Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 19:28

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 01 Aug 2010, 10:18 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Jul 2010, 09:41
BerichtenCOLON 465
WoonplaatsCOLON Zevenbergen en Landerd
Onderstaande sigaar daar handelt dit vraag stuk van Pater Dirk over:
Saint Luis Rey Petit Coronas
Land : Cuba
Model: Longfiller
Lengte: (5”) 129mm x ring 42 NL maatvoering 129 x 16,67mm
Leeftijd: 10 jaar oud

Ik had gisteren dus 5 stuks van deze Saint Luis Rey Petit Coronas aangekocht, een week geleden had ik dit zelfde type ter plaatse ook gerookt in de tempel koffie corner van deze geweldige mooie shop, het was daar ter plaatse nog wel zo een voortreffelijke sigaar, ik was er zeer gecharmeerd van. =D>

Pater Dirk was te gretig. Hij kocht deze gisteren te snel zonder deze sigaren eens nader aan de tand te voelen.

Gisteravond een lekker whisky erbij gepakt en er 1 ter hand genomen. Eerst even aan de sigaar geroken, die geurde nergens naar, vervolgens de vrouw even laten snuiven,( haar neus is beter dan de mijne), maar die kon ook geen enkele typische sigaren geur ontdekken!
Maar goed zou misschien kennen ben natuurlijk nog geen sigaren goeroe, heb ook het boek over sigaren nog niet uit!

Vervolgens de sigaar toch maar eens aangestoken, maar sigaar wilde vanaf begin af aan totaal niet trekken. Ook brande hij scheef. :oops:
Mijn Lampje ging branden van de lessen van sigaren goeroe Hajenius, :idea: “ik had moet eerst eens even moeten voelen aan de sigaar of hij zacht en flexibel in te knijpen is” , zo gezegt gedacht zo gedaan.
Wat schrerst mij de verbazing, de eerste 1 tot 2mm kan ik zacht in drukken, maar daar onder is het keihard, dit over de volle lengte????????????????? :shock:
De andere 4 ook eens genomen en dit was bij 3 stuks ook het geval! De 5e die was aan de voorzijde ook wat hard, maar naar naar het mondstuk toe word hij rap zachter.

Ook had ik geleerd om de sigaar dan over de hele lengte een flink te masseren door er rondom over de volle lengte eens stevig in te knijpen, maar mocht niet baten, bleef harder dan taaitaai aanvoelen.
Dus de sigaar toch maar eens aangestoken, maar wilde ook voor geen meter trekken. Dit vol gehouden tot halverwege al waar het zachte stuk begon, maar desalniettemin, het smaakt voor geen meter en branden en of trekken deed hij ook voor geen meter! [-(

Wat is hier nou toch aan de hand? En wat moet ik verder met deze gehandicapte sigaren doen? [-o<

Zie hier onder wat er op internet over gezegd word:

[Door de sigaar tussen duim en wijsvinger zachtjes in te knijpen voelt u of deze aan de gewenste eisen voldoet. Een sigaar die te droog is zal vaak dreigen te breken, terwijl een te vochtige sigaar slap aanvoelt en niet terugveert als u hem inknijpt. Een sigaar die de juiste vochtigheidsgraad heeft is enigszins veerkrachtig en voelt soepel aan. Dit geldt in iets mindere mate, ook voor de "Hollandse" sigaren en niet alleen voor importsigaren. Vervolgens ruikt u aan de sigaar om te controleren of er geen vreemde luchtjes aan zitten en natuurlijk om even te genieten van de geur van het dekblad. Hierbij kunt u de sigaar nog steeds tussen duim en wijsvinger houden terwijl u langzaam over de volle lengte de geur opsnuift

_________________
De geest is vaak krachtiger dan de portemonnee.........

Honor est praemium virtutis ( Eer is de beloning voor moed )


Laatst gewijzigd door 3 op dirk de boswachter, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 01 Aug 2010, 10:23 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008, 20:32
BerichtenCOLON 7333
Sja Dirk..je kunt natuurlijk minder gelukkig zijn geweest en een partij slecht gerolde exemplaren hebben getroffen. Ik zou teruggaan naar de verkoper; geld terug of inruilen voor goede exemplaren, ter plaatse wel even checken natuurlijk!

_________________
"Je n'ai pas besoin de cette hypothèse."
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
"Was sich liebt das neckt sich"


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 01 Aug 2010, 10:24 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Sep 2008, 10:46
BerichtenCOLON 9403
WoonplaatsCOLON Kortrijk - België
tja, dit heet "de gehaktbal door een tuinslang zuigen"- syndroom :mrgreen:

vrijwel niets aan te doen, het boeltje terugbrengen of met een fijne lange naald een rookkanaal maken... maar op die manier kan je de sigaar finaal om zeep helpen zodat je ze niet meer kan terugbrengen.

10 jaar oud zeg je?
rond de het jaar 2000 is er een grote cigar-boom geweest, iedereen wilde sigaren en de cijfers stegen snel, helaas werd de kwaliteitscontrole slechter waardoor ze nagenoeg elke gerolde sigaar in kisten staken en exporteerden, dat is dan wel weer goed gekomen maar de sigaren van rond 2000... zijn altijd twijfelachtig.

_________________
Even new stuff eventually gets vintage,
Then you should call me.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 01 Aug 2010, 10:34 
Offline
Sigarenplatform's journalistieke team
Sigarenplatform's journalistieke team
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2008, 21:40
BerichtenCOLON 3367
WoonplaatsCOLON Aan de goede kant van de Maas
Cubaanse sigaren dan he Cliff!

_________________
Ook een Cubaan verdwijnt uiteindelijk in de asbak!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 01 Aug 2010, 16:28 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Jul 2010, 09:41
BerichtenCOLON 465
WoonplaatsCOLON Zevenbergen en Landerd
cliff schreefColon
tja, dit heet "de gehaktbal door een tuinslang zuigen"- syndroom :mrgreen:

vrijwel niets aan te doen, het boeltje terugbrengen of met een fijne lange naald een rookkanaal maken... maar op die manier kan je de sigaar finaal om zeep helpen zodat je ze niet meer kan terugbrengen.


Hahaha wel goed gevonden van de gehaktbal, :lol: nou dat gevoel had ik wel gisteravond!

Dat had ik vergeten te vertellen, ik heb er ook al ingeprikt met een lange naald vanuit de achterzijde gezien, maar mocht ook niet helpen. Toch een pech met zulke mooie sigaren! Geen idee of de winkelier anderen zal geven, ik heb het nog niet eerder aan de hand gehad.
Ik heb ook geen idee wat gebruikelijk is in de sigaren winkels, ik weet van kennissen dat bij Hajenius een zeer goede service verleend word bij sigaren calimiteiten!
Maar bij de shop waar ik ze deze keer gekocht had weet ik het niet! [-( :-k

_________________
De geest is vaak krachtiger dan de portemonnee.........

Honor est praemium virtutis ( Eer is de beloning voor moed )


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 01 Aug 2010, 16:37 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Sep 2008, 10:46
BerichtenCOLON 9403
WoonplaatsCOLON Kortrijk - België
[quote="paterdirk]zulke mooie sigaren! Geen idee of de winkelier anderen zal geven, ik heb het nog niet eerder aan de hand gehad.
Ik heb ook geen idee wat gebruikelijk is in de sigaren winkels, ik weet van kennissen dat bij Hajenius een zeer goede service verleend word bij sigaren calimiteiten!
Maar bij de shop waar ik ze deze keer gekocht had weet ik het niet! [-( :-k[/quote]

achtergrond info... cubacigar, de verdeler voor de BENELUX betaald de volledige waarde van de sigaren terug of geeft andere bij fouten eraan, dit is altijd zo dus in principe als een winkelier dat weigert is dit enkel omdat hij zelf niet wil meewerken.

daarom ga je van die "defautjes" (sigaren met een kraakje of gebrekje in het dekblad) niet kunnen kopen voor "une prix d'ami" :roll:

_________________
Even new stuff eventually gets vintage,
Then you should call me.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 01 Aug 2010, 17:24 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 13 Okt 2009, 10:58
BerichtenCOLON 1031
WoonplaatsCOLON Aalter
Cliff, ik en een vriend van mij hebben bij caron anders wel een voorraadje van die defautjes een paar maanden (vorig jaar) kunnen inslaan =P~

_________________
Amor sigaris non celatur.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 01 Aug 2010, 18:01 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Mei 2009, 14:04
BerichtenCOLON 689
WoonplaatsCOLON Utrecht
Ach Dirk, Dum vivimus, vivamus. :D

_________________
A Cigar is like a Fantasy, lights up with tradition, enjoyed with imagination. Leon Fernandez


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 01 Aug 2010, 20:54 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007, 14:03
BerichtenCOLON 6603
Beste Dirk, beetje langzame leerling van me. :)
Toen ik met je in de humi van ocl stond en je deze sigaar aanraadde wat deed ik toen?
Juist, ik heb ongeveer een 6-tal sigaren vast gepakt en ze een voor een gecontroleerd.
En wat vertelde ik je toen........................dat je dat altijd moet doen voordat je een sigaar aanschaft.
Ik heb er 5 weg gelegd en je toen 1 sigaar aangereikt die perfekt was.
Je ook nog verteld dat er in het kistje wel veel erg hard aanvoelende sigaren zaten.

En nu vertel je ons dat je er gewoon 5 blind hebt gekocht......................................terug naar het boek beste Dirk. :D


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 01 Aug 2010, 22:38 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Jul 2010, 09:41
BerichtenCOLON 465
WoonplaatsCOLON Zevenbergen en Landerd
Bram Utrecht schreefColon
Ach Dirk, Dum vivimus, vivamus. :D


Hier volop leven dus ook nog hoop! :D

Heb vanavond een H. Upmann op, smaakte wel geweldig en deed het goed!
FF 2,5 uur voor gaan zitten en deze trekt wel goed en smaakt voortreffelijk. :supz:

_________________
De geest is vaak krachtiger dan de portemonnee.........

Honor est praemium virtutis ( Eer is de beloning voor moed )


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 01 Aug 2010, 22:50 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Jul 2010, 09:41
BerichtenCOLON 465
WoonplaatsCOLON Zevenbergen en Landerd
Raleigh schreefColon
Beste Dirk, beetje langzame leerling van me. :)
Toen ik met je in de humi van ocl stond en je deze sigaar aanraadde wat deed ik toen?
Juist, ik heb ongeveer een 6-tal sigaren vast gepakt en ze een voor een gecontroleerd.
En wat vertelde ik je toen........................dat je dat altijd moet doen voordat je een sigaar aanschaft.
Ik heb er 5 weg gelegd en je toen 1 sigaar aangereikt die perfekt was.
Je ook nog verteld dat er in het kistje wel veel erg hard aanvoelende sigaren zaten.

En nu vertel je ons dat je er gewoon 5 blind hebt gekocht......................................terug naar het boek beste Dirk. :D


Beste Raleigh, je heb volkomen gelijk, en weet je wat nou het ergste is, ik was vanmiddag een 1,5 uur gaan fietsen, en het geen je nu schrijft zat ik me te fiets bedenken! ](*,)
Beetje laat, maar inderdaad, niet goed opgelet van mij, je had me er inderdaad op gewezen!
Wat denk je wat zou hij er mee doen als ik er mee terug kom, fiets ik er dinsdag eens even naar toe!

Moet eerlijk zijn, ik had het kunnen weten.

Maar hoe word nu in de praktijk met zulke sigaren omgegaan, want die blijven dan wel leggen!
Zijn die nog op te knappen of word het de prullenbak!

Ik zie er toch heel wat mee af, maar goed ben langzame leerling, maar als het er eenmaal inzit gaat het er ook nooit meer uit, das wel het voordeel bij mij, deze les vergeet ik NOOIT meer!

Met vr gr Pater Dirk

_________________
De geest is vaak krachtiger dan de portemonnee.........

Honor est praemium virtutis ( Eer is de beloning voor moed )


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Aug 2010, 10:36 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 10 Mei 2010, 14:27
BerichtenCOLON 1183
Niet alle retailers laten je lekker in alle rust de sigaren beoordelen. Ik heb er wel begrip voor dat ze niet willen dat een fors deel van de voorraad door onkundige mensen wordt vernaggeld. Maar wat singles betreft, koop ik er geen één zonder eerst te voelen. Als ze dat niet willen, gaat de koop niet door.

Ik denk dat ook de kwalitatief minder goed gemaakte sigaren gewoon verkocht worden aan leken of klanten die niet weten dat je ze terug kan brengen. Verkopers blijven verkopers.... Of zou mijn wantrouwen in verkopers misplaatst zijn :?:


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Aug 2010, 18:14 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Jul 2010, 09:41
BerichtenCOLON 465
WoonplaatsCOLON Zevenbergen en Landerd
CitaatColon
Niet alle retailers laten je lekker in alle rust de sigaren beoordelen. Ik heb er wel begrip voor dat ze niet willen dat een fors deel van de voorraad door onkundige mensen wordt vernaggeld. Maar wat singles betreft, koop ik er geen één zonder eerst te voelen. Als ze dat niet willen, gaat de koop niet door.

Ik denk dat ook de kwalitatief minder goed gemaakte sigaren gewoon verkocht worden aan leken of klanten die niet weten dat je ze terug kan brengen. Verkopers blijven verkopers.... Of zou mijn wantrouwen in verkopers misplaatst zijn :?:


Awel, we zullen het morgen weten! Als het weer het toe laat fiets ik er de 25km naar toe.
Dan gaan we de service te weten komen van de sigaren shop! Das het voordeel van in de winkel kopen, vraag me af als je het via internet koopt of er dan ook nog zulke mogelijkheden bestaan!

Tja de verkoper, aan de andere kant begrijp ik het wel want zijn eigenlijk onverkoopbare sigaren. En terug geven aan die mooie cubaanse die ze gerold heeft zal ook niet meer gaan. [-( Die is inmiddels ook al 10 jaar ouder geworden!
CitaatColon

_________________
De geest is vaak krachtiger dan de portemonnee.........

Honor est praemium virtutis ( Eer is de beloning voor moed )


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Aug 2010, 01:12 
Offline
Aanstormend talent in de sigarologie
Aanstormend talent in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 25 Okt 2009, 21:19
BerichtenCOLON 342
WoonplaatsCOLON Amsterdam
paterdirk schreefColon
Das het voordeel van in de winkel kopen, vraag me af als je het via internet koopt of er dan ook nog zulke mogelijkheden bestaan!
Tja de verkoper, aan de andere kant begrijp ik het wel want zijn eigenlijk onverkoopbare sigaren. En terug geven aan die mooie cubaanse die ze gerold heeft zal ook niet meer gaan. [-( Die is inmiddels ook al 10 jaar ouder geworden!

Correct me if I'm wrong, maar volgens mij krijgt de retailer zijn geld wel terug van de importeur! En ook bij de betere webshop kan je je onrookbare sigaren terugsturen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Aug 2010, 07:40 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Apr 2010, 07:44
BerichtenCOLON 745
WoonplaatsCOLON Opwijk
Henri3 schreefColon
paterdirk schreefColon
Das het voordeel van in de winkel kopen, vraag me af als je het via internet koopt of er dan ook nog zulke mogelijkheden bestaan!
Tja de verkoper, aan de andere kant begrijp ik het wel want zijn eigenlijk onverkoopbare sigaren. En terug geven aan die mooie cubaanse die ze gerold heeft zal ook niet meer gaan. [-( Die is inmiddels ook al 10 jaar ouder geworden!

Correct me if I'm wrong, maar volgens mij krijgt de retailer zijn geld wel terug van de importeur! En ook bij de betere webshop kan je je onrookbare sigaren terugsturen.


Inderdaad, die sturen hun sigaren terug naar de importeur, is geen verlies voor hun.
Heb het er daarnet nog over gehad met de uitbater van Philbo. Ik had er gisteren een hele lading gaan kopen om mijn humi aan te vullen en er zat er 1 bij met gebarsten dekblad. Dus hiermee vanmorgen terug gegaan en hij maakte hier geen probleem van in tegendeel.

Hij vertelde me dat hij de zwaar beschadigde gewoon teruggestuurde en dat dit voor hem geen verlies betekent. Degene die minder beschadigd zijn (denk maar aan een stukje dekblad dat afgebrokkeld is aan de voet) geeft hij regelmatig gratis mee aan zijn vaste klanten ... roken even lekker zeker als ze gratis zijn ;)

_________________
Greetz - Wouter


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.