Sigarenplatform

Het is momenteel 18 Apr 2024, 18:58

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 02 Aug 2008, 21:04 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 29 Apr 2008, 18:22
BerichtenCOLON 2458
WoonplaatsCOLON België
Nog maar eens een foto-reviewtje :

Deze keer is het de Romeo Y Julieta Cazadores die eraan moet geloven.
Het is een stickie die uit de kist van Robertrhoon komt (waarvoor dank, Robert, de return-post gaat (eindelijk) vanavond op de post...).

Handmade in Cuba
Lengte : 16.2 cm
Ring : 44 (17.46mm)
Potige kereltje, dus !

Mooie sigaar met goed afgewerkte tripple cap. Tussen de toch wel zware nerven, een mooi glad dekblad.
Lekker geurend : een echte Cubaanse geur, moeilijk te omschrijven. (gisteren bij de Siglo II had ik net hetzelfde, maar iets minder prominent. Is het omdat die al een jaartje of 5 lag te rijpen ?)

Knip en ontbranding gingen zonder moeite.

Ik vond de sigaar vrij mild opstarten, met heel lekkere koffietoetsen. Al snel werd duidelijk dat deze stick meer uit z'n mouw ging schudden. Nog altijd koffie en cacao aromas, en hinten van aarde uit 't diepste van de Vuelta Abajo... Bring on the salsa & merengue !
Vrij veel dikke rook, de as was niet super vast, en de verbranding kon ook beter (al kan ik dit terug steken op het vochtige weer van de laatste week).
In het tweede deel vond ik wat honing terug, wat ook prachtig overvloeide in z'n begeleidende partner : een Semilion Chardonnay uit ZO Australië.
Wow, het laatste deel, alsof je naar een spannende thriller zit te kijken : climax. Een ietwat overweldigend einde. Niet echt voor beginnende sigarenliefhebbers. Hier moet je toch even rustig voor gaan zitten... Relax , daar draait het toch om ? Even waan ik me terug op de Malecon......... Dreams... Wat zong borsato ook al weer ?

De Cazadores (Spaans voor Jagers) is voor mij nu al zeer goed, maar ik denk dat deze wel wat aging-potential heeft.
Aan de huidige dollarsoldenkoersen, vind ik dit dan ook een koopje : Voor nog geen 4 euro laat je ze overkomen tot aan je deur !

Nogmaals bedankt Robert and watch out for the Yellow Pages...

Hier nog wat fotootjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Happiness? A good cigar, a good meal, a good cigar and a good woman - or a bad woman; it depends on how much happiness you can handle.
(George Burns)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Aug 2008, 21:14 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007, 14:03
BerichtenCOLON 6603
Mooie review.....................dank.
Is het jouw kamera of is het dekblad werkelijk zo olie-achtig?
Ziet er n.l. schitterend uit.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Aug 2008, 21:16 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 29 Apr 2008, 18:22
BerichtenCOLON 2458
WoonplaatsCOLON België
De wrapper is inderdaad vrij geolied... Blinkt mooi, éh

_________________
Happiness? A good cigar, a good meal, a good cigar and a good woman - or a bad woman; it depends on how much happiness you can handle.

(George Burns)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Aug 2008, 21:40 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 08 Apr 2007, 10:28
BerichtenCOLON 2757
WoonplaatsCOLON Rhoon
Prachtige review =D>
Denk dat hij met wat agen nog beter wordt.
Zeker zeer goedkoop voor zo'n sigaar.
Hier mijn foto's:

Afbeelding
Afbeelding

_________________
Robert


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Aug 2008, 21:56 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Jan 2008, 23:36
BerichtenCOLON 446
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
Heerlijk zo'n review!
Thanx!

_________________
"Terwijl je een sigaar rookt ontdek je dingen. Je wordt creatief. Misschien is het alsof je een wordt met de sigaar. Je verliest jezelf erin: alles vervaagt: je zorgen, je problemen, je gedachten. Ze gaan op in rook, en de sigaar en jij komen tot rust."
Raul Julia (Amerikaans acteur, Puerto Ricaan van geboorte)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Aug 2008, 23:25 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Nov 2007, 22:06
BerichtenCOLON 5014
WoonplaatsCOLON Deventer
Mooie review, nog een vraagje ?
Was alleen Julieta in de olie of
Romeo ook, ik meen toch werkelijk 2x
een goed glas witte wijn te herkennen
op de fotosessie ! :wink:


Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Aug 2008, 23:37 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Ik heb altijd al eens zo'n doosje cazadores willen hebben. Mbt aging zijn dit DE sigaren. prima verpakt voor de lange termijn opslag. Hiervoor zijn ze ook bedoeld. In vroegere tijden werden de sigaren in de opslagplaatsen van de fabrieken bewaard en gerijpt tot ze goed waren om op de markt te komen. De toenemende vraag, en het enorme afzetgebied van de vorige eeuw hebben ervoor gezorgd dat sigaren eerder op de markt kwamen. Goed te pruimen, dit omdat ook fabrikanten en tabaks verbouwers weer beschikken over andere methoden enz enz.
Anyway,..de cazadores wijkt hier van af. is jong verpakt en bedoeld om even flink belegen te raken in de humi.

Min Ron Nee schrijft er het volgende over :
Arguably the strongest cigar in current production. The title was previous held by La Escepsion Cazadores Miramor, discontinued ca 1987. Cazadores means hunters. This is an outdoor cigar, packed with an airtight aluminium foil in a semi plain box, obviously designed for long term aging.

This cigar can be bitter and tannic when young, but might apeal to the Cuban and Spanish ( en wij natuurlijk :) ) veteran smokers, who prefer cigars that way. Tremendous aging potential.
Strength 5/5. Minimum aging of 5 years recommended.

Niet slecht dus !~!!

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Aug 2008, 08:00 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 29 Apr 2008, 18:22
BerichtenCOLON 2458
WoonplaatsCOLON België
MONTECRISTO schreefColon
Mooie review, nog een vraagje ?
Was alleen Julieta in de olie of
Romeo ook, ik meen toch werkelijk 2x
een goed glas witte wijn te herkennen
op de fotosessie ! :wink:


Afbeelding


Affirmatief... ... ... Goede wijn behoeft geen krans... :oops:

_________________
Happiness? A good cigar, a good meal, a good cigar and a good woman - or a bad woman; it depends on how much happiness you can handle.

(George Burns)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 01 Feb 2009, 19:59 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008, 16:18
BerichtenCOLON 3042
WoonplaatsCOLON Gentbrugge
Cazadores, Spaans voor jagers en ik heb me voorgenomen om de jacht te openen op deze heerlijke sigaar. Tot nu toe samen met de Short Churchills degene die me in de RyJ lijnen het meeste heeft kunnen bekoren.
Hansa zijn review kan ik zeker niet overtreffen met mijn lyrische capaciteiten :oops: , en zonder twijfel heeft deze sigaar een fantastisch agingpotentieel. Dus uitkijken en plaats maken om ze een jaartje of vijf voor te bereiden op een succesvolle jacht.

Het zou ook een outdoor-sigaar zijn volgens MRN en dus ziet de zomer van 2014 er zeker veelbelovend uit. Terrasje, stukje chocolade, tweeloop bij de hand met veiligheidspal op, en een korhoen in het vizier, of neen we maken er een Famous Black Grouse van...................

Fiele

_________________
'SAVE THE WORLD' IT'S THE ONLY PLANET WITH CIGARS!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 01 Feb 2009, 20:26 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Hier wil je alleen al een kistje van hebben om de verpakking :-D. Kopen en tien jaar wegleggen :-D.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 01 Feb 2009, 21:39 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 26 Aug 2008, 07:29
BerichtenCOLON 3409
WoonplaatsCOLON Zutphen
Als ik 't goed lees kan dat ding dus buiten je humi gewoon agen omdat 't luchtdicht in alu is verpakt?
Goed bezig... =D>

_________________
- Ruud


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 01 Feb 2009, 23:06 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 25 Apr 2007, 10:57
BerichtenCOLON 1272
WoonplaatsCOLON Maastricht e.o.
Mooie review!

Ik zie dat jij op je Latitude 530 de bluetooth wel aan de praat hebt gekreken. Wij hebben die dingen op het werk en zelfs de helpdesk krijgt de bluetooth niet aan de gang. Heb je daar een truckje voor?

_________________
"Cigar smoking is a hobby; cigarette smoking is an addiction"
- David Sabot -


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Feb 2009, 03:17 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Zaagmans schreefColon
Als ik 't goed lees kan dat ding dus buiten je humi gewoon agen omdat 't luchtdicht in alu is verpakt?
Goed bezig... =D>

Dat lees je toch niet goed ;-). Je moet het een beetje vergelijken met de diademas of een folie. Om alle sigaren zit een soort aluminium verpakking. Staat ook op de foto. Dus de smaken gaan nergens heen.

Maarja, de cazadores zijn de enige sigaren die zo verpakt worden. Collector's itempje ;-).


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Feb 2009, 10:36 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 29 Apr 2008, 18:22
BerichtenCOLON 2458
WoonplaatsCOLON België
Mikey schreefColon
Mooie review!

Ik zie dat jij op je Latitude 530 de bluetooth wel aan de praat hebt gekreken. Wij hebben die dingen op het werk en zelfs de helpdesk krijgt de bluetooth niet aan de gang. Heb je daar een truckje voor?


Ik denk dat het ligt aan het feit dat 't een D630 is... Met de 530 heb ik geen ervaring. Verder heb ik ook geen kl*%ten verstand van de instellingen. Ik weet dat m'n GSM bij het aanzetten van de Bluetooth functie onmiddellijk m'n laptop vind.

Die RyJ Cazadores staan ook nog op m'n verlanglijstje, en inderdaad, puur en alleen om er binnen een aantal jaar van te kunnen genieten.

_________________
Happiness? A good cigar, a good meal, a good cigar and a good woman - or a bad woman; it depends on how much happiness you can handle.

(George Burns)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 07 Mei 2010, 08:47 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Apr 2010, 07:44
BerichtenCOLON 745
WoonplaatsCOLON Opwijk
Cohiba schreefColon
Om alle sigaren zit een soort aluminium verpakking. Staat ook op de foto. Dus de smaken gaan nergens heen.


Ik heb besloten om me binnekort ook een kistje van deze rakkers te bestellen en te laten rijpen. (Ai ai ai die wishlist groeit snel!)
Maar met betrekking tot die aluminium verpakking waar ze in zitten... Moet deze er dan rond blijven om de smaken te bewaren? of heeft deze geen nut en is het gewoon zoals je al zei een Collectors item?

_________________
Greetz - Wouter


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.