Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 13:42

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 07 Feb 2008, 11:57 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007, 09:43
BerichtenCOLON 568
WoonplaatsCOLON Enske
Ik heb ook niet gezegd dat alles wat duur is beter is dan goedkoop. Zo vind ik de Specially Selected toch echt beter dan de Cohiba Robusto. Ondanks de prijs en mythe rond cohiba. Maar jij bent het toch wel met mij eens dat (over het algemeen) voor een hogere prijs kwalitatief betere producten te koop zijn. Maar inderdaad smaken verschillen en daar valt ook niet over te twisten. Ik ben zelf iemand die kwaliteit belangrijker vind, dan kwantiteit. Ik rook liever één goede longfiller in de twee weken dan een dossje La Paz per dag. Liever één keer per twee jaar goed (mijn eigen begrip van goed, een ander kan daar rustig anders over denken) op vakantie dan twee keer per jaar op de camping. Liever een tussenwoning met een design inrichting van pastoe, arco, eames etc. dan een vrijstaandhuis met een inrichting die lijkt op de showroom bij Leenbakker. En dat bedoel ik niet neerbuigend. Ook wij doen boodschappen bij de Lidl, maar ook bij AH. Ook wij hebben de kamer van onze zoon bij de Leen Bakker gekocht, maar onze woonkamer bij CILO in zutphen.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 07 Feb 2008, 20:55 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Hoe zit het met die alluminium opkookpotjes voor espresso ?
Zijn die okee of totaly not done ?
Die kosten bij ons 15 Euro bij Cook en Co en misschien leuk om zo eens te experimenteren met de koffie. Een bonenmaler heb ik nog,.....

Dit ding bedoel ik,..

Afbeelding

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 08 Feb 2008, 07:22 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007, 09:43
BerichtenCOLON 568
WoonplaatsCOLON Enske
Ik ken italianen die zo'n ding gebruiken, zal dus wel done zijn.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 08 Feb 2008, 08:03 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Dec 2006, 11:30
BerichtenCOLON 1938
WoonplaatsCOLON Groningen
Gisteren 2 mooie zakken van de Koffiecentrale ontvangen.
Wat wordt dat snel geleverd! Keurig verpakt!

2 mooie Italiaanse zakken koffie.

AfbeeldingAfbeelding

Aangezien ik 2kg niet zo even weg drink de vraag:

Hoe bewaar ik zoiets? 1 zak gewoon dicht laten? Of beide
in een aparte bus bewaren? Iemand hier zicht op?

_________________
...........''Een overheerlijke Cubaanse sigaar,
en een tevreden glimlach''.........


Top 3:

1. H. Upmann Sir Winston
2. Montecristo Nr.2
3. Hoyo de Monterrey double corona


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 08 Feb 2008, 08:11 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Feb 2007, 11:23
BerichtenCOLON 2922
WoonplaatsCOLON Sweikhuizen (Sjweikese)
Koffiebonen moeten kunnen ademen (het aroma komt pas vrij tijdens het malen), dus niet in een luchtdichte Tupperware doos bewaren. Gewoon in de originele zak bewaren, en dan met een sluitklip of tape dichtmaken. En niet bewaren naast de uien, knoflook, prei e.d. omdat bonen de eigenschap hebben om omgevingsgeuren op te nemen (koffiegruis is ook een bekend middel om geuren te nuetraliseren).

Wat betreft die kookpot: ik heb het wel eens gedronken, maar ik kon niet zeggen dat ik er bijzonder door gecharmeerd was.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 08 Feb 2008, 09:57 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Dec 2006, 11:30
BerichtenCOLON 1938
WoonplaatsCOLON Groningen
Mooi, dank voor de tip! :P

_________________
...........''Een overheerlijke Cubaanse sigaar,
en een tevreden glimlach''.........


Top 3:

1. H. Upmann Sir Winston
2. Montecristo Nr.2
3. Hoyo de Monterrey double corona


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 08 Feb 2008, 10:15 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Feb 2007, 11:23
BerichtenCOLON 2922
WoonplaatsCOLON Sweikhuizen (Sjweikese)
Er zijn ook mensen die de bonen in de diepvries bewaren, dan kun je ze langer bewaren (zeker bij verpakkingen van 1 kg te overwegen), maar ik heb altijd de indruk dat het optredende condensvocht (dat krijg je hoe dan ook altijd) niet goed kan zijn voor de molen.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Koffiebonen
BerichtGeplaatstCOLON 20 Okt 2012, 11:11 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 16 Okt 2011, 12:44
BerichtenCOLON 1756
WoonplaatsCOLON Den Haag
Vandaag een van mijn standaard espressobonen van The Golden Coffeebox vergeleken met het zakje Jamaica Blue Mountain: de grand cru onder de espressobonen.

Afbeelding

De verschillen zijn niet zeer opvallend, maar beslist wel aanwezig. Mooiere geuren en smaken en subtieler van textuur.

Wim.


http://www.goldencoffeebox.nl/nl/koffie ... _blue.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Koffiebonen
BerichtGeplaatstCOLON 21 Okt 2012, 08:53 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 26 Aug 2008, 07:29
BerichtenCOLON 3409
WoonplaatsCOLON Zutphen
Wim, klinkt interessant maar ik vrees dat ik 15euri wel erg prijzig vind voor maar 125gr. Daarbij durf ik niet te voorspellen of ik de verschillen zal kunnen proeven. Desalniettemin toch een bookmark erbij, dank je! :wink:

_________________
- Ruud


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Koffiebonen
BerichtGeplaatstCOLON 21 Okt 2012, 09:16 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 16 Okt 2011, 12:44
BerichtenCOLON 1756
WoonplaatsCOLON Den Haag
Zaagmans schreefColon
Wim, klinkt interessant maar ik vrees dat ik 15euri wel erg prijzig vind voor maar 125gr. Daarbij durf ik niet te voorspellen of ik de verschillen zal kunnen proeven. Desalniettemin toch een bookmark erbij, dank je! :wink:


Ach Ruud, het is ook redelijk aan de prijs, maar je moet wel eens gek doen. Ik doe dit ook niet vaak, maar het is echt heel leuk om met een lege maler, iedere keer verschillende koffiebonen te malen en naast elkaar te proeven. Sommige mensen kopen een sigaar van 60 euro. Alles is relatief in het leven. Maar aan de andere kant (als jonge vader), kan je er natuurlijk wel een aantal luiers van kopen :wink:

Wim.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Koffiebonen
BerichtGeplaatstCOLON 22 Okt 2012, 10:07 
Offline
Aanstormend talent in de sigarologie
Aanstormend talent in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2012, 08:17
BerichtenCOLON 349
WoonplaatsCOLON Gelderland
Wij gebruiken nog bijna alleen maar Manetti koffiebonen in onze Jura volautomaat. Heerlijke milde koffie met een zachte en romige smaak.
DE komt er bij ons niet/nooit meer in!
We hebben nog koffie van Illy geprobeerd maar bij thuiskomst bleek die al gemalen. Die kan ik dan alleen maar in de decaf vulopening geven en dan kan er alleen koffie van worden gezet, geen espresso, latte of cappuccino. Ik drink zelf meestal latte machiato of cappuccino.

We hebben van kennissen een zak Surinaamse biologische koffiebonen mogen proberen die ook erg vol en romig van smaak is. Deed zeker niet onder voor de Manetti. Helaas wordt deze (vrijwel) niet geëxporteerd.

Manetti kun je bestellen bij koffiemachine.nu

_________________
Be happy!


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 0 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.