Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 21:20

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 23 Aug 2007, 20:59 
heb vanavond ook een Romeo y julieta no 2 gerookt.
sigaar viel mij toch tegen, had er meer van verwacht.sigaar ziet er chique uit met mooi dekblad. kapje afsnijden met zeer scherp mes viel mij niet mee.
mijn exemplaar had een matige trek.
ruikt lekker naar leer/ houttonen /ceder.
rooktijd is ruim, maar weinig rookontwikkeling.

Al met al scoort hij niet hoog.

mvr gr jan


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 23 Aug 2007, 21:38 
hanomag85 schreefColon
kapje afsnijden met zeer scherp mes viel mij niet mee.


Primitief maar het kan goed werken, het zit in ieder geval een stapje boven Hanibal van the A-team (het afbijten van het kapje)

een knipper is zoals hierboven vermeld een goede aankoop, het is zonde als je op deze manier een sigaar kapot zou maken.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 23 Aug 2007, 21:48 
dan wordt het toch tijd om een knipper aan te schaffen.
maar welke?

hoor goede verhalen over de palio knipper.
mijn andere sigaren onthoofden met een scherp mes leverde niet eerder problemen op tot de Romeo y julieta.

mvrgr jan


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 23 Aug 2007, 21:57 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Mei 2007, 18:51
BerichtenCOLON 2316
WoonplaatsCOLON Santpoort
Ik heb laatst bij het Havanhouse een knipper en boortje in één gekocht geweldig ding
voor de palio moet je even op http://www.heartfeltindustries.com/products.asp?cat=26 kijken.

Mvg, Sander

_________________
"A cigar ought not to be smoked solely with the mouth, but with the hand, the eyes, and with the spirit."


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 23 Aug 2007, 22:01 
Ik heb diverse knippers maar sinds ik de Palio heb gebruik ik haast niets anders meer, dat ding is vlijm scherp (zelfs vergeleken met Xikar of mijn donatus schaar) en een fractie van de prijs.

Het kan zijn dat het tot nu toe nooit problemen heeft opgeleverd maar bij sommige sigaren is het dekblad erg dun of gevoelig voor schade (cameroon heeft dit erg snel bijvoorbeeld).

Probeer anders in de winkel eens het verschil :)


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 23 Aug 2007, 22:22 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre

GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007, 14:07
BerichtenCOLON 528
WoonplaatsCOLON Winsum
Zonder van de Palio een ware Hype te maken. ( waar blijven die gratis knippers ;) ). Ik vindt hem echt beter dan de Xikar, gewoon een rete strakke knip!

En weer ontopic, inderdaad de meeste RyJ verdienen wat rust. Het zij een jaartje of wat ( 1,2,3 )... Toch vind ik de RyJ No. 2 het minst gevoelig voor rijping. Ofwel hij is meestal redelijk tot prima te roken. Ook als hij jong is. Dit is met de no. 1 en 3 wel anders SC is weer een uitzondering. Die is gewoon oke, ook de nieuwe piramides van RyJ is prima te doen, als hij jong is. Ben wel benieuwd hoe hij zal smaken met 3 jaar rust :oops: . Maar dan moet ik nog effe wachten ;)

_________________
"Eating and sleeping are the only activities that should be allowed to interrupt a man's enjoyment of his cigar."


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 23 Aug 2007, 22:29 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Mei 2007, 18:51
BerichtenCOLON 2316
WoonplaatsCOLON Santpoort
ik heb net weer een Habanos knipper gekregen van mijn dealertje aan de kruisstraat. :wink:

a fijn

Ik heb de RyJ no. 2 vanmiddag weer gerookt en niet laten rijpen.
Daarna heb ik dezelfde weer gerookt maar dan was deze 2 jaar gerijpt.
Conclusie:Ik vind persoonlijk dat je hem 1 a 2 jaar moet laten rijpen voor een geweldige smaak :D

_________________
"A cigar ought not to be smoked solely with the mouth, but with the hand, the eyes, and with the spirit."


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 31 Aug 2007, 08:43 
Offline
Panatella
Panatella
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 08 Aug 2007, 17:46
BerichtenCOLON 37
In de vakantie deze sigaar gerookt. Wat mij betreft niet echt voor herhaling vatbaar.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 31 Aug 2007, 09:24 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 25 Apr 2007, 10:57
BerichtenCOLON 1272
WoonplaatsCOLON Maastricht e.o.
De RyJ no2 in de alutube was de eerste Cubaanse sigaar die ik rookte. Deze sigaar heeft mijn nieuwschierigheid naar Cubaanse sigaren gewekt. Voordien stak ik, mede gezien mijn toenmalige studentenbudget, voornamelijk Nederlandse sigaren op (Justus van Maurik Classique en Noblesse). Nadien heb ik een aantal zeer bijzondere momenten gekend in het gezelschap van een RyJ no2. Ik kan dan ook niet meer geheel objectief een oordeel over deze sigaar geven. Ik blijf er een "emotionele band" mee hebben. Zeker voor de prijs vind ik het een prima sigaar, zij het dat deze inderdaad bij voorkeur wat ouder is. De nieuwe tubes heb ik dan ook nog niet geprobeerd. Ik deel dan ook de mening van Sander: even laten liggen en niet meteen roken. De No2 is dan een heerlijk rokende sigaar, vrij licht maar met meer dan voldoende smaak, met een goede brand. Het formaat is prima voor een gemiddelde rookduur. Omslagpunt ligt meestal op driekwart. Niets mis met deze fijne sigaar, die machinegemaakt is (Ron Min Nee). Voor mij de ideale instapsigaar!

_________________
"Cigar smoking is a hobby; cigarette smoking is an addiction"
- David Sabot -


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 31 Aug 2007, 11:15 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Aug 2006, 13:31
BerichtenCOLON 2809
WoonplaatsCOLON Barendrecht
Even ter verduidelijking (is ook eerder besproken in dit topic): niet alle no.2s zijn machinaal gemaakt. Als je op de witte tubes kijkt staat er gewoon dat ze handgemaakt zijn.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 31 Aug 2007, 23:38 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2007, 17:37
BerichtenCOLON 1173
WoonplaatsCOLON lelystad
Loup schreefColon
Even ter verduidelijking (is ook eerder besproken in dit topic): niet alle no.2s zijn machinaal gemaakt. Als je op de witte tubes kijkt staat er gewoon dat ze handgemaakt zijn.


yep dit klopt ... heb een kistje nr2 gekocht en ligt nu lekker te rijpen in de humi.....

maar vind het een verschrikkelijk lekkere sigaar


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 16 Okt 2007, 20:57 
Offline
Corona
Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007, 17:03
BerichtenCOLON 86
WoonplaatsCOLON Hoogezand
Ik heb hem in mijn humi liggen, en wil ook binnenkort hem gaan roken. Ik zal mijn bevinden delen 8)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 19 Jul 2008, 09:31 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 29 Apr 2008, 18:22
BerichtenCOLON 2458
WoonplaatsCOLON België
Bij deze wat foto's.
De sigaren komen uit een doos van 2007 en zijn inderdaad nog niet volledig ontwikkeld, nog wat jong. Ben zeker dat die sterk gaan verbeteren en evenwichtiger worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op de tube staat inderdaad : Totalmente a mano

_________________
Happiness? A good cigar, a good meal, a good cigar and a good woman - or a bad woman; it depends on how much happiness you can handle.
(George Burns)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 19 Jul 2008, 09:35 
Offline
Corona
Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 30 Jan 2008, 20:00
BerichtenCOLON 99
Ik krijg gelijk zin om er 1 op te steken. Maar het is nog te vroeg :P


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 19 Jul 2008, 09:43 
Offline
Meester
Meester

GeregistreerdCOLON 12 Jan 2008, 11:58
BerichtenCOLON 1792
WoonplaatsCOLON Putten
Ik heb deze sigaar in de "oude" tubo (metaalkleur) gehad en in de "nieuwe" witte tubo.
Vreemd genoeg waren de sigaren in de witte tubo beter van trek en smaak.
Ik heb dit een aantal malen uitgeprobeerd en het resultaat was hetzelfde.
Volgens mij waren deze sigaren in beide tubo's handgemaakt, stond ook op de kist.
Wel een hele lekkere en prettige sigaar voor tussendoor en wat Ferdinand al vermeld "vrij complex".


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.