Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 12:04

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 01 Okt 2007, 21:31 
Ben zeer blij dat je het argument prijs-kwaliteit meeneemt!! Wordt nogal eens vergeten bij het goedkopere Cubaanse segment. Hulde!! :D


Omhoog
   
 TitelCOLON Re:
BerichtGeplaatstCOLON 24 Jun 2008, 18:46 
Offline
Double-Corona
Double-Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 07 Nov 2007, 16:35
BerichtenCOLON 187
WoonplaatsCOLON Lauw
Harold schreefColon
Je hebt ze met Vitolacode 220 en 720. 220 is 100% machinemade, 720 wil dan (de 7 dan) zeggen dat ze waarschijnlijk nog wel handmatig afgerold zijn. Ga maar uit van het grootste gedeelte niet a mano, ondanks dat Totalmente. Vergelijk ook de Cedros de Luxe no. 3, die wel 100% handmade zijn (vitolacode 421), hetzelfde formaat hebben maar al gauw bijna 2 X zo duur zijn, nl in NL ong. 6 euro. Helaas..... :x


Hier een fotootje van mijn doosje.
Ik hoop dat alles leesbaar is. En dan kan iemand van de meer ervaren leden vertellen of ze nu wel, niet of half/half met de hand gemaakt zijn.
Afbeelding

_________________
"I smoke in moderation. Only one cigar at a time."
Mark Twain


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 24 Jun 2008, 21:50 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Nov 2007, 22:06
BerichtenCOLON 5014
WoonplaatsCOLON Deventer
Nou, Ruben op het doosje staat totalmento a mano.

Het zou dus puur handwerk moeten zijn !?

.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 24 Jun 2008, 21:59 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007, 14:03
BerichtenCOLON 6603
MONTECRISTO schreefColon
Nou, Ruben op het doosje staat totalmento a mano.

Het zou dus puur handwerk moeten zijn !?

.



Dacht ik ook altijd totdat Harold met zijn verhaal kwam.
Iets met 700 nr`s.
Harold heeft er hierboven al iets over geschreven.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 24 Jun 2008, 22:22 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Okee,..er mag gedacht worden,..komt ie weer,..maar wilde toch mijn info uit de sigarenbijbel delen.

Hou je vast :

Mille Fleurs by RyJ

This might be the best of all Romeo machine mades. As it's name implies, it might have a thousand types of floral bouquets. Mild and aromatic. Well balanced flavours.
Great aging ability.


En ja verpakt in de overbekende semi plain box,,....daar knallen ze al snel totalmente a mano op. Zo niet wekt dit achterdocht aan de echtheid bij de kritische klant ( zoal wij :wink: ) Misschien best een kritische vraag aan Habanos waard. Ikzelf heb het vaker gezien,...100% machinemade met totalmenta a mano op de achterkant,..niet vaak,..maar zo nu en dan.
Ik kan ze overigens erg apriciëren die Mille Fleurs

Tot zo ver,..

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Jun 2008, 08:06 
Offline
Corona
Corona

GeregistreerdCOLON 16 Jan 2008, 13:56
BerichtenCOLON 82
WoonplaatsCOLON den bosch
ok grappig om te weten.

ik ging er van uit dat als het op de doos staat dat je er dan wel van uit kon gaan dat ze handgemaakt waren.

en hoe zit het dan met andere romeo y julieta zoals bv de sport largos


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Jun 2008, 14:09 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007, 14:03
BerichtenCOLON 6603
jsanders schreefColon
en hoe zit het dan met andere romeo y julieta zoals bv de sport largos


Volgens deze site machinemade http://www.cigars-review.org/Romeo-y-Julieta-Sports-Largos.htm
Alleen in de reviews die er onder staan hebben ze het weer over handmade.
Maar ja, als de term totalmente a mano al niet vertrouwd kan worden wordt het ook een beetje verwarrend.

Het probleem is alleen soms dat ze wel eens van machinemade naar handmade overschakelen (en andersom).
Dus dan zou je alleen iets hebben aan de nr`s zoals Harold beschrijft.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 28 Jun 2008, 21:45 
Offline
Double-Corona
Double-Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2008, 09:17
BerichtenCOLON 184
WoonplaatsCOLON Utrecht
Vanavond deze sigaar weer eens gerookt. Vooral met het oog op de prijs een aankoop waar ik erg tevreden op terugkijk!

Een vraag die bij mij opkwam was: als dit een machinaal gefabriceerde sigaar is, waarom worden er geen Nederlandse sigaren met de zelfde techniek gefabriceerd?

_________________
'Een gewoonte, onaangenaam voor het oog, hinderlijk voor de neus, schadelijk voor het brein, gevaarlijk voor de longen en die in hare stinkende zwarte walmen het meest gelijkt op de gruwelijke dampen der helle'
(King James I of England)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 23 Jan 2009, 08:53 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Nov 2008, 11:40
BerichtenCOLON 878
WoonplaatsCOLON Megen Noord Brabant
Mijn smaak ervaring:

Romeo y Julieta Mille Fleur lengte:129mm doorsnee 16.67mm

Mooi bruin dekblad, vierkante vorm knipt goed

1/3: de eerste paar trekjes zijn kruidig een beetje pittig van smaak echter niet te scherp. Sigaar trekt goed. Naarmate de sigaar vorderd nemen de kruidige nuances toe en wordt hij mooi vol van smaak.

2/3: Ik proef nu buiten het kruidige ook een ietwat zoetige smaak. Daar komt langzaam met vlagen een beetje koffie/bitter smaakje bij, erg lekker en absoluut niet storend. De rook is mooi vol en heeft een prettige houtgeur evenals de sigaar.

3/3: Prachtige finale met alle bovenstaande smaken in volle glorie. Compacte as.

Al met al gezien de prijs (3.50 euro)-kwaliteitsverhouding een zeer fijne sigaar.

Groeten Appie.

_________________
- In een dwarsstraat kom je vaak de mooiste dingen tegen -


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 23 Jan 2009, 14:35 
Offline
Grootmeester
Grootmeester

GeregistreerdCOLON 28 Aug 2006, 17:20
BerichtenCOLON 450
WoonplaatsCOLON Vijfhuizen
Bas schreefColon
Okee,..er mag gedacht worden,..komt ie weer,..maar wilde toch mijn info uit de sigarenbijbel delen.

Hou je vast :

Mille Fleurs by RyJ

This might be the best of all Romeo machine mades. As it's name implies, it might have a thousand types of floral bouquets. Mild and aromatic. Well balanced flavours.
Great aging ability.


En ja verpakt in de overbekende semi plain box,,....daar knallen ze al snel totalmente a mano op. Zo niet wekt dit achterdocht aan de echtheid bij de kritische klant ( zoal wij :wink: ) Misschien best een kritische vraag aan Habanos waard. Ikzelf heb het vaker gezien,...100% machinemade met totalmenta a mano op de achterkant,..niet vaak,..maar zo nu en dan.
Ik kan ze overigens erg apriciëren die Mille Fleurs

Tot zo ver,..



Even reageren op een oude post. Dit klopt idd. Maar MNR gaat maar tot 2001/2002.

De MF's (zowel van RyJ en Partagas) zijn opnieuw geïntroduceerd in 2007 (pin me niet vast, kan ook '06 zijn) en zijn sinds dien Hand-Made.

Bewijs stuk A: Totalemente a Mano onder op t kistjes op de foto van Ruben.

_________________
Groet,

Misha

Arguing on the internet is like running the special olympics, even if you win you're still retarded.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 23 Feb 2009, 19:10 
Offline
Aanstormend talent in de sigarologie
Aanstormend talent in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2007, 16:36
BerichtenCOLON 346
WoonplaatsCOLON Randstad
Ruben schreefColon
Harold schreefColon
Je hebt ze met Vitolacode 220 en 720. 220 is 100% machinemade, 720 wil dan (de 7 dan) zeggen dat ze waarschijnlijk nog wel handmatig afgerold zijn. Ga maar uit van het grootste gedeelte niet a mano, ondanks dat Totalmente. Vergelijk ook de Cedros de Luxe no. 3, die wel 100% handmade zijn (vitolacode 421), hetzelfde formaat hebben maar al gauw bijna 2 X zo duur zijn, nl in NL ong. 6 euro. Helaas..... :x


Hier een fotootje van mijn doosje.
Ik hoop dat alles leesbaar is. En dan kan iemand van de meer ervaren leden vertellen of ze nu wel, niet of half/half met de hand gemaakt zijn.
Afbeelding



Heb sinds 2007 een kistje liggen met dezelfde code erop, aangeschaft bij mijn lokale boer (van
Lookeren te Amstelveen). Dat was mijn eerste echte kistje, welliswaar met een inhoud van 10
stuks. Ik vind het echt heel leuk dat ik bij dit kistje de smaakevolutie heel goed heb kunnen
volgen, de eerste viel namelijk letterlijk vies tegen. De daarop volgende vielen ook stuk voor stuk
tegen maar ik heb me nu weer eens aan een exemplaar gewaagd en die is heerlijk te genieten!
Heb er nu nog een stuk of 6 en ik ben benieuwd hoe deze vitolas zich verder gaan ontwikkelen...

_________________
Zen en de kunst van het roken


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Jul 2009, 20:15 
Offline
Churchill
Churchill

GeregistreerdCOLON 15 Jun 2007, 20:45
BerichtenCOLON 253
WoonplaatsCOLON Oss
Ben altijd een beetje jaloers op reviews geschreven zoals Lebbink doet: veel smaken/smaakveranderingen beschrijven. Dat lukt me nl. nog steeds niet :| .

Vanavond deze sigaar gerookt, lekker buiten, met weinig wind en een zeer aangename temperatuur.
Predraw gaf werkelijk NIETS weg. Trek was wel zeer gemakkelijk (bijna te).
De brand erin: gaat gemakkelijk, en de brandlijn blijft mooi recht.

Naarmate de sigaar verder opgerookt wordt, kom ik op de mening van Alex uit: hij valt me een beetje tegen. De Mille Fleurs van Partagas bevielen mij nl. zeer goed: echt die typische, stevige smaak. De smaak bij de R&Y is toch wat "vlakker". Echter, de sigaar brandde bij mij behoorlijk recht en ook de trek bleef prima in orde. De sigaar werd op het einde toe wel "zompig". Aan de hoeveelheid rook was niets op aan te merken: mooie volle wolken! Zoals ook al eerder opgemerkt: sigaar begint wat fris, en wordt later kruidiger met houtsmaak (en iets "voller" van smaak: meer mijn ding).

Conclusie: lichte voorkeur voor de Mille Fleurs van Partagas, maar zeker toch een makkelijke, mooie sigaar die ik zeker nog vaker ga roken.

Totale rookduur: ongeveer 1 uur.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Jul 2009, 20:18 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 26 Apr 2009, 21:02
BerichtenCOLON 709
WoonplaatsCOLON Provincie Utrecht
Ik leg hem ook net weg, een prima sigaar voor die prijs als je het mij vraagt.

_________________
Cogito ergo sum


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Jul 2009, 20:29 
Offline
Churchill
Churchill

GeregistreerdCOLON 15 Jun 2007, 20:45
BerichtenCOLON 253
WoonplaatsCOLON Oss
j0ep schreefColon
Ik leg hem ook net weg, een prima sigaar voor die prijs als je het mij vraagt.

Haha, toevallig dat we net beiden dezelfde sigaar gerookt hebben.
Heerlijke avond zo he ;-).


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Jul 2009, 20:30 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 26 Apr 2009, 21:02
BerichtenCOLON 709
WoonplaatsCOLON Provincie Utrecht
Het is op het moment mijn standaardsigaar als ik geen zin heb om te kiezen, heerlijk zo inderdaad.

_________________
Cogito ergo sum


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.