Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 14:03

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 20 Dec 2008, 08:50 
Offline
Double-Corona
Double-Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008, 18:35
BerichtenCOLON 157
WoonplaatsCOLON Utrecht e.o.
Ik heb deze sigaar gisteren gerookt. Ik heb hem geknipt.
Mooi begin, brand en trekt prima. Begint met iets van hout, ceder. Tweede deel wordt iets kruidiger met iets van een zoetje? Later komt er iets leer bij, niet teveel maar lekker voor de nasmaak. Ik hem hem voorbij het bandje opgerookt. =D>
Ik vond het een heerlijke sigaar. 1,5 uur rookplezier. Op mijn lijstje 8/10.
Zal 'em zeker vaker roken. :D

_________________
Mart

Roken is menselijk;
sigaren roken is hemels
_____________________________________________________________________


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 23 Dec 2008, 18:26 
Offline
Churchill
Churchill

GeregistreerdCOLON 15 Jun 2007, 20:45
BerichtenCOLON 253
WoonplaatsCOLON Oss
Is eigenlijk te lang geleden om hier nog een behoorlijke review over te schrijven, maar de sigaar viel mij een beetje tegen.
Zijn waarschijnlijk wel verschillende redenen voor op te voeren: zo rookte ik samen met een vriend, die voor het eerst "aan de sigaar ging" :lol: . Het lukte hem alleen niet om de rook gewoon in zijn mond te houden. Hij is een ex-sigarettenroker en dus trok hij de rook gewoon te ver naar binnen (kon hem via zijn neus uitademen...).
Mijn aandacht was dus te weinig op mijn eigen sigaar gericht en als gevolg daarvan heb ik misschien te snel het eerste deel gerookt: was naar mijn zin te "assig". Pas in het 2e deel (na de helft) begon de sigaar naar mijn mening lekker te smaken. Echter, welke smaken ik proefde, geen idee meer :lol: .
De sigaar kwam dus voor mijn gevoel pas te laat op gang, maar zoals gezegd, ligt dit wellicht meer aan mij dan aan de sigaar...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Feb 2009, 15:58 
Offline
Churchill
Churchill
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 30 Sep 2008, 16:37
BerichtenCOLON 265
WoonplaatsCOLON Zwolle
Vandaag 25 stuks binnen gekomen. Jammie! Ze komen uit 2007. Dus ze moeten nog wel even liggen eigenlijk.

Foto:
Afbeelding

[edit]Zo beter heren? Ik vind het een beetje onnodig hoor. De heren van de duane etc wel iets beter te doen, dan een forum met een paar honderd leden in de gaten te houden


Laatst gewijzigd door 2 op Michiel, in totaal 12 keer gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Feb 2009, 16:07 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 29 Apr 2008, 18:22
BerichtenCOLON 2458
WoonplaatsCOLON Belgiƫ
Ik geef het op... :roll:

Mooie sigaren trouwens !

_________________
Happiness? A good cigar, a good meal, a good cigar and a good woman - or a bad woman; it depends on how much happiness you can handle.
(George Burns)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Feb 2009, 17:36 
Offline
Meester
Meester

GeregistreerdCOLON 26 Aug 2008, 23:49
BerichtenCOLON 1183
sommige mensen leren het nooit ](*,) en hebben een plank voor hun kop


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Feb 2009, 17:58 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Boeie!

Prachtige sigaren! =D>


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Feb 2009, 18:59 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 26 Aug 2008, 07:29
BerichtenCOLON 3409
WoonplaatsCOLON Zutphen
Mooie sigaren, volgens mij heb ik ook 2 singles in mijn humi liggen. Staat er nog iets speciaals op 't bandje waardoor je kan zien dat het een Specially Selected is?

_________________
- Ruud


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Feb 2009, 19:26 
Offline
Churchill
Churchill
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 30 Sep 2008, 16:37
BerichtenCOLON 265
WoonplaatsCOLON Zwolle
Nee. Op het bandje staat alleen Ramon Allones, Habana.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Feb 2009, 19:41 
Offline
Cigarillo
Cigarillo

GeregistreerdCOLON 11 Feb 2009, 18:11
BerichtenCOLON 8
Ik heb deze ongeveer 3 weken geleden gerookt en ze waren echte beauty's. Ik heb ze samen met mijn broer en oom gerookt tijdens een wandeling door het park en ze bleven perfect branden. Daar waar het iets minder ging corrigeerde de sigaar zich perfect.

In het begin was de sigaar niet heel smaakvol maar al snel werd ik verrast door een zoete en daarna kruidige smaaktinten. Ik heb de sigaar ook tot haast mijn vingers opgerookt en niet een keer kreeg ik een bittere of vervelende smaak in de mond. Deze sigaar behoort tot mijn top 5.

Cheers


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Feb 2009, 19:47 
Offline
Sigarenplatform's journalistieke team
Sigarenplatform's journalistieke team
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2008, 21:40
BerichtenCOLON 3367
WoonplaatsCOLON Aan de goede kant van de Maas
Zaagmans schreefColon
Mooie sigaren, volgens mij heb ik ook 2 singles in mijn humi liggen. Staat er nog iets speciaals op 't bandje waardoor je kan zien dat het een Specially Selected is?


Specially Selected is de fabrieksnaam voor deze sigaar, volgens mij is de vitola een robustu!
Dus iets apparts is het niet.

_________________
Ook een Cubaan verdwijnt uiteindelijk in de asbak!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Feb 2009, 21:11 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 26 Aug 2008, 07:29
BerichtenCOLON 3409
WoonplaatsCOLON Zutphen
Renefatdude schreefColon
Zaagmans schreefColon
Mooie sigaren, volgens mij heb ik ook 2 singles in mijn humi liggen. Staat er nog iets speciaals op 't bandje waardoor je kan zien dat het een Specially Selected is?


Specially Selected is de fabrieksnaam voor deze sigaar, volgens mij is de vitola een robustu!
Dus iets apparts is het niet.

Aha ok ik heb deze gekocht in Brugge bij Havanahouse, dus toen heb ik zoveel Cubaanse heerlijkheden gezien dat ik eerlijk gezegd vergeten was dat dit de RASS waren :oops:

_________________
- Ruud


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 07 Aug 2009, 07:28 
Offline
Aanstormend talent in de sigarologie
Aanstormend talent in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2008, 21:21
BerichtenCOLON 341
Gisteravond deze sigaar gerookt. Ik heb twee singles reeds een jaar liggen en vond het tijd om er na een reeks maduro's eens een te proberen.

het knippen ging goed en de predraw gaf nog niet zo veel prijs. Er was een flinke trek en veel rook. Wellicht iets groot geknipt ?
Hij gaf hinten van hout, leer en kruiden gedurende het roken. Tot aan het bandje opgerookt.
Goed voor een anderhalf uur.
Geen verkeerde sigaar, maar weet nog niet of dit een echte blijver wordt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 29 Okt 2009, 20:40 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Nov 2008, 20:43
BerichtenCOLON 2851
WoonplaatsCOLON Brugge
heel lekker, heb er enkele van opgeslagen. Houtsmaken in begin, en halverwege... zoete honing! Leuke is dat met de jaren de honing en zelfs marsepein precies uitgesmeerd worden waardoor je die langer proeft. Heerlijk! Heb er nu 2 dozen van opgeslagen, 50 sigaren en ga elke maand(en) eens hun progressie meten adhv een proevertje
dit sigaartje vers 8,5 op 10, de paar exemplaren van 5 jaar oud die ik gerookt heb zeker een 9, en flirten zelfs met halve puntjes meer
wordt zeker vervolgd

_________________
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Jun 2010, 06:29 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 10 Mei 2010, 14:27
BerichtenCOLON 1183
Gisteravond heb ik de Ramon Allones Specially Selected Robusto gerookt en in onderstaande review kunnen jullie mijn bevindingen lezen.

Afbeelding

De sigaar ziet er prima uit. Mooie fijne nerven en geen verkleuringen. Hij voelt op zich goed aan maar ongeveer op de helft voel ik een "zachte" ruimte.

Afbeelding

Bij het bevochtigen van de cap valt mij een fijne olieachtige smaak op. Op de achtergrond proef ik ook wat aarde achtige tinten. Het gat heb ik er zo in, kost geen enkele moeite.

De predraw is erg licht en een dikke aarde achtige smaak dringt mijn mond binnen.
De robusto is makkelijk aangestoken. Hij brand vanaf het begin een beetje scheef, zoals op de foto is te zien.

Afbeelding

De eerste centimeter registreer ik de smaak van geroosterde noten, beetje peper en een beetje bitter. De draw vind ik te licht. De geur is van warme chocolade. De rook is romig zacht en lekker vol. Voelt heerlijk zacht achter in de keel. Aan het einde van de eerste centimeter proef ik ook een beetje koffie.

Rond 1/3 van de sigaar zakken de smaken wat weg. Er blijven aarde tonen over en een beetje peper is nog waar te nemen. De geur van chocolade is heerlijk diep en volop aanwezig. Voor de rest neem ik weinig waar. De as is stevig en mooi lichtgrijs.

Afbeelding
Afbeelding

In het 2/3 deel begint teleurstelling te vormen. De sigaar wordt scherp en rus achter in de keel. De smaak wordt hol en waterig en er valt weinig anders dan tabak te proeven. Kort na de helft is de eerste bittere smaak waarneembaar. Jammer.

Afbeelding
Afbeelding

Ik laat de sigaar 3 minuten rusten wat even helpt maar de bitterheid is snel weer terug.
Ik probeer het nog een keer met 3 minuten rust maar het is hopeloos. Deze sigaar heeft z'n omslagpunt te vroeg bereikt en ik leg hem definitief weg.

Afbeelding

Samengevat:
Uiterlijk 9/10
Bouw 8/10
Smaak 3/10
Prijs 3/10
Overall 4/10

Deze sigaar belooft in het begin heel veel maar komt dit niet na. Hij biedt zeker potentie en ik hoop dat nog een paar maanden rust in de Humidor er voor zorgt dat de smaak zich verder ontwikkelt. Nu zou ik hem niemand aanraden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Jun 2010, 07:27 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie

GeregistreerdCOLON 10 Jun 2009, 09:49
BerichtenCOLON 3123
lekker laten rusten :D

(en over een hele tijd weer een eerlijke kans geven)

persoonlijk vind ik ze Erg lekker

_________________
afgehaakt


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.