Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 16:27

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 TitelCOLON Brasil miskleur
BerichtGeplaatstCOLON 21 Feb 2016, 16:12 
Offline
Cigarillo
Cigarillo

GeregistreerdCOLON 20 Feb 2016, 22:17
BerichtenCOLON 7
Beste mede- forummers,

Er zijn al meerdere topics over het al dan niet aankopen van miskleur / tweede sortering; doch blijf ik met een vraag zitten. Ik heb een interessante aanbieding gezien van Olifant Bazil miskleur sigaartjes, en aangezien ik mijn zin gevonden heb bij De Olifant, lijkt dit dus op het eerste zicht een aanrader. Ik heb echter ook meerdere keren gelezen dat Brazil sigaren niet zo lang houdbaar zijn en best ook even vertoeven in de humidor. Aangezien ik (nog) geen humidor heb en het over verpakkingen van 100 stuks gaat, vraag ik me dus af of dit wel zo slim is om deze aan te kopen. Of kan ik dit oplossen mits een simple DIY- humidor oplossing in de vorm van een plastic doos / ceder houten kistje met enkele stukken bevochtigde oasis in? :D

Alvast bedankt voor jullie feedback! :wink:


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Brasil miskleur
BerichtGeplaatstCOLON 21 Feb 2016, 16:34 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Nov 2009, 23:48
BerichtenCOLON 2331
WoonplaatsCOLON Playa del Almeros
Geert,
die miskleur sigaartjes kan je gerust kopen. Bewaren in een humidor hoeft niet maar kan wel. Heb ze zelf ook regelmatig gehad en bewaarde ze gewoon in een oude sigarenkist. Meer om ze te beschermen tegen stuk gaan dan om ze op vocht te bewaren. In de winkels liggen ze ook niet in een humidor he.
groet,
Marcel

_________________
De echte sigarenliefhebber zit op: www.sigarenplatform.nl
Volg mij op www.twitter.com/marcelbakker
Volg mij op www.facebook.com/bakkermarcel
Volg mij op instagram: marchello1959


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Brasil miskleur
BerichtGeplaatstCOLON 21 Feb 2016, 16:39 
Offline
Cigarillo
Cigarillo

GeregistreerdCOLON 20 Feb 2016, 22:17
BerichtenCOLON 7
Marchello,

Bedankt voor je reactie! Ik was sowiezo van plan om ze in lege sigarenkistjes te verhuizen. Ik heb echter niet genoeg kistjes om ze in te leggen (miskleur verpakkingen van 100 st), loop ik geen risico op (onomkeerbaar) smaakverlies door ze een tijd in de kartonnen doos te laten liggen?

Probleem is ook dat ik niet kan kiezen en ik allicht meerdere sigaartjes per miskleur verpakking van 10 ga kopen :lol:


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Brasil miskleur
BerichtGeplaatstCOLON 21 Feb 2016, 20:47 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Nov 2009, 23:48
BerichtenCOLON 2331
WoonplaatsCOLON Playa del Almeros
Geert Olifant schreefColon
Marchello,

Bedankt voor je reactie! Ik was sowiezo van plan om ze in lege sigarenkistjes te verhuizen. Ik heb echter niet genoeg kistjes om ze in te leggen (miskleur verpakkingen van 100 st), loop ik geen risico op (onomkeerbaar) smaakverlies door ze een tijd in de kartonnen doos te laten liggen?

Probleem is ook dat ik niet kan kiezen en ik allicht meerdere sigaartjes per miskleur verpakking van 10 ga kopen :lol:

nee hoor. In die doos is ook prima en anders flink doorroken :mrgreen:

_________________
De echte sigarenliefhebber zit op: www.sigarenplatform.nl
Volg mij op www.twitter.com/marcelbakker
Volg mij op www.facebook.com/bakkermarcel
Volg mij op instagram: marchello1959


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Brasil miskleur
BerichtGeplaatstCOLON 21 Feb 2016, 22:44 
Offline
Cigarillo
Cigarillo

GeregistreerdCOLON 20 Feb 2016, 22:17
BerichtenCOLON 7
Marchello schreefColon
Geert Olifant schreefColon
Marchello,

Bedankt voor je reactie! Ik was sowiezo van plan om ze in lege sigarenkistjes te verhuizen. Ik heb echter niet genoeg kistjes om ze in te leggen (miskleur verpakkingen van 100 st), loop ik geen risico op (onomkeerbaar) smaakverlies door ze een tijd in de kartonnen doos te laten liggen?

Probleem is ook dat ik niet kan kiezen en ik allicht meerdere sigaartjes per miskleur verpakking van 10 ga kopen :lol:

nee hoor. In die doos is ook prima en anders flink doorroken :mrgreen:


:lol: :lol: :lol:

Ik kan dan ook niet kiezen; de giant cigarilo, knakje, corona en corona panatella Brasil zijn allemaal zo lekker... Plus dat ik heel graag de Matelief Brasil zou willen proberen maar ze zijn allen verpakt per 100 stuks. Dat wordt dus jouw raad opvolgen :mrgreen:


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Brasil miskleur
BerichtGeplaatstCOLON 22 Feb 2016, 15:55 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010, 10:27
BerichtenCOLON 2748
WoonplaatsCOLON Tielt-Winge
om er zeker van te zijn dat ze geen karton smaakje krijgen over langere periode zou je ze misschien best in een niet kartonnen doos steken. Dat kan met een shortfiller elke andere kist zijn zolang ze niet uit karton bestaat.

_________________
Happy smoking, Afficionado


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Brasil miskleur
BerichtGeplaatstCOLON 22 Feb 2016, 19:43 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008, 16:18
BerichtenCOLON 3042
WoonplaatsCOLON Gentbrugge
Beste, Niks "mis" met miskleur Brasil!

Toch prefereer ik Shorties met Braziliaanse roots waarvan je er niet direct 100 moet gaan paffen.
Splitten kan hier wel een oplossing bieden!


Geniet er van!

Groeten,

Fiele

_________________
'SAVE THE WORLD' IT'S THE ONLY PLANET WITH CIGARS!


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Brasil miskleur
BerichtGeplaatstCOLON 07 Apr 2016, 17:20 
Offline
Cigarillo
Cigarillo

GeregistreerdCOLON 20 Feb 2016, 22:17
BerichtenCOLON 7
Even een schopje geven en mijn bevindingen delen. Gisteren een doosje miskleur Giant cigarilo Brasil 100st en knakje Brasil 100 geopend. Deze sigaartjes zien er exact hetzelfde uit als de gewone jammer genoeg krijg ik geen foto gepost.

De smaak is echter wel anders ; kartonsmaak en proeven vrij scherp. Het valt mij ook op dat het knakje Brasil sterk sterk honing ruikt.

Ik ben vanmorgen een hoopje sigaartjes in een plastic doosje gestopt en afgedekt met een nat stuk keukenpapier. Zonet een giant cigarilo uit het doosje geprobeerd en deze smaakte al een pak beter! Nu kwam de typische Brasil smaak en he zoetje lekker door. Ik ga ze tot het weekend in het plastic doosje laten en dan in gebruikte sigarenkistjes steken. Ze kunnen zo alleen maar beter worden, als het weer mooier nu nog mee wilt, wordt het genieten! 8)


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Brasil miskleur
BerichtGeplaatstCOLON 07 Apr 2016, 21:53 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Beste,

De brasil van de Olifant moet men echt op flink vocht zetten. Een shortie op 70% laat de scherpte bijna volledig verdwijnen. Zeker met Brasil in combi met de Cubaande tabak moet een mooie rondige, notige, donkere choco en een kruid achterlaten. Deze sigaren droog roken is echt pure zonde van de tabak.

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Brasil miskleur
BerichtGeplaatstCOLON 08 Apr 2016, 11:39 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008, 16:18
BerichtenCOLON 3042
WoonplaatsCOLON Gentbrugge
Beste Geert Olifant,

Ik kan onze Bol enkel maar bijtreden en prijs me gelukkig dat er hier toch nog af en toe wat Brasil verschijnt, geniet van je aankopen en vraag maar raak.

Ga ik nu ook doen!
Iemand ervaring met Victor Hugo Petit Fleur "BOL"knak Brasil hier op SPF?

Enne zouden we alles wat met BRASIL heeft te maken hier eens pimpen, boosten?
Het maar een idee...

@ BOL, je hebt mail maatje! (ik weet het, ik blijf je stalken!!!).

Fiel Braziel

_________________
'SAVE THE WORLD' IT'S THE ONLY PLANET WITH CIGARS!


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Brasil miskleur
BerichtGeplaatstCOLON 10 Apr 2016, 18:41 
Offline
Cigarillo
Cigarillo

GeregistreerdCOLON 20 Feb 2016, 22:17
BerichtenCOLON 7
Hehe bedankt voor jullie raad!

Ik vind de Brasil lijn van de Olifant top, er zit een speciale smaak aan die je na een tijdje bijna begint te missen. Ondertussen zijn we weer enkele dagen verder, en hebben de Cigarillo's en de Knakje in een doosje gelegen met een vochtig doekje.

De cigarillo toont zich nu in zn volle glorie als ie traag gerookt wordt; meteen een zoetje en de smaak van cacao in de mond met na een tijd dat typische kruid in de keel, heerlijk! Ik moet gaan opletten of ik krijg er geen genoeg van...

Wat het knakje betreft blijf ik wat op mn honger zitten. Het lijkt moeilijker om deze van genoeg vocht te voorzien en de smaak is er naar. Ik heb de meest vochtige exemplaren in gebruikte knakje Brasil - doosjes gelegd in de hoop dat ze mekaar vochtig houden en de geur van het hout er in trekt. Nog een weekje wachten en dan testen hoe ze smaken.

Ik vond de cigarillo voor de aankoop van de miskleur al mn ding; het brasil zoetje maar met dat beetje punch wat ik niet terugvind in het knakje. Het knakje heeft dan weer dat zachte, romige, heel lekker in de ochtend!

Zou ik me aan de miskleur Matelief Brasil wagen? :lol:

@ Filip: ik heb nog geen ervaring met de Victor Hugo petit fleur, maar had ze vanwege de goede reviews bijna gekocht. Ik lees graag je ervaring hiermee, idem als je een doosje ter test wilt splitten :wink:


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 5 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.