Sigarenplatform

Het is momenteel 29 Mrt 2024, 02:43

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 TitelCOLON Trinidad Coloniales
BerichtGeplaatstCOLON 04 Jun 2008, 08:51 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Apr 2008, 09:32
BerichtenCOLON 451
WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel
Afbeelding

Gisteravond een exemplaar hiervan opgestoken, welke ik besteld had bij mycubancigar.com. Prijs ca. EUR 7.44 ($11.90). Ik heb niet de ervaring om een mooie review te schrijven, dus dat laat ik aan een ander over...

Ik vond de sigaar in ieder geval er mooi uitzien, maar vooral lekker ruiken! Ik heb eerst 5 minuten alleen maar met die sigaar onder m'n neus gezeten (ietwat overdreven, maar you get the idea...). Vervolges geknipt, opgewarmt met m'n torch en vervolgens de hens er in. Wat me opviel dat ik heel weinig rook en dus smaak in m'n mond kreeg. Hij trok vrij zwaar. Maar het kan ook deels door de wind komen die gisteravond vroeg nog redelijk waaide, die de rook uit mijn mond blies. Ik dacht eerst dat ik er te weinig vanaf geknipt had, dus ik haalde er nog een mm of 2 vanaf (zat eerst op ca. 80% van de omtrek, daarna op bijna 100%). Was niet nodig geweest, want de ervaring bleef. De sigaar werd vergezeld door een koffie. Geen extreem sterke koffie of uitgesproken smaak, maar normale, ouderwetse (dus niet uit die teringpads) Hollandse koffie. Maar ik proefde gewoon te weinig van de sigaar.

Waar het nu precies door komt, weet ik niet. Verkeerde leverancier? Te jonge sigaar? Vochtigheid in humi lijkt in orde.

Vanwege de geur, zal ik er vast en zeker nog 's eentje kopen, maar dan bij Van Dalen. Eens kijken if die dan beter zal bevallen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Jun 2008, 10:31 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006, 19:57
BerichtenCOLON 5156
Herjan schreefColon
Ik heb niet de ervaring om een mooie review te schrijven, dus dat laat ik aan een ander over...


Een review is volgens mij iets hoe je een sigaar beleefd, en hoe je dat opschrijft is helemaal jouw ding. Dus bovenstaand is gewoon jou review over de sigaar, en hij is duidelijk en daar gaat het toch om.

En even tegur naar de sigaar;
Jammer dat je weinig proefde, waar dat aan lag weet ik niet maar misschien toch iets te jong. Een Trindad is een geweldige sigaar vind ik. Mooi vol van smaak met tonen van hout en leer, iets van parfum op de achtergrond (meer in de geur van de sigaar zelf) en op en top cubaan.

Advies: Gewoon nog een proberen en die dan misschien wat langer laten rijpen :?:

_________________
What Time Is It In The World.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 07 Sep 2008, 09:46 
Offline
Churchill
Churchill
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 25 Jun 2008, 07:25
BerichtenCOLON 301
Gisteren in het avondzonnetje deze sigaar genuttigd! Heerlijke sigaar, met af en toe een heel sterke vleug koffie/chocolade erdoor. Ik heb nog niet zo heel erg veel Cubanen verast, maar dit smaakt naar meer!

Peter

_________________
The problem with the world is that everyone is a few drinks behind...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Okt 2008, 19:33 
Offline
Churchill
Churchill
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 30 Sep 2008, 16:37
BerichtenCOLON 265
WoonplaatsCOLON Zwolle
Vanmiddag een kistje binnen gekregen van Gesto. Ze komen uit 2006. Na een nachtje in mijn Humidor, zal ik morgen de 1e opsteken. Ben heel erg benieuwd hoe ze smaken!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Okt 2008, 20:14 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Nov 2007, 22:06
BerichtenCOLON 5014
WoonplaatsCOLON Deventer
Mijn Trinidad sigaren waren aan de vochtige kant, ze zouden nu de goede humiditeit moeten
hebben, maar ik ben er nog niet aan toegekomen.
( Door de effectenbeurs en mijn werk komt er niets van , alleen de kleinere modellen
die in de auto kunnen worden genuttigd passeren de revue. :( )
Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 28 Jan 2009, 22:21 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 25 Apr 2007, 10:57
BerichtenCOLON 1272
WoonplaatsCOLON Maastricht e.o.
Afgelopen week deze sigaar gerookt en deze viel me totaal niet tegen. Ik was enigszins ongerust door de bevindingen van Herjan maar ik heb de sigaar heel anders beleefd.

De omstandigheden om te roken waren weer perfect: bij de haard, glas rode wijn erbij, super! Sigaar gekocht bij Otten in Maastricht, medio 2008. Kostte toen Eur 12 per stuk, maar ik zie ze op internet nu ook voor ongeveer de helft daarvan, bij aankoop van een kistje.

Afbeelding

Het is inderdaad, zoals de meeste Trinidads, een prachtig uitziende sigaar met een glad, glanzend dekblad en een frivool knipeinde. De sigaar was mooi gerold en voelde lekker aan.

Sigaar knippen ging prima (Palio). Ik heb er de gebruikelijke hoeveelheid afgehaald en dat was voldoende, de hele sigaar door.

Afbeelding

Na het aansteken (Blazer torch, zonder moeilijkheid) meteen al een mooie romige smaak met wat karameltinten en hooismaak. Deze smaak blijft aanwezig, alhoewel deze later wat meer naar leersmaak muteert. Ook nog een klein pepertje bij het begin, dat ik later niet meer heb geproefd. Verder een heerlijke notige smaak, wellicht dat ik die verwart met de karamelsmaak. Halverwege kwam er wat koffie in en chocolade, allemaal duidelijke smaken maar toch erg subtiel.

Afbeelding

De rook is prachtig en vol. De trek is precies zoals ik deze zou willen. De sigaar is niet zwaar maar een mooie middenmoter. De rode wijn die ik erbij dronk was voor de smaak van de sigaar niet krachtig genoeg. Dat "bouquet des fruits noirs" gaat misschien inderdaad beter bij een konijn, maar is meer blabla dan er uit de fles komt. Een bak goede koffie was bij deze sigaar denk ik al beter geweest, of natuurlijk iets sterkers (maar dat ging niet want ik moest nog rijden).

Afbeelding Afbeelding

Tot aan het bandje heb ik genoten van de sigaar. Een omslagpunt? Niet waargenomen! Ik moest de sigaar wegleggen toen ik mijn vingers brandde, en toen had ik het bandje al verschoven! Al met al een goed uur rookgenot.

Afbeelding

Dit is een sigaar waar ik zeker een kistje van laat komen als ik mijn opslagcapaciteit heb vergroot.
Waar ik Cohiba als premiumbrand vaak wat instabiel vind in constructie (waarschijnlijk door de grote vraag en productie) heb ik met Trinidads betere ervaringen, terwijl deze in een vergelijkbare prijsklasse zitten. Moeilijk te kiezen wat qua smaak mijn persoonlijke nummer één brand is: Trinidad of Montecristo. Gezien het prijsverschil zal Montecristo dit winnen. Toch hulde voor deze sigaar.

Herjan, gewoon nog eens proberen dus!

_________________
"Cigar smoking is a hobby; cigarette smoking is an addiction"
- David Sabot -


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 28 Jan 2009, 23:38 
Offline
Meester
Meester

GeregistreerdCOLON 26 Aug 2008, 23:49
BerichtenCOLON 1183
@ mickey

Zeer mooi geschreven en ook mooie foto's dank u wel


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 29 Jan 2009, 00:10 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Nov 2007, 20:06
BerichtenCOLON 3012
WoonplaatsCOLON Beringen
Prachtige review Mikey en mooi geilustreerd!! =D>

_________________
"I believe that forgiving them is God's function. OUR job is to arrange the meeting."

Norman Schwartzkopf


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 29 Jan 2009, 09:18 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 29 Apr 2008, 18:22
BerichtenCOLON 2458
WoonplaatsCOLON België
Bravo ! =D>
Dit is waarvoor dit forum dient !

_________________
Happiness? A good cigar, a good meal, a good cigar and a good woman - or a bad woman; it depends on how much happiness you can handle.
(George Burns)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 29 Jan 2009, 10:18 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Sep 2008, 10:46
BerichtenCOLON 9403
WoonplaatsCOLON Kortrijk - België
ja hoor! schitterende review over een schitterende sigaar.

=D>

_________________
Even new stuff eventually gets vintage,
Then you should call me.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 29 Jan 2009, 15:40 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006, 19:57
BerichtenCOLON 5156
Mooi, mooi, mooi.

Geweldige review..... =D>

_________________
What Time Is It In The World.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 29 Jan 2009, 15:52 
Offline
Double-Corona
Double-Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 19 Dec 2008, 08:07
BerichtenCOLON 168
WoonplaatsCOLON Brummen
Erg mooie review,ik heb deze sigaar nog niet gerookt,licht wel in de humi
Denk dat ik hem aankomend weekend ga roken

_________________
Sigaren roken is een passie


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 29 Jan 2009, 16:22 
Offline
Churchill
Churchill
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 30 Sep 2008, 16:37
BerichtenCOLON 265
WoonplaatsCOLON Zwolle
Top sigaar! Heb er inmiddels een aantal gerookt en ze vervelen geen moment. Kan me goed vinden in je review! Vandaag of morgen ga ik er weer eens een opsteken..


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 29 Jan 2009, 19:34 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Nov 2008, 20:43
BerichtenCOLON 2851
WoonplaatsCOLON Brugge
Super zeg, en inderdaad, voor de helft van de prijs smaakt hij nog 2 keer zo goed!

_________________
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 29 Jan 2009, 19:46 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 26 Aug 2008, 07:29
BerichtenCOLON 3409
WoonplaatsCOLON Zutphen
Kijk dat noem ik nou een review! Mooi veel plaatjes, het is alsof ik de Donald Duck lees en ik snap 't ook nog! :mrgreen: =D> =D> =D>

_________________
- Ruud


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.