Sigarenplatform

Het is momenteel 19 Apr 2024, 01:04

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 28 Dec 2010, 21:03 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Jan 2009, 21:02
BerichtenCOLON 1454
Nog geen topic. Unbelievable.

Tja, zelf ben ik ook niet zon topic schrijver, maar deze kon ik toch niet laten slippen.

Lonsdale, mijn favoriet!

Licht bloemig boeket in de smaak. Verder redelijk wat ceder en
een redelijk stevige trek. Geen probleem echter.

De sigaar is niet heel pittig, maar persoonlijk geef ik hier de voorkeur aan boven almaar sterkere sigaren. Kan ook het feit zijn dat de kist ui 2001 komt.

Perfect op leeftijd in mijn ogen, maar heb dan ook geen ouder vergelijkingsmateriaal.

In 1 woord: lekker!

_________________
Gentlemen, you may smoke.” (ending the long ban on smoking held by Queen Victoria in the early 20th Century) – King Edward VII


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 28 Dec 2010, 21:05 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Ik vind Rafael Gonzalez in ieder geval een mooie marca. Op Cuba deze en nog twee andere vitola's opgerookt. Stuk voor stuk mooie sigaren.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 28 Dec 2010, 21:25 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Heb 5 coronas grande en 4 van gerookt. Alleen trekweerstand als beton. Maar het was van de 1001 lichting en daar zaten over het algemeen wat meer "kneuzen" tussen.
Heb er ook nog 1 van 2005 en die moet een stuk beter zijn. Heb je deze van Yuri meegenomen?

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Okt 2011, 10:09 
Offline
Panatella
Panatella

GeregistreerdCOLON 05 Okt 2011, 10:02
BerichtenCOLON 31
Zoals bekend, is het helaas héél erg moeilijk aan deze jongens te komen tegenwoordig. Het lukte me een tijdje bij enkele sigarenboeren in Duitsland, daarna via internet in Spanje, maar nu alleen nog via het gevreesde HabanosCR.com in Costa Rica. Ik heb het overigens toch aangedurfd om daar een doosje te kopen en dat is nu onderweg; ik kan het pakketje zowaar via EMS volgen, heel spannend. Toch is het natuurlijk vrij omslachtig.

Weet iemand intussen een betere manier om Lonsdales te bestellen?

En weet iemand wellicht ook of de fabriek van Rafael Gonzales op Cuba op de één of andere manier te localiseren of te bezoeken is? Bij mijn weten is het bedrijf onderdeel van Romeo y Julieta.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Okt 2011, 11:24 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Jan 2009, 21:02
BerichtenCOLON 1454
JvN schreefColon
Zoals bekend, is het helaas héél erg moeilijk aan deze jongens te komen tegenwoordig. Het lukte me een tijdje bij enkele sigarenboeren in Duitsland, daarna via internet in Spanje, maar nu alleen nog via het gevreesde HabanosCR.com in Costa Rica. Ik heb het overigens toch aangedurfd om daar een doosje te kopen en dat is nu onderweg; ik kan het pakketje zowaar via EMS volgen, heel spannend. Toch is het natuurlijk vrij omslachtig.

Weet iemand intussen een betere manier om Lonsdales te bestellen?

En weet iemand wellicht ook of de fabriek van Rafael Gonzales op Cuba op de één of andere manier te localiseren of te bezoeken is? Bij mijn weten is het bedrijf onderdeel van Romeo y Julieta.


Leuk een nieuw lid te zien, Stel jezelf eens voor en kom eens in de groep :)

Wat betreft de Lonsdales, ook een favorietje van mij. Mijn vaste adres heeft ze niet meer, maar ik zal mijn ogen eens open houden.

_________________
Gentlemen, you may smoke.” (ending the long ban on smoking held by Queen Victoria in the early 20th Century) – King Edward VII


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Okt 2011, 16:13 
Offline
Panatella
Panatella

GeregistreerdCOLON 05 Okt 2011, 10:02
BerichtenCOLON 31
Dank! Ik moet het hier allemaal nog eens goed bestuderen. Is er naast het digitale platform ook een groep die met enige regelmaat bijeenkomt?


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Okt 2011, 17:31 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Aug 2008, 20:44
BerichtenCOLON 2920
WoonplaatsCOLON Amersfoort
JvN schreefColon
Dank! Ik moet het hier allemaal nog eens goed bestuderen. Is er naast het digitale platform ook een groep die met enige regelmaat bijeenkomt?



[oftopic]Ja, we hebben regelmatig meetingen/herfs waarbij we met zn allen gezellig een sigaartje roken.
29 oktober hebben we bijvoorbeeld een herf in Putten en de dag erna gaan er een hele hoop van het forum naar de Big Smoke. Dus mocht je zin hebben om een keer een sigaartje te roken met gelijkgestemden, hou de agenda in de gaten en kom een keer gezellig naar een meeting. Maar kom hier even op terug in je voorstelpost :D Dit topic gaat over Rafael Gonzalez Lonsdales


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Okt 2011, 17:59 
Offline
Panatella
Panatella

GeregistreerdCOLON 05 Okt 2011, 10:02
BerichtenCOLON 31
Okidoki...!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 10 Okt 2011, 12:03 
Offline
Panatella
Panatella

GeregistreerdCOLON 05 Okt 2011, 10:02
BerichtenCOLON 31
Nou, geloof het of niet - vanmorgen reeds werd er een prachtig pakje bezorgd uit Costa Rica, met een geheel keurig geseald doosje verse Lonsdales erin. Het werkt dus! De liefhebber hoeft niet meer zonder te zitten. Wel raad ik iedereen aan via PayPal te betalen, want de credit card-formulieren van HabanosCR zijn volgens mij niet helemaal safe... Proost!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 10 Okt 2011, 12:10 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie

GeregistreerdCOLON 10 Jun 2009, 09:49
BerichtenCOLON 3123
@JvN zou je foto's willen posten?

_________________
afgehaakt


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 10 Okt 2011, 12:15 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Sep 2009, 18:59
BerichtenCOLON 1536
WoonplaatsCOLON Haarlem
Net als Markus zou ik graag wat foto's zien... 8-[

_________________
Michel

'This is one of those cases in which the imagination is baffled by the facts'
Adam Smith

Mort á la Lasioderma Serricorne!!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 10 Okt 2011, 12:25 
Offline
Panatella
Panatella

GeregistreerdCOLON 05 Okt 2011, 10:02
BerichtenCOLON 31
Wil ik best doen, maar mijn camera is momenteel in reparatie. Even geduld dus nog. De sigaren zitten overigens uiteraard al in mijn bescheiden humidor ;-) . Het kistje was gloednieuw, in maagdelijke staat dichtgetimmerd en in folie geseald zoals de Rafael Gonzalessen bij mijn weten af fabriek zijn.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 10 Okt 2011, 13:35 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 25 Dec 2009, 11:05
BerichtenCOLON 923
WoonplaatsCOLON Gent
Opletten met Cubaanse sigaren uit Costa Rica!! Overgrote deel is fake!

En ze zijn soms met een verachtelijke perfectie nagemaakt, de kl**tzakken!

_________________
http://karmann.myphotoalbum.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 10 Okt 2011, 16:06 
Offline
Panatella
Panatella

GeregistreerdCOLON 05 Okt 2011, 10:02
BerichtenCOLON 31
Ok - waar herkennen we de fakes aan? Want als mijn kistje een fake is, dan is het wel heel knap!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 10 Okt 2011, 16:46 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Jan 2009, 21:02
BerichtenCOLON 1454
JvN schreefColon
Ok - waar herkennen we de fakes aan? Want als mijn kistje een fake is, dan is het wel heel knap!


Er zijn meerdere dingen:
- boxcodes onderop kist
- slecht zegels, verkeerde plaatsing zegels en habanos stickertje, of soms zelfs los meegeleverd.
- geen triple cap
- inconsequente sigaren, dikte en lengte en kleur varieert in 1 kist.
- overal appearance, soms als je doos te zien krijgt, krijg je al een naar gevoel, sommige zitten zo slecht in elkaar, lachwekkend gewoon.

Maar er zijn ook gewoon echt hele goeie fakes. Daarvoor moet je in eerste instantie veel echte Cubanen hebben gerookt in de maat en merk die je verdenkt vals te zijn dan herken je een afwijkende smaak. Maar het is en blijft moeilijk.

_________________
Gentlemen, you may smoke.” (ending the long ban on smoking held by Queen Victoria in the early 20th Century) – King Edward VII


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.