Sigarenplatform

Het is momenteel 16 Apr 2024, 15:02

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 07 Mei 2011, 19:16 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Sep 2010, 12:57
BerichtenCOLON 1577
WoonplaatsCOLON Mooie Zuiden, (Ned.) Limburg.
Jammer dat deze Gran Reserva zo tegenviel.
Het prijskaartje vind ik absurd of deze nu goed of niet goed is, voor heel wat minder $ rook je super sigaren.
Maar zoals al eerder aangegeven alleen het merk of komende uit Cuba, maakt sommige al "gek".

Hoop dan toch dat deze met de loop der jaren beter gaat zijn maar denk ut.... [-( .
Zal zeker nooit zijn prijs waard zijn.

_________________
--- Smoking Dutchie (Roger). ---


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 07 Mei 2011, 21:56 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007, 14:03
BerichtenCOLON 6603
cliff schreefColon
ik hoop echt dat deze nog beter word, anders is er iets fundamenteels mis [-(


Eensch, en met de rest van je verhaal ook.
En waarom weet ik niet maar iets zegt me dat het geen hoogvlieger gaat worden.
Is raar vooral omdat ik hem zelf niet gerookt heb maar jouw smaak een beetje kennende proef jij meestal wel iets van potentie en dat mis ik nu in jouw verder schitterende review.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 07 Mei 2011, 23:09 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Jammer maar helaas. Zo'n dure sigaar zou je gewoon direct moeten kunnen roken. Daar moet je geen jaren voor moeten wachten. Bandje er af en normale prijs van 10.00 eutjes vragen. Habanos dikke fail.

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Mei 2011, 07:02 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Okt 2009, 21:56
BerichtenCOLON 1166
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
Ik had met een vriend van me deze discussie ook, er zijn sigaren zoals de liga privada no.9 en ook bijvoorbeeld de padron 1926 of een oliva v serie......allemaal sigaren die vanaf het moment dat je ze koopt allemaal erg goed en lekker zijn. Die sigaren hoeven niet lang neergelegd te worden om beter te worden.
Ik weet ook dat bladeren bevochtigd worden bij het rollen cliff, maar dat vocht is er echt sneller uit dan dat je er 4 jaar op moet wachten. Het zijn geen verse sigaren die je of meteen rookt of een half jaartje moet laten liggen, daar is bij deze sigaar ook zeker geen sprake van.

Een sigaar is of goed en word door hem te bewaren iets beter, of gewoon slecht in het begin maar dat zal weinig veranderen ben ik bang. En de prijs ook 45 euro [-( , kan je een padron 1926 maduro, een liga privada no.9 en een oliva v voor kopen [-o< .

Ook heb ik in non-cubans vaker smaak variaties ontdekt, de enige cuban merken die ik meteen lekker vond zijn partagas, vegas robaina, hoyo de montery en bolivar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Mei 2011, 07:09 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Okt 2009, 21:56
BerichtenCOLON 1166
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
Leuk artikel over bewaren en vooral aging:

http://cigarresearch.com/Site/FCS_Keeping.html

Before discussing storage principles, let’s examine why storage is important. Cigar storage can achieve two goals. When I grab a cigar from the humidor I want it to smoke perfectly. Whether the cigars are fresh or aged, they should be smoke-ready any time, day or night. Smokability is the first goal of cigar storage.


Vintage cigars, those with more than a few years of age on them, can develop their flavors beyond how they tasted fresh from the factory. Smooth and rich characteristics develop in aged cigars once the twang of youth disappears. This is a unique pleasure to behold. Not all old cigars will develop into classics. For those that can, ‘proper keeping’ is instrumental to this transformation.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Mei 2011, 07:16 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 10 Mei 2010, 14:27
BerichtenCOLON 1183
Cohiba schreefColon
Yellowgrip schreefColon
De review komt overeen met de meeste van mijn ervaringen met MC. Teleurstelling op teleurstelling. Alleen de Open reeks (die vreemd genoeg door menig platformer wordt afgekraakt) heeft mij tot op heden kunnen bekoren. Binnenkort geef ik de #5 een poging... mij benieuwen.

Yellowgrip, dude, serieus? #-o


Heel serieus! :roll: Montecristo en mijn smaakreceptoren komen maar moeilijk op één lijn.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Mei 2011, 07:18 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 10 Mei 2010, 14:27
BerichtenCOLON 1183
Rutger schreefColon
Leuk artikel over bewaren en vooral aging:

http://cigarresearch.com/Site/FCS_Keeping.html"



Ik kom niet toe aan lezen.... Mijn aandacht blijft maar naar rechts gaan.... :mrgreen:


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Mei 2011, 08:56 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Ik vind het wel erg jammer dat je de smaak 'amandel' zo degradeert...DAT IS LEKKER MAN!! :evil:

8)

In de Vantas sigaren komt dat goed naar voren, echt heerlijk! 8)

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro



Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!



[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"








http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Mei 2011, 18:48 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Aug 2008, 20:44
BerichtenCOLON 2920
WoonplaatsCOLON Amersfoort
Mooie eerlijke review Cliff, jammer dat hij tegenviel al had ik dat ook al wel een beetje verwacht.
Hou zou je de gran reserva op dit momemt vergelijken met de reguliere No2, beter of slechter?


drP schreefColon
Jammer,jammer.....zal echter de aankoop van een kist voor sommigen geenszins belemmeren....



Snap ik echt niet, waarom zou je een x hoog bedrag neerleggen voor een kist sigaren waarover de reviews tegenvallen. Je betaalt al veel te veel en dan moet je ook nog maar eens hopen dat je ze beter worden en daarvoor heb je dus totaal geen garantie. Voor hetzelfde geld zijn ze over 5 jaar nog steeds niks.

Mensen die hier een kist van kopen hebben mijns inziens een klap van de habanosmarketingmolen gehad hahahahaha
Komt bij mij een beetje over als een ferrari zonder motor kopen, ziet er leuk uit maar voor de rest is het niks :mrgreen:


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Mei 2011, 18:51 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008, 20:32
BerichtenCOLON 7333
Sja, d'r zijn er nou eenmaal die deze kist gewoonweg móeten hebben, coute que coute, n'importe quoi........
Daar hoor ik zelf niet bij hoor...voor alle duidelijkheid... :mrgreen:

_________________
"Je n'ai pas besoin de cette hypothèse."
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
"Was sich liebt das neckt sich"


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Mei 2011, 18:54 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2009, 00:14
BerichtenCOLON 2965
WoonplaatsCOLON Emmen
Yellowgrip schreefColon
Rutger schreefColon
Leuk artikel over bewaren en vooral aging:

http://cigarresearch.com/Site/FCS_Keeping.html" onclick="window.open(this.href);return false;"



Ik kom niet toe aan lezen.... Mijn aandacht blijft maar naar rechts gaan.... :mrgreen:


Heb ik ook last van. Dat plaatje heeft iets wat steeds aandacht vraagt. :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Jan

Confucius zegt: Een wijs man zoekt het in zichzelf, de dwaas zoekt het in anderen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Mei 2011, 18:55 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008, 20:32
BerichtenCOLON 7333
WildBill schreefColon
Yellowgrip schreefColon
Rutger schreefColon
Leuk artikel over bewaren en vooral aging:

http://cigarresearch.com/Site/FCS_Keeping.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;"



Ik kom niet toe aan lezen.... Mijn aandacht blijft maar naar rechts gaan.... :mrgreen:


Heb ik ook last van. Dat plaatje heeft iets wat steeds aandacht vraagt. :mrgreen: :mrgreen:


D'r is toch helemaal niks te zien... 8)

_________________
"Je n'ai pas besoin de cette hypothèse."
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
"Was sich liebt das neckt sich"


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Mei 2011, 20:07 
Offline
Grootmeester
Grootmeester

GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009, 19:48
BerichtenCOLON 463
drP schreefColon
Sja, d'r zijn er nou eenmaal die deze kist gewoonweg móeten hebben, coute que coute, n'importe quoi........
Daar hoor ik zelf niet bij hoor...voor alle duidelijkheid... :mrgreen:



Volgens mij is dat kapitaalvernietiging, geef dat liever uit aan een kist sigaren die wel goed zijn.
Je kan ze natuurlijk ook meenemen naar een herf en dan alle aanwezigen laten proeven of ze echt zo slecht zijn :mrgreen: :mrgreen:

_________________
***Geniet nooit met mate***


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Mei 2011, 21:08 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Dec 2009, 21:33
BerichtenCOLON 934
Na 45 jaar in een cederhouten humidor weet ik zeker dat ze een excuise cedersmaakje zullen hebben 8)

_________________
Life is good


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Mei 2011, 21:54 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 25 Dec 2009, 11:05
BerichtenCOLON 923
WoonplaatsCOLON Gent
Mooie eerlijk review Cliff!! Spijtig dat het zo'n grote tegenvaller was... Ik hoop dat de siglo IV GR je meer bevalt, ik vond ze nochtans heerlijk; maar een 'gewone' siglo IV is dan ook weer niet van het slechtste.

En als we in deze (prijs)categorie van sigaren over de waarde gaan discussiëren als het neerkomt op het dehydreren zelf, denk ik dat niemand deze prijsstelling kan goedpraten... Als investering daarentegen, dat is een ander verhaal, er is altijd een zot die er later veel poen voor wil neerleggen.

_________________
http://karmann.myphotoalbum.com


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.