Sigarenplatform

Het is momenteel 20 Apr 2024, 05:06

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 11 Feb 2009, 23:30 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Ik zal de bijbel er eens op naslaan ;-)

Edit,
volgens mij stond het daar toch niet in hoor. Komt volgens mij van het forum vandaan.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 21 Feb 2009, 17:54 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 29 Apr 2008, 18:22
BerichtenCOLON 2458
WoonplaatsCOLON België
Ik heb deze gisteren uit de humi gevist (uit 2001).
Wat een mooie sigaar. Melkchocolade bruin licht generfd dekblad met een prachtig bijpassend bandje (dat niet zou misstaan in de reeks "Mooiste sigarenbandjes").
Knippen ging prima met m'n 10 euro double-blade :wink: .
Predraw was inderdaad wat aan de lichte kant.
Een heel lekker zachte sigaar, met tonen van hout en geroosterde koffiebonen.

Eén mispunt : Scheefbrand van begin tot einde ! (maar niet echt storend)

Wat is een review zonder wat foto's :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(op deze laatste foto zie je heel duidelijk de verschillende soorten tabak die in de sigaar gerold zijn. El_cigarro had daar een theorie rond in Sint-Truiden die hij hier maar even moet uitleggen.

_________________
Happiness? A good cigar, a good meal, a good cigar and a good woman - or a bad woman; it depends on how much happiness you can handle.
(George Burns)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 21 Feb 2009, 18:05 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Mooi sigaartje. Hopelijk ook te koop in den haag als ik ga.

Theorie grotere RG=meer nuances, want meer filler?


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 21 Feb 2009, 18:23 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 29 Apr 2008, 18:22
BerichtenCOLON 2458
WoonplaatsCOLON België
Dat zal waarschijnlijk wel kloppen.
Ik heb onlangs op een ander forum een reeks hééeeeeeeel interessante topics rond dit tegengekomen :
Rob, eigenaar van een online sigaarshop in Australië (Brisbane) en crew op het FOH forum, liet een cubaanse vriend-torcedor een aantal variaties ter plekke rollen en schreef er een review over.

Have fun :
Standard Mareva: 1/3 Ligero 1/3 Seco 1/3 Volado HIER

Double Wrapper Mareva with 1/3 Ligero 1/3 Seco 1/3 Volado HIER

Mareva with only Ligero HIER

Mareva with only Seco HIER

Mareva with only Volado HIER

Mareva with equal amounts of filler leaf (Ligero/Seco/Volado)but with the Ligero running down solely one side of the Mareva. HIER

Mareva with Ligero at first inch and last inch but with only seco/volado in midsection. HIER

Prachtig naslagwerk ! Zoals er nog heel veel schitterende topics op dat forum staan (sorry voor de reclame, crew 8) )

_________________
Happiness? A good cigar, a good meal, a good cigar and a good woman - or a bad woman; it depends on how much happiness you can handle.

(George Burns)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Mei 2009, 10:13 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 20 Apr 2009, 14:52
BerichtenCOLON 374
WoonplaatsCOLON Delft
Laatst nog eens een heerlijke La Punta gerookt, mijn grote favoriet.

Als ik er binnenkort weer een in rook zal laten opgaan, beloof ik dat ik meer foto's zal maken en een mooi verhaaltje eromheen zal schrijven.

Deze avond was het gewoon een sigaar om eens lekker te genieten met een glaasje Apfelkorn erbij. Op zich geen ideale combinatie, maar ik vind ze beide lekker...

Na iets van 3 kwartier had de sigaar het einde bereikt en was het glaasje leeg. Helaas kun je een sigaar niet bijvullen zoals een leeg glas, anders was het een hele lange avond geweest.

Ik vond het wel jammer dat het omslagpunt iets over de helft lag.
Afbeelding

Meer zal zeker nog volgen (ik heb er nu nog 2 in mijn liggen).

_________________
Siglo VI:
De ware definitie van je geld in rook zien opgaan!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 18 Jun 2010, 18:29 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Sep 2008, 10:46
BerichtenCOLON 9403
WoonplaatsCOLON Kortrijk - België
Yapi schreefColon
De geur van de sigaar onaangestoken is hout, ceder, vleugje room.
Knipt perfect, de draw voor hij brandt is goed, misschien iets te gemakkelijk. Dit wordt dus zaak van niet te hard te sleuren, rustig, laat de sigaar zichzelf zijn.

De La Punta geraakt gemakkelijk in gang. Eerste trekjes zijn inderdaad room. Zacht. De jaren hebben hem duidelijk deugd gedaan. Balans lijkt perfect; 'k vermoed dat de balans zeer goed gaat blijven. Na enkele centimeter komt er een vleugje hout bij. En die smaak van de typische Cubaanse tabak waarvoor je het ook doet...
De San Cristobal zet rustig z'n tocht van vertier verder. Niet erg complex maar dat hoeft ook niet. Ik heb hetzelfde met de Trinidad Robusto Extra. Je krijgt gewoon een hele goeie sigaar, met wat gelijklopende maar uitstekende smaak van begin tot eind. En af en toe eens een nieuwe zachte impuls.
Naar het einde toe wordt hij wat sterker en een goeie finale. Opnieuw hout, tabak met een klein vleugje leer.


ik heb nu enkele van deze sigaren gerookt (gisteren trouwens nog eentje) en ik sluit me 100% aan bij deze review,
deze werd gerookt als aperitiefsigaar (en zelfs tijdens het voorgerecht =D> (Life can be good))
en was ideaal bij dit moment (voor een gemiddelde 'harde-zware' - sigarenroker)

Hansa schreefColon
(op deze laatste foto zie je heel duidelijk de verschillende soorten tabak die in de sigaar gerold zijn. El_cigarro had daar een theorie rond in Sint-Truiden die hij hier maar even moet uitleggen.


de donkerste tabak is de ligero, zou normaal netjes in het midden moeten zitten om een ideale brand te verkrijgen, daar de ligero minder snel brand dan seco... (die trouwens aan de buitenkant zou moeten zitten)

_________________
Even new stuff eventually gets vintage,
Then you should call me.


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.