Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 10:21

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 209 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 ELLIPSIS 14 Volgende
Auteur Bericht
 TitelCOLON Van Dalen
BerichtGeplaatstCOLON 03 Apr 2008, 19:44 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006, 19:57
BerichtenCOLON 5156
Ik was vanmiddag weer even bij de gebroeders.

Ik was op zoek naar een sigaartje 'voor tussendoor' en ik wilde eens iets anders proberen. Het is dus een kistje van 10 handgemaakte petit corona shortfiller uit Nicaragua geworden welke van Dalen onder eigen naam verkoopt. Wel leuk zo'n kistje met je eigen naam erop :D .

Ik ben benieuwd hoe ze smaken, straks ga ik er straks één nemen en dan horen jullie het wel.

Ook werd mij verteld dat van Dalen dit jaar 80 jaar bestaat en dat ze hiervoor een soort jubileum sigaar uit gaan brengen. Deze sigaar krijgt dan netje een eigen bandje e.d.
Ze hebben al een sigaar op het oog maar willen deze eerst laten proeven door een aantal van hun klanten.....laat ik er daar nou één van zijn :roll:
De sigaar is van formaat een corona en het binnengoed komt uit cuba, verder heb ik geen info maar ik moest hem maar eens proberen, nou dat doen we dan maar.

Ook heb ik nog 2 sigaren van Vasco da Gamma meegenomen welke een 2e fermentatie hebben gehad in Port vaten. Sigaren zitten in een mooie bordeaux rode koker (is trouwens wel een shortfiller) en vallen onder de serie 'Wine Cigar'. Ziet er overgens mooi uit, zowel de koker als de sigaar.
Dus ook deze maar eens proberen.

Na zo'n middagbezoekje kan je het dan ineens druk hebben he........

_________________
What Time Is It In The World.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 03 Apr 2008, 19:50 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006, 19:57
BerichtenCOLON 5156
Dit is de Vasco da Gamma.....

Afbeelding

_________________
What Time Is It In The World.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 03 Apr 2008, 20:15 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Jeetje das leuk zeg. Die jubileum sigaar,...vertel er eens wat meer over ?
Klinkt ammel erg leuk. Een eigen rokertje voor het 80 jarig bestaan. dat verdienen die gasten ook wel. Altijd even enthousiast en praatvriendelijk.
Anyway,.longfillertje,....Honduras misschien ? Ik ben benieuwd. Laat het wezen dat ik binnenkort toch nog wel een keer in Rotterdam moet zijn, dus een bezoek aan de Meent laat ik niet uitgesloten.
Die Vasco Da gama had ik eerder over gehoord. Grappige is dat ik ze enkel ken als sigaren ( formaat grote corona ) uit een kartonnen dooske van 5. Ik zat aan tafel tijden een personeelsfeest van mijn vrouw, en begint die gast over die heerlijke sigaar van Vasco da Gama. Idd met het portgerijpte verhaal. En ik maar denken dattie uit zijn nek aant kletsen was, maar uit beleefdheid, ja joh, en sow hee knikte. Bestaan ze nog echt ook. Ben benieuwd. Anyway, ik las dat je er niet bent geweest voor de Avo tresore, die laat nog even op zich wachten. Mischien mijn bezoek uitstellen tot die stokken er wel zijn.
Ray, doe de krasse knarren daar de groeten van me, en feliciteer ze van harte !!!! PILSJE bij DUDOK !!!!!

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 03 Apr 2008, 20:21 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006, 19:57
BerichtenCOLON 5156
Bas,

De jubileum sigaar komt pas in de 2e helft van dit jaar, en wat het is......ik weet het niet maar hij ruikt lekker, beetje stal en beetje zoetigs, ben benieuwd.

En de Vasco's, ik had hier gelzen dat ze niet super zijn (de normale dan), maar het trok op de een of andere manier toch, dus het proberen waard.

De Avo's zijn nog niet in het land, waarschijnlijk eind deze maand.

En een pilsje bij Dudok, alijd goed alleen ik drink (bijna) geen bier, maar een heerlijke koffie met een vers stuk appeltaart gaat er wel in :wink:

_________________
What Time Is It In The World.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 04 Apr 2008, 15:13 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Jan 2008, 23:36
BerichtenCOLON 446
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
Wow Ray, das wel super cool!
Weet je, wat ik toch erg lastig vind is om een sigaar goed te omschrijven qua geur en smaak. Hoe doe jij (jullie) dat? Wanneer noem je iets aarde achtig van smaak, of iets dergelijks. Ik vind soms iets erg aromatisch en heerlijk van smaak, maar welke woorden geef je hieraan, mede om voor jezelf op papier een goede aantekening te hebben, zodat je de juiste sigaar later kiest, die je om een bepaalde reden zo goed vind.
Iemand tips!?
Ronald

_________________
"Terwijl je een sigaar rookt ontdek je dingen. Je wordt creatief. Misschien is het alsof je een wordt met de sigaar. Je verliest jezelf erin: alles vervaagt: je zorgen, je problemen, je gedachten. Ze gaan op in rook, en de sigaar en jij komen tot rust."
Raul Julia (Amerikaans acteur, Puerto Ricaan van geboorte)


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 04 Apr 2008, 19:54 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006, 19:57
BerichtenCOLON 5156
Ronald schreefColon
Wow Ray, das wel super cool!
Weet je, wat ik toch erg lastig vind is om een sigaar goed te omschrijven qua geur en smaak. Hoe doe jij (jullie) dat? Wanneer noem je iets aarde achtig van smaak, of iets dergelijks. Ik vind soms iets erg aromatisch en heerlijk van smaak, maar welke woorden geef je hieraan, mede om voor jezelf op papier een goede aantekening te hebben, zodat je de juiste sigaar later kiest, die je om een bepaalde reden zo goed vind.
Iemand tips!?
Ronald


Ronald, 1 tip;

proeven, proeven, proeven en nog eens proeven :D

Nee hoor, sommige geuren zijn makkelijk te herkennen en andere weer wat minder. In heel je leven bouw je een soort 'geuren'-geheugen op en daardoor kan je geuren herkennen. Denk eens bijvoorbeeld aan een stal vol koeien en je weet hoe het ruikt. Zo kan je dus ook geuren, en ook smaken, herkennen uit je geheugen. Een goede manier om aan een sigaar te ruiken is één neusgat dicht en aan het open gedeelte van de sigaar ruiken, er moeten dan natuurlijk geen omgevingsgeuren zijn zoals een kaars of iets dergelijks. En hoe meer je het doet, hoe meer je kan onderscheiden.

Met smaak werkt het eigenlijk net zo. Proeven en nadenken over de smaak, waar ken je hem van. Je weet bijvoorbeeld hoe toast smaakt of chocolade enz.

Echt proeven moet je wel met een neutrale mondsmaak doen, dus geen koffie erbij ofzo. Denk maar aan een whisky-proeverij (als je hier al eens deel aan hebt genomen) gewoon water erbij en verder niets.

Ik hoop dat je hier iets mee kan.

_________________
What Time Is It In The World.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Van Dalen
BerichtGeplaatstCOLON 04 Apr 2008, 20:05 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006, 19:57
BerichtenCOLON 5156
Gisteravond nog het sigaartje 'voor tussendoor' gerookt.

Best lekker voor een niet shortfiller roker (ik dus 8) ).

Hij smaakt echt naar Nicaragua, klinkt raar maar ik vind dat sigaren uit Nicaragua een typische geur en smaak hebben. Beetje hooi, beetje zoet en eaan het einde beetje peper/bitter. Bitter waarschijnlijk een haaltje te veel maar dat was mijn eigen schuld.

Dus voor zo tussendoor best lekker.

_________________
What Time Is It In The World.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 04 Apr 2008, 22:46 
Offline
Robusto
Robusto

GeregistreerdCOLON 16 Jan 2008, 22:09
BerichtenCOLON 104
WoonplaatsCOLON Koudekerke, The Netherlands
Ja, ik ben bekend met die vasco da gama. Een van de fijnere merken naar mijn smaak in het shortfiller segment!

_________________
Doetie'tofdoetie'tniet


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 05 Apr 2008, 07:05 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Jan 2008, 23:36
BerichtenCOLON 446
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
Bedankt voor de tip ray!

_________________
"Terwijl je een sigaar rookt ontdek je dingen. Je wordt creatief. Misschien is het alsof je een wordt met de sigaar. Je verliest jezelf erin: alles vervaagt: je zorgen, je problemen, je gedachten. Ze gaan op in rook, en de sigaar en jij komen tot rust."
Raul Julia (Amerikaans acteur, Puerto Ricaan van geboorte)


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Van Dalen
BerichtGeplaatstCOLON 09 Mei 2008, 17:28 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Apr 2008, 09:32
BerichtenCOLON 451
WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel
Beroerde zaak die Van Dalen! Ik ga er heen om wat gas voor m'n aansteker en vertrek met gas en een dikke 50 euro aan sigaren! :shock:

Zal een dezer dagen in mijn eigen topic een update plaatsen over de recente aanschaf.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Van Dalen
BerichtGeplaatstCOLON 09 Mei 2008, 18:20 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 08 Apr 2007, 10:28
BerichtenCOLON 2757
WoonplaatsCOLON Rhoon
Herjan schreefColon
Beroerde zaak die Van Dalen! Ik ga er heen om wat gas voor m'n aansteker en vertrek met gas en een dikke 50 euro aan sigaren! :shock:

Zal een dezer dagen in mijn eigen topic een update plaatsen over de recente aanschaf.


Dat herken ik, ik was er net ook om mijn reis humi af te halen.
Ik had geen geld meer op mijn chipknip dus moest er snel weer vandoor gelukkig. :mrgreen:

_________________
Robert


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Van Dalen
BerichtGeplaatstCOLON 10 Mei 2008, 08:51 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Jan 2008, 23:36
BerichtenCOLON 446
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
Haha bekende 'problemen'!
Gisteren de davidoff robusto millenium gerookt. Topper!

_________________
"Terwijl je een sigaar rookt ontdek je dingen. Je wordt creatief. Misschien is het alsof je een wordt met de sigaar. Je verliest jezelf erin: alles vervaagt: je zorgen, je problemen, je gedachten. Ze gaan op in rook, en de sigaar en jij komen tot rust."
Raul Julia (Amerikaans acteur, Puerto Ricaan van geboorte)


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Van Dalen
BerichtGeplaatstCOLON 06 Jun 2008, 09:06 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Apr 2008, 09:32
BerichtenCOLON 451
WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel
Vanmiddag ga ik er weer 's langs. In ieder geval óf een pakketje Bundle Selection Churchill mee, óf een pakketje van de Private Stock selectie. Eens kijken wat de heren mij aanraden.

En wellicht nog wat andere lekkernijen. Maar voor je het weet, loopt het weer uit de hand...


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Van Dalen
BerichtGeplaatstCOLON 06 Jun 2008, 09:19 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 08 Apr 2007, 10:28
BerichtenCOLON 2757
WoonplaatsCOLON Rhoon
Herjan schreefColon
Vanmiddag ga ik er weer 's langs. In ieder geval óf een pakketje Bundle Selection Churchill mee, óf een pakketje van de Private Stock selectie. Eens kijken wat de heren mij aanraden.

En wellicht nog wat andere lekkernijen. Maar voor je het weet, loopt het weer uit de hand...


Neem gelijk een zakje Backwoods Black =D>
Ze staan ongeveer in het midden van de wand die tegen de klimaatkast zit.

_________________
Robert


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Van Dalen
BerichtGeplaatstCOLON 06 Jun 2008, 09:28 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006, 19:57
BerichtenCOLON 5156
Herjan schreefColon
Maar voor je het weet, loopt het weer uit de hand...


Inderdaad, van de week nog gehad.......maar ja, het blijft lekker.

_________________
What Time Is It In The World.


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 209 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 ELLIPSIS 14 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 6 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.