Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 15:05

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 TitelCOLON Koffiebonen
BerichtGeplaatstCOLON 26 Jan 2008, 19:20 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Dec 2006, 11:30
BerichtenCOLON 1938
WoonplaatsCOLON Groningen
Heren,

Ik moest voor mijn espresso/koffieapparaat (volauto.) weer eens een nieuw
pakje ontkalker bestellen. Dit doe ik altijd online bij http://www.grillsonline.nl.
Waarom? Geen idee ... de site bevalt me goed. Ze zijn niet de duurste, en lekker snel.

Nu zag ik ook dat er koffiebonen op de site stonden.
Ik heb een kg. Florence Colombia espressobonnen mee besteld ... (de verzendkosten was ik immers toch al kwijt :P ).

De vraag: iemand bekend met deze bonen?

http://www.grillsonline.nl/index.php?cPath=38&osCsid=062c0ff9196e9c0423cf3124e3b0cc8a

_________________
...........''Een overheerlijke Cubaanse sigaar,
en een tevreden glimlach''.........


Top 3:

1. H. Upmann Sir Winston
2. Montecristo Nr.2
3. Hoyo de Monterrey double corona


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 26 Jan 2008, 19:27 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Dec 2006, 11:30
BerichtenCOLON 1938
WoonplaatsCOLON Groningen
De site (grillsonline.nl) linkt door naar een andere website met koffie:

http://www.vanhilst.com/winkel/Index.htm

Koffielijst:

http://www.mijnwinkel.nl/shop14642/productlist4

Ook aardig wat keuze. Misschien daar maar eens wat bestellen!

_________________
...........''Een overheerlijke Cubaanse sigaar,
en een tevreden glimlach''.........


Top 3:

1. H. Upmann Sir Winston
2. Montecristo Nr.2
3. Hoyo de Monterrey double corona


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 28 Jan 2008, 07:41 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Feb 2007, 11:23
BerichtenCOLON 2922
WoonplaatsCOLON Sweikhuizen (Sjweikese)
Nee, dat zegt mij niks. Overigens ben ik zelf erg tevreden met het huismerk van Lidl. 500g bonen (espresso of arabica) voor dik 3 euro.
(Zie ook het andere topic over koffie)
Als je een goed apparaat hebt kun je met bijna elke merk arabica-bonen een prima espresso zetten.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 28 Jan 2008, 08:28 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Dec 2006, 11:30
BerichtenCOLON 1938
WoonplaatsCOLON Groningen
Ik gebruik zelf de espressobonen van D.E. (regular). Ook rond de 3 euro, maar dan voor 250g.

Afbeelding

_________________
...........''Een overheerlijke Cubaanse sigaar,
en een tevreden glimlach''.........


Top 3:

1. H. Upmann Sir Winston
2. Montecristo Nr.2
3. Hoyo de Monterrey double corona


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 04 Feb 2008, 12:32 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007, 09:43
BerichtenCOLON 568
WoonplaatsCOLON Enske
Uhh....sorry hoor mischien ben ik wel een beetje verwend, maar net als in sigaren zit er ook in koffie hele grote verschillen. Sinds een half jaartje in het bezit van een JURA volautomaat (de rolls royce onder de koffieapparaten). En sindsdien neem ik géén senseo koffie meer bij anderen. Doe mij maar een kopje thee. Ik koop mijn koffie tegenwoordig bij www.koffiecentrale.nl. Alle topmerken echte italiaanse koffie en zekers dat er verschil zit in die koffie vergeleken met DE esspresso. Mijn buurman heeft namelijk ook een JURA met DE bonen en die smaken toch echt minder dan de bonen van bv Diemme, Bristo of Antica Tostatura Triestina.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 04 Feb 2008, 21:10 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Dec 2006, 11:30
BerichtenCOLON 1938
WoonplaatsCOLON Groningen
Oke ... ik zal binnenkort eens wat bestellen bij http://www.koffiecentrale.nl/nl/shop/koffieassortiment.cfm

Aan welke koffie zou jij dan denken? Bristot Tiziano?

_________________
...........''Een overheerlijke Cubaanse sigaar,
en een tevreden glimlach''.........


Top 3:

1. H. Upmann Sir Winston
2. Montecristo Nr.2
3. Hoyo de Monterrey double corona


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 05 Feb 2008, 08:25 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007, 09:43
BerichtenCOLON 568
WoonplaatsCOLON Enske
Bijvoorbeeld.Die bevalt mij zelf erg goed. Maar niet alle koffie is geschikt voor volautomaten. Vooral koffie die veel olie bevat is minder geschikt omdat dit aan het maalmechanisme blijft plakken. En qua smaken en sterktes zitten er ook veel verschillen in. Gelukkig geven ze dit duidelijk aan op de site.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 05 Feb 2008, 20:21 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Dec 2006, 11:30
BerichtenCOLON 1938
WoonplaatsCOLON Groningen
Klopt, het staat er inderdaad bij vermeld.
Om eens wat te testen en te vergelijken, 2 zakken besteld.

Bristot Tiziano
De bijzonder hoogwaardige Arabica's zorgen voor een prachtige - zacht nootachtige - smaak. De cremalaag heeft werkelijk een sublieme tekening. De heel licht geoliede bonen zijn middelmatig tot donker gebrand en overtuigen door mooie gelijkmatige brandgraad - zoiets zie je maar zelden!

Een echte aanrader voor wie een perfect uitgebalanceerde espresso koffie zoekt.

Diemme Oro
De Oro van Caffè Diemme is een superieure espresso melange waarbij je iedere keer weer verschillende smaaknuances ontdekt. Een mooie chocoladeachtige smaak en een geraffineerd aromabeeld van verschillende milde kruiden, in een perfecte balans.

Een extreem lang aanhoudende nasmaak typeert deze geweldige espressokoffie. Van minuut tot minuut geeft hij z'n smaak langzaam prijs. Altijd weer goed én telkens zichzelf overtreffend. Probeer rustig tussendoor eens een andere koffie, deze Caffè Diemme Oro is een koffie waar je graag bij terug komt!

De crema opbouw is echte klasse. Perfect bruin, stevig en in ruim voldoende mate aanwezig. Met de juiste (piston)machine instellingen geeft de crema een uiterst fraaie tekening, zoals je van een betere espresso mag verwachten. Ook in een espressoautomaat is deze Oro zeer goed! We durven rustig te beweren dat deze Diemme Oro een van de beste espresso koffies is, die er op dit moment te krijgen is.

Ik ben benieuwd. Ik zal het jullie laten weten.

_________________
...........''Een overheerlijke Cubaanse sigaar,
en een tevreden glimlach''.........


Top 3:

1. H. Upmann Sir Winston
2. Montecristo Nr.2
3. Hoyo de Monterrey double corona


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 06 Feb 2008, 08:52 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007, 09:43
BerichtenCOLON 568
WoonplaatsCOLON Enske
ook de diemme oro heb ik al eens gehad. Inderdaad een super koffie. Bij Starbucks (helaas alleen in Duitsland) hebben ze ook zeer goede koffie. Tijdens de afgelopen kerst een speciale kerstmelange gekocht en ik moet zeggen dat ik nog géén lekker heb gehad dan die. Maar weer wachten to de feestdagen.
Trouwens de bezorging bij de koffiecentrale is echt super. Vandaag voor 15:00 besteld, de volgende dag in huis. Ben benieuwd wat jij van de koffie vindt. Voor mij is een goede koffie echt superbelangrijk. Door zelf goede koffie te drinken uit een goed apparaat ebn ik gestopt met koffie drinken bij anderen en op het werk. Het smaakt me daar gewoon niet meer.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 06 Feb 2008, 09:44 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Feb 2007, 11:23
BerichtenCOLON 2922
WoonplaatsCOLON Sweikhuizen (Sjweikese)
habinga22 schreefColon
Uhh....sorry hoor mischien ben ik wel een beetje verwend, maar net als in sigaren zit er ook in koffie hele grote verschillen. Sinds een half jaartje in het bezit van een JURA volautomaat (de rolls royce onder de koffieapparaten). En sindsdien neem ik géén senseo koffie meer bij anderen. Doe mij maar een kopje thee. Ik koop mijn koffie tegenwoordig bij www.koffiecentrale.nl. Alle topmerken echte italiaanse koffie en zekers dat er verschil zit in die koffie vergeleken met DE esspresso. Mijn buurman heeft namelijk ook een JURA met DE bonen en die smaken toch echt minder dan de bonen van bv Diemme, Bristo of Antica Tostatura Triestina.

Zeker zit er vaak veel smaakverschil in. Maar het ligt er ook net maar aan wat je aan koffie wil uitgeven. Bij ons gaat makkelijk 250g/week er doorheen, en dan is het nogal een verschil of je 1,50 of 10 euro betaalt, zeker als je op jaarbasis rekent.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 06 Feb 2008, 10:23 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007, 09:43
BerichtenCOLON 568
WoonplaatsCOLON Enske
Tuurlijk is kwaliteitskoffie duurder. Dit geldt toch ook voor sigaren.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 07 Feb 2008, 07:06 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Feb 2007, 11:23
BerichtenCOLON 2922
WoonplaatsCOLON Sweikhuizen (Sjweikese)
Duur is niet per definitie beter. En wat is de definitie van een kwaliteitsproduct? Iets dat voor veel geld in een speciaalzaak wordt gekocht? Iets dat "ambachtelijk" gemaakt is?

Er zijn kwalitatief uitstekende bonen en sigaren te krijgen voor heel weinig geld. En er is ook rotzooi te krijgen voor veel geld, of weinig geld. Uiteraard speelt je eigen smaak een rol, maar ook hoeveel geld je wil spenderen aan een product. En heel veel smaakervaring speelt zich af vooraleer je uberhaupt geproeft hebt (vandaar dat objectief echt proeven altijd blind gebeurt). Als je iemand blind twee keer dezelfde koffie geeft (of sigaar, of wat dan ook), en je zegt de eerste keer dat het een kwaliteitsproduct is, en van de tweede zeg je dat het een budgetmerk is, dan zal bijna iedereen het eerste product beter vinden, puur omdat je in je hoofd al hebt besloten dat een kwaliteitsproduct beter moet zijn.
Zelf zeg je over je Jura dat het de "Rolls Royce onder de esspresso automaten" is. Jura is niet bepaald een Rolls Royce, maar gewoon een consumentenmerk. Overigens is Jura niet Italiaans, zoals velen denken, maar Zwitsers, en kwalitatief in orde (ik heb bewust voor de Krups gekozen, boven een Jura, omdat Krups meer instelmogelijkheden bood (instelbare maalgraad en temperatuur) voor hetzelfde geld; qua design vind ik Jura mooier). Als je écht de Rolls Royces onder de espressomachines wil hebben, dan moet je geen volautomaat nemen, maar eentje met een losse molen en piston, zoals je die ook in de horeca vindt, bv. een Wega of La Pavoni. Maar ik persoonlijk vind dat teveel gepruts met los poeder en teveel schoonmaakwerk :)

Aangezien we voornemens zijn om binnenkort een groter huis te kopen (en dus een beetje zuinig aan doen), heb ik zowel voor bonen als voor sigaren een compromis gezocht wat betreft prijs en kwaliteit. Zo'n beetje elk merk goedkope bonen en sigaren heb ik wel gehad. En dan kom je spullen tegen die gewoon niet lekker zijn (mijn subjectieve mening) maar ook spullen die ik uitzonderlijk goed vond voor die prijs (ook mijn subjectieve mening).


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 07 Feb 2008, 08:53 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Dec 2006, 11:30
BerichtenCOLON 1938
WoonplaatsCOLON Groningen
Mooi stukje Robert ....zo is het maar net.

_________________
...........''Een overheerlijke Cubaanse sigaar,
en een tevreden glimlach''.........


Top 3:

1. H. Upmann Sir Winston
2. Montecristo Nr.2
3. Hoyo de Monterrey double corona


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 07 Feb 2008, 08:59 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Dec 2006, 11:30
BerichtenCOLON 1938
WoonplaatsCOLON Groningen
Robert schreefColon
Als je iemand blind twee keer dezelfde koffie geeft (of sigaar, of wat dan ook), en je zegt de eerste keer dat het een kwaliteitsproduct is, en van de tweede zeg je dat het een budgetmerk is, dan zal bijna iedereen het eerste product beter vinden, puur omdat je in je hoofd al hebt besloten dat een kwaliteitsproduct beter moet zijn.


Ja, klopt. Het blijft natuurlijk smaak, en over smaak valt niet te twisten.

Het merk is LaSpaziale. Met b.v. type Vivaldi II.

Afbeelding

_________________
...........''Een overheerlijke Cubaanse sigaar,
en een tevreden glimlach''.........


Top 3:

1. H. Upmann Sir Winston
2. Montecristo Nr.2
3. Hoyo de Monterrey double corona


Laatst gewijzigd door 2 op Martijn, in totaal 7 keer gewijzigd.

Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 07 Feb 2008, 09:04 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Dec 2006, 11:30
BerichtenCOLON 1938
WoonplaatsCOLON Groningen
Maar ik vind het ook teveel gekloot met al die bakjes .. doe mij maar een volautomaat ...

P.S. Aangezien mijn EDIT klop wat kuren had, zijn het 3 posts ...

_________________
...........''Een overheerlijke Cubaanse sigaar,
en een tevreden glimlach''.........


Top 3:

1. H. Upmann Sir Winston
2. Montecristo Nr.2
3. Hoyo de Monterrey double corona


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 3 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.