Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 19:21

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 05 Okt 2017, 08:44 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010, 10:27
BerichtenCOLON 2748
WoonplaatsCOLON Tielt-Winge
Zoals de titel het al aangeeft vroeg ik mij deze morgen in een lang gesprek met Cliff af wie er eigenlijk nog regelmatig eens binnen springt op het sigarenplatform.

Mag ik je vragen dat wanneer je dit topic leest je ook even een antwoordje wil plaatsen en eventueel een opmerking achterlaat over wat je graag zou zien veranderen zodat we er hier weer wat leven in kunnen blazen of gewoon je naam zodat we een overzichtje hebben van wie hier nog af en toe eens komt kijken.

Met rokerige groeten,

Afficionado

_________________
Happy smoking, Afficionado


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Okt 2017, 10:25 
Offline
Double-Corona
Double-Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Aug 2010, 21:32
BerichtenCOLON 196
WoonplaatsCOLON Rotterdam ligt in mijn voortuin.
Ik.

Gr. Klausewaus

_________________
"A man's only as old as the woman he feels."
(Groucho Marx)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Okt 2017, 10:44 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 05 Aug 2009, 21:01
BerichtenCOLON 2189
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Mijn beste,

Tja, dat de animo voor Sigarenplatform tanende is,
dat valt mij eveneens op!!
De bijdrage om iets te posten is vrijwel gedecimeerd en ook het aantal bezoekers / lezers is behoorlijk afgenomen!!

Toch is mijn ervaring dat de interesse voor de sigaar en het genietend roken juist is toegenomen.
Dit ondanks het Anti-Rook beleid van de overheid.
Er vindt juist een omslag plaats van "Sigarenboer naar Tabak-Speciaalzaak".
En dit betreft niet alleen de Tabak-Speciaalzaak an sich, maar ook de belevingswereld er omheen.
Vanuit Vlaanderen opereren er voor het Nederlands taalgebied zelfs drie Sigaren-Magazines!!
En allemaal zéér actief!!
Maar enfin,

Nu begrijp ik ook wel dat een post als "wat roken we vandaag" in essentie niet echt relevant is voor Sigarenplatform.
Doch, het leest leuk en geeft een aardig (rokers) beeld van de persoon die de post plaatst.
Voorts geeft het enige betrokkenheid van het individu naar het Forum.

Hoe nu verder??
In de wetenschap dat er meerdere manieren zijn om onze Sigaren-Passie te delen, zoals bv de social media,
wil dit niet per definitie zeggen dat het voor de Forums een aflopende zaak is.
Als voorbeeld geef ik het Pijprokersforum en mijn andere hobby het Horlogeforum.
Beide Forums doen het uitstekend!!

Derhalve ligt de uitdaging bij ons als Aficionado's om hier inhoud aan te geven.
Ik ben dan ook in eerste instantie benieuwd of er überhaupt nog animo is.
Ook van de beheerders van Sigarenplatform.

Frank, bedankt voor deze aftrap. :P

_________________
“Sanis Sigaro Vita Lacune” (zonder Sigaar is het leven ledig).


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Okt 2017, 10:57 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010, 10:27
BerichtenCOLON 2748
WoonplaatsCOLON Tielt-Winge
Beste Coenraad,

Ook ik ben (net voor jou trouwens) lid geworden van het pijprokersforum en moet inderdaad vaststellen dat daar nog wel de nodige animo is. Ik zie regelmatig zelfs mensen van hier daar binnen komen.
Niets mis mee trouwens want waar kan je je ei ivm pijp roken beter kwijt dan daar.

En ook ik ben ervan overtuigd dat er nog een leven is voor het sigarenplatform, vandaar deze hernieuwde aftrap.
De oude garde die hier vroeger zo actief was, samen de wereld ging verkennen en zelfs BBQ organiseerde was plots wel erg stil geworden hier. En dit zonder duidelijke aanleiding. Wij mijn weten kwamen we allemaal zeer goed overeen en is er nooit een ruzie geweest die het plotse verdwijnen kon verantwoorden.

Ja, sigarenplatform bestaat ook op FB maar ook daar beperkt het zich hoofdzakelijk tot posten van sigaren die die dag gerookt werden of zullen worden.

Ik ben dan ook van mening dat uitstapjes, afspraken, nieuwe ontwikkelingen in de sigaren industrie hier beter tot hun recht komen dan op het vluchtige smoelenboek.

Morgen vertrek ik weer voor een sigaren weekendje naar Zwitserland en zal bij terug komst weerom mijn verhaaltje hier komen vertellen in de hoop dat het gelezen zal worden, maar meer nog dat er vervolgen komen door anderen die zich momenteel beperken tot het lezen.

Laten we hopen dat we hier weer de nodige animo kunnen krijgen waarop vroeger iedereen zo dol was.

_________________
Happy smoking, Afficionado


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Okt 2017, 13:07 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Nov 2009, 23:48
BerichtenCOLON 2331
WoonplaatsCOLON Playa del Almeros
uiteraard lees ik hier ook nog mee. Facebook vind men blijkbaar leuker of makkelijker. Persoonlijk heb ik er niks mee en is het meer een noodzakelijk iets. Hier hebben we vorig jaar gedoe gehad met virussen en slecht werkende software. Dat is inmiddels allemaal wel gefikst maar zal niet meegeholpen hebben om het forum actief te houden. Maar we zijn er nog en heb niet de intentie om er mee te stoppen. Layout is helaas verloren gegaan met het virus en is me momenteel te veel werk om weer om te zetten naar iets vertrouwds. Voor de werking maakt het geen bal uit maar het zag er leuker uit.
Groet,
Marcel

_________________
De echte sigarenliefhebber zit op: www.sigarenplatform.nl
Volg mij op www.twitter.com/marcelbakker
Volg mij op www.facebook.com/bakkermarcel
Volg mij op instagram: marchello1959


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Okt 2017, 14:05 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010, 10:27
BerichtenCOLON 2748
WoonplaatsCOLON Tielt-Winge
Zijn er toen ook foto's verdwenen Marcel. Want als ik de oude topics lees krijg ik vaak geen foto's meer te zien.

_________________
Happy smoking, Afficionado


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Okt 2017, 16:06 
Offline
Corona
Corona

GeregistreerdCOLON 01 Nov 2008, 16:55
BerichtenCOLON 66
Ik ben geen veelposter maar wel een lezer.
Iedere dag breng ik hier nog een bezoekje.

Ben aan uitbreiding toe en van plan om zelf een kast om te bouwen tot humi.
Voorlopig op zoek naar foto's en materialen voor zelfbouw.

Om te zien wat iedereen rookt, is facebook goed, maar voor iets diepgaande uitleg over alles wat met sigaren te maken heeft, kan niets een platform overtreffen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 06 Okt 2017, 08:39 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Nov 2008, 03:15
BerichtenCOLON 1336
WoonplaatsCOLON Voorburg
Ik kijk wekelijks op de site.
Maar tijd om een review te schrijven of te posten heb ik helaas niet.

_________________
Beware of what you wish for.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 07 Okt 2017, 13:07 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Nov 2009, 23:48
BerichtenCOLON 2331
WoonplaatsCOLON Playa del Almeros
Afficionado schreefColon
Zijn er toen ook foto's verdwenen Marcel. Want als ik de oude topics lees krijg ik vaak geen foto's meer te zien.

tja lastig te zeggen. Deels komt het doordat externe bronnen gebruikt zijn waar foto's niet onbeperkt blijven staan en deels zal het met de corrupte database te maken kunnen hebben. Het plaatsen van foto's in een topic zit inmiddels redelijk goed te doen, ingebakken in de software van het forum.
groet,
Marcel

_________________
De echte sigarenliefhebber zit op: www.sigarenplatform.nl
Volg mij op www.twitter.com/marcelbakker
Volg mij op www.facebook.com/bakkermarcel
Volg mij op instagram: marchello1959


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 09 Okt 2017, 07:42 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Aug 2009, 15:04
BerichtenCOLON 2998
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
Ik lees nog steeds mee, maar het posten blijft beperkt met een mededeling over de onlangs gerookte sigaar. De sociale functie is een beetje verloren gegaan sinds de virusaanvallen. Helaas! Verder blijk ik het lastig te vinden om mijn sigarenavonturen op dit platform te delen, misschien moet ik ook wat meer mijn best doen. Maar het vermoeden dat het veelal ongelezen blijft helpt niet mee, eerlijk gezegd. Al wordt het niet beter als iedereen er zo over denkt. :roll:


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Okt 2017, 14:23 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 25 Apr 2007, 10:57
BerichtenCOLON 1272
WoonplaatsCOLON Maastricht e.o.
Ik lees ook nog mee, maar minder omdat er ook minder wordt gepost en dus minder te lezen is. Ik heb geen facebook (en wil dat ook niet hebben) dus zou het leuk vinden hier weer meer te zien. Wel rook ik minder dan voorheen door tijdgebrek. Mijn interesse in de (Cubaanse) sigaar is echter ongewijzigd en mijn verzameling is vergroot.

_________________
"Cigar smoking is a hobby; cigarette smoking is an addiction"
- David Sabot -


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 21 Okt 2017, 10:53 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Mogguh. Al weer een tijdje geleden....moarja. Het is belangrijk dat spf online blijft staan, ook al is het vrij stil. Er staat een hoop informatie op welke behulpzaam is voor mensen die info zoeken.
Vele hebben de prio bij facebook gelegd en dat is ieders goed recht. Ik ben er ook niet zo van omdat het niet werkt naar een gemeenschap, maar meer gewoon een post dumpen. SPF zal een totale omswitch moeten ondergaan om het weer actiever te maken. Of dat gaat gebeuren in de nabije toekomst...we gaan het zien.

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 24 Okt 2017, 16:40 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Jan 2009, 19:29
BerichtenCOLON 2161
WoonplaatsCOLON Veenendaal
Ik kijk ook regelmatig of er nog iets nieuws gepost is. Probleem is dat als iedereen alleen dat doet, er niets nieuws gepost wordt en je steeds minder vaak hoeft te kijken.

_________________
Wordt ook een Cigar Profiler! Kijk snel op http://www.cigarprofiler.org


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Okt 2017, 08:55 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie

GeregistreerdCOLON 10 Jun 2009, 09:49
BerichtenCOLON 3123
lees zeker nog mee. en als ik niet in Meursault had gezeten had ik zeker even naar het nonnetje gekomen :)

_________________
afgehaakt


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Okt 2017, 09:06 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie

GeregistreerdCOLON 10 Jun 2009, 09:49
BerichtenCOLON 3123
ik denk nog steeds met veel plezier terug aan de etentjes met Cliff, Fiele, Hans, Bart, Maarten, Richard,Matthew,Tim, Ruud, Tjeerd, Harry , Bas, Peter en heel veel andere gezellige mensen
ik kan wat dat aangaat niet wachten tot de oude tijden herleven

maar (en ik kan het zelf Echt niet) de interface van het forum is niet goed, smileys werken niet avatars werken niet
en een afspraak met de mensen met wie je graag rookt is met een appje zo gemaakt

ik heb wel baat bij een paar goede kistjes en vroeger vond ik die via het forum
facebook sigaar groepen doe ik niets mee dat zijn investeerders ipv liefhebbers

_________________
afgehaakt


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 31 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.