Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 17:48

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 06 Sep 2010, 07:45 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Al veel genoemd, maar nog geen eigen topic zag ik.
Ik rookte deze sigaar gisteren. De wide churchill ziet er imposant uit, de koker waarin deze zit is prachtig vormgegeven, en zo ook de sigaar. Bull's eye zou je denken. Dekblad geurt voortreffelijk. kruidig, mestig, mooi egaal, vakmanskunst qua rollen, dat zie je. Thans aan de buitenkant dan. Rokend merk je dat deze toch iets te los gerold is naar mijn mening, thans voor een churchill dan en zekers een Cubaanse.
Echter bij de voorpret bleef het. De sigaar geurt lekker, geeft een fijne kruidige geur in de neus, maar buiten wat Cubaanse tonen blijft de rest van de verrassing ver weg vind ik. na een cm roken zelfs een onaangename verbrande smaak in de mond. Op de helft al een omslagpunt.
Jammer, jammer, jammer.
neen, hele circus eromheen is mooi, maar waar het om gaat, de smaak en het rookgenot blijft naar mijn bescheiden mening toch een beetje achter.

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 06 Sep 2010, 09:07 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Heb hem vorige maand ook even geprobeerd, dezelfde conclusie! Valt op de de stokken de laatste jaren wat "toegankelijker" worden voor het gros. Open serie, Cuaba EL, Fonseca EL en nu de wide churchill.

Na de conclusie van jou, Kale Peter en mij ben ik ook wel een beetje benieuwd wat de Short Churchill doet. Die lag ook bij de boer.

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 06 Sep 2010, 09:16 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Jan 2009, 21:02
BerichtenCOLON 1454
Vorige week ook voor het eerst gerookt op aanraden van een vriend die het de beste Cubaan in jaren vond. hmmmmmm..... mijn conclusie komt meer in de buurt van het bovengenoemde.

eerste gedeelte prima te doen ,zeker geen echte RyJ smaak. Tegen de helft gaat de smaak achteruit en heb ik hem zelfs weggelegd. Misschien met een paar jaartjes onder de riem beter te doen, maar voor zo ver zijn er echt wel betere RyJ's te vinden. Short Churchill met 2 jaartjes is al een hele goede sigaar vergeleken bij dit.

_________________
Gentlemen, you may smoke.” (ending the long ban on smoking held by Queen Victoria in the early 20th Century) – King Edward VII


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 06 Sep 2010, 09:53 
Offline
Churchill
Churchill
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Nov 2008, 17:20
BerichtenCOLON 252
WoonplaatsCOLON Diest
Ik vindt deze sigaar nog best meevallen , lijkt mij een ideale sigaar voor beginners.

_________________
mijn sigaarmomenten kan je volgen op : http://www.elcigarro.be


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 06 Sep 2010, 10:31 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Mei 2010, 13:19
BerichtenCOLON 4006
ik vind deze ook best wel meevallen al kan ik bas volgen dat je afgaande op zijn looks wel een pak meer verwacht
als je van die verwachting vertrekt kan ik aannemen dat het dan een ontgoocheling is
geen bom, maar aangenaam zonder meer
als je van een ontgoocheling wil spreken, gisteren heb ik de punch royal nog een keer gerookt
dààr zit niets in
de short churchill en de churchill zijn andere koek
de wide moet in deze echt wel zijn meerdere erkennen, maar om deze zonder meer af te schrijven
neen, dat is een brug te ver

_________________
Fumando las penas van pasando y . . . si fumas habanos nunca las tendras.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 06 Sep 2010, 12:43 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Prima sigaartje. Had er al bijna een kistje (10) van gekocht. Rookt erg gemakkelijk voor zo'n jønge sigaar. Typische R&J smaken zitten er echt wel in (maar misschien roken jullie een heel ander segment dan ik). Enige wat me een beetje tegen het been stoot is die gigantische RG.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 06 Sep 2010, 12:50 
Offline
Aanstormend talent in de sigarologie
Aanstormend talent in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 25 Okt 2009, 21:19
BerichtenCOLON 342
WoonplaatsCOLON Amsterdam
Ik vond het geen slechte sigaar, maar bijzonder is hij zeker niet. En wat het met een Churchill te maken heeft is me een raadsel.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 06 Sep 2010, 15:25 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Aug 2008, 20:44
BerichtenCOLON 2920
WoonplaatsCOLON Amersfoort
Bolletje schreefColon
Heb hem vorige maand ook even geprobeerd, dezelfde conclusie! Valt op de de stokken de laatste jaren wat "toegankelijker" worden voor het gros. Open serie, Cuaba EL, Fonseca EL en nu de wide churchill.

Na de conclusie van jou, Kale Peter en mij ben ik ook wel een beetje benieuwd wat de Short Churchill doet. Die lag ook bij de boer.



Yep, ik was er ook niet echt heel erg over te spreken. Er mist gewoon wat als je de sigaar rookt, hij smaakt opzich wel lekker maar de smaken die je proeft zijn te flauw. Wat meer pit had ik wel gewaardeerd, jammer..


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 06 Sep 2010, 15:55 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 18 Jun 2010, 16:00
BerichtenCOLON 391
WoonplaatsCOLON Belgica
Ik vond hem best lekker!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 10 Okt 2010, 19:45 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Nov 2009, 23:48
BerichtenCOLON 2331
WoonplaatsCOLON Playa del Almeros
heb er net een bijna op. giga scheefbrand. leek wel of er een kooltje inzat toen hij bijna uit ging. Weinig smaak en zijn geld niet waard wat mij betreft. [-(
Marcel

_________________
De echte sigarenliefhebber zit op: www.sigarenplatform.nl
Volg mij op www.twitter.com/marcelbakker
Volg mij op www.facebook.com/bakkermarcel
Volg mij op instagram: marchello1959


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 10 Okt 2010, 21:01 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Jun 2010, 15:44
BerichtenCOLON 2519
WoonplaatsCOLON Leusden
Beste,

De sigaar is echt een tegenvaller dit terwijl hij puroexpress 100 punten kreeg :shock: De enige punten die ik zou geven zouden voor de constructie zijn. Wat smaak was ver te zoeken. Kreeg een klein vleugje cacao en aarde binnen.... Voor de rest was bij mij het omslagpunt ook op de helft. Toch heb ik de moeite genomen een paar plaatjes te schieten aangezien deze nog ontbraken :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Je hebt maar 2 soorten importeurs 1 van cubaanse sigaren en 1 van opgerolde bladeren


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 13 Nov 2010, 16:14 
Offline
Corona
Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Okt 2010, 10:21
BerichtenCOLON 74
WoonplaatsCOLON Schilde
Gisteren de Romeo & Julieta Wide Churchills gedegusteerd.
Een stevige jongen met een ringmaat van 55 en een lengte van 13cm.
Toen ik de Havana punchete scheurde het dekblad een beetje, voor mij een teken aan de wand dat de kwaliteit nog niet optimaal is om deze jongen te roken ook al heeft hij al een 4 maanden in m`n humi vertoeft.
In de predraw proefde ik wat thee en gras, zeer aangename smaken.
Eenmaal dat de sigaar brande kwam er een thee smaak vrij met een licht peperige onder toon. Erg lekker. Wel begon de eerste scheef brang zich gelijk te manifesteren.
In het tweede deel raakte de R&J zeer geparfumeerd, haast met bloemen zou ik zeggen, met laten een noot smaak. De sigaar doofde echter telkens en ook de scheefbrand was een ramp.
In het derde deel proefde ik nog wat noot en tegen het einde, gellof het of niet, spinazie.
De as was middel tot donker grijs en zeer stevig.
Ik geef deze Havana maar een 7 puur en alleen vanwege de scheef/brand problemen, want de smaken waren echt voortreffelijk.
Ik weet niet of de Wide Churchills meer tijd nodig heeft ofdat het een productie probleem is, ik ga hem zeker nog eens proberen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 13 Nov 2010, 18:14 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Tja, ik ben benieuwd, in die zin, dat hij mij enigzins aan de matige kant was ( zie boven ) maar aangezien de steeds lovender reviews misschien een tweede kans moet toedichten aan deze sigaar.

@appleton,..mooie fotoos man.

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 13 Nov 2010, 21:16 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008, 16:18
BerichtenCOLON 3042
WoonplaatsCOLON Gentbrugge
Bas schreefColon
Tja, ik ben benieuwd, in die zin, dat hij mij enigzins aan de matige kant was ( zie boven ) maar aangezien de steeds lovender reviews misschien een tweede kans moet toedichten aan deze sigaar.

@appleton,..mooie fotoos man.


x 2

Ik ga deze volgende week dus nog eens aan de zintuigen onderwerpen, trouwens iedereen heeft recht op een tweede kans en zelfs een derde!!!

Fiele

_________________
'SAVE THE WORLD' IT'S THE ONLY PLANET WITH CIGARS!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 13 Nov 2010, 22:18 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Komt er bij mij niet meer in..zijn zat stokken waarvan je weet dat ze goed zijn.

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro



Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!



[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"








http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.