Sigarenplatform

Het is momenteel 18 Apr 2024, 18:49

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 12 Dec 2007, 21:12 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006, 19:57
BerichtenCOLON 5156
Gisteravond eentje van opgestoken, een Petit Corona.

Ik heb hem maar half opgerookt, en dat bij een petit, want hij smaakte nergens naar behalve naar een gewone sigaar, leek wel een LaPaz ofzo.

In het begn was hij wel lekker met iets van chocolade maar dat was al snel weg.
En na een halve dacht ik bij mezelf 'tot ziens en niet meer'.

Maar we gaan lekker door met proberen, dus op naar de volgende.

_________________
What Time Is It In The World.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 12 Dec 2007, 21:21 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
het schijnt toch een a-merk te zijn.
Ze zijn wel vrij nieuw op de markt, dat zegt vaak ook wat over de productie ( bijschaven )


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 22 Dec 2007, 15:40 
Heb van deze er vorig jaar 2 in Spanje gekocht en vond ze iets onder gemiddeld, niet zo slecht als hierboven beweerd wordt. Maar zoals Bas reeds zei bij nieuwere merken is er een periode waar men doorheen moet.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 23 Dec 2008, 18:48 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Nov 2008, 13:59
BerichtenCOLON 665
WoonplaatsCOLON Boven de Tjonger!
Ray schreefColon
.. leek wel een LaPaz ofzo.

In het begn was hij wel lekker met iets van chocolade ..


Ik kan het gedeeltelijk met je eens zijn, vond hem niet speciaal.. Heb betere gerookt (Cohiba, Montecristo, Bolivar, Hoyo de Monterry), maar vond hem niet dermate slecht om hem snel aan de kant te leggen.

Beetje zware trek in het begin, gedurende het gehele rookproces een vlakke smaak gehad (licht chocolade, aardig en iets as-igs). De rook om me heen daarentegen was dan wel weer vrij pittig/ scherp.

Het is dan ook niet een sigaar die ik véél vaker zal roken, maarja je moet wat proberen he..

_________________
~~ A cigar is as good as memories that you have when you smoked it. ~~


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 23 Dec 2008, 20:05 
Offline
Grootmeester
Grootmeester

GeregistreerdCOLON 28 Aug 2006, 17:20
BerichtenCOLON 450
WoonplaatsCOLON Vijfhuizen
Olluh schreefColon
Ray schreefColon
.. leek wel een LaPaz ofzo.

In het begn was hij wel lekker met iets van chocolade ..


Ik kan het gedeeltelijk met je eens zijn, vond hem niet speciaal.. Heb betere gerookt (Cohiba, Montecristo, Bolivar, Hoyo de Monterry), maar vond hem niet dermate slecht om hem snel aan de kant te leggen.

Beetje zware trek in het begin, gedurende het gehele rookproces een vlakke smaak gehad (licht chocolade, aardig en iets as-igs). De rook om me heen daarentegen was dan wel weer vrij pittig/ scherp.

Het is dan ook niet een sigaar die ik véél vaker zal roken, maarja je moet wat proberen he..


Ik kan me heel goed vinden in jouw beschrijving Olluh, niet slecht, maar niet vaker.

Hoewel ik me dan wel weer kan voorstellen dat deze sigaar over een jaar of 10/15 best heel mooi is.

_________________
Groet,

Misha

Arguing on the internet is like running the special olympics, even if you win you're still retarded.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Mrt 2009, 08:57 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009, 09:13
BerichtenCOLON 1811
WoonplaatsCOLON Liedekerke
... is inderdaad niet zo'n slechte sigaar, echter geen topper. In het begin komen lichtere smaken aanbod, wat hooi, in het tweede deel iets pittigers, spicy. Omslag komt pas laat (op de helft van het laatste derde).

Voor die prijs koop ik liever een montecristo N°5
:roll:
Cuba Libre

_________________
"If I had taken my doctor's advice and quit smoking when he advised me to, I wouldn' have lived to go to his funeral" (98 year old) George Burns


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Mrt 2009, 11:11 
Offline
Grootmeester
Grootmeester

GeregistreerdCOLON 28 Aug 2006, 17:20
BerichtenCOLON 450
WoonplaatsCOLON Vijfhuizen
CubaLibre schreefColon
(op de helft van het laatste derde)


Dat is toch een zesde ;)

_________________
Groet,

Misha

Arguing on the internet is like running the special olympics, even if you win you're still retarded.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Mrt 2009, 11:20 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009, 09:13
BerichtenCOLON 1811
WoonplaatsCOLON Liedekerke
Misha schreefColon
CubaLibre schreefColon
(op de helft van het laatste derde)


Dat is toch een zesde ;)



=D> .... PING, goed antwoord!!

U wint een diepvriezer..... :)

Cuba Libre

_________________
"If I had taken my doctor's advice and quit smoking when he advised me to, I wouldn' have lived to go to his funeral" (98 year old) George Burns


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 17 Apr 2009, 09:07 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Jan 2009, 19:29
BerichtenCOLON 2161
WoonplaatsCOLON Veenendaal
Onlangs deze gerookt in het lente-zonnetje. Het begin was vrij nietszeggend, wel een goede smaak maar ik zou niet weten welke, gewoon een hele lichte Cubaanse sigaar.

Op de helft begon hij een beetje op gang te komen en ontwikkelde wat karakter maar ook hier weer niet erg uitgesproken.

Alles bij elkaar een uurtje over gedaan; het laatste halve uur maakte veel goed maar ik kan me voorstellen dat mensen het eerste halve uur niet uitzitten. Ik zou deze sigaar een 5,5/10 geven.

_________________
Wordt ook een Cigar Profiler! Kijk snel op http://www.cigarprofiler.org


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 17 Jan 2010, 20:47 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Dec 2009, 21:33
BerichtenCOLON 934
Mijn zesde Longfiller alweer en hij beviel me goed. De San Cristobal is zowel in een langzaam alsook in een wat sneller tempo goed te roken.

De sigaar geurt niet al te sterk, niet echt uitgesproken. Duidelijk wat lichter van karakter.

Na de knip was het begin van een tunneltje zichtbaar. A Crudo trekt hij gemakkelijk met een lichte, iets zoetige smaak. Toasten en aansteken ging makkelijker dan ik tot nu toe met de "serieuzere" Cubanen heb meegemaakt (ik krijg er natuurlijk handigheid in maar het komt toch zeker ook door de sigaar).

Deze sigaar is niet nadrukkelijk aanwezig en daarom bevalt hij me. Hij is niet sterk, heeft geen verschillen in trek, blijft lang aan, brandt vrij gelijkmatig... Geen fratsen, geen moeite. Voor een beginner absoluut fijn! De netjes geprijsde El Principe is een echte Cubaan die gewoon wat meer op de achtergrond staat.

Ik dronk er een kop zwarte koffie bij, ging goed samen. Ook had ik er een groot glas water naast, net als de sigarenproevers! Na het spoelen van de mond proefde de aangezogen rook een beetje zoetig, net zoals tijdens de pre-draw.

Het niet-offensieve karakter komt terug in het bandje: eenvoudig ontwerp, rustige kleuren. Deze sigaar is gewoon easy, geen pretenties. Waarschijnlijk scoor ik er nog eentje als ik eenmaal mijn humidor heb, als tegenwicht voor de zware top-Cubanen die ook in die humi komen :)

Afbeelding

_________________
Life is good


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Jun 2011, 13:46 
Offline
Churchill
Churchill
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 16 Feb 2011, 08:42
BerichtenCOLON 213
WoonplaatsCOLON Almere
De San Cristóbal de La Habana El Príncipe

Lengte : 110 mm
Ring : 16,67mm
Type : Minuto
Kosten : €5,70


Afbeelding

Heb deze in totaal 3 keer gerookt om een goede mening te kunnen vormen en ben het met de bovenstaande reviews zeker eens, zoals Arie al meldt
CitaatColon
Op de helft begon hij een beetje op gang te komen en ontwikkelde wat karakter


En Claro
CitaatColon
A Crudo trekt hij gemakkelijk met een lichte, iets zoetige smaak


Knip ging soepel, pre draw een zoete toon as mentioned,na het aansteken wat in het begin niet echt iets bijzonders.
Echter na een 1/3 deel begint deze minuto op gang te komen en begin ik zowaar een soort van toast toon waar te nemen...prettig...en iets van fruit, ik dacht zelfs wat van rozijnen te herkennen.
De zoete toon bleef bij mij continu op de achtergrond
Met betrekking tot de rookontwikkeling legt deze sigaar het af tegen de RASS en de Shorts.

Bij de 2e sigaar was de trek nogal zwaar, daarom ook een 3e keer en hier ging het al een stuk beter.

Afbeelding

Ik kon door roken tot een nub,en na hier komt het, 1u 20 min :?: kon ik El Principe naast mij leggen, the Hangover (dvd) was ook al bijna ten einde.

Conclusie: niet echt een hele bijzondere minuto, maar ik kan deze als beginner zeker waarderen.
Denk ook wel dat ik een set in de humidor leg.
Staat een stuk in de El Gusto over de San Cristóbal de La Habana reeks, winter/lente 2010 pag 54-55. Ben ook benieuwd naar La Punta, La Fuerza en El Morro.

Hier eindigt mijn zoektocht naar dit type vitola, met als leidraad het boek The world's finest cigars.

Voor mij geldt:

1) Partagás Shorts
2) Ramón Allones Small Club Coronas
3) San Cristóbal de La Habana El Príncipe


San

_________________
" It's another cold day in hell ..."


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.