Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 09:35

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 26 Jan 2009, 16:21 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Feb 2007, 11:23
BerichtenCOLON 2922
WoonplaatsCOLON Sweikhuizen (Sjweikese)
Denegrerende opmerkingen t.a.v. iemands afkomst of culturele gebruiken worden niet getolereerd. Amateurke heeft een waarschuwing gehad en ik heb wat berichten aangepast.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 26 Jan 2009, 17:21 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Nov 2008, 20:43
BerichtenCOLON 2851
WoonplaatsCOLON Brugge
amateurke schreefColon
Cohiba schreefColon
amateurke schreefColon
Leuk en eerlijk review Yapie. Ik vind er niet veel aan, duidelijk een Cubaans "B-merk"... Maar dat is mijn smaak dus. Zijn tegenhanger uit Nicaragua gemaakt door Ashton aan de andere kant... =P~

Ik zie dit merk niet bepaald als een b-merk hoor. La Muralla, de fuerza en ook deze zijn toch zeer geliefd. En dat voor zo'n jong merk. Maar die tegenhanger... :|

:twisted:


Smaken makker... Ge raakt er niet wijs uit, ieder de zijne!! Voor mij is dit "vriendelijk" gezegd een B-merk!! Ik ga me toch geen smaak laten opdringen omdat een sigaar "zeer geliefd" is of omdat één aziaat het in een boek geschreven heeft... Goe gek!! Probeer eens op eigen poten te staan in plaats van als een kuiken achter een hen te lopen!!

[Robert]Euh...aub. geen racistische opmerkingen


Min Ron Nee heeft trouwens niet echt iets geschreven over de San Cristobal sigaren, ze waren ten tijde van de uitgave nog maar net gelanceerd dacht ik...

Ik heb nog de El Credito n° 6 liggen, die rook ik één dezer, en als die op geen kl* trekt dan hou ik het voorlopig even voor bekeken met wat je bij ons aan NC kunt kopen. Dan toch liever een "B" merk :D

_________________
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 26 Jan 2009, 18:21 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Nov 2008, 13:59
BerichtenCOLON 665
WoonplaatsCOLON Boven de Tjonger!
Mooie review hoor.. :D

_________________
~~ A cigar is as good as memories that you have when you smoked it. ~~


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 26 Jan 2009, 22:44 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Ik heb kennelijk wat gemist. Als al deze fuzz enkel over die 'aziaat' gaat, dan is dat wellicht ietwat overtrokken? Vijftig jaar geleden was in Nederland het woord roetmop ook de gewoonste zaak van de wereld (sla de vaderlandse literatuur er maar op na). Moet je nu eens proberen... België loopt gewoon wat achter 8)

MRN heeft er idd niets over geschreven. Wachten op de volgende editie van deze held! [-o<

"Cubaans B-merk" ben ik het ook niet mee eens. Want dan mag je Ramon Allones, Bolivar, Trinidad, Punch en bijvoorbeeld Vegas Robaina daar ook toe rekenen. Dus iets kwalificeren als een b-merk, omdat jij daar toevallig als enkeling wat negatieve ervaringen mee hebt, gaat mij te ver.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 26 Jan 2009, 22:52 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Nov 2008, 03:15
BerichtenCOLON 1336
WoonplaatsCOLON Voorburg
Cohiba schreefColon
Ik heb kennelijk wat gemist. Als al deze fuzz enkel over die 'aziaat' gaat, dan is dat wellicht ietwat overtrokken? Vijftig jaar geleden was in Nederland het woord roetmop ook de gewoonste zaak van de wereld (sla de vaderlandse literatuur er maar op na). Moet je nu eens proberen... België loopt gewoon wat achter 8)

MRN heeft er idd niets over geschreven. Wachten op de volgende editie van deze held! [-o<

"Cubaans B-merk" ben ik het ook niet mee eens. Want dan mag je Ramon Allones, Bolivar, Trinidad, Punch en bijvoorbeeld Vegas Robaina daar ook toe rekenen. Dus iets kwalificeren als een b-merk, omdat jij daar toevallig als enkeling wat negatieve ervaringen mee hebt, gaat mij te ver.


@ cohiba, ik weet dat ik me eigelijk niet druk erover moet maken het gaat om het principe, mocht je mijn volledige mening weten Pm me maar. Daar gelaten het gaat over een sigaar en niet over iemands afkomst. Ja toch

_________________
Beware of what you wish for.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 26 Jan 2009, 23:07 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Vind "Aziaat" nou niet discriminerend Robert....Dan zou "nederlander" of "belg" ook opeens een discriminerende term zijn...... als er "spleetoog" geschreven word is het een ander verhaal.

Maar om even terug te komen op de San Cristobal, morgen ga ik de El Principe nog een kans geven.

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 26 Jan 2009, 23:12 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Er stond dus ook wat anders...

Maar goed, ik vond dat dus niet zo aanstootgevend. Maar kennelijk denken anderen daar anders over.

Is ook niet zo'n issue.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 26 Jan 2009, 23:35 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Nov 2008, 20:43
BerichtenCOLON 2851
WoonplaatsCOLON Brugge
Cohiba schreefColon
"Cubaans B-merk" ben ik het ook niet mee eens. Want dan mag je Ramon Allones, Bolivar, Trinidad, Punch en bijvoorbeeld Vegas Robaina daar ook toe rekenen. Dus iets kwalificeren als een b-merk, omdat jij daar toevallig als enkeling wat negatieve ervaringen mee hebt, gaat mij te ver.


Cohiba, neeeeeeeeeeeeeeeee, niet Trinidad, dat is samen met jouw forumnaam het topmerk uit Cuba!!!!!!!!!!!!!
Geloof ik zelfs als ik me niet vergis de enige twee Havanna's die een extra fermentatie ondergaan... neeeeeeeeeeee, niet Trinidad :cry:
met de beste sigaar ter wereld, de Fundadores, nee nee, zeker niet Trinidad :(

_________________
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 26 Jan 2009, 23:55 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Wat mij betreft ook niet natuurlijk (dat met die derde fermentatie klopt niet ;-)). Maarja, het is geen global merk. Is alleen om aan te geven hoe krom ik die redenatie vind.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 27 Jan 2009, 08:50 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Feb 2007, 11:23
BerichtenCOLON 2922
WoonplaatsCOLON Sweikhuizen (Sjweikese)
Bolletje schreefColon
Vind "Aziaat" nou niet discriminerend Robert....

Aziaat heb ik ervan gemaakt. Er stond uiteraard iets anders.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 09 Feb 2009, 20:32 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Nov 2008, 20:43
BerichtenCOLON 2851
WoonplaatsCOLON Brugge
Heb deze van 't weekend opnieuw gerookt, waaaw zeg, was beter dan de eerste, die was eigenlijk vlak na aankomst box.

Hele lekkere romige smaak, ging vlotjes met havana rum 7 jaar en een coke on the side.

En de constructie: fenomenaal zeg, brandde waterpas recht, IK HEB MAAR 1 ASKEGEL GEHAD ZONDER ER SPECIAAL OP TE LETTEN!!!

2de askegel heb ik aan de sigaar zelf laten hangen toen hij nog 2cm was en heb hem dan gewoon neergelegd.

Zeer goed, wordt snel 1 van mijn kleinere favorieten.

_________________
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 09 Feb 2009, 20:41 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Nov 2008, 03:15
BerichtenCOLON 1336
WoonplaatsCOLON Voorburg
Krijg gelijk zin om een sigaar op te steken, helaas mag het niet van de bazin :cry:
Zal binnenkort is kijken of ik er 1tje kan kopen in Den Haag,

_________________
Beware of what you wish for.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Feb 2009, 22:53 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Nov 2008, 20:43
BerichtenCOLON 2851
WoonplaatsCOLON Brugge
Verdorie zeg, heb vandaag weer 1 weggegraaid en opgestoken. Al de derde in 2 weken, niet van mijn gewoonte... Ze hebben een heel bijzondere verslavende smaak... mijn eerste belicosos box ook, is een verdomd plezant type om in je hand te hebben... hou er ook van dat ze net dat ietsje langer zijn dan een robusto. Soms is een robusto mij wat te kort. Denk dat ik toch maar eens een doosje bolivar belicosos ga bestellen :mrgreen:

wordt vervolgd

_________________
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Feb 2009, 23:13 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Lol, zo kom je erachter dat de La Punta geen piramide is, maar een campana =D>

Moet zeggen dat ik over die Belicosos Finos ongeveer even lang deed als een robusto hoor. Hij is anderhalve centimeter langer, maar je knipt er ook zo een centimeter vanaf :-).

Piramides doe ik wel een kwartier langer mee ongeveer. Maar die zijn dan ook nog eens 1,5 centimeter langer.

Die campana's liggen inderdaad heerlijk in de hand.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Feb 2009, 23:19 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Nov 2008, 20:43
BerichtenCOLON 2851
WoonplaatsCOLON Brugge
Cohiba schreefColon
Lol, zo kom je erachter dat de La Punta geen piramide is, maar een campana =D>

Moet zeggen dat ik over die Belicosos Finos ongeveer even lang deed als een robusto hoor. Hij is anderhalve centimeter langer, maar je knipt er ook zo een centimeter vanaf :-).

Piramides doe ik wel een kwartier langer mee ongeveer. Maar die zijn dan ook nog eens 1,5 centimeter langer.

Die campana's liggen inderdaad heerlijk in de hand.


Cohiba, stond het niet in MRN dat je naargelang je veel of niet afknipt van je belicoso of je piramide, je het voor jezelf minder of net zwaarder maakt qua full body?
Vind de la punta een licht sigaartje, maar knip ze niet te ver af, en ik heb inderdaad het idee dat hij iets zwaarder wordt dan... maar het kan ook in mijn kop zitten hoor...

_________________
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg...


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.