Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 20:38

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 16 Jan 2014, 16:31 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken


Mededeling:

Regelmatig worden op het platform zowel longfiller -en shortfillersigaren aangeboden. Zo ook imitatiesigaren. De verkoper kan dit door onwetendheid of met voorbedachte raadde doen. Het invoeren van imitatiesigaren is bij Nederlandse en Belgische wet verboden.

Stel dat u in het algemeen sigaren wilt verkopen (longfillers, shortfillers), zult u door leden naar bepaalde kenmerken van de sigaren, verpakking, stickers en zegels gevraagd worden. De leden op het platform bezitten een hoeveelheid kennis waardoor zij dusdanig snel kunnen zien of het imitatie of legitieme sigaren betreft.

U bent als 'verkoper' volledig verantwoordelijk over het product wat u aanbied en u zult door de leden op uw verkoop worden aangesproken. Als leden op eigen initiatief juridische stappen tegen de "verkoper" willen nemen, dan staan zij daar vrij in.


Het aanbieden van imitatie-sigaren wordt over het algemeen zeker niet gewaardeerd.
Bedenk dus vooraf of u uw "waar" wel op het platform wilt aanbieden.

Voor de leden is hier ruimte om hun mening kenbaar te maken zodat eventuele verkopers kunnen lezen hoe hier over gedacht wordt.

Om een minimaal aantal posts als regel in te stellen zorgt er ook voor dat mensen die leuke vintage sigaren willen verkopen, dit dan niet op het platform kunnen doen. Dus ook al is het een voordeel dat er minder fakes worden aangebomen, zit er een nadeel aan dat jullie deze spullen dus mis kunnen lopen. Hier zal dus nog in het team over gesproken worden. Ook daar is een mening van jullie belangrijk.



De grote fakelijst:

http://www.sigarenplatform.nl/forum/viewtopic.php?f=195&t=9423

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Jan 2014, 16:50 
Offline
Corona
Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 05 Jan 2014, 01:52
BerichtenCOLON 65
WoonplaatsCOLON heerhugowaard
imitatie sigaren horen naar mijn mening nergens thuis .. [-( [-( [-(

_________________
Enjoy the smoke in life


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Jan 2014, 17:47 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Jul 2013, 21:32
BerichtenCOLON 537
WoonplaatsCOLON Ermelo
Een minimaal aantal reacties op het forum lijkt mij een prima start. De mensen die lid worden van het forum om alvorens bij de eerste reactie, zonder zich voor te stellen, sigaren aanbieden, die kunnen ook op marktplaats hun rommel wel kwijt.
Dit is een (kennis)platform waar sigarenliefhebbers alles omtrent sigaren, en meer, met elkaar delen. Dat moet ook zo blijven. Als je men ''verplicht'' te blijven tot een minimum van bijvoorbeeld 50 reacties, dan ben je al gauw een maandje of wat verder voordat je iets te koop aan kunt bieden. Mensen die snel van sigaren af willen, al dan niet namaak, zullen heel snel verdwijnen. Zo houd je denk ik het forum op een simpele wijze schoon en vrij van oplichters.
Het is alleen een beetje jammer dat we in een samenleving functioneren waarin dit soort oplossingen noodzakelijk zijn. De goedheid van de mens is wat dat betreft al geruime tijd geleden verdwenen uit het (digitale) straatbeeld. [-(

_________________
Een rokerige groet,
Vincent


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Jan 2014, 18:12 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Mei 2010, 13:19
BerichtenCOLON 4006
is het technisch niet mogelijk om een beperkte toegang tot de koopjeshal te maken?
anderzijds zal een aanbieder wanneer hij merkt dat het op die manier niet lukt het op een andere manier proberen en dan zijn we weer vertrokken
tenzij er wordt gecommuniceerd dat in voorkomend geval de aanbieding meteen wordt verwijderd

nu ja, op zich is het een goede leerschool voor nieuwe platformers om met fake-stuff in aanmerking te komen
zolang een paar alerte platformers meteen duidelijk maken dat het aangeboden nep is (en waarom), is er weinig gevaar dat iemand zonder kennis van zaken zich tot een dubieuze deal engageert

imitatiesigaren zullen er altijd zijn
"la copie, c'est le succès" en het kan maar tot lering en (vooral) vermaak van iedereen gelden
(ja, ik wil een keer eentje bij de lurven pakken :mrgreen: )

[-o< als er nu maar een keer een belg zo dom zou zijn om onder zijn echte naam nep spul aan te bieden...
maar neen, dat prerogatief lijkt enkel voorbehouden aan nederlanders
vroeger was het nochtans anders
bij ons in de grensstreek gaat de uitdrukking dan ook "als je niet bedrogen bent door een hollander is hij het vergeten"
of zoals ik een cabaratier in zijn verdediging waarom de belgen verder geëvolueerd zijn dan de nederlanders hoorde zeggen: "wij hebben tolerantie al lang opgegeven" :mrgreen:

man, man ik krijg al "bolletje-manieren" :mrgreen:

_________________
Fumando las penas van pasando y . . . si fumas habanos nunca las tendras.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Jan 2014, 18:25 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
AdC schreefColon
is het technisch niet mogelijk om een beperkte toegang tot de koopjeshal te maken?
anderzijds zal een aanbieder wanneer hij merkt dat het op die manier niet lukt het op een andere manier proberen en dan zijn we weer vertrokken
tenzij er wordt gecommuniceerd dat in voorkomend geval de aanbieding meteen wordt verwijderd

man, man ik krijg al "bolletje-manieren" :mrgreen:


Dat is technisch mogelijk maar dat heeft geen zin omdat de meeste verkopers dit in de Prikbord/nieuwspagina deponeren. Daarom ook deze mededeling in de Prikbord-zone.

Jij zult nooit Bolletjes-manieren hebben, daar ben je te veel Belg voor. Daar moet je Nederlander voor zijn. :D

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro



Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!



[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"








http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Jan 2014, 19:33 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008, 20:32
BerichtenCOLON 7333
Mimimum aantal posts invoeren zal waarschijnlijk een goede drempel vormen.
We zijn hier tenslotte geen plaats met als doel primair je waar te slijten.
Daar zijn andere opties voor...

Dat we op deze wijze mogelijk een aantal "koopjes" zullen missen soit, maar ik acht de kans zeer gering.
Daar staat tegenover dat we een hoop troep zullen "missen"....als kiespijn wel teverstaan....

NB: kennelijk is in Belgenland het volgende nog niet doorgedrongen: mundus vult decipi, ergo decipiatur...wellicht binnen nu en een tiental jaren... :mrgreen:

_________________
"Je n'ai pas besoin de cette hypothèse."
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
"Was sich liebt das neckt sich"


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Jan 2014, 20:23 
Offline
Churchill
Churchill

GeregistreerdCOLON 25 Jul 2012, 12:35
BerichtenCOLON 245
Bolletje schreefColon

Om een minimaal aantal posts als regel in te stellen zorgt er ook voor dat mensen die leuke vintage sigaren willen verkopen, dit dan niet op het platform kunnen doen. Dus ook al is het een voordeel dat er minder fakes worden aangebomen, zit er een nadeel aan dat jullie deze spullen dus mis kunnen lopen. Hier zal dus nog in het team over gesproken worden. Ook daar is een mening van jullie belangrijk.


Ik denk dat het minimaal posts eigenlijk een beetje vaag is, sommige mensen lezen namelijk liever dan dat ze posten. Ik denk dat het vooral de kritische opvolging en expertise van menige forumleden zullen zijn die een meerwaarde kunnen bieden in de integriteit van de koop en verkoop hier op het forum. Maar dat komt dan ook van iemand die niet erg vaak iets te posten heeft :mrgreen:


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Jan 2014, 21:06 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Sep 2008, 10:46
BerichtenCOLON 9403
WoonplaatsCOLON Kortrijk - België
Ik persoonlijk ben tegen een minimaal aantal posts, waarom?

- soms passeert er iets moois door een nieuw lid (is al gebeurd)

- de fakes spot je na 1-2 foto's

- fakes zijn meestal (kunnen) puro's zijn en dan doe je met €2 per sigaar een faire deal (is ook al gebeurd)

En let's face it... Nieuwe leden (dus niet perse zij die verkopen) doen toch bruikbare info op? Ik zeg de aanbiedingen archieveren ter nazicht voor zij die "leuke verhalen" willen lezen en ter info.

_________________
Even new stuff eventually gets vintage,
Then you should call me.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Jan 2014, 21:48 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Nov 2007, 22:06
BerichtenCOLON 5014
WoonplaatsCOLON Deventer
cliff schreefColon
Ik persoonlijk ben tegen een minimaal aantal posts, waarom?

- soms passeert er iets moois door een nieuw lid (is al gebeurd)

- de fakes spot je na 1-2 foto's

- fakes zijn meestal (kunnen) puro's zijn en dan doe je met €2 per sigaar een faire deal (is ook al gebeurd)

En let's face it... Nieuwe leden (dus niet perse zij die verkopen) doen toch bruikbare info op? Ik zeg de aanbiedingen archieveren ter nazicht voor zij die "leuke verhalen" willen lezen en ter info.



Lijkt mij een strak plan Cliff, de fotokes even iets aanpassen en iedereen weet van de rand en de hoed.

Afbeelding...............Afbeelding........................................Afbeelding

MC


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Jan 2014, 22:37 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
cliff schreefColon
Ik persoonlijk ben tegen een minimaal aantal posts, waarom?

- soms passeert er iets moois door een nieuw lid (is al gebeurd)

- de fakes spot je na 1-2 foto's

- fakes zijn meestal (kunnen) puro's zijn en dan doe je met €2 per sigaar een faire deal (is ook al gebeurd)

En let's face it... Nieuwe leden (dus niet perse zij die verkopen) doen toch bruikbare info op? Ik zeg de aanbiedingen archieveren ter nazicht voor zij die "leuke verhalen" willen lezen en ter info.


Same same!

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro



Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!



[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"








http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 17 Jan 2014, 10:04 
Offline
Panatella
Panatella

GeregistreerdCOLON 18 Dec 2012, 09:31
BerichtenCOLON 48
Bolletje schreefColon
cliff schreefColon
Ik persoonlijk ben tegen een minimaal aantal posts, waarom?

- soms passeert er iets moois door een nieuw lid (is al gebeurd)

- de fakes spot je na 1-2 foto's

- fakes zijn meestal (kunnen) puro's zijn en dan doe je met €2 per sigaar een faire deal (is ook al gebeurd)

En let's face it... Nieuwe leden (dus niet perse zij die verkopen) doen toch bruikbare info op? Ik zeg de aanbiedingen archieveren ter nazicht voor zij die "leuke verhalen" willen lezen en ter info.


Same same!


Helemaal mee eens!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 17 Jan 2014, 10:56 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Jan 2009, 19:29
BerichtenCOLON 2161
WoonplaatsCOLON Veenendaal
Ik zie ook niks in een minimum aantal posts. Heb een mooi kistje Siglo VI kunnen scoren dankzij een one time poster. Of ze echt zijn of niet zie je meestal in 1 oogopslag.

Misschien is het een idee om de regels wat aan te scherpen, bijvoorbeeld:

1. Welke foto's zijn vereist, in welke resolutie?
2. Scan van factuur
3. Steekhoudend verhaal waarom de sigaren meegenomen zijn en nu aangeboden worden.
4. Indicatie wanneer de sigaren gekocht zijn en hoe ze bewaard zijn.

Je zou kunnen denken aan aan voorbeeld-post waarin dit allemaal staat, daar kan je de newbies dan naar verwijzen (en posts die daar niet aan voldoen meteen sluiten).

Een tweede punt dat ik zou willen maken, betreft onze reacties. Laten we gewoon (1) niet reageren als we geen interesse hebben, of (2) kort aangeven waarom we denken dat ze fake zijn. Meer hoeft eigenlijk niet.

_________________
Wordt ook een Cigar Profiler! Kijk snel op http://www.cigarprofiler.org


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 17 Jan 2014, 10:58 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010, 10:27
BerichtenCOLON 2748
WoonplaatsCOLON Tielt-Winge
Kan ik me bij aansluiten.

Net zoals Koen vind ik het wel eens plezant om een "neppert" eens den duvel aan te doen.

Hoef ik niet steeds mijn frustraties te uiten op 2de hands :mrgreen:

Laat ons ook afspreken dat we niet steeds een gratis handleiding geven aan die fakers.
Voor je het weet zit alles wel op z'n plaats en zit het er legit uit op de foto's en dan zijn we de klos.
Ook de fakes worden steeds beter.

Denk dat bijna iedereen hier ondertussen wel weet waar op te letten en voor de "echte" platfomers die het niet weten volstaat een PM naar één van de collega's.

_________________
Happy smoking, Afficionado


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 17 Jan 2014, 17:47 
Offline
Meester
Meester

GeregistreerdCOLON 14 Dec 2012, 17:23
BerichtenCOLON 631
WoonplaatsCOLON Gent
Afficionado schreefColon
Kan ik me bij aansluiten.

Net zoals Koen vind ik het wel eens plezant om een "neppert" eens den duvel aan te doen.

Hoef ik niet steeds mijn frustraties te uiten op 2de hands :mrgreen:

Laat ons ook afspreken dat we niet steeds een gratis handleiding geven aan die fakers.
Voor je het weet zit alles wel op z'n plaats en zit het er legit uit op de foto's en dan zijn we de klos.
Ook de fakes worden steeds beter.

Denk dat bijna iedereen hier ondertussen wel weet waar op te letten en voor de "echte" platfomers die het niet weten volstaat een PM naar één van de collega's.


Dit vind ik toch wel een zeer goede samenvatting.

Gisteren, voor de eerste maal sinds internet bestaat, eens 20 minuten gaan zoeken naar sigaren en vooral cohiba te koop, man man man, hopen en hopen.

Een tip, is er geen klever met waarschuwing impotentie door roken, dan zijn het nepsigaren. :mrgreen:


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 30 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.