Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 13:13

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 09 Jan 2017, 20:42 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 05 Aug 2009, 21:01
BerichtenCOLON 2189
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Mijn beste,

Alhoewel de link met "de sigaret" snel is gelegd,
wil ik het forum onderstaande niet onthouden.

Tabak-accijns (België) valt tegen!!

Binnen de federale regering is er onenigheid over de aanpak van de accijnzen op tabak en alcohol.
Minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA) wil de accijnzen verlagen, zijn collega van Volksgezondheid Maggie De Block (Open VLD) vindt het positief dat de accijns rokers aanzet om te stoppen.

Gisteren maakte de tabaksfederatie Cimabel bekend dat de accijnsverhoging op tabak die vorig jaar werd doorgevoerd, 150 miljoen euro minder heeft opgeleverd dan begroot. 

Veel rokers zouden alternatieven zoeken, hetzij in het buitenland, hetzij op de illegale markt.
Tegelijk is de grensverkoop aan Britten, Fransen en Nederlanders fors teruggevallen.
Een hogere accijns heeft dus geleid tot minder belastinginkomsten.

Minister van Financiën Johan Van Overtveldt trekt daaruit zijn conclusies en zegt dat een accijnsverlaging geen taboe mag zijn als de inkomsten van de overheid daardoor zouden stijgen. 

Zijn collega van Volksgezondheid Maggie De Block ziet dat anders. Volgens haar werkt de tariefverhoging wel degelijk, ook al zouden de inkomsten voor de overheid tegenvallen.
Volgens De Block is het een positief gevolg van de accijnsverhoging dat een aantal rokers in ons land effectief gestopt is of overgestapt naar de e-sigaret. :P

Bron: deredactie.be

_________________
“Sanis Sigaro Vita Lacune” (zonder Sigaar is het leven ledig).


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Jan 2017, 16:22 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Zo zie je maar weer. Accijnsverhoging is niet om het stimuleren tot vermindering....maar gewoon voor de centjes van de overheid. Dus het verlagen van de accijns betekend meer verkoop van tabak, dus ongezonder....faalbeleid van hier tot Tokyo. 8)

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 24 Jan 2017, 16:45 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010, 10:27
BerichtenCOLON 2748
WoonplaatsCOLON Tielt-Winge
Er was hier toch niemand die echt geloofde dat ze dit deden voor je gezondheid of wel ???

Vraag eens bij de handelaren in Duitsland na of we met z'n allen minder zijn gaan roken of gewoon onze tabak buiten de landsgrenzen gaan kopen. Daar waar de Engelsen vroeger naar hier kwamen lopen wij nu massaal naar Germania.

Ik ben aan het hamsteren geslagen (of was ik hiermee al volop bezig ?) en sla massaal sigaren en pijptabak in.
Zo wil ik binnen 10 jaar volledig ingedekt zijn voor mijn toekomstige rook behoefte. Geeft je als roker een rustgevend gevoel dat je hebt wat je nodig hebt om tot het einde van je leven rustig te kunnen roken wat je wil en hoeveel je wil.

Vraagt nu wel een extra financiële inspanning maar op de bank krijg je ook niet veel meer voor je centen en sigaren die je nu koopt kan je altijd later met winst weer verkopen want zakken zullen de accijnzen niet. Dat is niet politiek correct. :mrgreen:

_________________
Happy smoking, Afficionado


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 3 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.