Sigarenplatform

Het is momenteel 29 Mrt 2024, 01:58

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 23 Sep 2008, 00:01 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Jan 2008, 23:36
BerichtenCOLON 446
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
Gisteren de Unicos (torpedo) genuttigd. Gelukkig heb ik er 2 in mijn humi, want de eerste was een lichte teleurstelling!
Ik vond hem heerlijk meeverend en lekker ruiken a cru. Na het opsteken met een 3 tal cederhoutjes (blijft het mooiste en lekkerste!)gaf hij flink wat rook (ik had maar een paar mm afgeknipt, zodat de smaak goed tot zijn recht zou komen.) Alles goed en wel, smaak van donkere koffie, maar nadat de askegel ervanzelf was afgevallen en hij nog goed trok, ging het mis. Hij bleef slechter branden (miste ook wat binnengoed in midden, misschien doordat er toch een licht krater was gebrand nadat de as eraf was gevallen?!) Paar keer opnieuw het aansteekritueel gedaan, ging dan even goed en na iets meer dan de helft heb ik er de brui aan gegeven. Dit was frustrerend aan het worden. Zonde.
Ik geef gedeeltelijk mezelf de schuld, misschien toch wat foutjes gemaakt met opnieuw aansteken? of pech gehad bij afvallen as en toen het binnengoed iets tevaal nagesmeult? Wie zal het zeggen, ik ga de 2e echter binnenkort maar proberen en hopelijk zet het goede begin (want dat was zeer aangenaam) dan voort!

_________________
"Terwijl je een sigaar rookt ontdek je dingen. Je wordt creatief. Misschien is het alsof je een wordt met de sigaar. Je verliest jezelf erin: alles vervaagt: je zorgen, je problemen, je gedachten. Ze gaan op in rook, en de sigaar en jij komen tot rust."
Raul Julia (Amerikaans acteur, Puerto Ricaan van geboorte)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 23 Sep 2008, 08:32 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008, 16:18
BerichtenCOLON 3042
WoonplaatsCOLON Gentbrugge
Zonde, maar soms kan dit gebeuren.
Ik heb er ook nog twee in één van mijn humi's.
Hoop dat ik wat meer geluk heb.
Maar indien niet en dit bij anderen ook het geval is ga ik toch geen kistje kopen in de toekomst.

Lekkere koffiesmaak en zou jammer zijn deze mooie sigaar op vlak van constructie negatief te moeten beoordelen. Anderen hier met mindere ervaringen bij deze torpedo?

Fiele

_________________
'SAVE THE WORLD' IT'S THE ONLY PLANET WITH CIGARS!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 23 Sep 2008, 09:29 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Mijn sigarenboer uit Amersfoort heeft deze voor mij in de bestelling, ik zal er bij het roken op letten. Heb je die andere al even door de vingers gerold voor de check of hij goed gevuld is?

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 23 Sep 2008, 11:18 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Jan 2008, 23:36
BerichtenCOLON 446
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
Voelt oke aan! pfff, gelukkig, maar laat hem nu nog even liggen. Wel net 2 VR familiares gekocht. Ben benieuwd.

_________________
"Terwijl je een sigaar rookt ontdek je dingen. Je wordt creatief. Misschien is het alsof je een wordt met de sigaar. Je verliest jezelf erin: alles vervaagt: je zorgen, je problemen, je gedachten. Ze gaan op in rook, en de sigaar en jij komen tot rust."
Raul Julia (Amerikaans acteur, Puerto Ricaan van geboorte)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 23 Sep 2008, 17:44 
Offline
Corona
Corona

GeregistreerdCOLON 29 Aug 2008, 10:43
BerichtenCOLON 94
Ik moet zeggen dat ik de unicos een heerlijke sigaar vind en ik zal er binnenkort een paar voor in mijn humi kopen. Jouw verhaal doet me wel denken aan een soortgelijk probleem dat ik wel vaker met Cubanen heb. Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat een cubaan scheef brandt, dat ik ze opnieuw moet aansteken of dat het dekblad niet meebrandt met de rest. Ik had het het afgelopen weekend weer met een HDM Epicure Especial en het heeft een negatieve invloed op de degustatie. Het probleem lijkt met bijv Dominicanen minder voor te komen. Herkent iemand dit?


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 23 Sep 2008, 18:08 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Jan 2008, 23:36
BerichtenCOLON 446
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
Het komt idd wel vaker voor, maar ik denk nog wel eens dat het ook aan mijn niet al te ervaren (net een jaar) vingers/vuur ligt. Of hebben de die-hards dit probleem ook?!

_________________
"Terwijl je een sigaar rookt ontdek je dingen. Je wordt creatief. Misschien is het alsof je een wordt met de sigaar. Je verliest jezelf erin: alles vervaagt: je zorgen, je problemen, je gedachten. Ze gaan op in rook, en de sigaar en jij komen tot rust."
Raul Julia (Amerikaans acteur, Puerto Ricaan van geboorte)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 23 Sep 2008, 19:40 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Dec 2006, 11:30
BerichtenCOLON 1938
WoonplaatsCOLON Groningen
Ik moet mijn sigaren ook wel eens wat bij branden.
De duurdere grotere sigaren overigens minder. Een Hoyo Double Corona heeft b.v.
bij mij geen bij-branding nodig. Deze brand altijd keurig recht.

Goed aansteken rondom en wat ronddraaiend roken!
De sigaar brand vervolgens mooi rond door.

_________________
...........''Een overheerlijke Cubaanse sigaar,
en een tevreden glimlach''.........


Top 3:

1. H. Upmann Sir Winston
2. Montecristo Nr.2
3. Hoyo de Monterrey double corona


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 23 Sep 2008, 19:56 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Jan 2008, 23:36
BerichtenCOLON 446
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
ronddraaiend roken... wist ik niet! thanx Martijn

_________________
"Terwijl je een sigaar rookt ontdek je dingen. Je wordt creatief. Misschien is het alsof je een wordt met de sigaar. Je verliest jezelf erin: alles vervaagt: je zorgen, je problemen, je gedachten. Ze gaan op in rook, en de sigaar en jij komen tot rust."
Raul Julia (Amerikaans acteur, Puerto Ricaan van geboorte)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 14 Mei 2009, 00:02 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
goed, het einde is in zicht. Gisteren bij van Dalen gekocht, vandaag verast. Want ja, we zijn weer online! ;-).

Piramide, altijd mooi voor het oog. Knippen ging prima, aansteken like a charm. Hoop rook! Interessante blend. Mooie milde koffiesmaak in het begin. En iets verderop een hoop pit wat alsmaar opbouwt. Wat aardetonen, wat ceder, iets van een citrusvruchtje.

Aardige powerhouse op het einde. Iets té voor mij persoonlijk. Maar ik denk dat deze sigaar echt mooi kan agen. Waardoor die milde koffiesmaak nog verder naar voren komt en het pittige wat minder nadrukkelijk aanwezig is, zonder saai te worden!

Ow, puuure chocolade op het einde. Lekker bittertje.

Overall, mooie sigaar. Aardige smaakontwikkeling. Zou pas een kistje kopen als ik echt ruimte had om hem een jaar of 6-8 te laten liggen ;-). Maar goed, aanrader!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 19 Okt 2011, 18:54 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Apr 2009, 13:14
BerichtenCOLON 2873
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
Vanavond de tweede keer dat ik een Unicos opsteek. De vorige ervaring was dat de smaken okay zijn, maar dat de brand en trek zwaar tegen vallen. Hierdoor was de eerste ervaring tegenvallend.

Maar goed, elke sigaar verdient een tweede kans! Dus vanavond stak ik er weer een op. Deze heb ik geruild met Markus. De sigaar ziet er best mooi uit. Hij is wel wat gehavend, maar dat komt door de idioot van de post die de enveloppe met geweld door de bus propte, tegelijk met alle andere post...

De geur vooraf is een lekkere combinatie van leder en aarde en de constructie is stevig en gelijkmatig. De punt is gedeukt (vanwege die postbode dus), maar die knip ik toch af... Na het aansteken merk ik dat de trek zwaar is en weinig rook oplevert in de mond. Daarom knip ik nog iets meer af, zonder gewenst resultaat jammergenoeg.

Na 10 minuten heb ik voor het eerst scheefbrand, iets wat mij zeer irriteert aan Cubaanse sigaren! Na bij branden gaat het weer even goed, maar 5 minuten later is het weer raak... In totaal moet ik voor de helft om is 4 maal bij branden :!: Net over de helft ben ik het zat. Ik moet zo vaak bij branden dat ik me niet meer op mijn gemak kan concentreren op de smaakbeleving. Het is jammergenoeg wederom aan het uitlopen op een teleurstellende ervaring met de Unicos.

Na de Unicos met dank aan Markus een tweede kans te hebben gegeven, kan ik alleen maar concluderen dat dit gewoon geen sigaar voor mij is. Ik wil me op mijn gemak kunnen richten op de smaakbeleving van een sigaar en dat is met zoveel scheefbrand niet mogelijk. Omdat ik de sigaar voortijdig weg heb gelegd, heb ik geen punten toegekend voor de sigaar.

Ondanks de tegenvallende ervaring wil ik Markus wel bedanken voor het aanbieden van deze sigaar. Je kan simpelweg niet alles lekker vinden. Toch hoop ik voor Markus dat hij er wel van kan genieten!

Frank

_________________
Ik weet zeker dat er vele dingen zijn die een goede sigaar overtreffen,
maar tot op dit moment kan ik niet bedenken wat dat zou kunnen zijn


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 19 Okt 2011, 19:54 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie

GeregistreerdCOLON 10 Jun 2009, 09:49
BerichtenCOLON 3123
zonde! ik heb er niet heel veel gerookt maar in mijn beleving is dit
nooit een echte hoogvlieger,maar zeker een erg genietbare sigaar.

gelukkig weet ik zeker dat er in het pakje nog genoeg moois zit, waarvan ik hoop dat
je er wel van kunt genieten.

keep posting! :)

_________________
afgehaakt


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 19 Okt 2011, 20:20 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Apr 2009, 13:14
BerichtenCOLON 2873
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
Markus schreefColon
zonde! ik heb er niet heel veel gerookt maar in mijn beleving is dit
nooit een echte hoogvlieger,maar zeker een erg genietbare sigaar.

gelukkig weet ik zeker dat er in het pakje nog genoeg moois zit, waarvan ik hoop dat
je er wel van kunt genieten.

keep posting! :)


Ik heb ook goede hoop dat de dunnere sigaren van Bolivar, Partagas, H. Upmann en HdM mij wel zullen bevallen, bedankt!

Frank

_________________
Ik weet zeker dat er vele dingen zijn die een goede sigaar overtreffen,
maar tot op dit moment kan ik niet bedenken wat dat zou kunnen zijn


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Okt 2011, 08:58 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Aug 2009, 15:04
BerichtenCOLON 2998
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
jammer dat die scheefbrand zo'n issue is. Nu moet ik zeggen dat ik er zelf zelden last van hebt. Moet heel soms wel eens een vlammetje erbij houden, maar gelukkig stoort me dat niet.


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.