Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 22:16

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 17 Dec 2009, 09:20 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Afbeelding

Habanos wint in merkenstrijd US.

Jaja, ze zijn niet van gisteren daar op Cuba. Nu de dagen van onze Cubert Castro zijn geteld gaan de flappen en pegels die te verdienen zijn in The Land Off The Free natuurlijk wat zwaarder tellen. Dus wat doet u dan ? Juist, een rechtzaak aanspannen jegens de grote Cohiba-fabrikant die al jaaren nepperts en ander......nah,..nepperts op de markt brengt onder de naam Cohiba. Maar we zijn het natuurlijk met zijn allen eens, Cohiba, daar is er maar 1 van,....de rest wat onder die naam gegoogled wordt kraken we zelf wel af via marktplaats, of deponeren we vriendelijk in de vuilnisbak van ebay of brengen we naar een sigarenzaak waarvan de verkopert kolder uitslaat, en daar zijn er genoeg van.
Afijnt, wij zijn dus bly dat onze lieve vrinden op Cuba deze zaak gewonnen hebben. En, hoe sneller die markt richting the states hoe beter,....ze kennen daar nl fijne en scherpe prijzen.
Habanos :
December 15th, 2009

The Cuban cigar company Cubatabaco has won a court order enjoining General Cigar from continuing to use the COHIBA trademark in the United States.

Federal judge Robert W. Sweet, of the United States District Court for the Southern District of New York, issued the injunction on December 14, 2009.

COHIBA is the world’s most famous and coveted cigar. It is sold everywhere except the United States, where the U.S. embargo on trade with Cuba prevents its sale. General Cigar, a major U.S. cigar company, sells a Dominican-made cigar under the COHIBA name in the United States.

In issuing the injunction, Judge Sweet found that, at the beginning of the cigar boom in the United States in 1992, “General Cigar selected COHIBA for a new product in order to exploit the reputation and goodwill of the Cuban COHIBA” in the United States. Judge Sweet additionally found that General Cigar “continues to profit from the Cuban COHIBA’s goodwill” in the U.S.

General Cigar has stated that it will appeal Judge Sweet’s decision. Under the terms of the injunction, General Cigar is permitted to sell its Dominican-made cigars under the COHIBA name until its appeal is decided.

Judge Sweet still has before him Cubatabaco’s claim to recover the profits General Cigar has obtained since 1992 by exploiting the COHIBA’s reputation. No date has been set yet for proceedings on Cubatabaco’s claim.

Michael Krinsky and David Goldstein, of the New York law firm Rabinowitz Boudin Standard Krinsky & Lieberman, P.C., the U.S. attorneys for Cubatabaco, said today that “Judge Sweet’s decision fully vindicates the fundamental principle that a company cannot be permitted to reap what it has not sowed, that it cannot be permitted to exploit the goodwill and reputation of another company’s product.”

Judge Sweet found that the COHIBA’s unique reputation for excellence is so strong that the U.S. consumer “primarily associates the designation COHIBA with the Cuban COHIBA,” even though the COHIBA cannot be sold in the United States. Judge Sweet found that this lead General Cigar to “to plagiarize the mark” by “intentional copying.”
Judge Sweet’s decision is the latest round in a 12 years litigation over the COHIBA trademark in the United States.

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 17 Dec 2009, 09:25 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007, 14:03
BerichtenCOLON 6603
Voordat het definitief is zijn we weer wel een paar jaar verder. :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 17 Dec 2009, 09:29 
Offline
Meester
Meester

GeregistreerdCOLON 10 Jul 2009, 16:14
BerichtenCOLON 713
Leuk nieuws! Ik had toevallig laatst het één en ander gelezen over de juridische strijd in amerika over de cubaanse merken. Voor de juristen onder ons, erg interessant! Grappig dat cubatabaco het nu gewonnen heeft, maar het zou me verbazen als het nu dan ook echt voorbij is. Na 12 jaar is het niet zomaar met 1 uitspraak klaar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 17 Dec 2009, 09:42 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Sep 2008, 10:46
BerichtenCOLON 9403
WoonplaatsCOLON Kortrijk - België
sja, er bestaan wel meerdere niet-cubaanse merken die een broertje hebben in Cuba, neem al om te beginnen punch.

geeneen heeft de status van het Cubaanse Cohiba...
de naam veranderen naar hetgeen momenteel vaker via ebay word verkocht
- cochiba
- coh*ba

:lol:

edit, @bolletje, voor u zijn het allemaal wino's en pino's maar in een artikel zou je toch correcte namen moeten schrijven, wie is cubert castro?

_________________
Even new stuff eventually gets vintage,
Then you should call me.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 17 Dec 2009, 09:55 
Offline
Sigarenplatform's journalistieke team
Sigarenplatform's journalistieke team
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2008, 21:40
BerichtenCOLON 3367
WoonplaatsCOLON Aan de goede kant van de Maas
Volgens mij zijn de andere "Cubaanse" merken in de US van Altadis.................

En die hebben weer 50% van Habanos SA!

Rene

_________________
Ook een Cubaan verdwijnt uiteindelijk in de asbak!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 17 Dec 2009, 11:12 
Offline
Meester
Meester

GeregistreerdCOLON 12 Jan 2008, 11:58
BerichtenCOLON 1792
WoonplaatsCOLON Putten
Sweet :lol:


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 17 Dec 2009, 11:45 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Renefatdude schreefColon
Volgens mij zijn de andere "Cubaanse" merken in de US van Altadis.................

En die hebben weer 50% van Habanos SA!

Rene

Vast niet allemaal. Op zo'n beetje iedere cubaanse sigaar wordt inbreuk gemaakt, merkenrechtelijk gezien dan heh. Zelfs merkens als Troya en Por Larrañaga worden niet ontzien. Er gaan nog een hoop procedures gevolgd worden na deze positieve uitspraak dunkt me.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 17 Dec 2009, 12:45 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Nov 2008, 20:43
BerichtenCOLON 2851
WoonplaatsCOLON Brugge
we kunnen deze uitspraak alleen maar toejuichen! Nu nog wachten op een bevestiging!
Leuk nieuws Bolletje, in zo'n gratis kwaliteitskrantje =D>

_________________
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 17 Dec 2009, 13:12 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
cliff schreefColon
edit, @bolletje, voor u zijn het allemaal wino's en pino's maar in een artikel zou je toch correcte namen moeten schrijven, wie is cubert castro?


Ik werd door de hoofdredacteur bedreigt met kerstlichtjes tussen mijn ribben en moest het zo spoedig mogelijk plaatsen. Er was geen tijd voor uren lange controle. In deze tijd moet je er als ereste bij zijn dus heeft de hoofdredacteur (Bas :D) besloten dat ik het moest plaatsen.
Dus blame Bas. :mrgreen: Mijn naam is haas, ik weet van niets....wie ben ik ook alweer? Wat doe ik hier? :D

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro



Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!



[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"








http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 17 Dec 2009, 14:53 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 11 Okt 2009, 18:41
BerichtenCOLON 912
WoonplaatsCOLON sittard
Een kleine stap in de goede richting van gerechtigheid........ =D> =D>
:smt041 voor Cohiba

_________________
Make my day..


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 3 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.