Sigarenplatform

Het is momenteel 29 Mrt 2024, 00:31

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 11 Jan 2010, 10:01 
Offline
Robusto
Robusto
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 15 Dec 2009, 14:54
BerichtenCOLON 110
WoonplaatsCOLON Uitgeest
Goedemorgen :)

Als liefhebber van Engelse tabakken heb ik het zwaar in NL ;) Bij de "gewone" tabakszaak kan ik alleen zoete McBaren en aanverwanten krijgen. De enige engelse tabak met Latakia die ik echt lekker vindt is Sir William Raleigh English Latakia.( http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... E&TID=2997 ). Maar ook hier moet ik naar op zoek, en is niet overal te krijgen...

Wie houd er nog meer van Engelse melanges, en heeft wellicht tips ?

Groet!

Michel


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Jan 2010, 10:14 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Okt 2009, 21:56
BerichtenCOLON 1166
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
Online te bestellen:

http://www.vanlookeren.nl/contents/nl/d1027.html


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Jan 2010, 10:37 
Offline
Aanstormend talent in de sigarologie
Aanstormend talent in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 08 Okt 2008, 11:39
BerichtenCOLON 330
WoonplaatsCOLON meppel
Ik ben ook een echte latakialiefhebber en begrijp je gevoel van armoede als je bij de gemiddelde pijptabakszaak langs gaat.
Wanneer je tijd hebt zou ik je willen adviseren om bij Schimmel in Zutphen langs te gaan. Hij koopt via Duitsland Dunhill tabak in......en dit is toevallig mijn favoriete latakiatabak. De early morning pipe, nightcap en standaard mixture medium zijn fantastisch!!!!!!!
Kun je niet naar Schimmel. Ga dan naar de betere tabaksdetaillist die Ashton verkoopt. Er zijn er meerdere die dat doen....I zou dan gewoon telefoneren omdat het niet vanzelfsprekend is dat ze deze tabak hebben....Zelfs Hajenius heeft hem niet....terwijl ze wel Dunhill pijpen verkopen.....voor Smokania in Amsterdam hetzelfde verhaal :evil: :evil:
Hou je van medium neem dan de Consumate Gentleman....kies je voor heavy dan de ArtisanĀ“s blend (4 sterren bij tobaccoreviews.com). Zeer goede tabak.
De Sir William ken ik maar is niet mijn favoriet.....voor mijn gevoel zit er te veel Kentucky in en is hij scherp.

Veel succes toegewenst...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Jan 2010, 10:38 
Offline
Meester
Meester

GeregistreerdCOLON 26 Aug 2008, 23:49
BerichtenCOLON 1183
Micheltn schreefColon
Goedemorgen :)

Als liefhebber van Engelse tabakken heb ik het zwaar in NL ;) Bij de "gewone" tabakszaak kan ik alleen zoete McBaren en aanverwanten krijgen. De enige engelse tabak met Latakia die ik echt lekker vindt is Sir William Raleigh English Latakia.( http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... E&TID=2997 ). Maar ook hier moet ik naar op zoek, en is niet overal te krijgen...

Wie houd er nog meer van Engelse melanges, en heeft wellicht tips ?

Groet!

Michel



Hallo Micheln


Hoi Micheln kijk eens op de site van Cigar World of op de site van Dan Pipe's alle twee in Duitsland die hebben honderden verschillende pijptabakken ik bestel er ook vaak mijn tabak en die hebben ook een goeie naam en service


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Jan 2010, 10:53 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 22 Jun 2009, 20:04
BerichtenCOLON 371
WoonplaatsCOLON Heerenveen
CitaatColon
kijk eens op de site van Cigar World


CW is inderdaad een hele goede, ondanks de 10 euro
verzendkosten, je mag er namelijk 3 soorten pijptabak
aan je bestelling toevoegen om te proberen GRATIS!!!
En natuurlijk elke week een andere gratis sigaar!!!!! 8)

_________________
Rico

If I cannot smoke in Heaven, then I shall not go


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Jan 2010, 11:14 
Offline
Aanstormend talent in de sigarologie
Aanstormend talent in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2007, 16:36
BerichtenCOLON 346
WoonplaatsCOLON Randstad
En alsof bovenstaand nog niet genoeg is kan ik je de site http://www.4noggins.com aanraden voor het bestellen van toeback. Ruime keuze uit tabakken die veelal helemaal niet in europa te verkrijgen zijn! Wel hoge verzendkosten maar de lage prijzen en lage koersen maken dit weer ruimschoots goed. Ik heb 300 gram tabak (5 verschillende) laten komen voor nog geen 55 euro inclusief.

En inderdaad is http://www.tobaccoreviews.com een zeer goede site om een idee op te doen van hoe de tabakken smaken.

http://www.tobaccoreviews.com

http://www.4noggins.com

_________________
Zen en de kunst van het roken


Laatst gewijzigd door 1 op Enrique, in totaal 11 keer gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Jan 2010, 11:17 
Offline
Robusto
Robusto
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 15 Dec 2009, 14:54
BerichtenCOLON 110
WoonplaatsCOLON Uitgeest
Enrique schreefColon
En alsof bovenstaand nog niet genoeg is kan ik je de site http://www.4noggins.com aanraden voor het bestellen van toeback. Ruime keuze uit tabakken die veelal helemaal niet in europa te verkrijgen zijn! Wel hoge verzendkosten maar de lage prijzen en lage koersen maken dit weer ruimschoots goed. Ik heb 300 gram tabak (5 verschillende) laten komen voor nog geen 55 euro inclusief.

http://www.4noggins.com



Yes! Daar hebben ze Billy Bud van Cornell & Diehl! ( Met sigaarblad..;) )
Ben alleen wel een beetje bang voor de invoerrechten / douane..etc.
Bedankt!


Laatst gewijzigd door 1 op Micheltn, in totaal 11 keer gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Jan 2010, 11:22 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Nov 2007, 22:06
BerichtenCOLON 5014
WoonplaatsCOLON Deventer
Cigar World ..
FF kijken :
http://www.cigarworld.de/shop/detail.ph ... r=31000062
http://www.cigarworld.de/shop/detail.ph ... r=31000070
Inderdaad , gewoon te koop bij de buren !

Er is wel het een en ander te koop, maar ik zie bijvoorbeeld deze Mc.Barens
nergens staan. Zal wel met de prijs te maken hebben, want 100 gram Latakia blend
van dat merk kost ongeveer 20 Euro.
MacBaren HH Vintage Syrian
MacBaren Solent Mixture ( met Syrische Latakia)
Afbeelding
Dan ga ik maar gewoon verder met mijn Peterson Irish Whiskey. 8)
MC


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Jan 2010, 11:28 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 26 Aug 2008, 07:29
BerichtenCOLON 3409
WoonplaatsCOLON Zutphen
corona schreefColon
Ik ben ook een echte latakialiefhebber en begrijp je gevoel van armoede als je bij de gemiddelde pijptabakszaak langs gaat.
Wanneer je tijd hebt zou ik je willen adviseren om bij Schimmel in Zutphen langs te gaan. Hij koopt via Duitsland Dunhill tabak in......en dit is toevallig mijn favoriete latakiatabak. De early morning pipe, nightcap en standaard mixture medium zijn fantastisch!!!!!!!
Kun je niet naar Schimmel. Ga dan naar de betere tabaksdetaillist die Ashton verkoopt. Er zijn er meerdere die dat doen....I zou dan gewoon telefoneren omdat het niet vanzelfsprekend is dat ze deze tabak hebben....Zelfs Hajenius heeft hem niet....terwijl ze wel Dunhill pijpen verkopen.....voor Smokania in Amsterdam hetzelfde verhaal :evil: :evil:
Hou je van medium neem dan de Consumate Gentleman....kies je voor heavy dan de ArtisanĀ“s blend (4 sterren bij tobaccoreviews.com). Zeer goede tabak.
De Sir William ken ik maar is niet mijn favoriet.....voor mijn gevoel zit er te veel Kentucky in en is hij scherp.

Veel succes toegewenst...


Willem Schimmel heeft inderdaad veel pijpen en tabak. Je kan hem altijd bellen en vragen of hij het e.e.a. wil opsturen. Lukt dat nou niet, ben ik ook wel bereid een blikje voor je te kopen en je die op te sturen.

_________________
- Ruud


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Jan 2010, 12:17 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Je kunt ook van Vantas de 100% Latakia aanschaffen en zelf een blend maken.

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Jan 2010, 18:45 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Ik kan er maar niet inkomen, die Latakia. Ik snap het niet. Ik heb verschillende blends hiermee geproefd, Peterson old Dublin ( met een weinig Latakia ) verscheidene Dunhill's met Latakia, Erinmore balkan, Orientals etc etc.
Zelfs tot mijn eigen spijt kan het me niet bekoren. Ik heb erg hard mijn best gedaan, zekers omdat de grootste en beroemste tabakken hiermee verwant zijn, maar ik vind het gewoon niet lekker.

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Jan 2010, 20:52 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
das toch eigenaardig, dat ik zo vlot mijn mening een beetje bij moet sturen. ik had nog een blik MyMixture 965, Dunhill, over het algemeen beschreven als de beste. Omdat er ook latakia in zat deze laten staan. Door dit topic wilde ik het toch nog een kans geven. Vannochtend na een nachtdienst het blik geopend, en ja, typische Latakia geur. maar wel mixed en niet te overheersend. ik rookte een flinke pluk in mijn inmiddles ingerookte Butz Choquin en het kon me zelfs erg behagen. Eigenaardig. Zo zacht als boter, een volle romige rook, koel, no bite, beetje een zoetje erin, en een aangenaame vleug van Latakia welke ik in andere composities niet kan uitstaan.
Tggg,..vreemde zaak. Afijn, pijp leegerookt, een mooie droge grijze as blijft achter.
Ik proef hem echter nu nog, hij blijft wel hangen. Vlgs mij voor de partner ook niet al te aangenaam. Maar goed,......

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Jan 2010, 22:01 
Offline
Aanstormend talent in de sigarologie
Aanstormend talent in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 08 Okt 2008, 11:39
BerichtenCOLON 330
WoonplaatsCOLON meppel
Bas schreefColon
das toch eigenaardig, dat ik zo vlot mijn mening een beetje bij moet sturen. ik had nog een blik MyMixture 965, Dunhill, over het algemeen beschreven als de beste. Omdat er ook latakia in zat deze laten staan. Door dit topic wilde ik het toch nog een kans geven. Vannochtend na een nachtdienst het blik geopend, en ja, typische Latakia geur. maar wel mixed en niet te overheersend. ik rookte een flinke pluk in mijn inmiddles ingerookte Butz Choquin en het kon me zelfs erg behagen. Eigenaardig. Zo zacht als boter, een volle romige rook, koel, no bite, beetje een zoetje erin, en een aangenaame vleug van Latakia welke ik in andere composities niet kan uitstaan.
Tggg,..vreemde zaak. Afijn, pijp leegerookt, een mooie droge grijze as blijft achter.
Ik proef hem echter nu nog, hij blijft wel hangen. Vlgs mij voor de partner ook niet al te aangenaam. Maar goed,......


Mijn ervaring is dat de pas geopende Dunhill te vochtig is. Wanneer ik het blikje een paar maanden geopend heb begint hij pas lekker te worden. Ik rook nu de medium standaard mixture en die is gortdroog....echt fantastisch nu!!!!!!!
Ik begin nou ook te begrijpen waarom Sherloch Holmes zijn tabak in een pantoffel bewaarde.
Ik denk dat ik ook maar eens zo'n pantoffel ga kopen en dan spijker ik hem aan de muur.
Eigenlijk is het de omgekeerde wereld van de humidor :wink:


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.