Sigarenplatform

Het is momenteel 19 Apr 2024, 10:19

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 15 Jan 2011, 11:22 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Jun 2010, 15:44
BerichtenCOLON 2519
WoonplaatsCOLON Leusden
gisteren deze sigaar gerookt.. des ondanks dat hij veel te strak gerold was.... heeft hij mij erg doen genieten. De sigaar is erg mild! en ik heb het idee als je deze nog een paar jaar laat liggen.. dat er dan weinig van de smaak overblijft :oops:

_________________
Je hebt maar 2 soorten importeurs 1 van cubaanse sigaren en 1 van opgerolde bladeren


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 15 Jan 2011, 12:02 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008, 16:18
BerichtenCOLON 3042
WoonplaatsCOLON Gentbrugge
Onlangs ook gerookt, fijnbesnaard zou ik zo zeggen, rustig te roken, niet echt een hoogvlieger maar toch best aangenaam, ik heb er geen kistje van ingeslagen, beter investeren in de Robusto Extra volgens mijn eigen bescheiden mening...
De Robusto T moet ik dringend eens gaan onderwerpen aan een volgende proefsessie, of toch nog wat laten liggen, mmm. ...

Fiele

_________________
'SAVE THE WORLD' IT'S THE ONLY PLANET WITH CIGARS!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 15 Jan 2011, 12:03 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Jun 2010, 15:44
BerichtenCOLON 2519
WoonplaatsCOLON Leusden
die robusto extra heb ik gisteren ook nog in me handen gehouden.. maar 22 euro ps weerhield me toch wel een beetje :oops:

_________________
Je hebt maar 2 soorten importeurs 1 van cubaanse sigaren en 1 van opgerolde bladeren


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 15 Jan 2011, 13:15 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 13 Dec 2009, 16:41
BerichtenCOLON 355
Trinidad vind ik een mooi merk te hoog geprijsd maar vaak wel goed.
Ja en doordat ze soms zo duur zijn lekker "exclusive".......

En ja het niet direkt roken van een gekochte doos blijft altijd lastig vind ook ik.
Daarom koop ik meerdere dozen 1 doos gaat open en rook ik door de jaren heen om te zien
hoe ze zich ontwikkelen..

fijn weekend.

_________________
"He who has money smokes cigars but he who has no money smokes paper."


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 15 Jan 2011, 13:26 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Deze zomer eens proberen. Veel zin in =P~.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 15 Jan 2011, 13:41 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Jun 2010, 15:44
BerichtenCOLON 2519
WoonplaatsCOLON Leusden
Nobel schreefColon
Trinidad vind ik een mooi merk te hoog geprijsd maar vaak wel goed.
Ja en doordat ze soms zo duur zijn lekker "exclusive".......

En ja het niet direkt roken van een gekochte doos blijft altijd lastig vind ook ik.
Daarom koop ik meerdere dozen 1 doos gaat open en rook ik door de jaren heen om te zien
hoe ze zich ontwikkelen..

fijn weekend.


Over een paar jaar zit ik hopelijk ook in de luxe positie om meerdere kisten te kunnen aanschaffen. Dit jaar begin ik met cursussen en opleiding tot projectmanager :D als ik over een jaartje of 4 die status bereikt hebt zal ik ook kunnen genieten van mijn walkin hummie met de sigaren opgestapeld tot het plafond :D

Nu eerste de komende jaren voor 200procent inzetten en dan kom ik er hopelijk wel :D

_________________
Je hebt maar 2 soorten importeurs 1 van cubaanse sigaren en 1 van opgerolde bladeren


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 15 Jan 2011, 13:47 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008, 16:18
BerichtenCOLON 3042
WoonplaatsCOLON Gentbrugge
MrAppleton schreefColon
die robusto extra heb ik gisteren ook nog in me handen gehouden.. maar 22 euro ps weerhield me toch wel een beetje :oops:


Juist ja, vrij duur, Trinidad in het algemeen, maar soms kan je koopjes doen... (thx. Yapi)!!!
En dan moet je toeslaan, smokkelwaar is soms tienmaal beter... budgetair hé!
Gevaarlijk? Tja, soms eens een risicootje nemen of geluk hebben, hier zeggen we:
'de buile slaat de blutse'!

Fielel

_________________
'SAVE THE WORLD' IT'S THE ONLY PLANET WITH CIGARS!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 15 Jan 2011, 13:49 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Nov 2008, 20:43
BerichtenCOLON 2851
WoonplaatsCOLON Brugge
Filip schreefColon
MrAppleton schreefColon
die robusto extra heb ik gisteren ook nog in me handen gehouden.. maar 22 euro ps weerhield me toch wel een beetje :oops:


Juist ja, vrij duur, Trinidad in het algemeen, maar soms kan je koopjes doen... (thx. Yapi)!!!
En dan moet je toeslaan, smokkelwaar is soms tienmaal beter... budgetair hé!
Gevaarlijk? Tja, soms eens een risicootje nemen of geluk hebben, hier zeggen we:
'de buile slaat de blutse'!

Fielel


en ze waren dan nog eens al een jaar of 4-5 geaged! En geen smokkelwaar, doch gekocht in spanje :mrgreen:

_________________
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 15 Jan 2011, 19:11 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Sep 2009, 18:59
BerichtenCOLON 1536
WoonplaatsCOLON Haarlem
Ik hem een jaar geleden de laatste gerookt en die zou ik zeker niet 'licht' noemen. Een aardige deal 'ergens' heeft mij nog twee kistjes hebben liggen en die geef ik nog wat tijd...

_________________
Michel

'This is one of those cases in which the imagination is baffled by the facts'
Adam Smith

Mort á la Lasioderma Serricorne!!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 15 Jan 2011, 19:38 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Filip schreefColon
MrAppleton schreefColon
die robusto extra heb ik gisteren ook nog in me handen gehouden.. maar 22 euro ps weerhield me toch wel een beetje :oops:


Juist ja, vrij duur, Trinidad in het algemeen, maar soms kan je koopjes doen... (thx. Yapi)!!!
En dan moet je toeslaan, smokkelwaar is soms tienmaal beter... budgetair hé!
Gevaarlijk? Tja, soms eens een risicootje nemen of geluk hebben, hier zeggen we:
'de buile slaat de blutse'!

Fielel


Ik had toch de Robusto T bij jouw gerookt? Of was het die andere? Hij was echt helemaal top! En nu ik er aan denk...ik ben hem vergeten in mijn top 5 lijst...damn, effe veranderen. :oops:

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 15 Jan 2011, 20:58 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Die robusto T haalde ook mijn top 5. Weinig evolutie. Maar toch een klein uur een waar genot!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Jan 2011, 11:24 
Offline
Churchill
Churchill
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Nov 2010, 10:13
BerichtenCOLON 275
WoonplaatsCOLON Ham
dit maakt mij dus boos !!!

dat die sigaren niet bij mij staan ;-)

_________________
A cigar has '... a fire at one end and a fool at the other


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 22 Okt 2011, 14:33 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Vanmiddag nog even in mijn humidor gekeken op zoek naar een mooie sigaar voor deze prachtige herfstdag. Zon schijnt prachtig. Bijna windsstil. Enfin, kwam m'n kistje Trinidad Ingenios EL 2007 tegen. Kwam erachter dat ik er dit jaar al twee gerookt had (ik dacht één). Weerhield mij er niet van om nummer drie eruit te pakken. Gezocht naar een mooi model. Deze voelde goed aan. Na het knippen werd dit bevestigd door een voortreffelijke predraw.

Ik zit nu bijna op 1/3e en tot nu toe ben ik zeer content. Deze smaakt voortreffelijk. Thee, brood, gras. Medium bodied. Romig. Een klein genot om te roken. Op de achtergrond en door de neus een bittere toets. Wat spice op de tong.

Bevalt me iets beter dan de vorige twee die ik gerookt heb. Bij dit model kan de draw nog weleens wat stroef zijn. Bij deze is de draw perfect. In het begin leek er sprake van wat scheefbrand, maar dat loste zich vanzelf op. Brandde verder voortreffelijk. Best bijzonder voor dat stugge EL dekblad.

Zo zie je maar dat wanneer je een mooi kistje koopt en je zorgt er goed voor gedurende enkele jaren, dat je er erg veel plezier van kunt hebben.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 22 Okt 2011, 16:18 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008, 16:18
BerichtenCOLON 3042
WoonplaatsCOLON Gentbrugge
Cohiba schreefColon
Vanmiddag nog even in mijn humidor gekeken op zoek naar een mooie sigaar voor deze prachtige herfstdag. Zon schijnt prachtig. Bijna windsstil. Enfin, kwam m'n kistje Trinidad Ingenios EL 2007 tegen. Kwam erachter dat ik er dit jaar al twee gerookt had (ik dacht één). Weerhield mij er niet van om nummer drie eruit te pakken. Gezocht naar een mooi model. Deze voelde goed aan. Na het knippen werd dit bevestigd door een voortreffelijke predraw.

Ik zit nu bijna op 1/3e en tot nu toe ben ik zeer content. Deze smaakt voortreffelijk. Thee, brood, gras. Medium bodied. Romig. Een klein genot om te roken. Op de achtergrond en door de neus een bittere toets. Wat spice op de tong.

Bevalt me iets beter dan de vorige twee die ik gerookt heb. Bij dit model kan de draw nog weleens wat stroef zijn. Bij deze is de draw perfect. In het begin leek er sprake van wat scheefbrand, maar dat loste zich vanzelf op. Brandde verder voortreffelijk. Best bijzonder voor dat stugge EL dekblad.

Zo zie je maar dat wanneer je een mooi kistje koopt en je zorgt er goed voor gedurende enkele jaren, dat je er erg veel plezier van kunt hebben.



=D> =D> =D> ,

Zorg dragen werpt steeds zijn vruchten af en meestal zijn die erg lekker, nog maar eens een bewijs dat één van mijn lievelingsmerken (misschien wel duur) van een goede 'terroir' zijn!
Binnen twee jaar zullen ze waarschijnlijk hun bitterheid kwijt zijn en wordt het klein genot ............

Fiele

_________________
'SAVE THE WORLD' IT'S THE ONLY PLANET WITH CIGARS!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Mei 2012, 09:00 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 25 Apr 2007, 10:57
BerichtenCOLON 1272
WoonplaatsCOLON Maastricht e.o.
Deze had ik alweer een aantal jaar geleden gerookt en dat viel me toen tegen van een toch favoriet merk. De rest had ik weggelegd (ik meen ca. 5 singles gekocht destijds). Laatst weer eens een gerookt en ze worden nu toch echt heel goed. Wat mij betreft is 5 jaar rusttijd een mooie tijd om deze sigaar te kunnen gaan waarderen.

_________________
"Cigar smoking is a hobby; cigarette smoking is an addiction"
- David Sabot -


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 3 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.