Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 17:00

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 16 Jul 2009, 17:03 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Vandaag deze gerookt.
Het merk is me nooit opgevallen dus het was een echte verassing. Was benieuwd naar de smaak dus de hangmat opgezocht. Tis toch vakantie en dus moet er van elke minuut genoten worden!

Dekblad is redelijk grof en ruikt heerlijk. Heeft een volle smaak, geen pepertje.
Niet erg veel verkrijgbaar hier in Nederland? Dat is jammer, want het zijn hele lekkere sigaren!

Afbeelding

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Jul 2009, 17:18 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Sep 2008, 10:46
BerichtenCOLON 9403
WoonplaatsCOLON Kortrijk - België
bescheiden review, maar ik smelt weg bij uw foto!

=D>

_________________
Even new stuff eventually gets vintage,
Then you should call me.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 13 Sep 2009, 07:57 
Offline
Robusto
Robusto
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Aug 2009, 22:04
BerichtenCOLON 106
Ben net klaar met deze sigaar. In Canada zijn ze zowat in iedere sigarenwinkel te krijgen, helaas ligt hier de accijns zeer hoog en leg me daarom neer bij het feit dat deze hobby me wat meer kost.

In ieder geval, de POR Larrañaga.
De afwerking was zoals Bolletje al zei, is een beetje grof maar voelt verder goed. De vulling is vrij gelijk, deze was voor mij goed gedraait en dat houd in middelmatig strak. Onaangestoken geurt de Larrañaga heerlijk hooierig zoet en fris. Bij de pre-draw was het kopje eraf en deed ik hetzelfde maar dan met m'n petje. De draw is goed en was echt lekker, eigelijk net zoals de geur al vertelde, frisse aarde met hooi. Heb nog wat pre-draws genomen want als beginnende sigaar roker ben ik dit nog niet eerder tegen gekomen. Voor jullie misschien niks nieuws, voor mij een eye-opener! Of dit ook echt iets is om verbaasd over te zijn weet ik niet, tijd zal het leren.

Na een amateurischtische poging tot aansteken was de brand toch recht en leek zelf corrigerend. Na ongeveer 20 minuten gingen we scheef en heb ik moeten ingrijpen, nog eens na 30 minuten.

De smaak was nogmaals hooierig zoet, earthy en vrij licht, dat veranderde naar een middel tot volle smaak na ongeveer 5 minuten en was zeer aangenaam. Dat is eigelijk dé smaak want erg complex is deze short-filler ook niet. Laat je mond vrijwel met rust, overwhelmede m'n smaak palet niet en het lijkt me daarom dat deze sigaar makkelijk in verschillende situaties gerookt kan worden. As kegel blijft voor ongeveer 2.5 cm zitten en heeft af en toe wat flappies maar niet vervelend of storend.

Om je een voorbeeldje te geven, het is nu zo'n 20 minuten later en proef hem nog ergens lichtjes in de achtergrond. Het feestje duurt zo'n 45 minuten als je er de tijd voor neemt. Omslagpunt begon er aan te komen en heb hem laten rusten.

Nouja, heel stuk geschreven en realiseer me nu dat de Larrañaga niet te verkrijgen is in Nederland. Ik hoop dat jullie deze sigaar online kunnen bestellen, mocht je geintereseerd zijn dat je zo toch aan deze prettige sigaar kan komen.

Gegroet,

Daan

_________________
See you around,
Daniel


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 13 Sep 2009, 08:27 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008, 16:18
BerichtenCOLON 3042
WoonplaatsCOLON Gentbrugge
Voor zij die deze Por zouden willen als lekker tussendoortje, wel voor een slordige € 32.00 is deze te vinden via de smokkelroute ergens bij een Zwitserse boerin, kissie kopen dus want 25 sigaren voor deze prijs kan je toch niet laten liggen!!!

Fiele

_________________
'SAVE THE WORLD' IT'S THE ONLY PLANET WITH CIGARS!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 24 Sep 2009, 22:29 
Offline
Robusto
Robusto
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Aug 2009, 22:04
BerichtenCOLON 106
CitaatColon
Tja, gemakshalve ga je ervan uit dat alle cubanen wel longfillers zullen zijn. Maar dat is natuurlijk niet altijd zo . Maar ik was niet bekend met deze kreten nee. Op elke longfiller staat ook TL? Of alleen als het geen longfiller is?


Wil er alleen nog aan toevoegen dat deze short filler Cubaan ook helemaal niks aan Cubaanse tabak bevat. Het binnegoed is namelijk Dominicaans, Honduraans met een Mexican binder en een Mexicaanse maduro wrapper.

Maar dat maakt niet dat dit een lekker ding blijft en ga zeker een kistje van 25 aanschaffen!

_________________
See you around,
Daniel


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 24 Sep 2009, 22:44 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Ik denk dat je een beetje in de war bent.

Hecho en Cuba is Hecho en Cuba.

Por Larrañage bevat 100% Cubaanse tabak uit de Vuelta Abajo regio.

Er is ook nog een Dominicaanse naamgenoot. Deze bevat de zojuist door jou genoemde eigenschappen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Sep 2009, 07:27 
Offline
Panatella
Panatella

GeregistreerdCOLON 22 Sep 2009, 14:06
BerichtenCOLON 30
Deze is zeker 100% Cubaans.
In België en Luxemburg verkrijgbaar in de betere speciaalzaak.
In Nederland enkel verkrijgbaar bij Cuesta-Rey (Den Haag) en Hartman (Amsterdam).


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Sep 2009, 23:00 
Offline
Robusto
Robusto
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Aug 2009, 22:04
BerichtenCOLON 106
Hey!

Bedankt voor de correctie! Weer allemaal nieuwtjes voor mij.
Maar ehm, er is dus een Cubaanse POR Larranaga en een Dominicaanse POR Larranaga?

Ok, na wat research gedaan te hebben begrijp ik nu dat POR Larranaga twee 'outfitters' heeft. Daarvan is de een Cubaans en de ander Dominicaans. Cuba maakt ze voor Habano en de Dominicanen voor Altadis.

Behoren deze dan voor alsnog onder 1 dak?

_________________
See you around,
Daniel


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Sep 2009, 23:23 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Nee. In principe heb je een hele hoop Cubaanse merken, waarvan de naam gekopieerd is. Deze bedrijven bestaan vaak al zo'n 100 jaar in Cuba.

Toen Fidel aan de macht kwam, zijn er een hoop Cubanen vertrokken en hebben ze elders sigaren gemaakt. Van bijna ieder Cubaans merk, is er wel een dominicaans merk of een Nicaraguaans.

Cohiba, Montecristo, Romeo y Julieta, Por Larrañaga, El Rey Del Mundo, San Cristobal de la Habana, Hoyo de Monterrey etc. hebben allemaal een tegenhanger.

Deze niet-Cubaanse merken hebben dus niets met de Cubaanse te maken. Alleen de naam is hetzelfde.

De tabak is anders, de smaak is anders, de prijs is anders, over de kwaliteit kun je twisten ;-).

Wel grappig dat die Por Larrañaga geproduceerd wordt door Altadis. Die hebben volgens mij ook ong. 25 procent van de aandelen van Habanos in handen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 13 Mei 2010, 19:26 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Jan 2009, 21:02
BerichtenCOLON 1454
Krijg je de kans, deze altijd menemen. Kost werkelijk drol (€1,50 ps) en smaakt altijd goed.

Licht zoetige/weeige smaak, maar onmiskenbaar Cubaans. Gaat een goed halfuur tot drie kwartier mee en ik ben na talloze kisten nog geen slechte tegengekomen. Is heel goed jong te roken, dus agen is er niet bij. Daar gaan ze ook eigenlijk altijd te hard voor.

_________________
Gentlemen, you may smoke.” (ending the long ban on smoking held by Queen Victoria in the early 20th Century) – King Edward VII


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 0 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.