Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 13:30

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 20 Dec 2014, 20:10 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Jul 2013, 21:32
BerichtenCOLON 537
WoonplaatsCOLON Ermelo
Enkele dagen geleden rookte ik de Flor de Copan Linea Puros Robusto, en ik moet eerlijk zeggen dat deze mij prima beviel! Derhalve heb ik besloten er een beknopte review over te schrijven, begeleid door enkele fotootjes. Mocht je deze eens tegenkomen en de voorkeur hebben voor medium zoete, notige sigaren, dan kan ik deze toch wel aanbevelen.

Afbeelding

Deze Flor de Copan is een Hondurese puro, zoals de naam al doet vermoeden. De afmetingen zijn 12,70 cm met ringmaat 52. Ik weet niet meer exact wat deze mij heeft gekost, volgens mij ergens rond de €6,-, maar sowieso niet meer dan €8,-.

De geur van de sigaar is lekker fris, een beetje grassig, mestig, en doet haast maduro aan. Het dekblad vond ik mooi, hoewel deze iets meer geolied mocht zijn van mij. Daarnaast oogt het bandje van Flor de Copan ook wel sjiek, het is in mijn ogen een deftig dinkie om te zien!

De pre-draw laat niet veel verrassends door, dus stak ik het beestje maar gauw aan. Een mooi smaak-palet volgt! Het eerste deel van de sigaar wordt gedomineerd door houtige smaken, met een zoete ondertoon. Een lekkere combinatie al zeg ik zelf. De sigaar is niet zo soft, maar zeker niet zwaar. Ik vond deze medium sterkte goed passen bij de kop thee die ik gelijktijdig met de sigaar dronk. De thee accentueerde vooral de zoetige smaken in de sigaar op een subtiele wijze. Deze smaak hield de sigaar verrassend lang vast. Ik begon te denken dat er geen evolutie meer zou plaatsvinden, maar toen, zo ongeveer halverwege, werd de toon langzaam gezet door opkomende smaken als gebrande noten, geroosterd brood en wat aarde achtige smaken. Ik kon mijn hersens niet helemaal laten overtuigen door mijn smaakpapillen, over welke smaken het nou precies waren, maar notig was het zeker!

Afbeelding

De sigaar hield deze smaken vast tot bijna het einde. Er kwam een soort eindspurt in voort, waarin een wat zwaardere peper kwam opzetten en de sigaar net iets zwaarder (en dus nog even smaakvoller) maakte. Het leek niet op de peper zoals ik die in een Cubaanse sigaar vrijwel meteen kan herkennen, maar het leek er wel erg op. Beviel me wel moet ik zeggen! Absoluut.

Nog even wat over de constructie: heel mooi gerold hoor. Perfecte trek, voelde mooi stevig aan zonder extreem hard of een te hoge dichtheid te hebben. De askegel werd met gemakt een centimeter of 4 a 5 lang. Die figuren uit Honduras weten wel hoe ze een sigaartje moeten rollen, in mijn optiek.

Al met al zo'n uur over gedaan, was lekker! Daar ga ik er meer van halen binnenkort. Flor de Copan staat mij op de een of andere manier altijd wel. De Monarcas heb ik ook standaard in de humidor liggen. Toch lees ik op het forum in oudere berichten wel eens gemengde meningen over dit merk. Mocht je deze nou nog niet hebben geprobeerd, en je herkent iets van je smaken in deze bescheiden review: probeer het eens. Misschien bevalt deze Flor de Copan je net zo, zoals deze mij beviel!

Eindoordeel, ik geef deze sigaar een 8,5! Prettig sigaartje voor alle momenten van de dag.

_________________
Een rokerige groet,
Vincent


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Dec 2014, 21:11 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 05 Aug 2009, 21:01
BerichtenCOLON 2189
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Mijn beste,

Een plausibele beoordeling van een sympathieke sigaar!!
Mooi verwoord hoor!!
Hout, medium zoete, notige toetsen, dat proef ik ook graag.
Derhalve deze maar eens aankopen.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :wink:

_________________
“Sanis Sigaro Vita Lacune” (zonder Sigaar is het leven ledig).


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Dec 2014, 23:14 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 16 Okt 2011, 12:44
BerichtenCOLON 1756
WoonplaatsCOLON Den Haag
Mooie review, Vincent. Klinkt erg lekker allemaal.

Wim.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Dec 2014, 23:54 
Offline
Robusto
Robusto
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Jun 2014, 22:42
BerichtenCOLON 108
WoonplaatsCOLON Emmen, Drenthe
Ik heb onlangs de Short Robusto gerookt en is mij ook goed bevallen. Daarom van de Short Robusto en van zijn grote broer een aantal meegenomen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 21 Dec 2014, 10:11 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Aug 2011, 12:16
BerichtenCOLON 929
WoonplaatsCOLON Den haag
Nou ik heb je beknopte review met plezier gelezen, =D> =D>

zeker met de mooie foto's krijg je een betere indruk!!
het smakenpalet klinkt als een complete notenbar :mrgreen: lekker hoor!!


thx voor sharing,

Onno,

_________________
“Life has no limitations, except the ones you make.”


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 21 Dec 2014, 21:00 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Jul 2013, 21:32
BerichtenCOLON 537
WoonplaatsCOLON Ermelo
Haha, een notenbar ja! 't Smaakte erg anders t.o.v. de Monarcas, die ik met enige regelmaat rook. Die was veel romiger en iets zachter.

_________________
Een rokerige groet,
Vincent


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 23 Dec 2014, 15:55 
Offline
Aanstormend talent in de sigarologie
Aanstormend talent in de sigarologie

GeregistreerdCOLON 19 Okt 2013, 08:54
BerichtenCOLON 331
Ja sh*t heb ik hem twee weken geleden weg gegeven,
Nou dan heeft die persoon er veel plezier van zo te lezen.
Als ik hem weer tegen kom weer aanschaffen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 24 Dec 2014, 07:27 
Offline
Robusto
Robusto
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Jun 2014, 22:42
BerichtenCOLON 108
WoonplaatsCOLON Emmen, Drenthe
Dat is inderdaad jammer. Ik heb na het lezen van deze review er gisteren nog maar weer een gerookt en ik denk dat hij een vaste plek in de humidor krijgt.


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 0 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.