brand of smaak zijn ze ondermaats.

Mooie review trouwens.

_________________
Geniet, dus met mate


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 15 Apr 2012, 10:40 
Offline
Corona
Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Apr 2012, 20:03
BerichtenCOLON 66
WoonplaatsCOLON Kapellen (BE)
Absolute fan van de open eagle's!!

_________________
Een vleeskroket met veel mayonaise, ribbels en toch glijden...


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.