Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 20:55

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 18 Okt 2019, 10:56 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 05 Aug 2009, 21:01
BerichtenCOLON 2189
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Mijn beste,

Harold Lensen, eigenaar van een tabakswinkel in Arnhem, is er klaar mee: zijn onderneming wordt door de huidige regering weggezet als een criminele organisatie.
En dat terwijl Lensen Tabak al meer dan 85 jaar een vaste waarde is in de Arnhemse samenleving, Zijn opa kocht de zaak in een tijdperk waarin roken nog heel normaal was, maar nu moet hij – als derde generatie – zien stand te houden in een omgeving die steeds meer is ingericht op anti-roken, zet de Arnhemse tabakshandelaar uiteen in een uitgebreid interview met dagblad De Stentor.

Lensen zegt zich iets te kunnen voorstellen bij de wens van het kabinet om zoveel mogelijk mensen van het roken af te krijgen.
Als het puur om sigaretten gaat, is dat een goede zaak, vindt Lensen. ,,Maar alle rokers worden over één kam geschoren. De genietende roker is niemand tot last. Dan gaat het bijvoorbeeld om mensen die aan het einde van de werkdag de stress laten gaan met een goede sigaar.”

Het roken van sigaren is zo slecht niet, aldus Lensen. ,,Het gaat om pure tabak zonder toevoegingen, en je rookt het niet over de longen. We hebben een groot aantal artsen van ziekenhuizen in onze klantenkring. Die roken net als ik zo nu en dan een bijzondere sigaar. Daar is niets mis mee.”

Hij kan zich woest maken om de hetze tegen tabak, zegt hij. ,,Ik kreeg vandaag een folder in de brievenbus van een supermarkt. Er staan drie kratten bier opgestapeld. Stapelkorting op bier, ‘Hoe meer je koopt hoe meer korting’ Waarom mag dat wel? En waarom mag een moeder met een kinderwagen langs de breezers in de supermarkt lopen, maar ik mijn rookwaren niet eens uitstallen?”
 
Bron: VSK Newsroom.

_________________
“Sanis Sigaro Vita Lacune” (zonder Sigaar is het leven ledig).


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Nov 2019, 15:37 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Sigaren zijn zo slecht nog wel, dat is dus bullshit wat hij zegt. Maar daar kiezen we zelf voor om ze te roken. En dat op een plek waar niemand er last van heeft, dat klopt ook.
We roken een sigaar niet over de longen...maar als we in de lounge zitten gaat er wel degelijk een hoop rook de longen in. Vergeet niet de slokdarm en dat soort dingen...de maag..enzenz.
Ik vind het altijd een beetje een dooddoener om de slechtheid te verzachten....we roken voor de smaak en het sociale aspect....wat we niet doen is tijdens elke pauze een sigaar naar binnen werken omdat het moet. Als iets slecht is, betekend het niet dat we het niet moeten doen....men drinkt een glaasje alcohol..ook niet super gezond...
Snap zijn frustratie wel omdat wij roken anders beleven...

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 3 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.