Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 21:36

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 01 Dec 2008, 21:44 
Offline
Churchill
Churchill

GeregistreerdCOLON 21 Aug 2008, 14:36
BerichtenCOLON 276
geinig dat er net een kleine review van deze wordt geplaatst, zat net aan deze sigaar te denken. :P Heb hem zelf al 2 keer gerookt en beviel me uitermate goed... waarschijnlijk morgen 2 of 3 van deze halen als ik toch in Utrecht ben. :mrgreen:


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Dec 2008, 10:09 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Mei 2008, 18:12
BerichtenCOLON 761
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Gisteren één van mijn net gekochte MC no 5 gerookt.

Begeleiding was een dubbele espresso. Het knippen ging goed. Normaal boor ik, maar deze heeft een te kleine ring guage (40) om te boren. De pre-draw was smakelijk, en makkelijk. Zeker niet te strak gerold. Mooi dekblad, een beetje onregelmatig gerold, niet helemaal strak ring 40. De geur en smaak van tabak en een hintje stalgeur (nog een beetje jong?).

Aangestoken ontwikkelde de kleine rakker een prettige smaak. Zacht en smakelijk, zeker niet het pittige dat Olluh vermelde. Een werkelijk heel prettige sigaar. Ik heb niet de andere smaken van Olluh ontdekt, maar wel zeer genoten. Bij het bandje werd hij scherp en tijd om weg te leggen.

Mmmm, deze heeft kans om een vaste kandidaat in de humi te worden. Een heerlijke sigaar voor na de lunch en/of bij de koffie.

Ik zag net dat Puroexpress een mooie aanbieding heeft 5 keer een 5pack voor 69 Euro, dus 2,78 per stuk. Dat is bijna de helft van de losse verkoopprijs in NL. Ik denk dat ik nog even wacht, want ik heb nog wat andere aankopen uitstaan, maar zal zeker hier eens een aankoop van doen.

Een 8.

_________________
Groet,

GMac
_________
The end of a good smoke is a little saddening. In some regard, it's a bit like losing a best friend who had time to sit and listen. ~ ZenWarrior


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Dec 2008, 11:02 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Nov 2007, 20:06
BerichtenCOLON 3012
WoonplaatsCOLON Beringen
Dit was in mijn "Cubaanse" tijd een dagelijkse cigaar. Lekker van smaak en je had er geen uren voor nodig!! :)

_________________
"I believe that forgiving them is God's function. OUR job is to arrange the meeting."

Norman Schwartzkopf


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Dec 2008, 13:06 
Offline
Churchill
Churchill

GeregistreerdCOLON 21 Aug 2008, 14:36
BerichtenCOLON 276
2.78 per stuk... klinkt goed. Misschien kijken of er meer animo voor is en met 5 mensen ofzo bestellen? 14 euro voor 5 is natuurlijk geen geld.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 17 Apr 2011, 18:58 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 15 Mei 2009, 12:55
BerichtenCOLON 710
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant
Vanavond een Montecristo No.5 genuttigd.
Een mooi klein sigaartje (afmeting 102 x 15,8 mm).
Sigaar liet zich erg gemakkelijk knippen met mijn Xikar knipmachine en aanmaken ging al even makkelijk.

Smaken:
1e deel: bij het aansteken wat pittig, maar kwam snel tot rust met vooral aarde- en houttinten.
2e en 3e deel: wat zoetige tinten met hier en daar een notensmaak, maar vooral cacao.

Heerlijk sigaartje - vooral wanneer je niet al te veel tijd hebt (zo'n 35 tot 40 minuten).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
"Als je een sigaar rookt wordt je tegenwoordig gestalkt door een brandweerman" (Johan Derksen)

Marc


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 17 Apr 2011, 19:37 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008, 20:32
BerichtenCOLON 7333
Hmmm...wel érg ruim gedecapiteerd naar mijn smaak... 8)

_________________
"Je n'ai pas besoin de cette hypothèse."
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
"Was sich liebt das neckt sich"


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 17 Apr 2011, 20:40 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Apr 2009, 13:14
BerichtenCOLON 2873
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
Mooie foto's, volgende x iets gerichter knippen (tip). Deze MC heb ik nooit gerookt, toch eens kijken of dat wat is...

Frank

_________________
Ik weet zeker dat er vele dingen zijn die een goede sigaar overtreffen,
maar tot op dit moment kan ik niet bedenken wat dat zou kunnen zijn


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 17 Apr 2011, 22:11 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 15 Mei 2009, 12:55
BerichtenCOLON 710
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant
OpiumX schreefColon
Mooie foto's, volgende x iets gerichter knippen (tip). Deze MC heb ik nooit gerookt, toch eens kijken of dat wat is...

Frank

Ja, er had inderdaad iets minder af gemogen. Op het moment van knippen, vlak na de BBQ, liepen er 4 kinderen (2 van mezelf en 2 van mijn schoonbroer) rond mijn stoel te rennen en schreeuwen. Concentratie was wat minder op het moment van knippen, if you know what I mean... :roll: :roll:

_________________
"Als je een sigaar rookt wordt je tegenwoordig gestalkt door een brandweerman" (Johan Derksen)

Marc


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 15 Apr 2014, 10:08 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Jun 2013, 09:06
BerichtenCOLON 1162
Blijft toch een van mijn favo Perla's 's ochtends met een kop koffie, excellent.

Wel met een paar jaar op de teller :)


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 0 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.