Sigarenplatform

Het is momenteel 19 Apr 2024, 13:01

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 TitelCOLON Coronas extra
BerichtGeplaatstCOLON 15 Jan 2009, 08:43 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007, 09:43
BerichtenCOLON 568
WoonplaatsCOLON Enske
Gisteren deze rakkert verast. Het was voor mij al een hele tijd geleden dat ik een sigaar van rafael gonzalez had gerookt. Zo'n twee jaar ofzo. Raar eigenlijk, want ik kan me herinneren dat ik het toen een goede sigaar vond en die bevestiging kreeg ik gisteren weer. De smaak deed mij denken aan een cohiba siglo II die ik afgelopen zomer een keer had gerookt. Veel koffie en chocolade smaken. De brand was vanaf het begin perfect. Zelf na het afkloppen van de eerste askegel hoefde ik niet bij te branden. De kopke port die ik erbij dronk was ook goed. Vooral omdat ik kopke minder zoet vind als andere porthuizen. Nadat er nog 1/3 van de fraaie corona gorda over was kwam vrij abrubt het omslagpunt. Zo'n duidelijk omslagpunt heb ik bijna nooit bij een sigaar. Desondanks werd de smaak niet onaangenaam. Vooral wat meer peper. Uiteindelijk heb ik de sigaar na 1 uur en 20 min weggelegd. Helaas weet ik niet hoe oud of jong deze sigaar was, want het was een vande singles die ik vrij recent bij 1001cubans had besteld. Desalniettemin heeft deze rookervaring mij doen besluiten dat een kistje van deze rakkerts wel een bij mijn volgende bestelling kan zitten.

_________________
"I have as much authority as the Pope, I just don't have as many people who believe it."

George Carlin


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Coronas extra
BerichtGeplaatstCOLON 15 Jan 2009, 08:53 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
lijkt me ook een aangenaam model van een mooi merk. Jammer dat ze nergens in NL te krijgen zijn.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Coronas extra
BerichtGeplaatstCOLON 29 Dec 2010, 15:00 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 10 Mei 2010, 14:27
BerichtenCOLON 1183
Als gelukkige winnaar van de prijsvraag is deze sigaar in mijn bezit gekomen. De sigaar heeft een tijdje in mijn humidor op adem kunnen komen en nu is toch echt de tijd gekomen om aan mijn verplichtingen te voldoen.

Afbeelding

De stevige sigaar ziet er 'lekker' uit. Mooi glanzend dekblad met hier en daar een donker vlekje en fijne nerven. Het dekblad voelt zijdezacht aan. De sigaar ruikt een beetje naar paardenstallen. Het bevochtigen van de cap gaat gepaard met een bittere en peperige smaak. Het gat laat zich eenvoudig boren. Bij de predraw bespeur ik geen smaken. Wel is de trek erg strak. Het aansteken gaat zeer gemakkelijk. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo snel een sigaar perfect aan heb gekregen.

De eerste trek is zowel positief als negatief. Positief omdat ik een heel andere smaak beleef dan ik tot op heden bij Havana's heb mogen proeven en negatief omdat de trek veel en veel te strak is.

In de smaak zit geen variatie en doet mij denken aan de betere Dominicaanse sigaren. Een milde maar zeer aangename smaak met wat aardse en houtachtige tonen. Ik vermoed dat een echte smaak ontwikkeling ontbreekt omdat de sigaar te strak gerold is.

Afbeelding


De grijze as is lekker stevig en een kegel van 3 cm is eenvoudig te realiseren. De rook mag veel rijker en voller zijn maar ook dit komt weer doordat de sigaar te strak gerold is. De rook heeft een houtachtige geur met een vleugje salmiak. De brand is uitstekend.

Afbeelding

Samenvatting:
Constructie: 12/20
Uiterlijk: 18/20
Rook & as: 6/10
Brand: 18/20
Trek: 10/20
Aroma 1e deel: 9/10
Aroma 2e deel: 9/10
Aroma 3e deel: 9/10
Overall: 15,2/20

Een goed gerold exemplaar is echt een potentiële kanjer. Ondanks de slechte trek heb ik wel genoten van deze sigaar. Jammer dat hij zo moeilijk verkrijgbaar is in Nederland.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Coronas extra
BerichtGeplaatstCOLON 29 Dec 2010, 15:09 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 25 Dec 2009, 11:05
BerichtenCOLON 923
WoonplaatsCOLON Gent
Heb deze ook eens mogen degusteren... De trek was bij mij ook niet van de beste, maar inderdaad een kanshebber voor één van de toppers onder de underdogs...

_________________
http://karmann.myphotoalbum.com


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 3 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.