Sigarenplatform

Het is momenteel 18 Apr 2024, 22:04

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 TitelCOLON Punch Punch
BerichtGeplaatstCOLON 04 Nov 2007, 14:13 
Gisteravond me eens gewaagd aan deze Corona Gorda, dwz ringgauge 46, en vond deze itt tot de vorige die ik ervan genoot erg stevig van start tot finish. Deze maal geen lichtere smaakhinten maar tot 1/3e van de lengte volop aardsheid met veel peperige pittigheid. Aangezien ik in huiselijke kring redelijk copieus gedineerd had, (ja,ja op zaterdagavond in de vinex thuis), beviel hij me redelijk tot goed.
Een dikke 7 derhalve, prijs was 7,90 in september in Spanje.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Punch Punch
BerichtGeplaatstCOLON 30 Jun 2008, 08:46 
Offline
Double-Corona
Double-Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2008, 09:17
BerichtenCOLON 184
WoonplaatsCOLON Utrecht
Deze sigaar heb ik gisteren opgestoken. Naar mijn mening een goede en 'typisch cubaanse' sigaar. Het enige minpuntje was dat de sigaar iets over de helft doofde, waarna de smaak niet meer terug kwam. Verder lijkt het me een veilige keuze!

_________________
'Een gewoonte, onaangenaam voor het oog, hinderlijk voor de neus, schadelijk voor het brein, gevaarlijk voor de longen en die in hare stinkende zwarte walmen het meest gelijkt op de gruwelijke dampen der helle'
(King James I of England)


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Punch Punch
BerichtGeplaatstCOLON 01 Sep 2008, 21:06 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Aug 2006, 13:31
BerichtenCOLON 2809
WoonplaatsCOLON Barendrecht
Vanavond deze sigaar gerookt. De eerste paar trekken waren prima: volle rook, romige smaak, wat leder, licht peperig en wat houttonen met een klein zoetje. Vreemd genoeg moest ik de sigaar na een paar trekken alweer opnieuw aansteken. Zo te merken had dit weinig gevolgen en bleef de sigaar prettig roken, waarbij het peperige wat ging overheersen, met nog steeds het vol-romige en een klein zoetje.

Net na de helft moest ik de sigaar weer opnieuw aansteken en deze keer had het volgens mij wel invloed op de smaak. Het laatste deel was dan ook minder prettig dan de eerste helft.

De trek was overigens verder perfect, alleen ging de sigaar twee keer uit en heb 'm nog twee keer in mindere mate moeten corrigeren.

Het kan aan de brandeigenschappen hebben gelegen, maar vooralsnog bevestigd deze sigaar nogmaals dat Cubanen over het algemeen niet echt mijn ding zijn... Maar, ik blijf er voor open staan. ;)

_________________
When God created man, She was only joking...


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Punch Punch
BerichtGeplaatstCOLON 01 Sep 2008, 23:23 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007, 14:03
BerichtenCOLON 6603
Loup schreefColon
maar vooralsnog bevestigd deze sigaar nogmaals dat Cubanen over het algemeen niet echt mijn ding zijn... Maar, ik blijf er voor open staan. ;)


Geen Cubanenliefhebber.........................raar! :D :D
Maar aangezien je er voor open blijft staan stuur me je adres via pm en ik stuur je er een paar op die ik heel lekker vind.
Eens kijken of we je mening kunnen veranderen.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Punch Punch
BerichtGeplaatstCOLON 03 Sep 2008, 08:23 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 25 Apr 2007, 10:57
BerichtenCOLON 1272
WoonplaatsCOLON Maastricht e.o.
Jammer om te lezen dat je ervaring niet onverdeeld positief was. de Punch Punch vind ik een erg prettige sigaar, net zoals de andere modellen van Punch die ik heb geproefd. Wellicht inderaad nog eens een proberen als referentie.

Cubaanse sigaren zijn inderdaad als Engelse auto's: zeker niet het betrouwbaarste wat je kunt krijgen maar zo mooi dat je dat er graag voor over hebt.

_________________
"Cigar smoking is a hobby; cigarette smoking is an addiction"
- David Sabot -


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Punch Punch
BerichtGeplaatstCOLON 03 Sep 2008, 08:33 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Dec 2006, 11:30
BerichtenCOLON 1938
WoonplaatsCOLON Groningen
Loup, gewoon nog eens proberen. Ik heb standaard een kistje hiervan op voorraad.
Een heerlijke sigaar!

_________________
...........''Een overheerlijke Cubaanse sigaar,
en een tevreden glimlach''.........


Top 3:

1. H. Upmann Sir Winston
2. Montecristo Nr.2
3. Hoyo de Monterrey double corona


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Punch Punch
BerichtGeplaatstCOLON 03 Sep 2008, 09:46 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Jan 2008, 19:39
BerichtenCOLON 1181
WoonplaatsCOLON Deventer
Ik sluit me volledig aan bij Loup, Cubanen zijn mijn ding ook niet, maar wil ze wel altijd de kans geven.
Ze zijn bij mij altijd te strak gerold, branden schuin weg, gaan te snel uit of barsten helemaal open. Zondagavond heb ik een H. Upmann Magnum 50 proberen te roken. Deze ging iedere keer uit wanneer ik 10 seconden geen hijs nam. Brandde ook de hele tijd schuin weg en later slibte hij helemaal dicht en kreeg ik er geen lucht meer doorheen.

Ik ben ermee terug gegaan naar mijn verkoper en deze bevestigde dat ik geen geluk heb met cubanen :P Ik kreeg de keuze om een nieuwe Magnum 50 mee te nemen of een Fuente Extra Vierjo. Het is de Fuente geworden.

Echter wou ik de Cubanen nog niet helemaal verbannen en heb ik de volgende meegenomen om nogmaals een kans te geven:
- Punch Punch
- Hoyo de Monterey Epicure Nr.2 (Al eerder gehad, viel zwaar tegen)
- Partagas Presidentes (Eerder gehad, viel zwaar tegen)

Hopen dat ik nu eens meer geluk heb. Maar het feit blijft, Cubanen zijn helaas niet mijn ding.


Laatst gewijzigd door 1 op Erazzzer, in totaal 3 keer gewijzigd.

Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Punch Punch
BerichtGeplaatstCOLON 03 Sep 2008, 09:52 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 07 Aug 2008, 15:23
BerichtenCOLON 843
Ik ben GEK op Cubanen, maar heb toevallig gisteren hetzelfde probleem gehad met de Magnum 50 (lekkere sigaar overigens) maar op 2 punten moest ik echt mn best doen om hem aan te houden en kon ik hem geen moment laten rusten. Hij slibte gelukkig niet dicht en de draw bleef goed, maar de burn was niet echt om over naar huis te schrijven. Ik schreef het af op de jonge leeftijd, maar toch jammer om zo'n gehypte sigaar een beetje te zien falen :(

Overigens heb ik de Punch Punch nog nooit gerookt, maar wel hele goede verhalen over gehoord, misschien eens een singletje proberen.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Punch Punch
BerichtGeplaatstCOLON 03 Sep 2008, 09:55 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Van het weekend zal ik die punch punch eens proberen.
Loup, de Vegas Robaina Famosos moet je maar eens proberen. Dat is tot nu toe de lekkerste Cubaan die ik geprobeerd heb.

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Punch Punch
BerichtGeplaatstCOLON 03 Sep 2008, 16:49 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 25 Apr 2007, 10:57
BerichtenCOLON 1272
WoonplaatsCOLON Maastricht e.o.
Erazzzer schreefColon
Ik sluit me volledig aan bij Loup, Cubanen zijn mijn ding ook niet, maar wil ze wel altijd de kans geven.
Ze zijn bij mij altijd te strak gerold, branden schuin weg, gaan te snel uit of barsten helemaal open. Zondagavond heb ik een H. Upmann Magnum 50 proberen te roken. Deze ging iedere keer uit wanneer ik 10 seconden geen hijs nam. Brandde ook de hele tijd schuin weg en later slibte hij helemaal dicht en kreeg ik er geen lucht meer doorheen.


Enigszins off-topic van de Punch Punch, maar rook je ze dan niet te jong. Die H. Upmann Magnum 50 is nog niet zo lang verkrijgbaar. Ik kan me voorstellen dat die nog even moet blijven liggen. Het valt me op dat Cubanen relatief jong op de markt komen, maar dat de sigarenzaak ook altijd wel wat oudere kistjes heeft liggen. Heb je wel eens oudere geprobeerd? En was de ervaring toen hetzelfde?

_________________
"Cigar smoking is a hobby; cigarette smoking is an addiction"
- David Sabot -


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Punch Punch
BerichtGeplaatstCOLON 03 Sep 2008, 17:05 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Jan 2008, 19:39
BerichtenCOLON 1181
WoonplaatsCOLON Deventer
Wat is jong? Ik dacht de de Magnum 50's uit 2005 kwamen als ik me niet vergis? En wellicht heb je ook wel gelijk daarin. Ik had er maar 1tje gekocht en heb dus geen oudere om te proberen.

En om niet geheel offtopic te gaan, ik ga over een uurtje weer een sigaar opsteken, maar twijfel tussen de Punch Punch en de Hoyo de Monterey Epi Nr.2. Welke moet het worden? :P


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Punch Punch
BerichtGeplaatstCOLON 03 Sep 2008, 17:17 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Aug 2006, 13:31
BerichtenCOLON 2809
WoonplaatsCOLON Barendrecht
Raleigh schreefColon
Loup schreefColon
maar vooralsnog bevestigd deze sigaar nogmaals dat Cubanen over het algemeen niet echt mijn ding zijn... Maar, ik blijf er voor open staan. ;)


Geen Cubanenliefhebber.........................raar! :D :D
Maar aangezien je er voor open blijft staan stuur me je adres via pm en ik stuur je er een paar op die ik heel lekker vind.
Eens kijken of we je mening kunnen veranderen.


Hahaha, zeer vriendelijk van je, maar ik denk dat die Cubanen beter gerookt kunnen worden door iemand die ze kan waarderen. ;)

Geen zorgen, ik blijf ze proberen, zij het met mate. Vanavond gewoon maar weer een Dominicaan denk ik. ;)

_________________
When God created man, She was only joking...


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Punch Punch
BerichtGeplaatstCOLON 03 Sep 2008, 22:19 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006, 19:57
BerichtenCOLON 5156
Beetje off topic;

Zit nu een Ashton VSG Belicoso te roken en ik vind het een geweldige sigaar, hij smaakt prima, maar van de week een Cohiba Siglo VI gerookt en jeetje wat een sigaar, echt geweldig, helemaal top :D
Punch vind ik toch iets minder, niet echt mijn ding.

_________________
What Time Is It In The World.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Punch Punch
BerichtGeplaatstCOLON 04 Sep 2008, 11:08 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Jan 2008, 19:39
BerichtenCOLON 1181
WoonplaatsCOLON Deventer
Gisteren is het de Hoyo geworden, vandaag of morgen moet de Punch zich gaan bewijzen :)


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Punch Punch
BerichtGeplaatstCOLON 13 Sep 2008, 18:40 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Heeeeerlijk! Ik rook nu nog maar 1 sigaar in het weekend (in het kader van de bezuinigingen)
Vandaag deze dus aan de beurt. lekkere smaak, zit in mijn top-5! eerste of 2de plaats. moet nog even kijken. :)

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro



Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!



[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"








http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.