Sigarenplatform

Het is momenteel 29 Mrt 2024, 14:11

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 02 Jun 2010, 08:53 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Apr 2009, 13:14
BerichtenCOLON 2873
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
Mooie review Yellow, ik heb er ook 1 in mijn humi liggen (al een tijdje ge-aged denk ik, komt van de Yapi sampler). Zodra ik terug ben in NL (eind van de maand) ga ik deze eens opsteken, ben erg benieuwd!

Frank

_________________
Ik weet zeker dat er vele dingen zijn die een goede sigaar overtreffen,
maar tot op dit moment kan ik niet bedenken wat dat zou kunnen zijn


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Jun 2010, 09:28 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Aug 2009, 15:04
BerichtenCOLON 2998
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
beetje off topic, maar ik lees dit op de vorige pagina:

CitaatColon
zo rookte ik samen met een vriend, die voor het eerst "aan de sigaar ging" . Het lukte hem alleen niet om de rook gewoon in zijn mond te houden. Hij is een ex-sigarettenroker en dus trok hij de rook gewoon te ver naar binnen (kon hem via zijn neus uitademen...).



als ik een sigaar rook kan ik ook via de neus uitademen, is dit niet de bedoeling?

(ik heb ietwat last van mijn keel, waarschijnlijk van 2 sigaren achter elkaar, eerder deze week)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Jun 2010, 09:31 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Lekker bezig Yellow!

Persoonlijk ben ik nooit zo enthousiast geweest over de Specially Selected. Maar ik ben DOL op de small club corona!

Ik ben dan ook van mening dat Ramon Allones echt een merk is dat wat tijd nodig heeft. Die kleine small club corona's zijn al wat rookbaarder in pakweg 2 jaar, maar die specially selected hebben nog wel wat meer tijd nodig. Die Corona Gigantes... haha.

Ik zou graag nog een keer een cab 50 hebben van de specially selected. Volgens mij worden dat echt schitterende sigaren!

Maar als ik ze probeer bij de Van Dalen of bij Hajenius, dan word ik niet echt omver geblazen nee.

Maar die small club corona's bij de koffie [-o<.

Harry schreefColon
als ik een sigaar rook kan ik ook via de neus uitademen, is dit niet de bedoeling?

Kan best. Ik doe het niet, maar er zijn genoeg members die het wel doen. Het heet snorking of retrohaling volgens mij. Ff zoeken op youtube.

Maar of je nu de rook opsnuift, of uitblaast via je neus, het komt allebei langs hetzelfde punt in je neus. Het geeft een extra dimensie aan een sigaar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Jun 2010, 09:38 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Dec 2009, 21:33
BerichtenCOLON 934
Mooie review! Ik heb hem 1 keer gerookt en deel min of meer jouw bevindingen. Het is niet echt speciaal maar toch ook best lekker. Ik zou hem graag nog eens roken, dat wel.

Je kunt een klein kringeltje rook door de neus laten stromen voor meer smaakdiepte. Prikt een beetje afhankelijk van welke sigaar.

_________________
Life is good


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Jun 2010, 09:45 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Aug 2009, 15:04
BerichtenCOLON 2998
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
okee, bedankt mannen. Ga ik kijken of ik de rook wat minder ver in mijn keel kan laten lopen. Deze toestand is als hobbyzanger niet echt wenselijk.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Jun 2010, 09:48 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Ik laat al die rook altijd heerlijk in m'n gehemelte walsen, voordat het uitgeblazen wordt. Ontsnapt echt niets via de neus.

Wat helpt is misschien wat kleinere RG's roken? Als is het maar even om te wennen? Als je daar te hard aan lurkt worden ze meteen bitter. Dat wil je liever niet langs je neus uitblazen :mrgreen:.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Jun 2010, 11:04 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Aug 2009, 15:04
BerichtenCOLON 2998
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
is ook wel een idee, maar ik heb gemerkt dat ik het prettig vind om veel rook uit te kunnen blazen. Ik moet gewoon leren niet te hard te trekken. Veel oefenen dus!!! :mrgreen:


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Jun 2010, 11:13 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Dec 2009, 21:33
BerichtenCOLON 934
Ik hou ook van veel rook, het lijkt soms of Nicaraguaanse sigaren meer en makkelijk "rook geven" dan Cubaanse. Echter bij de laatste beinvloedt hard trekken de smaak in negatieve zin.

Voor veel makkelijke rook kun je eens een 601 blue maduro proberen: deze is merendeels voor de USA-markt gemaakt en is daarom easy in de omgang. Veel rook, gaat niet snel uit, brandt recht, niets mis mee.

Uitzondering op bovenstaande is volgens mij de Bolivar Royal Corona, deze geeft ook lekker veel rook zonder dat de smaak eronder lijdt.

_________________
Life is good


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Jun 2010, 11:19 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Als je minder rook uit een sigaar haalt, beïnvloedt dat de smaak in positieve zin mijns inziens. Je kunt die rook dan echt mooi ontleden lijkt het wel. Daarnaast, als je veel rook binnenhaalt, wordt je sigaar ook warmer. Het beste is om de rook zo koel mogelijk binnen te halen. Als je een hete aardappel eet, proef je ook nauwelijks smaak. Daarom is het ook zo belangrijk om met askegels van ongeveer 2cm te werken. Dat doet de temperatuur met ongeveer de helft dalen. En langzaam roken natuurlijk.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Jun 2010, 11:28 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Dec 2009, 21:33
BerichtenCOLON 934
Cohiba schreefColon
Als je minder rook uit een sigaar haalt, beïnvloedt dat de smaak in positieve zin mijns inziens. Je kunt die rook dan echt mooi ontleden lijkt het wel. Daarnaast, als je veel rook binnenhaalt, wordt je sigaar ook warmer. Het beste is om de rook zo koel mogelijk binnen te halen. Als je een hete aardappel eet, proef je ook nauwelijks smaak. Daarom is het ook zo belangrijk om met askegels van ongeveer 2cm te werken. Dat doet de temperatuur met ongeveer de helft dalen. En langzaam roken natuurlijk.


Ja ik weet dat ik eigenlijk kleine trekjes zou moeten nemen, en ik probeer het ook wel maar ik heb gewoon liever veel rook! Hierdoor stijgt de temperatuur en vermindert de smaak.

Ik gun de sigaar wel de tijd tussen de halen door. Zeker een minuut of drie toch wel. En met de as bemoei ik me niet, die valt er vanzelf wel af.

_________________
Life is good


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Jun 2010, 11:36 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Een sigaar is er eigenlijk nooit bij gebaat als je hem te snel en te heet rookt. dat veroorzaakt over het algemeen bitterheid en een snellere opeenhoping van afvalstoffen, met alle nare gevolgen van dien. Altijd rustig roken, kleine beheerste trekjes en je zult zien dat dit de smaak erg ten goede komt.

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Jun 2010, 11:36 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Apr 2010, 07:44
BerichtenCOLON 745
WoonplaatsCOLON Opwijk
Claro schreefColon
Ik gun de sigaar wel de tijd tussen de halen door. Zeker een minuut of drie toch wel. En met de as bemoei ik me niet, die valt er vanzelf wel af.


3 minuten tussen trekken door? :shock:
Holy *
als ik dat probeer (als ik ze al zo lang onaangeroerd kan laten) dan is die gegarandeerd uit. Nu ja... mss dat ik wel wat minder kwalititatieve sigaren rook ook.

_________________
Greetz - Wouter


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Jun 2010, 17:52 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 10 Mei 2010, 14:27
BerichtenCOLON 1183
Bij mij hangt de draw-interval af van de sigaar. Sommige sigaren daar weet ik van dat ze snel bitter worden en daar zit ik rond de drie minuten. Er zijn ook sigaren die kunnen een beetje tempo prima hebben en dan zit ik tussen de 30 seconden en de minuut. De CAO MX2 vormt voor mij de grootste uitdaging. De eerste helft gaat prima met een interval van 1 minuut, maar daarna wordt het linke soep. Blijf ik dit doen, dan worden ze snel bitter. Wacht ik te lang, gaat hij uit. Ik vind ze echt geweldig qua smaak maar zo halverwege ben ik niet meer aan het genieten omdat ik teveel met de klok bezig ben :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 13 Aug 2011, 18:45 
Offline
Corona
Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Jul 2011, 22:37
BerichtenCOLON 67
WoonplaatsCOLON Emmen
Vanmiddag een RA gerookt in het herf-HQ van Emmen, de Zwetser. Sigaar ziet er mooi uit met een lichtbruin dekblad. hij voelde in zijn bouw wat los aan. De pre-draw, na het openen van de cap met de punch, bleek toch een aangename weerstand te hebben. Van de sigaar is een lekkere stalgeur waar te nemen.
Een lekkere sigaar welke mild begint en naar het einde wat pittiger wordt. Hij begon na de helft helaas scheef te branden door een nerf in het dekblad. As is stevig met lichte en donkere tinten grijs.

_________________
Je bent prachtig van vorm, heerlijk gevuld, vol van aroma en prachtig van smaak. Toch niet zo erg als je "de sigaar" bent.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 30 Dec 2011, 21:35 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Deze avond de rass gerookt, heerlijke sigaar!

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 2 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.