ObiTwan schreef:
Ik ben benieuwd wat je van die Flor de Copan vindt! Ik had laatst een Short Robusto en die vond ik echt gewoon vies! Nou moet ik wel zeggen dat er redelijk wat vlekjes op zaten. Misschien was er iets mis met de betreffende sigaar...
Groetjes,
Twan
Gisteren heb ik deze sigaar naar de eeuwige asvelden geholpen en tja, dat resulteert dus in een reviewtje.
Een eerste kennismakingDeze vitola is licht van kleur (connecticut shade) met een flinke nerf als noord-zuid-lijn. De sigaar ruikt een beetje naar gras en een oude stal.
KnipperdeknipDe corona laat zich makkelijk knippen, zonder dat ik haar nat hoef te maken. De predraw heeft veel weg van pittige kruiden, en een beetje gras.
VUUR!Na het aansteken is de sigaar de eerste 5 minuten aan de flauwe kant. Wanneer zij echter eenmaal op gang komt, geeft zij een vrij milde (welhaast Dominicaanse mildheid) smaak van room en cacao. Ook proef ik iets van vanille. Als begeleider heb ik jus d'orange voor de verandering (en originaliteit), dus daar kan het niet aan liggen. Het aroma van deze sigaar is een mengeling van gras en vanille. Later lijkt er ook wat cacao bij te komen. De sigaar brandt de gehele tijd uiterst gelijkmatig.
ConclusieAl met al heb ik anderhalf uur over deze sigaar kunnen doen. Deze sigaar is naar mijn mening een leight tot medium bodied sigaar, maar meer in de richting van de leight, dan de medium. Ik geef deze vitola een 7-. Hier komen er gegarandeerd vaker wat exemplaren in m'n humi.

Onscherpe foto, maar wel de rookslierten te zien